بهترین جاذبه های گردشگری گرگان ( قسمت ۱) | Gorgan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی گرگان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی گرگان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با بهترین جاهای دیدنی گرگان در ادامه با ما همراه باشید.

گرگان از شهرهای شمالی ایران و مرکز استان گلستان است، آب و هوای معتدل دارد. هرچند تابستان‌های آن نسبتاً گرم و شرجی است. اقلیم منطقه بسیار گوناگون و متنوع است. این شهر زیبا یکی از مقاصد پرطرفدار برای سفر در میان مردم به خصوص در ایام تعطیلات و نوروز است. گرگان جاهای دیدنی بسیاری دارد که بدون شک باید حتما در سفر به این شهر زیبا و سرسبز از آنها دیدن کنید. برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی گرگان در ادامه با ما باشید.

پارک جنگلی ناهارخوران

جنگل ناهارخوران معروف ترین جاذبه گردشگری گرگان است. جنگل ناهارخوران با شهر گرگان ۴ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل معروفیت زیادش، امکانات تفریحی، گردشگری و طبیعش در همه فصل‌های سال هواداران زیادی دارد. بیشتر غذاخوری های معروف گرگان هم در جاده ناهارخوران واقع شده‌اند و برای صرف غذا هم می‌توان به این منطقه خوش آب‌وهوا رفت.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاهای دیدنی گرگان
جاهای دیدنی گرگان

پارک جنگلی النگدره

پارک جنگلی النگدره که به عنوان یکی از هفت منطقه نمونه گردشگری کشور و همچنین پارک جنگلی شاخص شمال کشور انتخاب شده، در بلوار ناهارخوران گرگان قرار دارد. رودخانه قلاشی از قسمت جنوب پارک تا شمال امتداد دارد و تقریبا از وسط آن می‌گذرد. در نزدیکی این رودخانه، سه چشمه وجود دارد که چشم‌انداز طبیعی منحصربه‌فردی ایجاد کرده است. پوشش گیاهی ابن جنگل را درختان انجیلی و ممرز، توسکا، لرگ، افرا، بلوط، بید، شیردار و خردمندی تشکیل می‌دهد. امکانات موجود در پارک النگدره شامل برق‌رسانی، سرویس‌های بهداشتی، جاده آسفالته، نمازخانه، پارک کودک، زمین ورزش، ساختمان‌های نگهبانی و منطقه کمپینگ است.

جنگل توسکستان

جنگل توسکستان در جنوب شرقی گرگان و در ۴۰ کیلومتری این شهرستان واقع شده است. بالاترین نقطه این جنگل را منطقه جهان‌نما می‌نامند که با عبور از جاده‌های پرپیچ‌وخم به آن می‌رسند. در زمستان این منطقه پوشیده از برف و یخ است و هوای بسیار سرد آن اجازه اقامت طولانی را در آن نمی‌دهد و در تابستان هوای خنک و دلنشین و حتی کمی سرد آن موجب توجه بسیاری از گردشگران به جنگل توسکستان شده است.

جاهای دیدنی گرگان
جاهای دیدنی گرگان

پارک ملی گلستان

پارک ملی گلستان، اولین پارک ملی و بزرگ ترین پارک طبیعی ایران است که بیشترین قسمت آن در استان گلستان قرار دارد. در این پارک گیاهان، حیوانات و پرندگان متنوعی می بینید و ساعت ها محو تماشای چشم اندازهایی تماشایی می شوید.

دهکده جهان نما

دهکده جهان نما در گلستان مقصد معرکه‌ای است برای تجربه‌ی زندگی در روزگاری که خبری المان‌های شهری نبوده و زندگی روستایی هنوز خلوص اولیه را داشته است. این دهکده در پناه منطقه‌ی حفاظت شده‌ی جهان نما، از آسیب‌های زندگی شهری در امان مانده و زمان و تکنولوژی اثر ناچیزی در این روستای توریستی داشته است. این دهکده در جنوب شهرستان گرگان و جنوب شرقی کردکوی قرار دارد و بکری و لطافت آن شبیه هیچ کدام از روستاهای ایران نیست.

جاهای دیدنی گرگان
جاهای دیدنی گرگان

دریاچه توشن

دریاچه سد توشن با تصویر زیبایی که از طبیعت بکر پیش رویتان می‌گذارد، شما را غرق فضای خلسه‌آور خود می‌کند. در بین جاهای دیدنی گرگان، روستای توشن در النگدره که در ۵ کیلومتری جنوب شهرستان گرگان واقع شده است را نباید فراموش کنید. خاصیت روستای توشن، سادگی دلفریبی است که در گوشه‌به‌گوشه‌ی آن مشهود است و دریاچه‌ی آن یکی از بهترین جاهایی است که می‌شود برای گشت‌وگذار به سراغش رفت. آببندانی که در این روستا وجود دارد با همدستی سرسبزی جنگل اطرافش، دریاچه‌ای خواستنی در دل طبیعت به‌وجود آورده که بهانه‌ای شیرین برای اتراق و وقت‌گذارانی است.

خلیج گرگان

خلیج گرگان بزرگترین خلیج دریای خزر است که بر اثر پیشروی و گسترش شرقی رشته ساحلی شبه جزیره میانکاله در جنوب شرقی دریای خزر شکل گرفته است. خلیج گرگان نه تنها ماهیان باارزش غضروفی، ماهی سفید، ماهی کفال و .. دارد، سهم قابل توجهی از خاویار کشور را هم تامین می‌کند، اما همه اینها مربوط به چند سال گذشته بوده و حالا خطر آلودگی، صید بی‌رویه، دامداری و کشاورزی و افزایش وادرات فضولات صنعتی بر روی خلیج گرگان سایه انداخته و تصویر مرغان دریایی این منطقه کم کم به تصویری دور و دورتر تبدیل می‌شود.

جاهای دیدنی گرگان
جاهای دیدنی گرگان

جنگل شصت کلا

جنگل شصت کلا در ۶ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان واقع است و در نقاط بکر و دور از دسترس آن، جانوران وحشی و درنده دیده می‌شود. در کف تاریک جنگل و در کنار درختان می‌توان انواع قارچ‌های رنگارنگ و بعضا سمی را یافت که بسیاری از آن‌ها خواص دارویی و صنعتی مهمی دارند.

آبشار شصت کلاته

آبشار شصت کلاته (فیروزمحل) گرگان در استان گلستان واقع است. آبشار شصت کلانه در انتهای جنگل شصت کلاته در ۲۲ کیلومتری جنوب غرب گرگان واقع شده و مسیر دسترسی به آن از میان این جنگل زیبا می‌گذرد. رودخانه شصت کلاته به طول تقریبی ۴۳ کیلومتر از دامنه‌های شمالی کوه قل بلاغ سرچشمه گرفته و در مسیر خود آبشارهایی چون باران کوه و شصت کلاته را آفریده است.

جاهای دیدنی گرگان
جاهای دیدنی گرگان

آبشار رنگو

آبشار رنگو در ۶ کیلومتری جنوب غربی گرگان، با ۷ متر ارتفاع با بستری نیم دایره قرار دارد که دیدن از آن روی دیگری از مناظر رویایی شمال ایران را برایتان به نمایش در می آورد. در کنار این آبشار درختان سربفلک کشیده می بینید و از هوای خنک و طراوت بخش اطراف لذت می برید. نزدیک آبشار کمپی قرار دارد که طبیعت گردان و کوهنوردان می توانند در آنجا بمانند.

آبشار لوه

شهر گالیکش در استان گلستان آبشارهای زیادی دارد که یکی از دیدنی ترین آن ها آبشار لوه است که ۷۵ متر ارتفاع دارد و در کنار پارک ملی گلستان قرار گرفته است. آبشار در احاطه جنگلی انبوه است و از جاهای دیدنی گرگان به شمار می رود.

آبشار و سد نومل

این مجموعه شامل ۶ آبشار بزرگ است که مسیر دسترسی بسیار دشواری دارند. به دلیل سختی مسیر منطقه بسیار بکر و دست ‌خورده باقی مانده است. بلندترین آبشار منطقه به آبشار نومل شهرت دارد که بیش از ۳۰ متر ارتفاع دارد. این مجموعه آبشار در فاصله چهار کیلومتر در شمال روستای نومل در دل جنگل‌های منطقه چهل گیسو (چلگیسو) واقع شده‌اند. دسترسی به این آبشارها نیاز به راهنمای محلی دارد.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨