دیدنی های هشترود 
دیدنی های هشترود 

جاذبه های دیدنی هشترود | Hashtrood

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های هشترود 

هشترود سرزمین رودها، کوه‌ها و چشم اندازهای زیبای طبیعی است. شهری در آذربایجان شرقی است که از غرب و شرق با شهرهای میانه و مراغه هم‌مرز می‌باشد. گفته می‌شود نام قدیم هشترود سراسکانرود بوده است. این شهر را به دلیل جریان هشت رودخانه آبدوغموش، آجی چای، قرانقو، قلعه چای، قوری چای، لیلان چای، امیرلو و قره قیه در منطقه هشترود نامیدند. این شهر دارای آب و هوایی کوهستانی با زمستان هایی سرد و تابستان هایی معتدل است.در ادامه همراه تاپ توریست باشید تا با دیدنی های هشترود بیشتر آشنا شوید.

مسجد لامشان هشترود

مسجد لامشان یکی دیگر از آثار تاریخی ثبت شده در آثار ملی ایران است که مربوط به دوران قاجار است که دراری نیم طبقه کمر پوش زنانه می باشد. با این که سالیان درازی از ساخت این مسجد می گذرد اما همچنان این اثر هیچ آسیب ندیده است و اصالت معماری در آن حفظ شده است. این مسجد از لحاظ این که معماری خاص و طاق دو قوسی فضای معنوی خاصی پدید آورده و زیبایی خاصی به این مسجد بخشیده است.

مسجد جامع هشترود

این مسجد در کنار خیابان شهید بهشتی شمالی نزدیک فلکه شهر قرار دارد و در حال حاضر محل برگزاری نماز جمعه و مراسمات مذهبی و سیاسی است. نمای قدیمی و اولیه جنوبی آن از بین رفته و در قسمت جنوبی و پایین ایوان چشمه ای جوشان است . این مسجد دارای 11 شبستان , شش ستون سنگی حجا ری شده به ارتفاع 5/2 متر با سر ستونهای حجا ری شده به صورت مقرنس است و با آجر قرمز رنگ ب صورت طاق گنبد ی شکل احداث گردیده است .مدخل اصلی آن از ضلع جنوبی برای ورود مردان است و این مسجد با حدود 600 متر مربع مساحت به شکل مستطیل ساخته شده و گتیبه ای در بالای منبر وجود دارد که نشان از تاریخ و سازنده مسجد دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دیدنی های هشترود 
دیدنی های هشترود

قلعه ضحاک هشترود 

قلعه ضحاک ( زهاک، آژی دهاک ) معروف به “تخت جمشید دوم” پایتخت آذربایجان در دوره اشکانیان و تپه های باستانی اطراف قلعه شامل مادها و دوران قبل از اسلام می باشد. این قلعه یکی از مهمترین و ارزشمند ترین بناهای منطقه در دوره اشکانی و ساسانی و یکی از معروفترین مراکز تاریخی و تمدنی کشور ماست.  این اثر باستانی و دژ مستحکم و کم نظیر که گرانبهاترین میراث فرهنگی و یادگار نیاکان این مردم و زبان گویای تاریخ هشترود بوده و شاهد و گواه تمامی تحولات دوره تاریخی منطقه نیز مباشد.

دیدنی های هشترود 
دیدنی های هشترود

بقعه شیخ بایزید بسطامی هشترود

در 10 کیلومتری غرب شهرستان هشترود در روستائی بنام عزیز کندی بقعه ای هشت ضلعی در پایین جاده ( اتوبان در حال احداث زنجان تبریز ) ساختمان قدیمی نمایان است که اهالی محل به آن مقبره شیخ با یزید بسطامی می گویند . این ساختمان در ضلع غربی روستا و متصل به آن روستا واقع گردیده , دارای پلان 8 ضلعی با قطر داخلی 5/4 متر و قطر خارجی 5/6 متری بوده و طول هر ضلع آن را خا رج 247 سانتیمتر و دارای گنبد و تزئینات داخلی از گچ کاری و در خارج بنا با نمای آجری که بنظر می رسد در دوره های بعدی بازسازی شده است و به لحاظ عدم اتصال آجر های نما به بدنه اصلی در اثر مرور زمان از بدنه جدا گردیده و قسمتهای عمده آن فروریخته است. بنیان برج بر روی شش ردیف سنگ تراش منظم به ابعاد 26×32 سانتیمتر استوار گشته که برروی هم دو متر از اره سنگی را تشکیل می دهد.دیدنی های هشترود 

روستای آتش بیگ

روستای آتش بیگ از توابع بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع در استان آذربایجانشرقی، یکی از قدیمی ترین روستاهای آذربایجان شرقی است که در طول تاریخ، وقایع بسیار مهمی در آن اتفاق افتاده است. روستای آتش‌بیگ به دلیل قدمت تاریخی بسیار زیاد، دارای آثار باستانی زیادی از جمله شش روستای تخریب شده (به نامهای گوللویه، شنو، دگیرمان، دولاما تپه، بیز تپه، چوپلیجه و خرابه که نام برخی از آنها از جمله شنو که یکی از روستاهای زمان زرتشتی است) میباشد.

دیدنی های هشترود 
دیدنی های هشترود

رودخانه آیدوغموش چای

رودخانه آیدوغموش‌ چای شناخته‌شده‌ترین رود هشترود است. این رود زیبا در مسیر خود روستاهای بابونه، قزلجه تاوا و حیدرآباد را سیراب می‌کند و به رودخانه میانه‌ چای در شهر میانه می‌رسد و هر دو به رودخانه قزل‌ اوزن می‌ریزند. اطراف رودخانه و ساحلش مکان مناسبی برای پیک‌نیک و استراحت گردشگران است.

دیدنی های هشترود 
دیدنی های هشترود

تالاب یانیق هشترود

تالاب زیبای یانیق از مکان‌های طبیعی و بکر شهرستان هشترود است و از دو‌ بخش یانیق بزرگ و یانیق کوچک با فاصله ۱۵۰۰ متری از هم تشکیل شده است و یکی از این تالاب‌ها برای مصرف و آبیاری زمین‌های اطراف مورد استفاده قرار می‌گیرد. درخت بید و نی تنها گیاهانی‌اند که در محیط تالاب وجود دارند. تالاب یانیق ماهی ندارد اما زیستگاه مناسبی برای اردک سرسفید است.

دیدنی های هشترود 
دیدنی های هشترود



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)