جاذبه های گردشگری اردن | Jordan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاذبه های گردشگری اردن

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست جاذبه های گردشگری اردن را خواهیم داشت. برای آشنایی با جاذبه های دیدنی این کشور در ادامه با ما همراه باشید.

اُردُن (Jordan) با نام رسمی پادشاهی اردن هاشمی، از پادشاهی‌های عرب در باختر آسیا است که در خاور رود اردن قرار دارد. پایتخت اردن شهر امان می‌باشد. جمعیت این کشور حدود ۱۰٫۲ میلیون نفر است و ۹۸ درصد مردم آن عرب هستند. گردشگری یکی از بخش‌های بسیار مهم اقتصاد اردن است. جغرافیای این سرزمین و آرامش سیاسی آن در مقایسه با دیگر کشورهای خاورمیانه پیرامون آن، باعث شده ‌است تا اردن به موقعیت کنونی خود از لحاظ گردشگری دست یابد. بازدید از مکان‌های تاریخی بی‌شمار و مناطق طبیعی بکر و جاذبه‌های فرهنگی-مذهبی اردن از کارهایی است که باید در این کشور انجام داد. در ادامه مهمترین جاهای دیدنی اردن را به شما معرفی می کنیم.

دیدنی های اردن

شهر امان – Amman

شهر امان پایتخت کشور اردن می باشد و همچنین بزرگ ‌ترین شهر و مرکز فرهنگی و اقتصادی این کشور به شمار می ‌رود. آثار باقیمانده رومی زیادی در این شهر وجود دارد که مهم ترین آنها آمفی تئاتر بزرگ رومی و نیمفیوم یا سبیل الحوریات است که فواره عهد روم باستان می باشد. قلعه ی بزرگ شهر یکی از مهم ترین جاذبه های امان می باشد و در این ناحیه ساختار های محلی مهمی مانند معبد رومی هرکول و قصر سنگی بزرگ اموی قرار دارند که بهتر است فرصت بازدید را از دست ندهید. این قصر بر فراز شهر واقع شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاذبه های گردشگری اردن
جاذبه های گردشگری اردن

شهر تاریخی پترا – Petra

بهترین و برترین جاذبه ی گردشگری کشور اردن شهر باستانی پترا می باشد. شهر تاریخی پترا از دیدنی های شگفت آور کشور اردن است و شهری کامل تراشیده شده در دل کوه است. در ورودی شهر قدیمی پترا روزنه بزرگ و باریکی در دل کوه به نام سیگ وجود دارد. پترا دارای صخره های صورتی رنگ می باشد. تنگه های پترا در برخی مواقع شب با شمع های زیادی روشن می شوند و در آن جا مراسم اجرای زنده ی موسیقی محلی توسط قبایل بادیه نشین اجرا می شود. کلمه پترا به زبان یونانی به معنی صخره است. این شهر تاریخی در سال ۲۰۰۷ به عنوان یکی از ‏عجایب هفتگانه جدید شناخته شد.‏‏ ‏‏‏ ‏ ‏

شهر مادابا – Madaba

شهر مادابا در قسمت جنوب غربی اردن واقع شده است و منطقه ای کوچک، آرام، مملو از تاریخ غنی و سازه های مذهبی و هنر باستانی می باشد. این شهر به دلیل داشتن نقشه ی مادابا شناخته شده است، این نقشه های موزاییکی متعلق به قرن ششم می باشند که منطقه های هولی لند یا سرزمین مقدس، اورشلیم و دیگر مکان های مقدس را نشان می دهند. نقشه ی معروف مادابا در کلیسای سنت جورج اردن کشف شده است. بر فراز زیارتگاه سنت جان تعمید دهنده حضرت یحیی، صخره ها و برجی ناقوسی شکل وجود دارد، با صعود بر بلندی می توانید مناظر باشکوه و با عظمت مادابا را در یک نگاه نظاره کنید.

جاذبه های گردشگری اردن
جاذبه های گردشگری اردن

شهر عقبه – Aqaba

شهر عقبه تنها شهر ساحلی و بندری در کشور اردن می باشد و همچنین یکی از قدیمی ‌ترین شهر های جهان محسوب می شود. اغلب این شهر را دروازه و پنجره ای به سوی دریای سرخ می نامند و از دیرباز یکی از مقصد های مهم اردن محسوب می شد. در این شهر فرهنگ مدرن و قدیمی در کنار هم به چشم می خورد، و قدمت شهر موجب شده تا بتوانید بناهای باستانی را بازدید کنید و با شرکت در تور های گردشگری از قلعه ی عقبه که به قرن 14 میلادی تعلق دارد، بازدید نمایید. گردشگران می توانند در هتل های بی نظیر و لوکس پنج ستاره که شهرت جهانی دارند، اقامت کنند. تفرجگاه های ساحلی متعددی برای تجربه ی لذت بخش غواصی و آموزش غواصی در دریای سرخ وجود دارد که لحظات خوشی را برای گردشگرن به همراه دارد. با قدم زدن در قسمت های جنوبی عقبه می توانید از دور ساختمان های بلند فلسطین را نیز تماشا کنید.

شهر جرش – Jerash

هنگامی که بحث از آثار باقیمانده و خرابه های رومی به میان می آید، اکثر مردم مقصد های گردشگری اروپا را تصور می کنند، در حالی که شهر باستانی جرش مجموعه ی بسیار زیادی از ویرانه های یونانی و رومی را در خود جای داده است. با سفر به این شهر شگفت انگیز تاریخی می توانید ارگ هادرین، که کهن ترین ارگ باقیمانده در شهر جرش است را تماشا کنید، قدمت این ارگ به قرن دوم میلادی باز می گردد. و بازدید از هیپودروم را فراموش نکنید، هیپودروم ميدان اسبدوانی و ارابه رانی بوده است، و کوچک ترین میدانی می باشد که توسط رومی ها ساخته شده است.

جاذبه های گردشگری اردن
جاذبه های گردشگری اردن

وادی رم – ‏Wadi Rum‏

‏‏‏ وادی رُم که با نام دره ماه نیز شناخته می‌شود در ۶۰ کیلومتری شرق عقبه قرار دارد و بزرگترین وادی در اردن است. ارتفاع این ‏وادی از سطح دریا ۱۸۰۰ متر است. در این مکان آثاری از انسان‌ها و فرهنگ‌های پیش از تاریخ شامل نقاشی‌های روی سنگ، ‏پرستشگاه و سنگ‌نگاره به جا مانده‌است. این مکان در سال ۲۰۱۱ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. وادی رم در ‏کنار “شهر سنگی پترا” و “شهر ساحلی عقبه” ضلع سوم مثلث طلایی گردشگری اردن را تشکیل دهد. این منطقه محل مناسبی ‏برای تماشای ستارگان می باشد.‏ ‏ ‏

تنگه سیق – Siq

تنگه سیق که با نام باب‌ السیق نیز شناخته می‌شود، دروازه ورودی اصلی شهر باستانی نبطی‌ها، یعنی شهر پترا است. این تنگه باریک و تاریک که در بعضی قسمت‌ها تنها سه متر عرض دارد، به طول ۱.۲ کیلومتر امتداد می‌یابد و به یکی از مهم‌ترین بخش‌های شهر، یعنی الخزانه منتهی می‌شود. در طول تنگه نیز تعدادی اتاقک زیرزمینی باستانی وجود دارد که هنوز کاربری و هدف از ساخت آن‌ها مشخص نشده است.

جاذبه های گردشگری اردن
جاذبه های گردشگری اردن

دریای مرده – Dead Sea

کشور اردن در خشکی محصور بوده و مرز آبی کوچکی دارد. پس از شهر عقبه، این کشور ساحل کوچکی در کنار دریای مرده دارد. دریای مرده کم ارتفاع و پست ترین نقطه‌ ی کره زمین را دارد و 430 متر (1.400 فوت) پایین تر از سطح دریا می باشد و سطح شوری فوق العاده زیادی دارد. تعداد زیادی بنا های تاریخی و مذهبی در این منطقه وجود دارد و حضرت مسیح توسط سنت جان، تعمید دهنده حضرت یحیی، در آب این دریاچه تعمید داده شده است. آب دریاچه مملو از مواد معدنی می باشد و محیطی برای کسب آرامش به شمار می رود. به دلیل شوری بیش از حد به راحتی می‌ توانید روی آب شناور بمانید. برای استفاده از خدمات عالی در کنار این دریاچه، بهتر است که در یکی از هتل ها و تفرجگاه های لوکس در انتهای شمال شرقی دریاچه اقامت کنید و از خدمات اسپا و زیبایی بهره ببرید.

منطقه غسل تعمید – ‏Baptism Site‏

منطقه غسل تعمید که به زبان عربی به آن المغطس می گویند در شرق رودخانه اردن واقع شده است. این مکان جایی است که ‏بسیاری معتقدند مسیح مقدس در زمان تولدش در آنجا غسل داده شده است.‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏

جاذبه های گردشگری اردن
جاذبه های گردشگری اردن

منطقه حفاظت شده دانا – ‏Dana Nature Reserve

این منطقه بزرگترین منطقه طبیعی حفاظت شده در اردن است که در نزدیکی روستایی با همین نام واقع شده است. ‏ ‏دشت های این منطقه سراسر زیبایی است. اگر به وقت گذراندن در طبیعت علاقه دارید حتما به این منطقه سر بزنید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨