چه ملکی در ترکیه راحت خرید و فروش می­شود؟

چه ملکی در ترکیه راحت خرید و فروش می­شود؟

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

اصلی ترین دغدغه کسانی که قصد سرمایه گذاری در خارج از ایران و کشور ترکیه را دارند، این است که چه ملکی را خریداری کنند که علاوه بر سوددهی، راحت به فروش برسد و سرمایه آنها را سریعتر به نقدینگی تبدیل کند تا بلافاصله بتوانند در پروژه­های سودآور جدید سرمایه گذاری کنند. مشاوران حرفه­ای که به تمامی مناطق آشنایی دارند و از طرح­های پیشرفت شهری توسط دولت مطلع هستند، با توجه به شرایط اقتصادی و دوران رونق یا رکود، به خوبی می­دانند چه نوع ملکی سودآور است و سریع به فروش می­رود.

صرفا زندگی در کشور ترکیه به شما تجربه سرمایه گذاری بدون ریسک را نخواهد داد. مخصوصا در دوران رکود بازارهای جهانی، برای سرمایه گذاری سودآور باید از کارشناس مجرب و صادق برای انتخاب بهترین ملک مشاوره گرفت. اگر شما هم جز سرمایه گذاران در مارکت­های خارجی هستید، پیشنهاد می­کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید. در این مقاله می­خواهیم شما را با ویژگی­های املاکی آشنا کنیم که ارزش سرمایه گذاری بالایی دارند و در زمان فروش به راحتی و به قیمت روز از شما خریداری می­شوند.

چه ملکی در ترکیه راحت خرید و فروش می­شود؟

چه جور خانه‌ای بخرم که راحت فروخته شود؟

چه جور خانه‌ای بخرم که موقع فروش اذیت نکند؟ کجای شهر باید خانه بخرم که موقع فروش به قیمت از من خریداری شود؟ خانه من باید چه ویژگی‌هایی داشته باشه که همیشه تقاضا برای خرید آن بالا باشد؟ اینها نمونه‌ای از ده‌ها سوال مشابهی هستند که علاقه مندان به سرمایه ‌گذاری ملکی در ترکیه از شرکتهای سرمایه گذاری و مهاجرتی می‌پرسند. علت این سوالات نگرانی افراد برای داشتن یک سرمایه گذاری امن، مطمئن و ارزشمند است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


در پاسخ به این سوالات باید بگوییم، به طور کلی تقاضا برای خرید ملکی که ارزش سرمایه‌گذاری داشته باشد، همیشه بالاست. فرقی هم نمی‌کند که آن ملک مسکونی (ویلا یا آپارتمان) باشد یا تجاری و اداری. چون این نوع ملک‌ها چند ویژگی مشترک دارند که آن‌ها را ارزشمند کرده است. این ویژگی‌ها عبارتند از:

املاک واقع در مناطق توریستی و گردشگری

ترکیه جاذبه‌های گردشگری و توریستی فوق العاده زیبایی دارد و شهر‌های مختلف آن مانند استانبول، آنتالیا، ازمیر و آنکارا هر ساله میزبان میلیون‌ها توریست از اقصی نقاط هستند. قطب گردشگری ترکیه، شهر استانبول و مناطق اطراف تنگه بسفر، دریای سیاه و دریای مرمره هستند. املاکی که در این مناطق می‌خرید، ارزش سرمایه‌ گذاری بالایی دارند و در زمان فروش هم به راحتی فروخته می‌شوند. چون جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و آثار باستانی زیادی دارند و مهد تمدن ترکیه محسوب می‌شوند.

مناطق توریستی دسترسی خوبی به مراکز خرید، مراکز گردشگری و تفریحی و هتل‌ها دارند و در مجموع هر امکاناتی که یک توریست برای اقامت نیاز دارد، یک جا در دسترس او قرار داده اند. تقاضا برای املاک مناطق توریستی همیشه بالاست، چون به راحتی می‌توان آن را به گردشگران اجاره داد و درآمد اجاره روزانه یا ماهانه لیری و دلاری کسب کرد. حتی اگر هدف سرمایه گذار خرید ملک تجاری در ترکیه باشد، باز هم این مناطق گزینه بهتری هستند. چون می­توان با خرید واحد تجاری در مرکز خریدهای مشهور، درآمد اجاره خوبی کسب کرد.

چه ملکی در ترکیه راحت خرید و فروش می­شود؟

املاک واقع در قطب‌های اشتغال و اقتصادی منطقه

یکی دیگر از مناطقی که املاک پرطرفداری دارد، قطب‌های اقتصادی و اشتغال هستند. اغلب شرکت‌ها، کسب و کار‌ها و واحد‌های تولید پول و جذب سرمایه در این مناطق متمرکز هستند. به عنوان مثال، منطقه عمرانیه در بخش آسیایی استانبول جزء قطب‌های اقتصادی و اشتغال محسوب می‌شود. چون مرکز مالی استانبول یا وال استریت ترکیه در همین منطقه در حال احداث است و بهترین گزینه برای خرید ملک اداری در ترکیه محسوب می‌شود. با راه‌ اندازی این مرکز شعب مرکزی بانک‌های ترکیه، سازمان بورس، شرکت‌های بیمه و شعب شرکت‌های عضو سازمان تجارت جهانی همگی در همین منطقه مستقر خواهند شد.

طبیعتا املاکی که در این منطقه خریداری می‌شوند، هم بازدهی سرمایه ‌گذاری بسیار خوبی دارند، هم از ظرفیت بالایی برای کسب درآمد اجاره برخوردار هستند. به علاوه اینکه ارزش آن‌ها با گذر زمان بیشتر هم می‌شود. مطمئناً چنین ملکی همیشه روی بورس است و با بهترین قیمت خرید و فروش می‌شود.

مزیت بعدی ملک‌های نزدیک به قطب اشتغال، نزدیک بودن به محل کار افراد است. همه ما ترجیح می‌دهیم جایی سکونت کنیم که کمترین فاصله را با محل کارمان داشته باشد و مناطق نزدیک قطب‌های اشتغال این مزیت را دارند. کارمندان و افراد شاغل همیشه دنبال این نوع خانه­ها هستند. تقاضا برای خرید و اجاره این نوع ملک‌ها بالاست، مخصوصاً اگر متراژ کوچکی هم داشته باشد.

خانه‌های نزدیک به شاهراه‌های ارتباطی و وسایل نقلیه عمومی

خانه‌هایی که نزدیک شاهراه‌های ارتباطی، بزرگراه‌ها، ‌ایستگاه مترو و اتوبوس هستند هم خیلی راحت خرید و فروش می‌شوند. چون برای اجاره یا خرید مجتمع مسکونی در ترکیه، خانه‌های نزدیک به اتوبان یا کنار خطوط مترو و متروبوس اولویت بیشتری دارند. دلیل این موضوع دسترسی سریع این مناطق به مرکز شهر یا مکان­های مهم است.

به عنوان مثال، خانه‌هایی که در کنار اتوبان و در فاصله ۵ دقیقه‌ای از خطوط مترو یا متروبوس قرار دارند، همیشه تقاضای بالایی برای خرید و قیمت اجاره گران­تری دارند. چون ساکنین این خانه‌ها برای رفتن به مترو یا متروبوس نیازی به گرفتن تاکسی، اتوبوس یا مینی بوس ندارند و خیلی راحت می­توانند به هر نقطه از شهر که بخواهند، سفر ‌کنند. پس خانه­های نزدیک به شاهراه­های ارتباطی و وسایل نقلیه عمومی را هم فراموش نکنید!

چه ملکی در ترکیه راحت خرید و فروش می­شود؟

خانه‌های خط اول ساحل دریا و نزدیک مناطق توریستی و اشتغال

خانه یا ویلای لب دریا که اصطلاحاً به آن‌ها خانه‌های خط اول ساحل دریا گفته می‌شود هم در تمام دنیا ارزش سرمایه ‌گذاری بالایی دارند و در زمان فروش، همیشه تقاضای بالایی برای آن‌ها هست. فقط در مورد ترکیه باید به این نکته دقت کرد که ملک مورد نظر علاوه بر قرارگیری در خط ساحلی، با قطب‌های گردشگری یا اشتغال منطقه نهایتاً نیم ساعت فاصله داشته باشند.

خانه‌هایی که هم نزدیک ساحل هستند، هم نزدیک مراکز خرید، مراکز تفریحی، مناطق توریستی و…، خیلی راحت و با مبلغ اجاره مناسب به صورت روزانه یا ماهانه به گردشگران اجازه داده می‌شوند. همین خانه‌ها اگر در نزدیکی قطب‌های اشتغال باشند، قیمت اجاره بسیار خوبی برای اجاره سالانه به افراد شاغل دارند. در غیر این صورت نمی‌توان رو درآمد اجاره آنها حساب کرد. مگر اینکه کسی بخواهد دور از شلوغی شهر و در منطقه­ای زیبا و دنج زندگی کند که باز هم در این صورت، دسترسی به مراکز خرید یا تفریحی مهم است.

آپارتمان‌های سوئیت و یک خوابه یا اصطلاحا کوچک متراژ

و اما آخرین ویژگی ملک‌هایی که خیلی راحت خرید و فروش می‌شوند، ابعاد و متراژ ملک است. ملک‌های نُقلی و یک خوابه همیشه تقاضای خرید و اجاره بالایی دارند. چون قیمت خرید و قیمت اجاره آن‌ها در مقایسه با ملک‌های بزرگتر، ارزان‌تر است. به علاوه اینکه افراد مجرد یا خانواده‌های کوچک هم دنبال واحد‌های کوچک متراژ هستند. واحدهای یک خوابه 60 الی 70 متری و کوچکتر جزو خانه­های کوچک متراژ هستند.

اگر در زمان انتخاب و خرید ملک به این ویژگی­ها دقت کنید، ملکی را می­خرید که هم بازدهی سرمایه گذاری بسیار خوبی دارد، هم در زمان فروش تقاضای بالایی برای خرید دارد. مناطق کایتانه، عمرانیه، کوچوک چکمجه، ایوب سلطان، ماسلاک و فیکیرتپه جزو مناطقی هستند که تقاضا برای آنها همیشه بالاست.



 الی گشت    

                تور کیش