فستیوال های سریلانکا 
فستیوال های سریلانکا 

جشنواره‌های تماشایی سریلانکا

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

فستیوال های سریلانکا 

در کُلُمبو (Colombo) شهر پرطرفدار گردشگری در سریلانکا، رویدادهای ویژه مانند مسابقات رالی خیابانی و کنسرت‌های فضای باز نزدیک اقیانوس در حال رشد هستند؛ با وجود این حرف اول را در فستیوال‌های سریلانکا فیل‌ها می‌زنند. سریلانکایی‌ها مراسم و جشن‌های مذهبی بسیاری دارند که تماشای آنها برای گردشگران همیشه جذاب بوده. کافیست ماه‌هایی که این مراسم اجرا می‌شوند به خاطر بسپارید تا در صورت شرکت در تور سریلانکا ، از تماشای جشن‌های این جزیره لذت ببرید. در ادامه همراه تاپ توریست باشید تا با فستیوال های سریلانکا بیشتر آشنا شوید.

فستیوال کَندی اِسالا پراهرا (Kandy Esala Perahera) 

اگر در ماه جولای یا آگوست ( تیر و مرداد) به سریلانکا سفر می کنید، حتما به شهر کندی برای دیدن رژه شگفت انگیز اسالا پراهارا بروید. پِراهِرا (perahera) یا جشنواره دندان یک رویداد تاریخی می باشد که در آن دندان مقدس بودا در تمام خیابان های شهر به رژه در می آید.این رژه از تعداد زیادی فیل رنگارنگ تزئین شده، در کنار تعداد زیادی رقصنده محلی، طبل زن و آتش بازی تشکیل شده است. در این رژه فیل های باشکوه با اشیای پر زرق و برق و رنگارنگ تزئین می شوند و در تمام خیابان های شهر رژه می روند. تعداد این فیل ها ممکن است به 50 عدد برسد که خیابان های شهر را پر می کنند. فستیوال با جشن آب ماهاویل ریور شروع می شود.

فستیوال های سریلانکا 
فستیوال های سریلانکا

دوروتو پِراهِرا (Duruthu Perahera)

این فستیوال در ماه ژانویه/دی (که در ماه‌های بودایی دوروتو پُیا (Duruthu Poya) نامیده می‌شود) برگزار ‌می‌شود. محل برگزاری فستیوال در معبد کِلانیا راجا ماها ویهارا (Kelaniya Raja Maha Vihara) است.

فستیوال های سریلانکا 
فستیوال های سریلانکا

نَوَم پِراهرا (Navam Perahera)

این فستیوال در ماه فوریه/بهمن برگزار و توسط 50 فیل هدایت ‌می‌شود؛ محل شروع فستیوال معبد گنگرامایا (Gangaramaya) است و از آنجا اطراف پارک ویهاراماهادوِدی (Viharamahadevi) و دریاچه بِیرای (Beira) جنوبی برگزار ‌می‌شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


فستیوال های سریلانکا 
فستیوال های سریلانکا

وِسَک پُیا (Vesak Poya)

تولد، شکوفایی و مرگ بودا در سراسر کُلُمبو (و سریلانکا) جشن گرفته ‌می‌شود. اما جشن‌های اطراف معبد گنگرامایا و دریاچه بِیرای جنوبی خیره‌کننده‌اند. در این فستیوال فوران نورهای رنگی بزرگ و کوچک را ‌می‌بینید که گروه‌های مختلف بر سر ایجاد آن‌ها با هم رقابت ‌می‌کنند. ایستگاه‌های داسالا (Dansala) در همه جای فستیوال غذا و خوراکی تهیه ‌می‌کنند. این فستیوال در اردیبهشت برگزار می شود.

فستیوال های سریلانکا 
فستیوال های سریلانکا

وِل (Vel)

در این فستیوال ( که در تیر یا مرداد برگزار می شود) ، ارابه طلایی خدای جنگ هندوها به نام موروگان (Murugan) یا سکاندا (Skanda) با جشن و پایکوبی بدرقه ‌می‌شود. این ارابه را از معبد (kovil) کاتیرسنی (Kathiresan) تا معبد بمبلاپیتیا (Bambalapitiya) حمل ‌می‌کنند.فستیوال های سریلانکا 



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)