قلعه سیگیریا سریلانکا
قلعه سیگیریا سریلانکا

قلعه سیگیریا ، سریلانکا | Sigiriya

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

قلعه سیگیریا سریلانکا

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با قلعه سیگیریا سریلانکا آشنا خواهیم کرد . با ما همراه باشید.

قلعه سنگی سیگیریا (Sigiriya) مکانی باستانی، اسرارآمیز و زیبا در کشور سریلانکا بوده که شگفتی‌های زیادی را در خود پنهان کرده است. در ارتفاع 200 متری زمین، بر روی ستونی سنگی و عظیم خرابه‌هایی از یک معبد باستانی و پرشکوه قرار گرفته که فاصله کمی با ستاره‌های آسمان دارد؛ این بنای شگفت‌انگیز قلعه سنگی سیگیریا (Sigiriya) نام داشته و در ناحیه متاله (Matale)، در نزدیکی شهرک دامبولا استان مرکزی کشور سریلانکا قرار گرفته است.

قلعه سیگیریا سریلانکا
قلعه سیگیریا سریلانکا
قلعه سیگیریا سریلانکا
قلعه سیگیریا سریلانکا

برخی به این مکان لقب هشتمین مورد از عجایب هفتگانه را نسبت داده‌اند و معتقدند که در میان دیوارهای بلند و عمودی ساخته شده و خرابه‌های به جا مانده، روزگاری یک تمدن باستانی پیشرفته وجود داشته است؛ گفته شده که قلعه باستانی سیگیریا در دوران کوتاه پادشاهی کاساپا (Kassapa)، مرکز حکومت بوده است. با وجود اینکه اسناد تاریخی قدمت بنا را به پنج قرن پیش از میلاد مسیح نسبت می‌دهند، محققان شواهد 5 هزار ساله از حضور انسان در قلعه سنگی سیگیریا را کشف کرده و اعلام کرده‌اند که ساکنان این مکان به دوران میان‌سنگی مربوط هستند.

قلعه سیگیریا سریلانکا
قلعه سیگیریا سریلانکا

 قلعه صخره ای سیگیریا سریلانکا توسط پادشاه کاسیاپا در قرن پنجم میلادی ساخته شده است که یکی از بزرگترین پادشاهی های سریلانکا را ایجاد کرده بود ولی از آنجایی که با توطئه قدرتی را که متعلق به برادرش بوده است را تصاحب کرده بود. همیشه سوء ظن اینکه روزی برادرش برخواهد گشت و او را از قدرت خلع و زندانی خواهد کرد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این وحشت او را هر روز به سرنوشت شومش بیشتر نزدیک تر می کرد و ساختن قلعه این شکلی و استحکامات متعدد نتوانست جلوی این تفکرات مخرب را بگیرد و سر آخر بدون برگشت برادر از وحشت او از دنیا می رود و تمام شکوه و استحکامات این قلعه برای همیشه به عنوان میراث او به یادگار می ماند این مجموعه مملو بود از باغ های آبی با شکوه و کاخی یک هکتاری که بر فراز این صخره با شکوه ساخته شده بود که زیباترین و شگفت انگیزترین منظره طبیعی سریلانکا را از بالای این صخره داشته است.

قلعه سیگیریا سریلانکا
قلعه سیگیریا سریلانکا

جالب است بدانید که دیواره های بیرونی این دژ تسخیر ناپذیر دقیقاً بر پرتگاههای اطراف این صخره ساخته شده است و ورودی قلعه دروازه شمایل شیر بود که در ابتدای مسیر چنگال تراشیده شده آن شیر بر سنگ را خواهید دید که ابهت ویژه ای به این قلعه می داد. و دلیل نامگذاری این قلعه به قلعه شیر همین مجسمه بزرگ با شکوه بود.

دلیل ساخت این قلعه بر بلندای این صخره مشرف بودن آن بر تمامی دشت اطراف بود و برای این قلعه بر بلندای این صخره با مشقت فراوان ساخته شد که شاه امکان مشاهده لشکر مهاجمان از فاصله بسیار دور داشته باشد. سیستم جمع آوری آب و پر کردن آبگیرهای قلعه بسیار جالب طراحی شده است که توان مقاومت در مقابل محاصره های طولانی را داشته باشد. این اثر زیبا و جاودان به کمک یونسکو به تازگی مرمت شد و شکوه باغ های زیبای آن تا حدی احیاء شد.

قلعه سیگیریا سریلانکا

ویدئویی از قلعه

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)