عجایب اهرام مصر
عجایب اهرام مصر

عجایب اهرام ثلاثه ، مصر | Giza Necropolis

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

عجایب اهرام مصر

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با عجایب اهرام مصر آشنا خواهیم کرد . با ما همراه باشید.

آشنایی با یکی از عجایب هفتگانه ‌جهان بیشتر فراعنۀ سلسله های سوم و چهارم مصر در کنار لشکرکشی های پرکشتار و رعب انگیزشان، به عمران و آبادانی مصر نیز پرداخته اند. هنر معماری پررمز و راز مصریان مربوط و متعلق به همین دوره است. در زمرۀ کارهای مهم ساختمانی  فراعنۀ این دو سلسله، ساخت‌ اهرام مصر است. با مطالعات گسترده ای که بعدها روی بناهای شگفت انگیز اهرام مصر صورت گرفت، یونانیان این اهرام مصر‌ را در فهرست عجایب هفتگانۀ جهان قرار داده اند. اهرام مصر مقابر عظیم و غول آسای پادشاهان (فراعنه) است که از تخته سنگ های عظیم ساخته شده است.

اتاق های پنهان در هرم بزرگ جیزه

در سال 1993 ربات خزنده Upuaut 2 دری کوچک در شفت جنوبی هرم کشف کرد. پشت در فضایی خالی وجود داشت و بعدها یک درب دیگر نیز پیدا شد. در سال 2010 رباتی مدرن به نام Djedi عکس هایی از پشت درب اول گرفت که نشان دهنده دستگیره هایی مسی و نقاشی با خاک قرمز بود. علاوه بر این، با وجود اینکه به مدت 9 سال کسی به داخل شفت نرفته بود در عکس های جدید جای خراش هایی تازه روی دیوار پدیدار شد!

عجایب اهرام مصر
عجایب اهرام مصر

جانمایی شگفت انگیز اهرام

نکته ی بسیار قابل توجهی که وجود دارد تطابق کامل محل سه اهرام با صورت فلکی شکارچی است که شامل سه ستاره پر نور می باشد. حتی اندازه ی اهرام نیز با ستاره ها تطابق دارد، هرم بلندتر در راستای ستاره ی پر نور تر قرار گرفته و در حالی که نور ستارگانِ هم‌راستا با اهرام کوچک تر کم نور تر هستند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


اهرام دقیقا هم‌راستا با قطب مغناطیسی شمالی قرار گرفته اند. چطور می شود همه ی اینها از روی اتفاق و حدس و گمان باشد؟ این موقعیت اهرام حکایت از دانش گسترده در علوم، هندسه و نجوم دارد و این سوال را در ذهن به وجود می آورد که مصریان باستان چگونه به این علوم آگاهی داشتند؟ بد نیست بدانید که قطب‌های مغناطیسی جایی است که خطوط میدان مغناطیسی به صورت واگرا از زمین خارج می شوند و جنوب مغناطیسی را ایجاد می کنند و یا به صورت همگرا به آن وارد می شود و (شمال مغناطیسی) را شکل می دهند.

عجایب اهرام مصر
عجایب اهرام مصر

کاربد عجیب اهرام

جالب است بدانید که اگر مقداری آب را در ظرفی بریزید و آن را در داخل هرم قرار بدهید می بینید که خواص آن تغییر کرده است. برای مثال اگر آبی آلوده را در طرفی در داخل هرم قرار بدهید، بعد از مدت چند هفته می بییند که این آب کاملا ضد عفونی شده است! و حتی خانمی ادعا کرده است که با خوردن این آب چهره ای جوان تر پید کرده است! در یک آزمایش مشابه دیگر، موادی که زود فاسد می شوند مانند گوشت را در داخل هرم قرار دادند. آن ها متوجه شدند که اگر این مواد را در وسط هرم قرار بدهند، حتی بعد از گذشت ماه ها و سال ها فاسد نمی شود و همچنان قابل خوردن است!

عجایب اهرام مصر
عجایب اهرام مصر

کاغذی که با نشانه های فراوان، نابود شد

در سال ۱۹۳۳ شخصی به نام آلبرتو تالی (Alberto Tulli)، مدیر سابق بخش مصری موزه واتیکان، پاپیروسی (کاغذی در مصر باستان) را کشف کرد که بر روی آن نقش هایی از وجود اشیای پرنده ی ناشناخته یا همان یوفو ها دیده می شد. این نقش ها دایره های آتشین بودند که هر چه به سمت چپ کاغذ نزدیک تر می شدند تعداد آنها بیشتر می شد.  این پاپیروس به پاپیروس تالی مشهور شد. پس از درگذشت وی، همه ی اموالش به برادرش رسید اما هیچ کس دیگر موفق نشد آن پاپیروس را بیاید و به همین سادگی مهم ترین مدرکی که حضور بیگانگان فرازمینی را در مصر باستان ثابت می کرد از بین رفت.

عجایب اهرام مصر
عجایب اهرام مصر

رمز و راز حرارتی هرم بزرگ

تحقیقات اندازه گیری حرارت مادون قرمز که در سال 2016 انجام گرفت حفره های غیر قابل توضیحی را پایین و نزدیک به قله هرم بزرگ نشان می دهد. حدس زده می شود چاله های کوچکتر یا اتاق هایی هستند که هنوز کشف نشده اند و یا راه های زیر زمینی. وزارت آثار باستنی مصر هنوز در اینباره نظری نداده است.

عجایب اهرام مصر
عجایب اهرام مصر

نشانه هایی از وجود الکتریسیته 

هیروگلیف یا حروف تصویری یا تصاویر بسیار زیادی در مصر وجود دارند که همه دارای ارزش تاریخی و هنری می باشند. در این میان تصاویری هستند که موجب بروز شگفتی بسیاری در میان کارشناسان شده اند. در یکی از این تصاویر افراد چیزی در دست دارند که بسیار شبیه به لامپ است و نشان می دهد که مصریان در آن زمان به الکتریسیته دسترسی داشتند. اما چگونه ممکن است در آن زمان، آنها موفق به تولید برق شده باشند؟ این حجم از ظرفیت تکنولوژیکی کمی تامل برانگیز است.

عجایب اهرام مصر
عجایب اهرام مصر

تکنولوژی ساخت هرم

ژوزف داویدویتس شیمیدان می گوید بلوک های اهرام درست بالای یکدیگر ساخته شده اند و این می تواند توضیح مناسبی برای وزن و نبود شکاف بین آنها باشد. با این حال زمین شناسان و دیرینه شناسان می گویند بلوک ها از سنگ های رسوبی پردازش شده هستند که نظریه داویدویتس را نفی می کند. تا به حال فرضیه ای دیگر داده نشده.

عجایب اهرام مصر
عجایب اهرام مصر

تصاویر خیالی

همه ی شگفتی های تصاویرِ به جا مانده از مصریان باستان به یک لامپ ختم نمی شود بلکه آثار دیگری نیز وجود دارند که بر حیرت شما می افزایند. به عنوان مثال تصاویری وجود دارند که اشکال آنها بسیار شبیه به هواپیما و هلیکوپتر هستند و این سوال را در ذهن ایجاد می کنند که آن مردمان چگونه ایده ی پرواز را در سر می پروراندند؟  همیشه این امکان وجود دارد که در تفسیر حجاری های تصویری، خطا صورت گیرد اما چیزی که وجود دارد دقیقا تصویر یک هلیکوپتر است و نمی توان وجود آن را نادیده گرفت و آن را تنها خطایی در تفسیر پنداشت. تنها توضیحی که می توان ارائه داد حضور گونه های پیشرفته و هوشمندتری در آن زمان است.

عجایب اهرام مصر
عجایب اهرام مصر

نفرین مقبره توت عنخ آمون

هاوارد کارتر طی بررسی خود از اهرام در سال 1922 پلاکی پیدا کرد با این پیام:مجازاتی وخیم به دنبال باز کردن معبده مهر و موم شده خواهد آمد. کارتر خود این پیام را باور نکرد اما تا سال 1930 گزارش شد 22 نفر از کسانی که هنگام باز کردن معبد حضور داشتند و همچنین اعضای خانواده شان مرده اند. هنوز توضیح ثابت شده ای درباره نفرین وجود ندارد تنها تئوری که تا به حال در این مورد بیان شده سم های روی دیواره های معبد و تابوت است.

عجایب اهرام مصر
عجایب اهرام مصر


 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)