روستای زیارت گرگان | Gorgan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

روستای زیارت گرگان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با روستای زیارت گرگان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این روستای زیبا در استان گلستان در ادامه با ما همراه باشید.

گرگان از شهرهای شمالی ایران و مرکز استان گلستان است، آب و هوای معتدل دارد. هرچند تابستان‌های آن نسبتا گرم و شرجی است. اقلیم منطقه بسیار گوناگون و متنوع است. این شهر زیبا یکی از مقاصد پرطرفدار برای سفر در میان مردم به خصوص در ایام تعطیلات و نوروز است. گرگان جاهای دیدنی بسیاری دارد که بدون شک باید حتما در سفر به این شهر زیبا و سرسبز از آنها دیدن کنید. برای آشنایی بیشتر با روستای زیارت گرگان در ادامه با ما باشید.

زیارت (Ziarat) یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان گرگان در استان گلستان ایران است. زیارت در ادامه جاده ناهارخوران به سوی کوهستان‌های جنوب شهر گرگان حدود ۱۰ کیلومتر جلوتر از ناهارخوران قرار دارد. در سال ۱۳۸۵ خورشیدی حدود دو هزار نفر در روستای زیارت زندگی می‌کردند. روستای ییلاقی زیارت همچنین بعنوان یکی از ده روستای دارای بافت باارزش تاریخی کشور معرفی شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این روستا به اسامی دیگری همچون زیارت خاصه رود، زیارت خسرو و زیارات نیز شناخته می شود. این روستا در ارتفاع 1000 متری از سطح دریا قرار دارد. اختلاف 10 الی 15 درجه با شهر گرگان و فاصله کم آن با مرکز شهر، این روستا را به منطقه ییلاقی و گردشگری مشهوری تبدیل کرده است.

روستای زیارت گرگان
روستای زیارت گرگان

این روستای باستانی به دلیل قرارگرفتن در بستر سرسبز و زیبای استان گلستان و روی شیب تپه به طور طبیعی از مناظر و چشم اندازهای زیبای جنگلها و مراتع اطراف بهره مند است و وجود امامزاده، چشمه آبگرم و آبشار از ویژگیهای خاص روستای زیارت گرگان به شمار می رود. همچنین در این روستا امکانات خوب اقامتی و رفاهی وجود دارد و فروشگاه های خوبی برای خرید محصولات محلی دارد.

کمی که از ناهار خوران فاصله بگیرید، وارد جاده جنگلی بسیار زیبایی می شوید که شما را به سمت روستای زیارت هدایت می کند. بسیاری از مردم گرگان، فاصله حدود ۷ کیلومتری ناهار خوران تا روستا را با پای پیاده طی می کنند و از طبیعت با صفای آن لذت می برند.

زیبایی های سفر به روستای زیارت به محض خروج از گرگان و ورود به جاده روستا آغاز می شوند. شما وارد جاده‌‌ای جنگلی و زیبا می شوید که پیچ در پیچ و کمی خطرناک است؛ طی کردن این مسیر آن قدرها سخت نیست چرا که وجود رستوران ها، کافه‌‌ها و کیوسک‌‌های کنار جاده و مناظر شما را به اندازه کافی سرگرم می کنند. اگر حدود ۲۰ دقیقه این جاده با صفا را ادامه دهید، به منطقه ای می رسید که مردم گلستان تعطیلات خود را در ویلاهای آن می گذرانند.

روستای زیارت گرگان
روستای زیارت گرگان

دیدنی های زیارت

  • معماری دیدنی

  • چشمه آبگرم زیارت
  • امامزاده عبدالله

  • آبشارهای روستا
روستای زیارت گرگان
روستای زیارت گرگان
  • ارتفاعات زیبا
  • جنگل های بکر

در نزدیکی روستا، آتش تنور‌‌های هیزمی کنار جاده غوغایی به پا کرده اند و بوی خوش نان محلی از آنها به مشام می رسد. این نان مخصوص همین منطقه است و با نان محلی گرگان به نام کلاج فرق می کند. نانی گرم و سفید که گرد، کلفت و شبیه فطیر است و طعمی به یادماندنی دارد.

بهترین فصل سفر

روستای زیارت به دلیل آب و هوای خشک و خنک در فصول گرم چون بهار و تابستان طرفداران بسیاری دارد. سرمای هوا در پاییز و زمستان گرچه کمی آزار دهنده است اما چه کسی می تواند منکر زیبایی های هزار رنگ پاییزی بشود.

روستای زیارت گرگان
روستای زیارت گرگان

اقامت در روستای زیارت

ویلاها و سوئیت ها و اقامتگاه های سنتی بسیاری در جای جای روستای زیارت برای اجاره کردن وجود دارند. بنابراین نگران اقامتتان در این روستا نباشید. در مجاورت امام زاده عبد الله نیز مغازه های بسیاری، محصولات غذایی محلی این منطقه از جمله شیر و ماست محلی و نان سنتی و همچنین صنایع دستی گرگان را به فروش می رسانند. همچنین می توانید در شهر گرگان اقامت کنید و در سفری یک روزه به روستای زیارت بروید.

دسترسی

برای رسیدن به روستا در ابتدا به انتهای جاده ناهارخوران شهر گرگان بروید. در اینجا میدانی می بینید که تنها دو راه برای ادامه مسیر پیش روی شما می گذارد؛ می توانید برگردید و دوباره وارد ناهارخوران شوید و به طرف مرکز گرگان بروید و یا به جاده روستای زیارت وارد شوید. پس از ورود به جاده روستا و پیمودن 7 کیلومتر به حریم روستا می رسید.

آدرس روستا: استان گلستان، گرگان، جنوب منطقه ناهارخوران

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

هزینه بازدید: رایگان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨