جاهای دیدنی کیش
جاهای دیدنی کیش

جاذبه های دیدنی کیش ، هرمزگان | Kish Island

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی کیش

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با بهترین جاهای دیدنی کیش آشنا خواهیم کرد . پس اگر قصد سفر به جزیره زیبای کیش را دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

کیش یکی از سرسبزترین جزایر خلیج فارس می باشد که در دو دهه اخیر بیش از دو هزار هکتار از زمین های جزیره جنگل کاری شده است. بیشتر جاهای دیدنی جزیره کیش شگفت انگیز است که طبیعت درطی سالهای طولانی آن را بوجود آورده و با دست بشر تغییراتی در آن ایجاد شده ‌است.

از جاهای گردشگری کیش سواحل ماسه‌ای، اسکله تفریحی، جاده کرانه، پیست دوچرخه سواری، شهر زیرزمینی کاریز ، شهر باستانی حریره ،کشتی یونانی، روستای باغو، تفریحات آبی کیش ، درخت لور، گذر هنرمندان، نخلستان باغ بهشت، پارک دلفین، بوستان آهوان، پایاب کیش، مجموعه آوای خلیج فارس،مجموعه آکواریوم ، آب انبار مجموعه ورزشی المپیک با انواع زمین های ورزشی فوتبال، تنیس، استخر، والیبال، بسکتبال، شطرنج، اسکواش، بیلیارد، بولینگ مریم و دها مکان دیدنی دیگر می توان یاد کرد. در ادامه مواردی از این جاذبه های گردشگری کیش توضیح داده می شود.در این بخش جاهای دیدنی کیش را به شما معرفی می کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جزیره هندورابی

یکی از جاذبه های دیدنی کیش ، جزیره هندورابی می باشد، وسعت این جزیره حدود 23 کیلومتر مربع بوده و ازتفاع آن از سطح دریا حدود 29 متر می باشد.در قلب این جزیره روستایی به نام هندرابی وجود داشته که در قرن 15 میلادی در اختیار پرتغالی ها بوده و به عنوان پایگاه نظامی و تجاری از آن استفاده می کردند، اما در حال حاضر آثار باقی مانده از آن دوره فقط مانده است و مسافران می توانند از آنجا بازدید کنند.

جاهای دیدنی کیش

شهر باستانی حریره

یکی دیگر از مکان های دیدنی کیش ، شهر باستانی حریره است که در آیتم جذاب بالایی نیز به آن اشاره نمودیم. این سایت باستانی از توابع شهرستان بندر لنگه و از نقاط دیدنی استان هرمزگان و جزیره ی کیش در جنوب ایران است. این شهر قدیمی ۸۰۰ سال قدمت و در حدود ۱۲۰ هکتار وسعت دارد. حریره در زمان خود شهری بزرگ و آباد در منطقه ی این جزیره و توابع آن بوده است.

شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که بر اساس نتایج کاوش های باستان‌ شناسی انجام شده تا امروز محوطه باستانی حریره از مجموعه ساحلی و خانه اعیانی از حمام، مسجد و قنات‌ های قدیمی تشکیل شده است. در سفر به کیش و بازدید از جاذبه های دیدنی آن، حتما به شهر باستانی حریره بروید و تاریخ جزیره را از نزدیک لمس نمایید.

جاهای دیدنی کیش

کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی به گل نشسته، اکنون نماد جزیره کیش بوده و به تماشا نشستن آن در غروب دل انگیز جزیره، یکی از زیباترین منظره هایی است که می توان در سفر به کیش آن را شاهد بود. با عکس گرفتن در چشم انداز کشتی و غروب، می توان یکی از زیباترین لحظات حضور خود در کیش را برای همیشه ماندگار کرد.

برای دیدن داخل کشتی تنها یک راه وجود دارد که برای آن باید به یکی از کلوپ های غواصی جزیره بروید، لباس غواصی بپوشید و به آب بزنید تا علاوه بر تماشای درون کشتی یونانی، زیبایی های زیر آب های نیلگون خلیج فارس را نیز ببینید.

جاهای دیدنی کیش

اسکله تفریحی

این اسکله تفریحی به خاطر داشتن عرشه‌ های چوبی بسیار زیبا با طول 437 متر، همیشه مکان مناسبی برای عاشقان به حرفه عکاسی، دوستداران ورزش و عاشقان آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس بوده است و در خاطراتشان از آن یاد می‌کنند. در بازدید از اسکله تفریحی جزیره کیش می‌توانید از سینما 4 بعدی، بولینگ مریم در کنار کافه و رستوران‌های آن نهایت لذت را ببرید.

جاهای دیدنی کیش

شهر زیرزمینی کاریز

کاریز واژه فارسی قنات است. کاریز کیش حدود ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و آب شرب مردم جزیره را تأمین می‌کرده. شهر زیرزمینی کاریز حدود ۱۵ متر پایین‌تر از سطح زمین قرار دارد و این روزها با تغییر کاربری به شهری زیرزمینی تبدیل شده است.

این جاذبه گردشگری کیش با امکاناتی مانند موزه، بازارچه صنایع‌دستی، عکاسخانه، چایخانه و رستوران از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کند. از وسعت شهر زیرزمینی کاریز که بگذریم، چیزی که این قنات را از قنات‌های دیگر متمایز می‌کند سقفی مرجانی به قطر هفت متر است که از فسیل‌های طبیعی صدف‌ها و آبزیان پوشیده شده است.

جاهای دیدنی کیش

پارک دلفین ها یا دلفیناریوم کیش

اولین پارک دلفین ایران واقع در جزیره ی کیش دلفیناریوم یا همان پارک دلفین های این جزیره است.این مجموعه بزرگ تفریحی توریستی که یکی از پرطرفدار ترین مکان های دیدنی کیش است دارای پارک دلفین ها،باغ پرندگان،سفره خانه سنتی و سالن آمفی تئاتر است که باغ پرندگان این مجموعه دارای گونه های بسیار مختلفی از پرندگان نادر می باشد.

جاهای دیدنی کیش

آب انبار دو گنبد و پنج بادگیر

در قدیم یکی از روش های ذخیره آب در جزیره آب انبار بوده است، در سال 1371 آب انباری پنج بادگیر الهام گرفته از آب انبار شهر یزد در این جزیره احداث شد اما به مرور زمان و توسعه و پیشرفت جزیره این آب انبار کارایی خود را از دست داده و به یکی از جاذبه های گردشگری کیش تبدیل شده است.

جاهای دیدنی کیش

تم‌ پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن یکی از بزرگ‌ ترین پارک‌ های آبی ایران است. در این مجموعه علاوه بر راید‌های مختلف که به سه دسته آرام، تند و هولناک تقسیم شده‌اند می‌توانید از استخرهای مختلف و جکوزی استفاده کنید. همچنین در مجموعه رستوران و فروشگاهی وجود دارد که نیازهایتان در طول روز را برطرف می‌کند.

قیمت بلیت یک روز کامل ۱۰۹هزار تومان و بلیت نیم‌روز ۹۰هزارتومان است. البته باید توجه داشته باشید سانس‌‌ها و روزهای این مجموعه برای خانم‌‌ها و آقایان متغیر است  و باید قبل از رزرو بلیت روزهای کاری مجموعه را چک کنید.

جاهای دیدنی کیش

مطالب گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)