شانس ویزای تحصیلی کانادا برای ایرانیان در سال 1403

به جرات میتوان گفت کشور کانادا، یکی از محبوب ترین کشورها در زمینه مهاجرت و ویزای تحصیلی است. شانس ویزای تحصیلی کانادا، فرآیند پذیرش و اپلای از دانشگاه های کانادا و دریافت ویزا در کانادا، نسبت به دیگر کشورهای جهان، بسیار آسان است. همچنین، جواب ویزای تحصیلی کانادا در بازه زمانی 4 تا 6 ماهه صادر می‌شود.

شرایط ضروری، جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا، همراه داشتن نامه پذیرش از دانشگاه های کانادا است. این نامه باید اطلاعاتی همچون شهریه پرداختی، تاریخ شروع، پایان و ثبت‌نام دوره را در خود گنجانده باشد. قابل ذکر است افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه کبک را دارند علاوه بر داشتن نامه پذیرش، باید گواهی پذیرش از کبک (CAQ) که توسط اداره مهاجرت کبک (MIDI)‌ صادر شده است را دریافت کنند.

ویزای تحصیلی کانادا
ویزای تحصیلی کانادا

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای ایرانیان در سال 1403

ویزای تحصیلی کانادا، به ۲ دسته ویزای دانشجویی و ویزای دانش آموزی طبقه بندی می‌شود.

شرایط اخذ ویزای دانش آموزی کانادا برای ایرانیان در سال 1403

مهم ترین شرط اخذ ویزای تحصیلی کانادا ،تمکن مالی است. شما باید به سفارت کانادا ثابت کنید، که علاوه بر پرداخت هزینه‌ها، مشکلی در پرداخت هزینه های اقامت و زندگی روزانه، نخواهید داشت. برای اخذ پذیرش و ثبت نام در مدارس کانادا، نیازی به ارائه مدرک آیلتس نیست. زیرا شما می‌توانید دوره های آموزش زبان را در مدرسه بگذرانید. توجه داشته باشید که سن متقاضی برای اخذ ویزای دانش آموزی کانادا باید حداقل 7 و حداکثر 18 باشد. همچنین معدل 3 سال آخر کارنامه، نباید کمتر از 15 باشد. برای دریافت ویزای دانش آموزی کانادا، باید ابتدا شخصی را که مقیم کاناداست، به عنوان سرپرست معرفی کنید.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا برای ایرانیان در سال 1403

برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا، تمکن مالی مهم ترین شرط است. شما باید بتوانید هزینه‌های اقامت، هزینه‌های روزانه و هزینه‌های مربوط به شهریه کالج را پرداخت نمایید.

علاوه بر تمکن مالی و شرایط سنی، شما برای تحصیل در دانشگاه های کانادا، حتما باید مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 ارائه کنید.

شانس ویزای تحصیلی کانادا
شانس ویزای تحصیلی کانادا

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای ایرانیان در سال 1403

متقاضیان تحصیل در کانادا، که قصد دارند بیشتر از 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشند، باید قبل از ورود به کانادا، مجوز ورود را دریافت کنند. مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی کانادا، شامل موارد زیر میشود:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • نامه پذیرش دانشگاه مورد نظر
  • پاسپورت و مدارک شناسایی معتبر
  • تمکن مالی
  • اثبات پرداخت هزینه ها

دلایل ریجکت شدن ویزای دانشجویی کانادا برای ایرانیان در سال 1403

  • نامه پذیرش دانشگاه

دانشجویان برای درخواست ویزای تحصیلی باید نامه پذیرش دانشگاه را همراه با باقی مدارک به سفارت ارائه دهند؛ گاهی اوقات افسر سفارت، نامه پذیرش دانشگاه را قبول نمی کند و به آن شک می کند؛ این علت می تواند باعث ریجکت شدن پرونده شود.

  • دلایل مالی

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های کانادا، باید بتوانند هزینه های تحصیل و زندگی خود را پرداخت کنند. ارائه تمکن مالی نکته ای مهم در روند درخواست ویزا است. ارائه پرینت بانکی معتبر از مدارک مهم محسوب می شود. ارائه این مدرک ثابت می کند که متقاضی می تواند هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کند یا خیر. اگر متقاضی تحصیل در کانادا، نتواند این اطمینان را به مامور سفارت بدهد، که پول کافی برای پرداخت هزینه در کانادا را دارد، شانس ویزای تحصیل کانادا را ممکن است از دست بدهد و افسر ویزا می تواند درخواست ویزای تحصیلی متقاضی را به دلیل عدم تمکن مالی ریجکت کند.

  • عدم خروج از کشور پس از اتمام دوره تحصیلی در کانادا

دانشجویان خارجی، یک ویزای موقت از کشور کانادا دریافت می کنند که به آنها اجازه داده می شود تنها در طول مدت زمان تحصیل خود در کانادا اقامت کنند. افسر پرونده باید کاملاً توجیه شود که متقاضی تحصیل در کانادا قصد دارد پس از اتمام تحصیل خود، کانادا را ترک کند و به کشور مبدا بازگردد. داشتن سابقه سفر به کشورهای خارجی، داشتن روابط خانوادگی در کانادا، می تواند دلیلی بر ریجکت شدن درخواست ویزا باشد.

  • اسناد مربوط به هویت متقاضی

ارائه پاسپورت معتبر، عکس مناسب که متقاضی اخیراً گرفته باشد و پر کردن فرم های درخواست، می تواند تاثیر مثبتی بر نظر آفیسر داشته باشد.

  • سوابق تحصیلی

اگر متقاضی سابقه تحصیلی خوب با نمرات عالی داشته باشد، می تواند در جلب توجه آفیسر موفق باشد. داشتن مدرک زبان انگلیسی با نمره بالا در پرونده، توانایی فرد را نشان خواهد داد. در غیر این صورت، آفیسر مسئول پرونده، توانایی متقاضی را در زمینه تحصیل در کانادا زیر سوال ببرد و درخواست ویزا را ریجکت کند.

  • سابقه کیفری
  • عضویت در یک سازمان خاص
  • مشکلات جسمی و روحی
  • وضعیت سنی

افسر ویزا، اغلب افرادی را که سن بالایی دارند، ریجکت می کند. متقاضیان بالای 25 سال در مقطع کارشناسی و متقاضیان بالاتر از 35 سال در مقطع ارشد، شانس کمتری دارند.

  • مناطق ناپایدار در جهان

افرادی که متقاضی تحصیل در دانشگاه های کانادا هستند، اگر از کشوری با دولت ناپایدار درخواست می دهند و یا با این کشورها همسایه هستند، به دلایل امنیتی، شانس پایینی در اخذ ویزای تحصیلی کانادا دارند. یک نکته مهم این است که ایران جز مناطق ناپایدار محسوب نمی شود.

  • گپ تحصیلی

اگر 6 ماه از آخرین مقطع تحصیلی متقاضیان گذشته باشد، باید رزومه ای ارائه داده و در مورد کارهایی که در این مدت انجام داده اند کامل توضیح دهند. دانشجویان برای تحصیلات تکمیلی، می توانند گپ تحصیلی 5 ساله را با استخدام در شرکت های بزرگ بین المللی پوشش دهند.

  • رشته تحصیلی

دانشجویانی که مدرک لیسانس دارند و میخواهند برای گذراندن لیسانس مجدد، در همان رشته اقدام کنند، شانس پایینی خواهند داشت. برای بالا بردن شانس ویزای تحصیلی کانادا می توانند در مقطع ارشد اقدام نمایند. شما می توانید پس از اخذ ویزا، رشته تحصیلی خود را تغییر دهید.

  • عدم استفاده از مدارک جعلی

اگر مشخص شود متقاضی در پرونده خود از مدارک جعلی استفاده کرده، ریجکت می شود و تا 5 سال آینده نمی تواند درخواست ویزا بدهد.

شانس ویزای تحصیلی کانادا
شانس ویزای تحصیلی کانادا

سخن پایانی

در این مطلب، به صورت کامل درباره عواملی که باعث بالا بردن شانس ویزای تحصیلی کانادا برای ایرانیان و همچنین مواردی که ریسک ویزای تحصیلی کانادا را افزایش می دهد، صحبت کردیم. اگر برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا در مسیر درست گام برندارید، مسلماً به نتیجه‌ی دلخواه خود نخواهید رسید؛ بنابراین به شما عزیزان، پیشنهاد میکنیم اگر قصد دریافت ویزای تحصیلی کانادا را دارید، حتما از کارشناسان موسسات مهاجرتی در ایران، مشاوره بگیرید تا شما را تا آخرین مسیر، راهنمایی کنند. در مورد تحصیل فرزندان خود در مدارس کانادا هم نگران نباشید؛ زیرا می‌توانید از راهنمایی مشاورین ما در موسسه مهاجرتی پارس رادین کمک بگیرید. مشاورین تحصیلی پارس رادین، با تجربه‌ای که در حوزه‌ اعزام دانشجویان و دانش‌آموزان به کانادا دارند، از ابتدای راه تا پایان، در کنار شما خواهند بود. از اینکه تا پایان مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم.

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨