شهرهای رنگی جهان
شهرهای رنگی جهان

سفری شاد به رنگی ترین شهرهای دنیا

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

شهرهای رنگی جهان

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با زیباترین شهرهای رنگی جهان آشنا خواهیم کرد . با ما همراه باشید.

سفری شاد به رنگی ترین شهرهای دنیا

شهری را تصور کنید که همه‌ی ساختمان‌های آن، یک‌شکل و یک‌رنگ باشند. قعاً دیدن چنین شهری با ساختمان‌های طوسی و سفید بسیار کسل‌کننده است. همه‌ی ما به رنگ‌ها نیاز داریم و باید قدرت اعجاب‌انگیزشان را به زندگیمان اضافه کنیم. رنگ‌ها زندگی ما را زیباتر و لذت بخش‌تر می‌کنند. آیا تا کنون زندگی در یک شهر رنگانگ را تصور کرده‌اید؟ قدم زدن در خیابان‌هایی با ساختمان‌هایی به رنگ رنگین کمان. شهرهای رنگارنگ زیادی در دنیا هستند که ساکنان آنها می‌دانند چطور یک شهر خسته‌کننده و سیاه‌و‌سفید را با اضافه‌کردن رنگ‌های زیبا به شهری پر جنب‌وجوش و جذاب تبدیل کنند. بعضی از این شهرها بر اساس سنت‌های قدیمی و برخی دیگر  بر اثر فعالیت‌های زیباسازی‌ مدرن به شکل کنونی در‌آمده‌اند. پس در این سفر با ما همراه باشید تا به رنگی‌ترین نقاط این سیاره سفر کنیم.

Cinque Terre ایتالیا

این شهر که به عنوان‌ میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده، مجموعه‌ای از پنج روستا به نام‌های Monterosso al Mare، Vernazza، Corniglia، Manarola و Riomaggiore است که بر روی کوهی در کنار دریا واقع شده‌اند. در حقیقت نام این شهر در زبان ایتالیایی به معنی “پنج سرزمین” است. مناظر این شهر به قدری زیبا و رویایی هستند که انگار کسی آنها را با رنگ‌های زیبا نقاشی کرده‌است. از صورتی و سبز روشن تا زرد کم‌رنگ، هر رنگی که تصور کنید در این شهر خواهید یافت. آبی اقیانوس و رنگ‌های زیبای قایق‌ها‌، بندرگاه و ساختمان‌ها، جلوه‌ی بی‌نظیری به این شهر بخشیده‌است.

شهرهای رنگی جهان
شهرهای رنگی جهان

شهر اولد سان جوان  (Old San Juan) – پورتوریکو

این شهر یک جزیره کوچک است که در امتداد سواحل شمال پورتوریکو قرار گرفته است. این جزیره حدود ۳۵ مایل (۵۶ کیلومتر) از سرزمین اصلی پورتوریکو فاصله دارد و قدیمی‌ترین شهری می‌باشد که در داخل این کشور استقرار یافته است. این شهر با موزاییک‌های شگفت انگیز و رنگارنگی در تمامی جهات مزین شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


شهرهای رنگی جهان
شهرهای رنگی جهان

سنت جونز

شهر “سنت جونز” یکی از قدیمی ترین شهرهای آمریکای شمالی است. ساختمان های تاریخی با رنگ های شاد سنت جونز را به متفاوت ترین شهر آمریکای شمالی تبدیل کرده است. به علاوه پستی ها و بلندی های کوهستانی از دیگر ویژگی های سنت جونز است.

شهرهای رنگی جهان
شهرهای رنگی جهان

La Boca، بوئنوس‌آیرس (Buenos Aires)، آرژانتین

در مرکز «لابوکا» در همسایگی بوینس آیرس خیابانی به نام «کامینیتو» است؛ خیابانی با خانه­‌های رنگارنگ. کامینیتو محله‌­ای فقیرنشین است که کارگران بندرگاه در آن زندگی می‌­کنند. ساکنانی که خانه‌های خود را از پس­مانده­‌های مواد موجود در لنگرگاه­ می‌­سازند: وررقه‌‌ی فلز و رنگ. از آن‌جایی‌که این مواد اغلب کم هستند، شهروندان سعی می‌کنند که با رنگ به خانه‌های خود زینت ببخشند. در طول دهه‌ی ۱۹۵۰ میلادی که این منطقه حال‌و‌هوایی رو به زوال داشت، هنرمند الهام بخش «کوینکولا مارتینواس» برای کمک به احیای آن با بازسازی و رنگ‌آمیزی خانه‌ها سبکی پست‌مدرن و شلوغ در شهرسازی بوینس آیرس ابداع کرد. بازسازی این منطقه باعث زیباسازی و جذب توریست شده است.

شهرهای رنگی جهان
شهرهای رنگی جهان

جوداپور (Jodhpur)، راجستان، هند

جوداپور شهری در ایالت راجستان هند است که با رنگ آبی خود متمایز می شود. به همین دلیل جودپور را شهر آبی نامیده اند. به جوداپور Sun City هم گفته می شود، زیرا آب و هوای آن معتدل و آسمانش همیشه صاف و بی ابر است.  رنگ آبی از نظر تاریخی در این منطقه از هند به طبقات اشرافی، کاهنان و معلمان تعلق داشته است، با وجود این که نظام طبقاتی به طور رسمی از قانون کشور هند خارج شده، اما همچنان رنگ آبی در این شهر خودنمایی می کند و بسیاری از مردم “جوداپور” رنگ آبی را برای خانه های خود انتخاب می کنند.

شهرهای رنگی جهان
شهرهای رنگی جهان

استانبول ، ترکیه

محله سنتی و یهودی بالات (Balat) در سمت اروپایی استانبول واقع شده است و یکی از بزرگترین شهرهای رنگارنگ ترکیه محسوب می شود. این محله به دلیل داشت خانه‌های رنگارنگ و ردیفی شهرت دارد.

شهرهای رنگی جهان
شهرهای رنگی جهان

وروتسواف (Wroclaw)، لهستان

این شهر رنگی و با ساختار قدیمی یکی از زیباترین شهرهای دنیاست. قدمت این شهر و تنوع رنگش ایجاد یک نوع هویت فرهنگی برای این شهر در کشوری کرده است می خواهد سالهای کمونیسم را فراموش کند.

شهرهای رنگی جهان
شهرهای رنگی جهان

آمستردام، هلند

 این شهر، شناخته‌شده‌ترین مقصد گردشگری برای سفرهای انفرادی، زیباترین و رنگارنگ‌ترین شهر این ناحیه از زمان قرون وسطی تا کنون است. علاوه بر رنگ‌های بی‌نظیر ساختمان‌ها، معماری قرون وسطایی، زیبایی این شهر را دوچندان کرده‌است. گذشته از همه‌ی این‌ها، شب‌های نورانی و پر‌جنب‌و‌جوش این شهر شما را وادار خواهد کرد تا برای بازدید از آن، برنامه ریزی کنید.

شهرهای رنگی جهان
شهرهای رنگی جهان

گوآناخوآتو (Guanajuato)، مکزیک

این شهر مستعمره ای اکنون به مروارید مشهور است و رنگی ترین شهر مکزیک محسوب می شود.

شهرهای رنگی جهان
شهرهای رنگی جهان

Nyhavn، کپنهاگ (Copenhagen)، دانمارک

این منطقه متعلق به قرن هفدهم میلادی است با نماهای رنگارنگی از خانه‌ها و ساختمان‌های قدیمی ساخته‌شده با آجر و چوب و گچ، پوشیده شده و بخش زیادی از شهر را به خود اختصاص داده‌است. این منطقه به دلیل داشتن رستوران‌ها و کافه‌های رو به بندرگاه و محیط گرم و دلپذیر آنها شهرت دارد.

شهرهای رنگی جهان
شهرهای رنگی جهان

پروچیدا (Procida)، ایتالیا

 این جزیره‌ی کوچک ایتالیایی از خانه‌های زرد و نارنجی پوشیده شده‌است که با پس زمینه‌ا‌ی آبی‌رنگ از دریای مدیترانه، جلوه‌ی زیبایی به این منطقه داده است. اسکله ای با پس زمینه‌ای از ساختمان های رنگارنگ این منطقه را به زیباترین نقطه ی جزیره تبدیل کرده است. انگار کسی از تمام نگ های جعبه ی مداد رنگی برای کشیدن این تکه از زمین استفاده کرده است.

شهرهای رنگی جهان
شهرهای رنگی جهان

استکهلم (Stockholm)، سوئد

این شهر که پایتخت سوئد نیز هست، ترکیبی از ساختمان‌هایی به رنگ قرمز و قهوه‌ای و آبی آسمان و دریا است که در فصل زمستان، رنگ سفید نیز به آن اضافه می‌شود و ترکیب بی‌نظیری از رنگ‌ها را ایجاد می‌کند. دیدن این شهر رنگارنگ را از دست ندهید.

شهرهای رنگی جهان
شهرهای رنگی جهان

کلمار (Colmar)، فرانسه

این شهر کوچک فرانسه که به “ونیز کوچک” نیز شهرت دارد از کانال‌های متعدد و ساختمان‌هایی در اطراف آنها تشکیل شده‌است. خانه‌های رنگارنگ، اسکله و گل‌های زیبا، کلمار را به یک شهر رویایی تبدیل کرده‌است. این شهر مکان ایده‌آلی برای علاقه‌مندان به عکاسی است.

شهرهای رنگی جهان
شهرهای رنگی جهان

کیپ تاون آفریقای جنوبی

برای آن‌که حال‌و‌هوای روحی­‌تان عوض شود هیچ انتخابی بهتر از قدم زدن در خیابان­‌های سنگ­فرش شده‌ی بوکاپ کیپ تاون نیست. ساکنان بوکاپ که در اواخر دهه‌ی ۱۷۰۰ میلادی برده‌­ها را آزاد می‌­کردند، برای آماده‌­سازی خود در جشن عید، خانه‌­های خود را با رنگ­‌هایی شاد آراسته کردند. از آن پس خانه­‌های رنگارنگ نماد افتخار و هویت منطقه‌ی مسلمان‌نشین بوکاپ در کیپ تاون شد.

شهرهای رنگی جهان
شهرهای رنگی جهان



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)