دیدنی های مالدیو ، سرزمین جزایر رویایی | Maldives

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های مالدیو

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با دیدنی های مالدیو آشنا خواهیم کرد. برای اطلاع از بهترین جاهای دیدنی مالدیو در ادامه با ما همراه باشید.

مالدیو (Maldives) بهشت هزار پاره اقیانوس هند و کوچک‌ترین کشور در قاره آسیا است که پایتخت آن شهر زیبای ماله است. این جزیره بهشتی با ۱۲ هزار جزیره شگفت‌انگیز، مروارید فیروزه‌ای رنگ اقیانوس هند است. تنها ۲۰۲ جزیره این مجمع‌الجزایر قابل سکونت هستند و ۸۸ جزیره آن گردشگرپذیر بوده و در آن‌ها هتل‌ها واقامتگاه‌هایی برای گردشگران تعبیه شده است.

مجمع الجزایر مالدیو، به داشتن سواحل زیبای مرجانی معروف بوده و مملو از درختان نارگیل و مرداب‌هایی پر از ماهی‌های رنگارنگ است، که محیطی رویایی و مناسب را برای استراحت و آرامش مسافران تور مالدیو فراهم می‌آورد. اگر به‌دنبال تمدد و آرامش اعصاب در بهشتی طبیعی با آب و هوایی مطبوع هستید، به این سرزمین رویایی مملو از جزیره‌های حیرت‌انگیز سفر کنید. در ادامه با دیدنی های مالدیو بیشتر آشنا می شویم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دیدنی های کشور مالدیو تنها به جزایر رویایی اش محدود نمی شود، بلکه پایتخت این کشور یعنی شهر ماله دارای بناها و جاذبه های دیدنی بسیاری است که اگر در هتل های این شهر اقامت داشته باشید می توانید از آنها بازدید کنید. اگرچه اکثر گردشگران مالدیو به قصد اقامت در جزایر رویایی آن به آنجا سفر می کنند، اما بازدید از جاذبه های پاینخت نیز خالی از لطف نیست.

جاهای دیدنی مالدیو

شهر ماله – Male

شهر جزیره ای ماله، پایتخت کشور مالدیو پر از صدای اسکوتر و ماشین و مجموعه بازارهای هندی است که دکان‌های فروش ادویه و نارگیل در آن به وفور به‌چشم می‌خورند. شلوغی و هرج‌ومرجی که در این شهر کوچک وجود دارد، حال‌وهوای خاصی را برای گردشگران رقم می‌زند. قسمت شمالی ماله چشم‌انداز زیبایی از دریا دارد و گاهی می‌توانید از میان خیابان‌ها مناظری دیدنی را شاهد باشید.

کاخ مولی آگه – Mulee-aage Palace

کاخ مولی‌آگه در سال ۱۹۰۶ میلادی قبل از شروع جنگ جهانی اول ساخته شده است. این ساختمان زیبا مدتی مقر حکومتی مالدیو بود و بعد در سال ۱۹۵۳ میلادی پس از اعلام جمهوری در مالدیو به دفتر ریاست جمهوری تبدیل شد و تا سال ۱۹۸۶ میلادی نیز به همین عنوان استفاده می‌شد. در حال حاضر این ساختمان زیبا با معماری چشم‌نواز و قدیمی، مکانی برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی است.

موزه ملی مالدیو – Maldives National Museum 

موزه ملی مالدیو در ماله، پایتخت این کشور و در یکی از زیباترین پارک‌های عمومی، «پارک سلطان» واقع شده است. این موزه تنها قسمت به‌جای مانده از «قصر سلطان» است که پس از تخریب آن در سال ۱۹۶۸ به یادگار مانده است. موزه ملی مالدیو در سه طبقه، آثارهای تاریخی، اشیاء قدیمی، تاج پادشاهی، زیورآلات، ظروف کنده‌کاری شده، لباس و اسلحه را به نمایش گذاشته است.

دیدنی های مالدیو
دیدنی های مالدیو

مسجد جامع ماله – Male Grand Mosque

مالدیو کشوری مسلمان‌نشین بوده و طبیعی است که مساجد از جاذبه‌های گردشگری آن باشند. مسجد جامع مالدیو در شهر ماله قرار گرفته و به‌عنوان بزرگ‌ترین مسجد کشور مالدیو شناخته می‌شود. قدمت این مسجد که با نام «مسجد السلطان» نیز شناخته می‌شود، به سال ۱۶۵۶ میلادی می‌رسد. نمای زیبای مسجد و وجود مقبره‌های قهرمانان و افراد شاخص مالدیو در این مسجد از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن به شمار می‌روند.

مسجد هوکورو – Hukuru Miskiy 

همانطور که در جریان می باشید مالدیو کشوری است که اکثر جمعیت آنرا مسلمانان تشکیل می دهند و طبیعی است که در آنجا مساجد بسیاری را مشاهده نمایید. یکی دیگر از معروفترین این مساجد هوکورو می باشد که به نام مسجد جمعه قدیمی و یا مسجد سلطان نیز شناخته شده می باشد. نمای زیبای مسجد و وجود مقبره‌های قهرمانان و افراد شاخص مالدیو در این مسجد از ویژگی‌های منحصر به فرد آن به شمار می‌ روند.

بازار بزرگ ماهی ماله – Fish Market

بازار بزرگ ماهی ماله یکی از بزرگترین  بازارهای مالدیو است و  اهالی ماله بر این باور هستند که این بازار، بزرگ‌ترین بازار فروش ماهی در جهان است. در این بازار می‌توانید تازه‌ترین ماهی‌ها با تنوع باورنکردنی را پیدا کرده و خریداری کنید. حال و هوای بسیار خاصی هم دارد. این بازار جایی است که شما می توانید با گفت و گو با فروشنده هایش بیشتر با فرهنگ محلی مردم ماله آشناشوید. این بازار که کمی هم شلوغ و درهم برهم است، همه روزه از ساعت 12 ظهر باز می شود و معمولا تا نیمه شب باز است.

بازار محلی ماله – Local Market

بازار محلی ماله یکی از محبوب‌ترین بازارچه‌های خیابانی در مالدیو است که در شمال اسکله قرار دارد. با ورود به این بازار خواهید فهمید که خرید در مالدیو، تجربه‌ای جذاب و هیجان‌انگیز است. غرفه‌های متعدد بازار، محصولاتی مانند صنایع دستی بومی، یادگاری و سوغات می‌فروشند. همچنین کیوسک‌های فروش خوراکی‌های محلی از محبوب‌ترین غرفه‌های بازارچه هستند. برخی از سوغاتی‌هایی که می‌توانید از این بازار بخرید، شامل قایق‌های مینیاتوری، دمپایی‌های سنتی، گلدان‌های چوبی، وسایل دکوری ساخته‌شده با صدف‌های دریایی و وسایل لاکی می‌شود. خوردن شیر تازه‌ی نارگیل را در این بازار از دست ندهید.

دیدنی های مالدیو
دیدنی های مالدیو

خانه وال – The Whale House

سفر به مالدیو بدون گشت با زیردریایی به اعماق آب‌های فیروزه‌ای تکمیل نمی‌شود. حتما در برنامه‌ریزی سفرتان گردش مهیج با زیردریایی در خانه وال را قرار دهید. در دنیای زیرآب، ماهی‌های رنگارنگ، مرجان‌ها، ماهی‌های صخره‌ای، شیرماهی‌ها، کوسه‌های سفید صخره‌ای، لاک پشت‌ها و موج عظیمی از ماهی‌های کوچک به استقبال شما خواهند آمد. دریچه‌هایی برای تماشای کامل مناظر زیر آب برای گردشگران در این زیردریایی تعبیه شده است.

صخره بنانا – Banana Reef

صخره بنانا به عنوان محیطی محافظت شده و امن شناخته شده می باشد که مناسب برای علاقه مندان به غواصی و آشنایی با دنیای زیر آب می باشد. این منطقه آنچنان غنی است که انواع گونه‌های دریایی را به خود جذب می‌کند و از زیبایی های زیر دریا می باشند و به همین علت متقاضیان و علاقه مندان بسیاری دوست دارند حتما در سفر خود به مالدیو یک بار هم که شده از این شنای زیر دریا استفاده نمایند و لذت آن را تجربه نمایند.

ساحل مصنوعی ماله – Artificial Beach

ساحل مصنوعی ماله یکی از جاذبه‌های گردشگری مالدیو به‌شمار می‌رود. در این ساحل می‌توانید انواع سرگرمی‌ها و ورزش‌های آبی از قبیل شنا، موج‌سواری، قایق‌سواری، غواصی و دیگر تفریحات آبی را تجربه کنید، از غذاها و نوشیدنی‌های متنوع در کافه‌ها و رستوران‌های متعدد آن لذت ببرید و در کارناوال‌ها، کنسرت‌ها و جشن‌های محلی شرکت کنید.

ساحل درخشان جزیره وادهو – Vaadhoo

ساحل درخشان جزیره وادهو به عنوان یکی از شگفت انگیزترین پدیده طبیعی در جهان شناخته می شود و همین امر باعث گردیده تعداد بسیار بالایی از گردشگران در سفرشان به مالدیو به این جزیره نیز سری بزنند و خاطراتی خوش و به یادماندنی برای خود رقم بزنند. ویژگی منحصر به فرد و چشم نواز این ساحل تنها در شب و در زمانی که آب ساحل زیبای این جزیره به گونه ای کاملا رویایی در زیر نور مهتاب می درخشد نمایان می گردد و به زیبایی و محبوبیت جزیره می افزاید.

جزیره مافوشی – Maafushi

مافوشی جزیره ای زیبا و پر بازدید در مالدیو می باشد. این جزیره مناسب برای تفریحاتی مانند موج سواری، قایق سواری و… می باشد. همچنین می توانید مراکز رفاهی و هتل های بسیار لوکس و مجللی را نیز در این جزیره ببینید و بسته به نوع بودجه خود هر کدام را که دوست داشته باشید انتخاب نمایید. با اقامت در این جزیره همچنین می توانید از رستوران های مختلف و مغازه های سوغاتی فروشی آن نیز استفاده نمایید و از حضور خود در این جزیره بسیار لذت ببرید.

دیدنی های مالدیو
دیدنی های مالدیو

جزیره باآتول – Baa Atoll

جزیره باآتول بهشت کوچکی روی زمین است که دارای آب‌هایی شفاف و کریستالی، صخره‌های مرجانی، ساحل‌هایی با شن‌های سفید و آفتابی درخشان و گرم است و می‌تواند برای هرکسی تعطیلاتی به‌یادماندنی را رقم بزند. این جزیره از ۱۰۰ اقامتگاه و ویلای زیبا مجهز به تمامی امکانات رفاهی، سرگرمی، دکوراسیون شیک و جذاب و فناوری‌های پیشرفته تشکیل شده است.

جزیره‌ کونفونادو – Kunfunadhoo

این جزیره مکان و منطقه ای بسیار مناسب و آرام برای استراحت و ریکس کردن می باشد و همچنین بهترین گزینه برای زوج های جوان است. اقامتگاه های این جزیره بسیار زیبا و خاص می باشند و تماما از جنس چوب های مخصوص می باشند. توریست ها و بازدیدکنندگان از طریق سالن‌های چوبی بزرگ که میان درختان نخل‌ نارگیل قرار دارند به این منطقه وارد می‌ شوند و به محض ورود حس بودن در بهشت را تجربه می نمایند.

جزیره باروس – Baros Island

اگر به دنبال مکانی دور از جمعیت هستید، این جزیره مقصد ایده آل شماست. باروس یک جزیره با رتبه بالای گردشگری و محبوبیت فوق العاده در مالدیو است. این جزیره با داشتن سواحل آفتابی و تفریحی لوکس، به دلیل ظرافت طبیعی و مرجان های زیبا مشهور است. جزیره باروس دارای تعدادی ویلای روی آب است که دارای امکانات لوکس و در نزدیکی رستوران و بار جزیره هستند.

دیدنی های مالدیو
دیدنی های مالدیو

جزیره هووان فوشی – Huvafen Fushi

برای رفتن به جزیره فوق‌العاده هووان فوشی باید سوار قایق‌های پرسرعت یا هواپیماهای دریایی شوید. این جزیره همچون مرواریدی درخشان و پوشیده از سواحل شنی سفید‌رنگ و خیره‌کننده در میان آب‌های لاجوردی مالدیو است. همچنین با سفر به این جزیره می‌توانید به اولین اسپای زیر آب دنیا نیز بروید. این جزیره یکی از ده ها جزیره زیبای مالدیو است.

جزیره‌ ولیگاندو – Veligandu Island

این جزیره به غروب های زیبا و دل انگیز درخشان قرمز و نارنجی اش در اقیانوس هند معروف است. برای سال ها، جزیره‌ی ولیگاندو یکی از مناطق بسیار پرطرفدار برای زوج های جوان به شمار می آمد. ماه عسل های رویایی و تعطیلات برای زوج هایی که تازه ازدواج کرده اند، با ویلاها و کلبه های ساحلی اش همواره در این جزیره‌ی بهشتی خاطره‌انگیز بوده و هست.

جزیره امبودهو فینولهو – Emboodhu Finolhu

یکی از زیباترین ویژگی های این جزیره شاید چیدمان ویلاهای آبی به شکل گل باشد. جزیره Emboodhu Finolhu دارای حدود 55 ویلای روی آب است. در اینجا، شما با اقامت 5 ستاره و امکانات رفاهی لوکس، می توانید در آب گرم آن تجربه یک اسپای بی نظیر را داشته باشید. همچنین، از آنجا که این جزیره نزدیک به فرودگاه بین المللی مالدیو است، به راحتی از طریق قایق موتوری به فرودگاه دسترسی دارد.

جزیره کومو کاکائو – COMO Cocoa Island

در میان بسیاری از جزایر، جزیره کاکائو یکی از مکانهای پرطرفدار در کشور جزیره ای مالدیو است. این جزیره تعداد زیادی استراحتگاه را در خود جای داده است و بهترین بخش آن وجود ویلاهای آبی است. این جزیره دارای حدود 33 ویلای روی آب است که هرکدام بهترین امکانات را به مسافران ارائه می دهند. قدم زدن طولانی بر روی ماسه های سفید پودری و تجربه اسپا در محیطی خلوت و آرام را فراموش نکنید.

جزیره رنگالی – Rangali Island

این جزیره متعلق به گروه هتل های هیلتون است. هتل Conrad Maldives در جزیره Rangali یکی از بهترین مکان های اقامت در هنگام تعطیلات با خانواده است. در جزیره رنجالی، می توانید در فعالیتهای مختلف خانوادگی مانند غواصی و ورزشهای آبی و همچنین تفریحات جزیره مانند ماهیگیری، دیدن دلفین ها و موارد دیگر (که بستگی به آب و هوا دارد) شرکت کنید. همچنین این جزیره دارای یک کلاب مخصوص کودکان است که در آن استخر، اسپا و ورزش های سرپوشیده برای آنها فراهم می شود.

جزیره باتالا – Bathala Island

جزیره باتالا، جزیره‌ای زیبا در جزایر مرجانی شمالی مالدیو است که فاصله آن از فرودگاه مالدیو با قایق‌های سریع ۹۰ دقیقه و با هواپیماهای کوچک تنها ۲۰ دقیقه است. ساحل‌های این جزیره از شن نرم و سفید پوشیده شده و دارای پوشش طبیعی زیبایی است. این جزیره آن‌قدر کوچک است که تنها در ۱۰ دقیقه می‌توانید کل جزیره را بگردید.

دیدنی های مالدیو
دیدنی های مالدیو

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨