ویدئویی از منطقه زیبای کردستان عراق | Kurdistan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های کردستان عراق

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست دیدنی های کردستان عراق را خواهیم داشت. برای آشنایی با این منطقه زیبا در کشور عراق در ادامه با ما همراه باشید.

عراق یک کشور در خاورمیانه و جنوب غربی آسیا است. پایتخت عراق شهر بغداد است. عراق از جنوب با عربستان سعودی و کویت، از غرب با اردن و سوریه، از شمال با ترکیه و از شرق با ایران همسایه است. عراق در بخش جنوبی خود، مرز آبی کوچکی با خلیج فارس دارد. کشور عراق سراسر دیدنی ها و جاذبه های تاریخی و به خصوص مذهبی است. از شهر بغداد و کربلا و نینوا گرفته تا سلیمانیه، اربیل، بصره و … که هر کدام جاذبه های منحصر به فرد خود را دارند. شهرهای اربیل و سلیمانیه که در منطقه کردستان عراق قرار دارند از آرام ترین و زیباترین شهرهای عراق هستند و به همین دلیل در مقایسه با دیگر شهرها گردشگران تمایل زیادی به سفر به این دو شهر دارند. دیدنی های کردستان عراق بسیار متنوع و طبیعت آن بسیار زیباست.

کردستان عراق (Kurdistan)، یک منطقهٔ خودمختار در بخش شمالی کشور عراق است. پایتخت این منطقه شهر زیبای اربیل است. کردستان عراق مامن زیبایی‌های طبیعی و تاریخی بیشماری است که بین قشر خاصی از گردشگران محبوبیت زیادی دارد. اغلب کسانی که برای دیدن کردستان عراق راهی این منطقه می‌شوند کسانی هستند که روحیه‌ای ماجراجو داشته و از هر غافلگیری در سفر استقبال می‌کنند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


شهر اربیل به نسبت سایر شهرهای خاورمیانه شهری آزادتر محسوب می شود و در 10 سال گذشته به شهری شب زنده دار تبدیل شده است. شهری با رستوران ها و کافه هایی که تا پاسی از شب باز هستند. خیلی ها اربیل عراق و شب های زنده و شلوغش را با شهرهایی مثل بیروت و دبی در خاورمیانه مقایسه می کنند. کردستان عراق همسایه ایران است و این یکی از مزایای سفر زمینی و راحت به اربیل و سلیمانیه است.

دیدنی های کردستان عراق
دیدنی های کردستان عراق

شهر «اربیل» در منطقه کردستان عراق به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عربی در سال 2014 انتخاب شد. شهر اربیل آثاری تاریخی از دوره‌ی نوسنگی، تمدن بین‌النهرین و دوره‌ی اسلامی دارد. علاوه بر جاذبه‌های گردشگری تاریخی، منطقه‌ی کردستان عراق و بویژه شهر اربیل از جاذبه‌های طبیعی، بخصوص پوشش گیاهی زیبا و هم‌چنین کوه‌های پوشیده از برف که می‌توان از آن‌ها برای توسعه‌ی گردشگری زمستانی استفاده کرد، بهره می‌برد.

در این شرایط مقامات شهر اربیل قصد دارند با ساخت هتل‌های لوکس، توسعه‌ی فرودگاه اربیل و تقویت زیرساخت‌های گردشگری این شهر، اربیل را به دبی جدید تبدیل کنند. این شهر یکی از مقاصد در همسایگی ایران است و به راحتی می توان به طور زمینی به آن سفر کرد. در ادامه ویدئویی از کردستان عراق را خواهیم دید که زیبایی های این منطقه را در چند دقیقه به تصویر می کشد.

ویدئویی از منطقه زیبای کردستان عراق

 

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨