دیدنی های آلماتی ، بزرگترین شهر قزاقستان | Almaty

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های آلماتی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست دیدنی های آلماتی را خواهیم داشت. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری آلماتی در کشور قزاقستان در ادامه با ما همراه باشید.

قزاقستان با نام رسمی جمهوری قزاقستان کشوری در آسیای میانه است. پایتخت این کشور در سال ۱۹۹۸ از آلماتی در جنوب که بزرگ‌ترین شهر این کشور است به نورسلطان (آستانه) در شمال منتقل شد. قزاقستان جزو بزرگترین کشورهایی است که تقریبا هیچ مرز آبی ندارند. حدود ۷۰ درصد از مردم این کشور مسلمان هستند.

آلماتی (Almaty) در شمال شرقی قزاقستان و در بین کوه و جلگه های منطقه قرار گرفته و هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان می‌باشد. آلماتی در واقع بزرگترین شهر قزاقستان است که سراسر آن پر از معماری های مدرن، فواره‌های پرآب و جالب، خیابان های عریض و مناظر کوهستانی زیبایی در پاییز و بهار است. این شهر تئاتر، موزه، نمایشگاه، گالری های هنری و مراکز تجاری زیادی دارد و مجموعه های تفریحی متنوعی هم در آن قرار گرفته است. یکی از مهم ترین جاذبه های آلماتی شهر کلیسای جامع آن است.

جاذبه های گردشگری آلماتی

کلیسای جامع معراج – Zenkov’s Cathedral

کلیسای جامع معراج از کلیساهای ارتدوکس روسی به شمار می‌رود که در پارک پانفیلو آلماتی قرار دارد. در ساخت کلیسا از چوب استفاده شده و در بنای آن هیچ میخی به کار نرفته است. با ارتفاع ۵۶ متر، کلیسای جامع معراج دومین بنای مرتفع چوبی در جهان محسوب می‌شود. علاوه بر بنای کلیسا، می‌توان از شمایل مقدس زیبایی که در داخل نگهداری می‌شود، بازدید کرد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دیدنی های آلماتی
دیدنی های آلماتی

یکی از دیدنی های قزاقستان که بسیار معروف و محبوب است بنای استقلال آلماتی نام دارد  که در میدان جمهوری پایتخت (شهر آلماتی) قرار گرفته است. این مجسمه‌ی خارق‌العاده یک موجود افسانه‌ای شبیه به پلنگ برفی بالداری است که مردی طلایی رنگ و جنگجو بر پشت آن سوار است و گویی که قصد جنگیدن با دشمنان را دارد. در واقع این مجسمه نماد اشراف‌زادگان قوم سکایی است که به صورت مجسمه‌ای زیبا درآورده شده است و برای مردم این سرزمین ارزش و احترام خاصی دارد. این سازه الهام گرفته از فولکلور و فرهنگ قزاق است که بر روی یک ستون ۹۱ متری ساخته شده است و استقلال مردم آلماتی را تا سال ۱۹۹۷ نشان می‌دهد.

موزه دولت مرکزی آلماتی – Central State Museum

موزه دولت مرکزی آلماتی بازتابی از تاریخ غنی قزاقستان است. این موزه در کنار اقلامی از دنیای مدرن قزاقستان، یافته های باستان شناسی منحصر به فردی نیز دارد که از دوران ماقبل تاریخ برجای مانده‌اند. درهای این موزه در سال ۱۹۳۱ در محل کلیسای کاتولیک سابق آلماتی به روی عموم باز شد. ساختمان موزه، بنای معماری منحصر به فردی است که توسط معمار مشهور پاولوچین زنکوف بین سال‌های ۱۹۰۷-۱۹۰۴ ساخته شده است. به لطف معماری بی‌نظیر این بنا و تکنولوژی خاصی که در ساخت آن به کار گرفته شده است، زلزله شدید سال ۱۹۱۱ نتوانست آسیبی به آن وارد کند.

دیدنی های آلماتی
دیدنی های آلماتی

موزه ملی آلات موسیقی آلماتی – Museum of Musical Instruments

موزه ملی آلات موسیقی آلماتی  در محل مجلس این شهر قرار دارد. جایی که ۱۰۰ سال پیش مقامات نظامی برای برپایی جشن به آنجا می‌رفتند. در این موزه آلات موسیقی قزاقستان به معرض نمایش گذاشته شده است. قدیمی‌ترین ساز این مجموعه مربوط به قرن ۱۷ می‌باشد. در این مجموعه بیش از ۱۰۰۰ ساز به چشم می‌خورد، که در مجموع ۶۰ نوع آن را سازهای ملی قزاقستان تشکیل می‌دهند. پس از تماشای این موزه، تصویری کامل از تاریخ ملی قزاقستان در نظرتان شکل می‌گیرد.

تپه کوک توبه – Kok-Tobe

تپه کوک توب، نام منطقه‌ای تفریحی در شهر آلماتی است که در ارتفاع ۱۱۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و در میان مردم محلی و گردشگران از محبوبیت زیادی برخوردار است. از جمله جاذبه‌های تپه کوک توب می توان به شهربازی و انواع رستوران‌ها اشاره کرد. همچنین در سال ۲۰۰۷، مجسمه‌ای از گروه بیتلز در این پارک مستقر شد. برای دسترسی به کوک توب می‌توانید از تله کابین‌های واقع در آلماتی استفاده کنید.

دیدنی های آلماتی
دیدنی های آلماتی

مجموعه ورزشی مدئو – Medeu

مجموعه ورزشی مدئو آلماتی از جاذبه‌های محبوب گردشگران علاقمند به ورزش در قزاقستان است. این مجموعه ورزشی که در جنوب‌شرقی آلماتی قرار دارد، شامل بیش از ۱۰ هزار متر مربع زمین یخی می‌شود. با قرار گرفتن در ارتفاع ۱۶۹۱ متر از سطح دریا، مدئو لقب مرتفع‌ترین زمین یخی اسکیت را در جهان به خود اختصاص داده است. از فعالیت‌های زمستانی مجموعه می‌توان اسکیت روی یخ، و از فعالیت‌های تابستانی آن می‌توان از اسکیت، دوچرخه‌سواری، اسکیت‌بردینگ، والیبال و بسکتبال خیابانی نام برد.

پارک ملی ایل-آلتاو

پارک ملی ایل-آلتاو که در جنوب آلماتی قرار دارد در سال ۱۹۶۶ ایجاد شد و اکنون زیستگاه بیش از ۳۰۰ گونه جانوری از جمله پلنگ برفی است. مسیرهای پیاده روی زیادی وجود دارد که از طریق جنگل‌ها و چمنزارها به سمت آبشارهای زیبا، یخچال‌های طبیعی و دریاچه‌ها می‌رود. بزرگترین رتبه اسکی روی یخ و برترین پیست اسکی آسیا در پارک ایل-آلتاو و دره مالایا آلمیتینکا قرار دارد که یکی از مکان‌های پربازدید برای دوستداران ورزش‌های زمستانی است. همچنین دریاچه بزرگ آلماتی در این پارک وجود دارد که به دلیل رنگ آبی و آبی نفتی آن بسیار مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفته است. از آنجا که آب این دریاچه آب آشامیدنی ساکنان آلماتی را فراهم می‌کند شنا کردن در آن ممنوع است.

دیدنی های آلماتی
دیدنی های آلماتی

دریاچه بزرگ آلماتی – Big Almaty Lake

دریاچه بزرگ آلماتی مخزن طبیعی مرتفعی است که در قلل آلاتائو قرار دارد. فاصله دریاچه از شهر آلماتی تنها ۱۵ کیلومتر است. با طول ۱.۶ کیلومتر، عرض ۱ کیلومتر  و عمق ۳۰ الی ۴۰ متری، دریاچه بزرگ آلماتی در ارتفاع ۲۵۱۱ متر از سطح دریا واقع شده و ساحلی به طول سه کیلومتر در اطراف آن جای گرفته است. با توجه به فصول مختلف، رنگ دریاچه از سبز پسته‌ای تا فیروزه‌ای تغییر می‌کند. دسترسی به دریاچه از طریق کوه‌نوردی، دوچرخه‌سواری و ماشین ممکن است.

دریاچه کولسای – Kolsai Lakes

دریاچه کولسای با فضایی به یادماندنی یکی از شگفتی‌های طبیعت و از زیباترین جاذبه‌های گردشگری آلماتی است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با طبیعت درمی‌آمیزید، قطعا با گردش در اطراف این دریاچه متوجه گذر زمان نخواهید شد. کولسای ترکیبی از سه دریاچه است که بسیار محبوب هستند. نقاشی خاطره‌انگیز از طبیعتی زیبا، آب‌های شفاف و کریستالی دریاچه‌ای که با کوه‌ها احاطه شده و به آسمان می‌پیوندد، همگی، شما را به یک ماجراجویی خیال‌انگیز دعوت می‌کنند. اگر می‌خواهید که هیچ لحظه‌ای را در این منطقه زیبا از دست ندهید، دوربین خود را فراموش نکنید.

دیدنی های آلماتی
دیدنی های آلماتی

جتی سو یا هفت آب – Zhetisu

جتی سو نام سرزمین زیبایی اطراف آلماتی با رودخانه‌های بسیار است که همگی از قله کوه‌های قزاقستان سرچشمه می‌گیرند. هزاران جویبار همانند ریسمان‌هایی از گردنبند مروارید به هم متصل می‌شوند و یک جویبار واحد را می‌سازند که در نهایت این منطقه را تبدیل به مرغزاری زیبا و پر از گل می‌کنند. در کوهپایه آن صدها گونه جانوری، مانند پلنگ برفی نادر زندگی می‌کنند. همچنین در این منطقه می‌توانید بسیاری از گیاهان و درختان را پیدا کنید.

خرید در شهر آلماتی قزاقستان

مرکز خرید مگاسنتر آلماتی

مرکز خرید مگاسنتر در این شهر یکی از مقاصد عالی برای خرید و تفریح است. این مرکز تفریحی و خرید، که در سال 2006 توسط یک شرکت فرانسوی با مساحت 80000 مترمربع شامل، صدها بوتیک برند خارجی، فروشگاه لوازم الکترونیک، 8 سالن سینما، پیست اسکیت، سالن‌های بازی کودکان، سالن بولینگ، رستوران‌های متنوع و … است که، به طور روزانه 30000 نفر از آن بازدید می‌کنند. اگر روزی به آلماتی سفر کردید حتما سری به این مرکز خرید مهیج بزنید و با خرید کردن و تفریح یک  سفر به یادماندنی را برای خود خلق کنید.

دیدنی های آلماتی
دیدنی های آلماتی

مرکز خرید آلما آتا آلماتی

این مجتمع بزرگ خرید و تفریحی، دارای امکاناتی مانند، مراکز تفریحی، جواهر فروشی، بوتیک‌های شیک، رستوران و… است که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. مرکز خرید آلما آتا آلماتی، که در سال 2006 راه‌اندازی شده است، در شهرهای مختلف این کشور شعبه دارد و تنها در شهر آلماتی مساحتی با حدود 5 کیلومتر را به خود اختصاص داده است.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨