بهترین و زیباترین سواحل سریلانکا | Sri Lanka

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین سواحل سریلانکا

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با بهترین سواحل سریلانکا آشنا خواهیم کرد. پس اگر قصد سفر به کشور زیبای سریلانکا دارید در ادامه با ما همراه باشید.

سر‌یلانکا (Sri Lanka)  کشوری است جزیره‌ای، واقع در جنوب آسیا، اقیانوس هند و جنوب کشور هند. کشور کوچکی که وسعت و جمعیت زیادی ندارد اما آوازه مناظر و غذاهای بومی‌اش آنقدر زیاد است که سالانه میلیون‌ها گردشگر را برای بازدید از این کشور ترغیب می‌کند. سریلانکا جواهری پنهان در اقیانوس هند است. کشور سریلانکا اخیرا به یکی از مقاصد محبوب بین ایرانیان تبدیل شده است.

سواحل سریلانکا عمدتا چند ویژگی شاخص دارند که عبارتند از آب تمیز و آرام که مناسب شنا است، شن‌های طلایی رنگ، حیات وحش منحصر به فرد و درخت‌های نخلی که در نزدیکی آن‌ها خودنمایی می‌کند. کشور سریلانکا نوار ساحلی شنی فوق العاده ای دارد. در ادامه محبوب ترین سواحل سریلانکا را به شما معرفی می کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


محبوب ترین سواحل سریلانکا

ساحل بنتوتا – Bentota

اگر تمایل دارید که در یکی از زیباترین ساحل‌های سریلانکا اقامت داشته باشید نام بنتوتا را فراموش نکنید. زیرا در جوار این ساحل ریزوت‌های جذابی قرار گرفته است که تجربه‌ای متفاوت از گردشگری را برای مهمانان به ارمغان می‌آورند. در این مکان، می‌توانید صبحتان را در جنگل‌‌های سرسبز بنتوتا سپری کنید و غروب را در ساحلی با چشم‌اندازی توصیف نشدنی.

بهترین سواحل سریلانکا
بهترین سواحل سریلانکا

ساحل آناواتونا – Unawatuna

در جنوب سریلانکا، شهر کوچکی به‌ نام  آناواتوا وجود دارد که آب آرام و زلال سواحلش چشم‌های هرکسی را به خود خیره می‌کند. اما آنچه می‌بینید تمام ماجرا نیست. دنیای دیگری در زیر آب‌های آناواتونا وجود دارد که با ورود به آن پا به قلمرو آب‌سنگ‌های مرجانی و ماهی‌های رنگارنگ می‌گذارید. از جهتی که امکان تردد خودرو در نزدیکی این ساحل جنگلی وجو ندارد، لازم است برای عبور از جنگل‌ها و رسیدن به ساحل، چند دقیقه‌ای را پیاده روی کرد.

ساحل هیریکتیا و ساحل دیکولا – Hiriketiya and Dickwella Beach

یکی از سواحل بسیار محبوب سریلانکا ساحل هیریکتیا است. این ساحل با خلیج آرام و زیبای خود بسیار شلوغ می شود و اگر می خواهید جایی برای آفتاب گرفتن خود پیدا کنید باید زودتر به اینجا بروید. ساحل دیکولا بسیار طولانی تر و خلوت تر است، اگر چه برخی جذابیت های هیریکتیا را ندارد اما بسیار زیباست و ارزش دیدن دارد. این ساحل با 30 دقیقه پیاده روی در غرب ساحل هیریکتیا قرار دارد. هر دو ساحل در نوک جنوبی سریلانکا واقع شده اند.

بهترین سواحل سریلانکا
بهترین سواحل سریلانکا

ساحل هیکادوآ – Hikkaduwa

ساحل هیکادوآ برای کسانی است که به تفریحات کنار ساحل بیش از هر چیز دیگری اهمیت می‌دهند. از کلوب‌های شبانه و هتل‌های مختلف گرفته تا غذاهای بومی که در ساحل هیکادوآ طرفداران پر و پا قرص خود را دارد. علاوه بر آن، لاک‌پشت‌های غول پیکری که از  آب‌های اقیانوس هند خود را به مرز خشکی و هیکادوآ رسانده‌اند، بر جذابیت این ساحل می‌افزایند. در کل ساحل هیکادوآ ممکن است نسبت به سایر ساحل‌های مطرح سریلانکا شلوغ‌تر باشد اما تجربه‌ای که در آن‌ می‌توانید کسب کنید، ارزشش را خواهد داشت.

ساحل نگومبو – Negombo

نگومبو یکی از معروف‌ترین ساحل‌های سریلانکا است که در نزدیکی فرودگاه‌بین‌المللی کلمبو واقع شده است. این ساحل کوچک هم برای ساکنین سریلانکایی و هم برای گردشگران خارجی محبوبیت بالایی دارد، اما در عین حال ساحل خلوتی محسوب می‌شود. در اطراف ساحل‌ نگومبو رستوران و هتل‌های بسیاری ساخته شده و به طور کلی امکانات فراوانی در آن وجود دارد.

بهترین سواحل سریلانکا
بهترین سواحل سریلانکا

ساحل میریسا – Mirissa

در سواحل جنوبی سریلانکا با پشت سرگذاشتن نخل‌های نارگیل به یکی از بهترین و خاص‌ترین ساحل‌های جهان به نام میریسا دست‌ پیدا‌ می‌کنید. آب‌ تمیز و موج‌‎های پویا، امکانات رفاهی بالایی که در ساحل میریسا قرار گرفته‌اند و شانس تماشای حیات وحشی جذاب در آب‌های مجاور آن، سبب می‌شوند تا میریسا نه ‌تنها در سریلانکا، بلکه در جهان نیز به عنوان یکی از برترین سواحل جهان شناخته شود.

ساحل نیلاولی – Nilaveli

اگر به دنبال یک ساحل زیبا هستید که عملا به شما اختصاص داشته باشد، مطمئنا ساحل آرام نیلاولی بهترین گزینه می باشد. این ساحل طولانی شنی با دریای شفاف و شیشه ای احاطه شده است. موج هایی که به ساحل نیلاولی برخورد می کنند موج های ملایم و ارامی هستند که برای بازی کردن کودکان بسیار مناسب اند. ساحل نیلا همچنین یک ساحل بکر و دست نخورده بدون هیچ رستوران یا بار می باشد.

بهترین سواحل سریلانکا
بهترین سواحل سریلانکا

خلیج کوچک آروگام – Arugam Bay

خلیج کوچک و دوست داشتنی آروگام را می توان بهترین منطقه جهت موج سواری در سری لانکا محسوب کرد. حتی اگر شما به موج سواری علاقه نداشته باشید هم در این ساحل انواع تفریحات وجود دارد. مزرعه پرورش کروکودیل، تماشای فیل ها در پارک ملی سری لانکا و… بخشی از این تفریحات محسوب می شوند. اما صادقانه باید اعتراف کنیم که احتمالا شما از لم دادن در ساحل و استراحت بیش از هر کار دیگری لذت خواهید برد.

ساحل اوپو ولی – Uppuveli 

در طول جنگ های داخلی سریلانکا این ساحل آسیبی ندیده و درگیری خاصی در آن انجام نشد که البته این موضوع سبب رواج شایعاتی در باره این محل شده است. با برقراری صلح، این منطقه تبدیل به میعادگاه عاشقان حمام آفتاب شده و به سرعت تبدیل به محلی پرطرفدار برای استراحت و آب تنی شد. این ساحل خود یک جاذبه اصلی محسوب می شود که با تپه های درخشان مرجانی در جزیره کبوترها  (Pigeon Island) در نزدیکی ساحل نیلاولی قرار گرفته و می تواند نامزد کسب عنوان زیباترین ساحل شود.

بهترین سواحل سریلانکا
بهترین سواحل سریلانکا

ساحل ولیگاما – Weligama

ساحل خوب بعدی در سریلانکا، ساحل وِلیگاما واقع در جزیره تاپروبانه می باشد که محلی ها به آن یاکینجه دیووا (یا جزیره شیطان) می گویند. در این خلیج شنی واقع در جنوب غربی، بین گاله و میریسا، چیزهای غیر عادی زیادی وجود دارد. یکی از این موارد غیر عادی راه رفتن ماهیگیران با چوب زیر بغل و روش منخصر بفرد آنها در انداختن تور ماهگیری به آب می باشد. ولیگاما به خاطر وجود خلیج کوچک اش جای بسیار عالی برای موج سواران تازه کار و مبتدی می باشد.

ساحل تانگالا – tangalle

تانگالا بیچ از بهترین سواحل سریلانکا می باشد. در تانگالا بیچ تا جایی که چشم می بیند، ساحل شنی سفید و در حاشیه آن درختان نخل و دریای لاجوردی قرار گرفته اند و منظره زیبایی را بوجود آورده اند. ساحل تانگالا که در جنوب شرقی سریلانکا  واقع شده است، مکانی بسیار عالی برای تفریح و استراحت می باشد. در رستوران های کوچک و کلبه ای ساحلی تانگالا می توانید انواع غذاهای دریایی را امتحان کنید. ساحل تانگالا به خاطر جریان قوی امواج برای شنا کردن مناسب نیست اما یک خور یا خلیج کوچک ساحلی دارد که در آنجا می توانید تنی به آب بزنید.

بهترین سواحل سریلانکا
بهترین سواحل سریلانکا

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨