در ازمیر ترکیه از کجا خرید کنیم؟

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

مراکز خرید ازمیر از ارزان ترین تا لوکس ترین

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با مراکز خرید ازمیر که یکی از جاذبه های ترکیه است آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

ازمیر از شهرهای گردشگری ترکیه است و بعد از استانبول و آنکارا سومین شهر بزرگ این کشور شناخته می‌شود. ازمیر از نظر تجاری و اقتصادی در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد و مراکز خرید آن بسیار گسترده و پیشرفته هستند. در این مراکز خرید انواع امکانات مانند فودکورت، سالن ورزشی، پارکینگ، سینما و… وجود دارند و یکی از جاهای دیدنی ازمیر شناخته می‌شوند. برای آشنایی با مراکز خرید ازمیر تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

معرفی بهترین مراکز خرید ازمیر

مرکز خرید آگورا

از بهترین مراکز خرید در ازمیر مرکز خرید آگورا را می‌توان نام برد. این مرکز خرید دارای یک فضای سرپوشیده با مساحت ۲۹۴۰۰ مترمربع و یک فضای روباز با مساحت ۸۹ هزار مترمربع است. در واقع می‌توان گفت آگورا یکی از بزرگترین مراکز خرید در ازمیر شناخته می‌شود. تنوع اجناس ارائه شده در این مرکز بسیار بالا است که اغلب آن‌ها شامل پوشاک، لوازم آرایش، زیورآلات، پارچه و منسوجات، لوازم منزل، ابزارآلات و محصولات موسیقی، کالای دیجیتال و لوازم الکترونیکی، کتاب، اسباب‌بازی و… هستند.

این مرکز خرید بیش از ۱۰۰ فروشگاه دارد و ۱۷۸ برند ملی و بین‌المللی در آن محصولات خود را عرضه می‌کنند. علاوه بر آن انواع امکانات رفاهی و تفریحی مانند تعداد زیادی رستوران در آن وجود دارند که به سرو بهترین غذاهای ترکی و بین‌المللی می‌پردازند. همچنین بخشی از این مرکز خرید به تفریح و سرگرمی اختصاص داده شده و والدین با سپردن بچه‌های خود در این بخش می‌توانند به راحتی به خرید مشغول شوند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


مراکز خرید ازمیر
مراکز خرید ازمیر

مرکز خرید آسماچاتی

از بهترین مراکز خرید ازمیر مرکز خرید آسماچاتی را می‌توان نام برد که از فروشگاه‌های متعدد و رستوران‌های متنوع تشکیل شده است. این مرکز خرید با فروش انواع اجناس بیشتر نیازهای خریداران را پاسخ می‌دهد. از ویژگی‌های جالب توجه این مرکز خرید به معماری و طراحی جالب آن می‌توان اشاره کرد که بسیار شیک و مدرن است.

این مرکز خرید دو طبقه دارای دو فضای روباز و سرپوشیده به‌عنوان پارکینگ است و مشتریان بدون دغدغه محل پارک می‌توانند خودروی خود را در این مجتمع قرار دهند. در طبقه همکف این مرکز خرید یک هایپرمارکت بزرگ وجود دارد و شما هر چیزی که نیاز داشته باشید را می‌توانید تهیه کنید. از دیگر امکانات این مجموعه می‌توان به فروشگاه کالای دیجیتال و لوازم الکترونیکی، فروشگاه لوازم خانگی، تعدادی کافه و مرکز تناسب اندام اشاره کرد.

مرکز خرید فروم برنوا

از مراکز خرید روباز ازمیر مرکز خرید فروم برنوا است که در منطقه اژه قرار دارد. این مرکز خرید محل مناسبی برای تفریح و سرگرمی بوده و امکانات تفریحی متنوعی دارد. این مرکز خرید دارای ۲۰۰ هزار مترمربع مساحت است و از نظر موقعیت مکانی دسترسی بسیار راحتی برای گردشگران و خریداران دارد. مرکز خرید فروم برنوا از دو فضای سرپوشیده و باز تشکیل شده و حدود ۱۲۸ فروشگاه در آن وجود دارد.

در این فروشگاه‌ها برندهای معروف ترکی و بین‌المللی با قیمت مناسب فعالیت می‌کنند و تنوع اجناس در آن‌ها بسیار بالا است. از جمله امکانات این مجموعه می‌توان به پارکینگ با ظرفیت ۳۰۰۰ خودرو، مجموعه سینمایی با ۷ تالار و انواع امکانات تفریحی اشاره کرد. همچنین یک بخش از این ساختمان به مجموعه‌ای مسکونی با ۶۰۰ واحد آپارتمان تعلق دارد.

مراکز خرید ازمیر
مراکز خرید ازمیر

مرکز خرید اوپتیموم

از بزرگترین مراکز خرید ازمیر مرکز خرید ۵ طبقه اوپتیموم را می‌توان نام برد که مدت زیادی به طول انجامید تا بهره‌برداری شود. در این مرکز خرید انواع فروشگاه‌های زنجیره‌ای از برندهای داخلی و بین‌المللی معتبر قرار دارند. در این مجتمع تجاری هر چیزی که بخواهید به راحتی پیدا می‌شود و قیمت برخی از اجناس بسیار مناسب هستند. علاوه بر فروشگاه‌های پوشاک و سایر اجناس در طبقات مختلف این مرکز خرید انواع امکانات تفریحی مانند زمین بازی کودکان، پیست اسکی، رستوران، کافه و تراس وجود دارند.

در مرکز خرید اوپتیموم تخفیف‌های زیادی گذاشته می‌شود و فرصت مناسبی برای گردشگران است تا اجناس را با قیمتی مناسب خریداری کنند. همچنین قیمت لوازم الکترونیکی در این محل بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و این مرکز خرید تا فرودگاه و مرکز اکسپو فاصله چندانی ندارد و به راحتی قابل دسترسی است.

مرکز خرید پارک

مرکز خرید پارک ازمیر از ۶۵ فروشگاه تشکیل شده و بیش از ۸۰ برند معتبر داخلی و بین‌المللی در آن فعالیت می‌کنند. محصولات و خدمات این مرکز تنوع بی‌نظیری دارند و به فروش انواع لوازم منزل، چرم و متعلقات مد، پوشاک، لوازم الکترونیکی و کالای دیجیتال در آن پرداخته می‌شود.

این مجموعه از سوپرمارکت، سالن سینما و محوطه مخصوص بازی‌های کامپیوتری تشکیل شده و محل مناسبی برای تفریح است. بالاترین طبقه مرکز خرید پارک به سینما و فودکورت اختصاص یافته و به اکران فیلم‌های روز می‌پردازد. این مجتمع از فست‌فود و رستوران تمام سرویس تشکیل شده که برای تمامی سلیقه‌ها و ذائقه‌ها غذا سرو می‌کند.

مراکز خرید ازمیر
مراکز خرید ازمیر

مرکز خرید سلوی

از دیگر مراکز خرید ازمیر که در بین شهروندان و گردشگران طرفداران زیادی دارد مرکز خرید سلوی است. این مرکز به‌خاطر ارائه برندهای معتبر بین‌المللی و تخفیف‌های دائمی محبوبیت زیادی دارد. تنوع محصولات بسیار بالا بوده و شامل پوشاک کودکان، بانوان و آقایان، عینک و اکسسوری، کیف و کفش، لوازم منزل و ابزار آشپزخانه، لوازم الکترونیکی و کالای دیجیتال، اسباب‌بازی و… از برندهای مشهور دنیا هستند.

این مجموعه وسایل تفریحی بسیار متنوعی دارد که علاوه بر خرید می‌توانید به سرگرمی و تفریح مشغول شوید. علاوه بر فروشگاه مجموعه دارای یک فودکورت مجهز با منوی متنوع بوده که برای ذائقه‌های مختلف غذا سرو می‌کند. جالب است بدانید مرکز خرید سلوی از دو بخش تشکیل شده که یک بزرگراه از میان آنها عبور می‌کند و این دو بخش به‌واسطه پل‌هایی به هم متصل شده‌اند. مرکز خرید سلوی تا فرودگاه و مرکز اکسپو فاصله کمی دارد و گردشگران به راحتی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

بازار کمرالتی

در منطقه‌ای قدیمی از شهر ازمیر بازار بزرگی به نام کمرالتی وجود دارد که از مغازه، فروشگاه و بوتیک‌های متعدد تشکیل شده است. این منطقه بسیار پر رفت و آمد بوده و از بهترین مراکز خرید ازمیر شناخته می‌شود که توجه گردشگران زیادی را جلب نموده است. محصولات ارائه شده دارای تنوع کیفیت بالا و قیمت‌های مختلف هستند و نیاز هر خریداری را پاسخ می‌دهند.

این منطقه در گذشته کاروانسرای بزرگی بوده که تاجران، کاروان‌ها و شترها در آن استراحت می‌کردند و امروزه به فروشگاه‌های مدرن و بزرگ تبدیل شده‌اند. سوغات، صنایع دستی، فرش دستباف، سرامیک و هر چیز دیگری که بخواهید در این بازار یافت می‌شود. بازار کمرالتی در نزدیکی برخی از بناهای قدیمی ازمیر مانند حمام مسجد و مهمانخانه قرار گرفته و بسیار شلوغ است.

مراکز خرید ازمیر
مراکز خرید ازمیر

بازار قیزلار آغاسی

بازار بزرگ و زیبای قیزلار آغاسی که در گذشته به‌عنوان کاروانسرا استفاده می‌شد امروزه از بزرگترین مراکز خرید ازمیر به شمار می‌رود. این بازار قدیمی با ۳۰۰ سال قدمت معماری بی‌نظیر و بسیار زیبایی دارد و ۲۰۰ فروشگاه را در خود جای داده است. بسیاری از مغازه‌های پوشاک در این بازار وجود دارند و در کنار آنها فروشگاه‌های عتیقه و مغازه‌های سوغات نیز محصولات خود را ارائه می‌دهند.

در مغازه‌های عتیقه‌فروشی این بازار تاریخی رادیوها، ساعت‌ها و دوربین‌های قدیمی باارزشی به فروش می‌رسند که حتی با تماشای آنها از فضای قدیمی و تاریخی بازار لذت می برید. هر طبقه‌ای از این کاروانسرا به فروش محصولات خاصی می‌پردازد و بهترین مکان برای خریداری سوغات و یادگاری از کشور ترکیه است. علاوه بر خرید پیشنهاد می‌شود در حیاط کاروانسرا با سفارش یک فنجان قهوه ترکی از خود پذیرایی کنید.

مرکز خرید ماوی باغچه

از بزرگترین مجموعه‌های تجاری و تفریحی ازمیر به مرکز خرید ماوی باغچه می‌توان اشاره کرد. این مرکز خرید معماری بسیار جالب و شگفت‌انگیزی دارد و تلفیقی از فضای سنتی و مدرنیته است. مرکز خرید ماوی باغچه به‌صورت میدانی طراحی شده و فرهنگ مردم منطقه را نشان می‌دهد. دورتادور این میدان مغازه‌های مدرن، کافه‌های معروف و رستوران‌های گوناگون قرار دارند. بسیاری از برندهای ترکی و بین‌المللی در فروشگاه‌های این مرکز خرید دارای شعبه هستند.

علاوه بر فروشگاه‌ها این مرکز دارای امکانات تفریحی ویژه کودکان است. از دیگر امکانات آن می‌توان به مراکز آموزشی، فرهنگی و سالن‌های مدرن سینمایی اشاره کرد. در واقع مرکز ماوی باغچه تنها یک مرکز خرید نیست و با انواع امکانات تفریحی که در آن وجود دارد می‌توانید یک روز کامل خود را در این محل سپری کنید.

مراکز خرید ازمیر
مراکز خرید ازمیر

مرکز خرید ساحلی کوناک پیر

یکی از متفاوت‌ترین مراکز خرید ازمیر، مرکز خرید ساحلی کوناک پیر است. این مرکز خرید بندرگاهی است که در محدوده میدان تاریخی کوناک قرار دارد و یکی از بخش‌های نمادین ازمیر به شمار می‌رود. این مجموعه از فروشگاه‌های متعددی تشکیل شده و اجناس مختلفی در آن عرضه می‌شوند. دورتادور این بازار ساحلی رستوران‌ها و کافه‌های دنج واقع شدند که دارای چشم‌انداز دریا هستند.

جالب است بدانید که این مرکز خرید توسط گوستاو ایفل از معماران معروف فرانسوی که برج ایفل را طراحی نمود طراحی شده است. بدون شک می‌توان گفت که مرکز خرید کوناک پیر از جاذبه‌های گردشگری ازمیر محسوب می‌شود و سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی از آن بازدید می‌کنند.

مرکز خرید پالمیه

در مرکز خرید پالمیه فروشگاه‌های زیادی وجود دارند که انواع پوشاک، کیف و کفش، زیورآلات، فرش، سوغات و محصولات مشابه را به فروش می‌رسانند. علاوه بر آن از تعدادی کافه و رستوران تشکیل شده که غذاهای باکیفیت و لذیذ سرو می‌کنند. این مجموعه مجهز به یک درمانگاه برای بیماران سرپایی است و با در نظر گرفتن یک سالن سینما نیازهای مختلفی از خریداران را پوشش می‌دهد.

مراکز خرید ازمیر
مراکز خرید ازمیر

سخن پایانی

در این مقاله بهترین مراکز خرید ازمیر همراه با ویژگی‌ها و امکانات هر یک توضیح داده شد. مراکز خرید از جاذبه‌های گردشگری ازمیر محسوب می‌شوند و محل مناسبی برای سپری کردن اوقات گردشگران هستند. در این مراکز هر چیزی که بخواهید به راحتی پیدا می‌شود و تفریحات متنوعی برایتان در آن جا برایتان نظر گرفته شده‌ است.



 الی گشت    

                تور کیش