جاهای دیدنی دبی
جاهای دیدنی دبی

جاهای دیدنی دبی در سال 2022 ☀️ + تفریحات و آدرس

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی دبی

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی دبی و بهترین مکان های گردشگری امارات آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید. پس اگر قصد سفر به دبی را دارید و به دنبال رزرو بلیط هواپیما دبی هستید به راحتی می توانید آن را با ارزان ترین قیمت از وب سایست فلایتیو رزرو کنید.

دبی با معماری های بسیار زیبا و منحصربه فرد، خطوط هوایی فوق العاده، مناظر هنری زیبا و مدرن بیشتر شبیه شهر شانگهای است. برخلاف شایعه های موجود در مورد این شهر، دبی فرهنگ غنی دارد که بیشتر آن قابل لمس و دیدنی نیست. فرهنگ این شهر به عرب های بیابان نشین می رسد.

مردم این منطقه، پیشینه غنی در داستان سرایی، شعر، موسیقی، رقص و شکار دارند.دبی یکی از مقاصد گردشگری گرمسیری، در امارات متحده‌ی عربی است و از آنجا که به ایران هم نزدیک است، معمولا به عنوان محلی برای گذراندن تعطیلات در فصول سرد سال یا نوروز مورد استقبال ایرانیان واقع شده است.

این شهر سرشار از بیابان‌های وسیع و زیباست که امروزه با وجود ساختمان‌های مرتفع، معماری مدرن و مراکز خرید مجلل، به یکی از امیرنشینان مهم، و بندری برای تجارت و گردشگری تبدیل شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


قاب دبی (Dubai Frame)

با شهرگردی در دبی شروع کنیم و به قاب دبی (Dubai Frame) برویم، چون جدیدترین شاهکار گردشگری دبی این دو برج 150 متری‌ هستند که در آخرین طبقه توسط یک پل شیشه‌ای به هم وصل شده‌اند. با آسانسور بالا رفته تا به پل شیشه‌ای برسید و روی آن قدم بگذارید؛ اینجا 150 متر از دبی بالاتر است. منظره‌ای حیرت‌آور خواهید دید که سال‌ها در یادتان خواهد ماند.

به طبقه هم‌کف قاب دبی بروید و از موزه‌ای که تغییرات شهر، از یک دهکده ماهی‌گیری به مقصد گردشگری را نشان می‌دهد بازدید کنید. قاب دبی در زبیل پارک قرار دارد و همه روزه از 10 صبح تا 7 شب باز است. ورودیه برای بزرگسالان 50 درهم، برای کودکان 20 درهم و برای سالمندان رایگان است.

جاهای دیدنی دبی
جاهای دیدنی دبی

برج خلیفه (Burj Khalifa)

تا چند سال پیش، برج خلیفه، بزرگ‌ترین آسمان‌خراش دنیا محسوب می‌شد. برجی با ارتفاع ۸۲۹٫۸ متر که ساخت آن در سال ۲۰۰۴ آغاز شد و افتتاح آن در سال ۲۰۱۰ بود و برای منظورهای مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ساختمان عظیم الجثه ۱۶۰ طبقه ای، شامل ۳۰۰ خانه مسکونی، ۹ هتل و شرکت‌های تجاری و مکان‌های تفریحی است و علاوه بر محلی برای کسب درآمد، مکانی برای گشت و گذار توریست‌ها نیز محسوب می شود. یکی از بارزترین نشانه‌های این برج، استفاده از طاق در نمای آن است که از ایده طرح‌های اسلامی بهره برده است.

هتل برج العرب (Burj Al Arab)

برج ‌العرب یکی دیگر از جاهای دیدنی دبی و بلندترین هتل جهان است که با ارتفاع ۳۲۱ متر در جزیره‌ای مصنوعی که به منظور احداث همین هتل در خط ساحلی دبی به وجود آمد، ساخته شده است. این برج، طرحی شبیه به بادبانی برافراشته بر دکل یک کشتی عربی را دارد و در شب، نمای خارجی آن با رقص نورهای رنگی روشن می‌شود.

این برج با لوکس‌ترین سوئیت‌ها با قیمت شبی بیش از ۱۵۰۰۰ دلار به عنوان یکی از گران‌ترین هتل‌های جهان شناخته می‌شود. برای آنهایی که کارت‌های اعتباری نامحدودی دارند، لذت بردن از شامی هیجان‌انگیز در رستوران زیر آب المحاره در این برج می‌تواند تجربه‌ی یک ولخرجی تمام عیار باشد.

این رستوران از کف تا سقف با پنل‌های شیشه‌ای پوشانده شده است و شما می‌توانید در تمام مدتی که در حال میل کردن غذا هستید، شاهد مناظر زیر دریا باشید. برای ناهار هم می‌توانید ازخوردن غذا در رستوران دیگر این هتل که رستورانی با سبک کالیفرنیایی است لذت ببرید. توصیه می‌کنیم که حتما برای صرف چای نیمروزی در بار اسکای ویو که در طبقه‌ی بیست و هفتم این هتل قرار دارد و منظره‌ی پانورامایی از شهر را به شما ارائه می‌دهد، میزی رزرو کنید.

نخل جمیرا (Palm Jumeirah)

نخل جمیرا یا پالم جمیرا (Palm Jumeirah) یک مجمع‌الجزایر در دبی، امارات متحده عربی است. نخل جمیرا یکی از سه جزیرهٔ نخلی دبی است. در طراحی این جزیره از درخت نخل الهام گرفته شده‌است و دارای ۱۷ شاخهٔ عظیم است که توسط یک حصار ۱۲ کیلومتری حفاظت شده‌است. برای به سطح آب رساندن این سازه، بیشتر از ۵۰ میلیون متر مکعب خاک مورد نیاز است.

ساخت این جزیره در سال ۲۰۰۱ آغاز شد و در سال ۲۰۰۸ به پایان رسید. مساحت این جزیره ۵ در ۵ کیلومتر است. جمیرا بزرگ‌ترین جزیرهٔ انسان ساخت است و حدودا ۴۰ هزار کارگر درگیر ساخت آن بوده‌اند. در جزیره یک مونوریل با ظرفیت حمل ۲ تا ۳ هزار مسافر در روز به خارج و داخل جزیره ساخته شده‌است. مجموعهٔ آتلانتیس نیز در این جزیره قرار دارد.

جاهای دیدنی دبی
جاهای دیدنی دبی

آب نمای دبی (The Dubai Fountain)

آبنمای دبی، بزرگترین آب‌نمای موزیکال دنیا و یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های دبی است که در دریاچه‌ برج خلیفه، با هزینه‌ای سنگین، ساخته شده. طول این آب‌نما ۲۷۵ متر است و آب را به اندازه‌ی یک ساختمان ۵۰ طبقه به بالا پرتاب می‌کند.

هزاران نورافکن و چندین پروژکتور با رنگ‌های متفاوت در طراحی این آب‌نما به کار رفته و نه تنها از تمام زوایای دریاچه و برخی ساختمان‌های اطراف قابل مشاهده ‌است، بلکه حتی از بیش از ۲۰ مایل دورتر دیده می‌شود. آب‌نمای دبی طوری برنامه‌ریزی شده‌ که با موسیقی‌های بی‌کلام، پاپ و موسیقی عربی برقصد. جالب است بدانید یکی از آهنگ‌های استفاده شده در این آب‌نما، آهنگ امواج اثر آهنگ‌ساز ایرانی است.

جاهای دیدنی دبی
جاهای دیدنی دبی

مسجد شیخ زاید (Sheikh Zayed Mosque)

مسجد جامع شیخ زاید که گنجایش 50,000 عبادت‌کننده را دارد یکی از منحصر به فردترین دیدنی ها و معماری های ابوظبی است. درب مسجد بر روی بازدیدکنندگان غیر مسلمان نیز باز است. بزرگترین لوسترمسجد در حدود 12 تن وزن دارد و با 40 کیلوگرم طلای 24 عیار به کار رفته در آن، می‌درخشد.

پارک تفریحی فراری (Ferrari World Abu Dhabi)

پارک تفریحی فراری جایی برای غرق شدن در دنیای ماشین‌های فرمول 1 و فراری‌ست. در این جهان می‌توانید سوار سریع‌ترین ترن هوایی جهان شوید و با سرعتی فراتر از ماشین‌های فرمول1 حرکت کنید. یک پیست گرند پریکس برای کودکان و نوجوانان وجود دارد تا با ماشین‌های فراری سواری کنند.

در این مرکز حضور در یک مسابقه فرمول 1 را از تعویض لاستیک تا رانندگی 20 دقیقه‌ای با ماشین‌های فراری تمام و کمال تجربه می‌کنید. این مرکز در جزیره یاس قرار دارد و از ساعت 11 تا 8 شب باز است. همین‌طور به فروشگاه فراری رفته و سوغاتی و کالاهای جذابی بخرید. ورودی به این دنیا حدود 300 درهم (81 دلار آمریکا) است.

جاهای دیدنی دبی
جاهای دیدنی دبی

پارک آبی وایلد وادی (Wild Wadi Waterpark)

پارک آبی وایلد وادی به شکلی طراحی گردیده تا ساعت های مدیدی از لذت و هیجان را به جستجوگران هیجان و همچنین خانواده ها تقدیم نماید. یک ماجراجویی فراموش نشدنی در پیشرفته ترین پارک آبی دنیا در انتظار شماست. این پارک با مساحتی حدود 5 هکتار ما بین هتل مشهور برج العرب و هتل ساحلی جمیرا قرار دارد.

با بیش از 23 نوع وسیله تفریحی و سرگرمی آبی که بیشتر آن ها با هم مرتبط بوده و در امتداد هم قرار دارند و لذا بازدید کنندگان قادر خواهند بود تا بصورت پیوسته از حرکت بر روی آب در طول این مراحل لذت ببرند. طراحی هنرمندانه وسیله ها شامل هشت سرسره آبی انفجاری و دو بخش موج سواری در این پارک، هیجان فوق العاده ای را برای تمامی سنین به همراه می آورد.

شما می توانید حالت بی وزنی را در قسمت سرسره سرعت در حالت سرخوردن با سرعت 80 کیلومتر در ساعت بدون دیدن کوچکترین آسیبی تجربه نمایید. این سرسره بلندترین و پر سرعترین سرسره دنیا (بغیر از آمریکای شمالی) می باشد که یک سقوط نفس گیر 33 متری همراه با یک آبشار به عمق وادی را برای شما خلق می نماید.

این پارک بر اساس افسانه قدیمی سندباد طراحی گردیده است. نوع طراحی و توجه به جزئیات مانند خلق شخصیت های کارتونی برای کمک کردن به ساختار موضوع باعث گردیده تا این پارک آبی، جایزه بهترین طراحی و ارائه پارک های آبی را از طرف انجمن نوآوری در ساخت پارک های آبی، به خود اختصاص دهد.

جاهای دیدنی دبی
جاهای دیدنی دبی

برج های اتحاد (Etihad Towers)

برج‌ های اتحاد، در شهر ابوظبی، پایتخت امارات ساخته شده‌اند و یکی از مظاهر مدرنیته و ثروت انسانی محسوب می‌شوند. این برج‌ها که نمای بیرونی‌شان به طور کامل از شیشه ساخته شده است، به خاطر چشم‌انداز خیره کننده‌اش به منطقه‌ای توریستی تبدیل شده است. با ورود به این برج‌ها می‌توانید نمای ۳۶۰ درجه‌ای از شهر ابوظبی را ببینید و عکس‌های ناب و زیبا بگیرید.

جاهای دیدنی دبی
جاهای دیدنی دبی

خور دبی

خور دبی یک ورودی آب از دریا به داخل خشکی می باشد که باعث گردیده تا دبی به دو بخش دیره و بردبی تقسیم شود. این خور نقش مهمی در شکل گیری اقتصاد دبی داشته است. با توجه به اهمیت آن و طبق دستور حاکم وقت دبی در سال 1954، افزایش عمق و عرض خور آغاز گردید تا بدین وسیله امکان تردد و پهلو گیری لنج ها و کشتی های کوچک و متوسط فراهم شود.

برای جابجایی و تردد بین این دو بخش از یک تونل زیر آبی و دو پل احداث شده بر روی این خور استفاده می شود. طول این خور در حدود 15 کیلومتر و عرض آن 500 متر می باشد.  خور اکنون جلوه زیبایی به شهر دبی بخشیده است. قایق هایی که در زبان محلی به آن ها “ابرا” گفته می شود مردم محلی و توریست ها از یک سمت خور به سمت دیگر منتقل می نمایند.

این قایق های چوبی در حدود 30 مسافر را حمل می کنند و بطور مرتب تا پاسی از شب بین دو طرف خور درحرکتند. دیدن نمای شهر و لنج هایی که در کنار خور پهلو گرفته اند، از داخل این قایق ها بسیار دیدنی است. کرایه این قایق ها 50 فلس می باشد. شما می توانید در صورت تمایل یک قایق را بصورت اختصاصی با پرداخت 30 تا 50 درهم برای یک ساعت گردش در خور دبی کرایه نمایید.

شرکت های توریستی در دبی تورهای خاصی نیز برای گردش در خور دبی ارائه می دهند. این تورها شامل یک گردش چند ساعته برروی خور در داخل لنج های ستنی یا کشتی های مسافرتی کوچک می باشد . در بعضی تورها، شما شام را نیز بر روی خور صرف خواهید کرد. هزینه این تورها بطور متوسط بین 35 تا 260 درهم برای هر نفر می باشد.

جاهای دیدنی دبی
جاهای دیدنی دبی

جزیره صیر بنی یاس (Sir Bani Yas)

جزیره صیر بنی یاس یکی از بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین جزایر ابوظبی محسوب می‌شود و می‌توانید مدت زمان زیادی را در اقامتگاه‌ها و هتل‌های آن بگذرانید. این جزیره به خاطر حیات وحش بی‌نظیرش محبوب افرادی است که به طبیعت بکر علاقه‌مندند.

در این جزیره، می‌توان، گونه‌های جانوری خداوندی را مانند بزکوهی، کفتار، یوزپلنگ، تیزشاخ عربی، شترمرغ و مانند آنها را مشاهده کرد. به راستی دیدن این موجودات کمیاب، هر فردی را غرق حیرت و عشق می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم تجربیات خود در این جزیره زیبا را با اسب‌سواری، دوچرخه‌سواری و انواع ورزش‌های آبی مانند قایق‌رانی، غواصی و شنا کامل کنید.

جاهای دیدنی دبی
جاهای دیدنی دبی

خانه شیخ سعید

خانه شیخ سعید یکی از مکانهای دیدنی دبی و اقامتگاه رسمی شیخ سعید آل مکتوم، امیر دبی (1958-1912) و پدر بزرگ امیر کنونی، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم مرمت شده است تا بار دیگر در انتهای تونل شندغه دبی با سربلندی بایستد.

در ساخت این خانه از معماری خانه‌های قدیم ایران در ناحیه کویر و جنوب ایران الهام گرفته شده ‌است و مواد اولیه ساخت این خانه آهک و ساروج می باشد .این خانه دارای یک حیاط بسیار بزرگ با پنج بخش مستقل برای افراد خانواده بوده است که هر بخش آن شامل یک ایوان، مهمان خانه و تعدادی اطاق می باشد .

بادگیرها ، درب‌ها و پنجره‌های کنده کاری شده، نورگیر‌های مشبک چوبی ، همه تصویرگر خانه‌های قدیمی دبی  می‌باشند. این خانه که قدمت آن به سال 1896 باز می‌گردد، امروزه کلکسیون نادری از عکسهای تاریخی، سکه‌، تمبر و اسناد تاریخی دبی را در خود جای می‌دهد.

جاهای دیدنی دبی
جاهای دیدنی دبی

دلفین بی دبی

دلفین بی دبی که در آتلانتیس پالم واقع شده، بزرگترین مرکز نگهداری و نمایش دلفین در دنیا و یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های دبی است. در این مجموعه هر جور تفریحی برای هر سنی که فکرش را بکنید، امکان‌پذیر است.

می‌توانید در آب‌های کم‌عمق بروید، کنار دلفین‌ها بایستید، بغلشان کنید، کنارشان شنا و غواصی کنید و یک عکس یادگاری بگیرید. دلفین‌ها حیوانات مهربانی هستند و همراه مربی می‌توانید حسابی کنارشان خوش بگذرانید. تمام پکیج‌های بلیط، شامل دسترسی به پارک آبی آکواونچر هم هستند.

دبی میراکل گاردن (Dubai Miracle Garden)

میراکل گاردن یا باغ معجزه نمونه ای منحصر به فرد در نوع خود در منطقه و دنیاست که مقصدی عجیب برای تفریح می باشد. این باغ در فاز اولیه خود از امکانات و خدمات پیشرفته ای شامل پارکینگ روباز، پارکینگ وی آی پی، محوطه نشستن، نمازخانه، سرویس های بهداشتی، امکانات لازم برای گرفتن وضو، اتاق نگهبانی، اتاق کمک های اولیه، چرخ هایی مخصوص بازدیدکنندگان معلول، کیوسک های مخصوص خرده فروشی و تبلیغات و خدمات و امکانات بسیار دیگری که بازدیدکنندگان به آنها نیاز دارند، برخوردار است.

دبی مال (The Dubai Mall)

دبی مال یا به قول عرب ها دبی مول بزرگترین پاساژ جهان است که روبروی برج دبی ، بزرگترین برج جهان واقع شده است. روبروی درب ورودی دبی مال رقص فواره های زیبایی است که هر روز حدود ساعت 7 آغاز می شود که دیدنش خالی از لطف نیست. قسمتی از این پاساژ توسط آکواریوم های زیبا احاطه شده است.

جاهای دیدنی دبی
جاهای دیدنی دبی

پیست اسکی دبی (ski Dubai)

پیست اسکی دبی‌ یکی دیگر از اماکن دیدنی دبی است.دارای 5 دور با ارتفاع و شیب متفاوت است که طولانی‌ترین دور ‌آن، 400 متر با سقوطی بیش از 60 متر می‌باشد. مهارتهای خود را در اولین پیست اسکی بلند سرپوشیده جهان آزمایش کنید یا شیبهای‌ آرام مبتدی را دور بزنید.

اسکی‌بازها و اسنو‌بورد سواران در کلیه سطوح مهارتی از این شیبهای‌ گوناگون لذت خواهند برد و اسنو‌‌بورد سواران همچنین می‌توانند پرشهای‌ خود را در منطقه سبک آزاد تمرین کنند. بچه‌ها و والدین می‌توانند به طور یکسان در پارک برفی دوطرفه‌ بزرگ که به مساحت 3000 مترمربع، بزرگترین پارک برفی سرپوشیده در جهان است، تفریح کنند.

اسکی بازها نباید نگران لباس یا تجهیزات اسکی باشند؛ چرا که در پیست اسکی دبی، همه چیز در نظر گرفته شده است و مکان استفاده از لباس زمستانی و تجهیزات اسکی و اسنو‌بورد برای میهمانان وجود دارد. آنها می توانند به پایین شیب منتقل شوند و تله کابین چهارگانه و یدک‌کش ها سریعاً میهمانان را برای دور بعدی به بالا منتقل می کنند.

جاهای دیدنی دبی
جاهای دیدنی دبی

سافاری دبی (Dubai Safari Park)

سافاری دبی یکی از مناطق گردشگری دبی محسوب می شود و گشت و گذار با خودروهای سافاری یکی از محبوب ‌ترین و پرطرفدارترین سرگرمی ‌ها برای نسل جوان و بخصوص گردشگران تور دبی می باشد که مردم این شهر نیز به آن علاقه بسیار زیادی نشان می دهند.

این تور تنوع متفاوتی برایتان دارد و در کنار سافاری چیزهای دیگری را نیز تجربه خواهید کرد و بعد از یک ماشین ‌سواری پر از هیجان ‌و شادی بر روی تپه‌ های شنی و تماشای غروب زیبای صحرا می نشینید .

شما تا شب در کمپ ساحلی استراحت میکنید و در کنار بوفه شام ، از سرگرمی ‌هایی همانند شتر سواری ، اسکی روی شن ، موتورسواری در پیست شنی و نقاشی بر روی بدن با حنا لذت خواهید برد و تجربه ای وصف نشدنی را در تور دبی خود به خاطره می گذارید.

جاهای دیدنی دبی

آکواریوم دبی (Dubai Aquarium)

آکواریوم دبی یکی از جاذبه‌های برتر شهر دبی، است که ۱۴۰ گونه‌ی دریایی را در مخزن عظیم‌الجثه‌ی معلقی واقع در مرکز خرید دبی در خود جای داده است. علاوه بر این که در مرکز خرید دبی می‌توانید محو تماشای این آکواریوم جذاب شوید، می‌توانید وارد باغ وحش زیر آب شده و در میان تونل‌های آکواریوم قدم بزنید.

فعالیت‌های بسیاری در این آکواریوم در نظر گرفته شده تا نگاهی نزدیک‌تر به حیات  دریا داشته باشید. می‌توانید سوار قایق‌های شیشه‌ای شوید که از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. اسنورکلینگ و غواصی در قفس برای مشاهده‌ی کوسه‌ها نیز از فعالیت‌های جالب در آن جا محسوب می‌شود.

جاهای دیدنی دبی
جاهای دیدنی دبی

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)