جنگل شصت کلا ، گرگان | Gorgan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جنگل شصت کلا

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جنگل شصت کلا آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این جنگل زیبا در استان گلستان در ادامه با ما همراه باشید.

گرگان از شهرهای شمالی ایران و مرکز استان گلستان است، آب و هوای معتدل دارد. هرچند تابستان‌های آن نسبتا گرم و شرجی است. اقلیم منطقه بسیار گوناگون و متنوع است. این شهر زیبا یکی از مقاصد پرطرفدار برای سفر در میان مردم به خصوص در ایام تعطیلات و نوروز است. گرگان جاهای دیدنی بسیاری دارد که بدون شک باید حتما در سفر به این شهر زیبا و سرسبز از آنها دیدن کنید. برای آشنایی بیشتر با این جنگل دیدنی در ادامه با ما باشید.

جنگل شصت کلا در ۶ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان واقع است و در نقاط بکر و دور از دسترس آن، جانوران وحشی و درنده دیده می‌شود. در این جنگل حیوانات وحشی زیادی مشاهده شده است از جمله: یوز پلنگ ، خوک ، خرس و …

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


یکی دیگر از شگفتی این جنگل این است که از دل آن رودخانه وسعیی عبور می کند. جنگل شصت کلا دارای چشمه های طبیعی زیادی می باشد. در این جنگل آبشارهای زیبای زیادی هم وجود دارد. جنگل شصت کلا در یک منطقه  کوهستانی واقع شده است که باید حتما وسایل کوهنوردی را به همراه خود داشته باشید.

جنگل شصت کلا
جنگل شصت کلا

رودخانه شصت کلا به طول تقریبی ۴۳ کیلومتر از دامنه های شمالی کوه قل بلاغ سرچشمه گرفته و با عبور از دره ها و جنگل های زیبای کوه جوزبند و سیراب نمودن روستای سیدمیران به دشت گرگان و مازاد آن به رودخانه قره سو می ریزد. این رود زیبا در مسیر خود آبشارهایی چون باران کوه و شصت کلاته را آفریده است.

آبشار شصت کلاته ( در بین محلی‌ها مشهور به آبشار فیروز محل) در انتهای جنگل شصت کلا، در بیست و دو کیلومتری جنوب غرب گرگان واقع گشته و مسیر دسترسی به آن از میان این جنگل زیبا می گذرد.

آبشار باران کوه یکی دیگر از آبشارهای زیبای استان گلستان است که در ارتفاعات همین جنگل در ۱۸ کیلومتری جنوب غربی گرگان و در مسیر رودخانه شصت کلا و پارک جنگلی باران کوه واقع شده است. در میان آبشارهای استان گلستان، آبشار باران کوه یکی از زیبا ترین مکان های استان گلستان است که به علت مسیر طولانی پیاده روی و دسترسی سخت تر همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است.

جنگل شصت کلا
جنگل شصت کلا

ریزش مداوم آب به صورت قطرات ریز و درشت شبیه باران از بالای صخره های پوشیده از خزه وجه تسمیه آبشار باران کوه است، این درحالی است که صخره های سبز در این منطقه شبیه چترهای زیبایی هستند که از یک طرف به کوه چسبیده و از سوی دیگر آویزان هستند، آبی که منشا این همه زیبایی در باران کوه است از دل غارها و چشمه ها تامین می شود، غارهای باران کوه کوچک، باریک و دراز بوده و تعداد آن زیاد است.

در کف تاریک جنگل و در کنار درختان می‌توان انواع قارچ‌های رنگارنگ و بعضا سمی را یافت که بسیاری از آن‌ها خواص دارویی و صنعتی مهمی دارند. از جمله امکانات رفاهی در این جنگل میتوان آب آشامیدنی ، استرحتگاه ، آلاچیق ، فروشگاه مواد غذایی و سرویس بهداشتی را نام برد.

بهترین فصل بازدید

چنین مکان هایی در هر فصل سال زیبایی خودش را دارد، در زمستان به دلیل این که آب جاری از باران کوه یخ می بندد و تشکیل قندیل می دهد زیبایی مضاعفی دارد و این موقعیت را برای کوهنوردان و گردشگران فراهم می سازد تا از طبیعت زمستانی این منطقه بهره مند گردند. اما در کل با توجه به آب و هوای این منطقه بهار بهترین فصل سفر و بازدید از جنگل شصت کلا می باشد.

جنگل شصت کلا
جنگل شصت کلا

آدرس: استان گلستان، شش کیلومتری جنوب غربی گرگان

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

هزینه بازدید: رایگان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨