دیدنی های جزیره ی موریس
دیدنی های جزیره ی موریس

جاذبه های دیدنی جزیره موریس

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های جزیره موریس

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی جزیره موریس آشنا خواهیم کرد پس در ادامه با ما همراه باشید .

مختصری دربارخ جزیره موریس بدانید

جزیره موریس به عنوان یک کشور مستقل شناخته شده و کلیه ساکنین آن را افراد مهاجر تشکیل می دهند که البته بسیاری از آن ها دارای اصلیتی هندی هستند. زبان رسمی این کشور، انگلیسی بوده و برخی از مردم نیز با زبان های فرانسوی و زبان بومی منطقه صحبت می کنند. این موضوع که بیشتر مردم این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند، خود به عنوان یکی از نقاط قوت گردشگری آن محسوب شده و این جزیره را محلی ایده آل برای گردشگران و به ویژه انگلیسی زبانان تبدیل کرده است. موریس از جاذبه های توریستی متنوع و شگفت انگیزی بهره مند می باشد؛ علاوه بر سواحل بسیار زیبا مانند رودخانه، مرداب، کوه، جنگل های زیبا، گونه های جانوری و گیاهی فراوان، دهانه های آتشفشانی، آبشار و … آثار تاریخی را نیز می توان در این جزیره رویایی مشاهده نمود که اکثر آنها در برنامه تور گنجانده شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


پورت لوئیس موریس

اکثر مردم برای خرید به پورت لودیس می آیند با وجود اینکه جزیره ی موریس دارای چندین آثار تاریخی و فرهنگی میباشد اما یکی از جاذبه های گردشگری و فعالیت های مهم مردم و توریست ها در این منطقه خرید کردن است. موزه ی پنی آبی در جزیره ی موریس دارای اولین تمبر استعماری در جهان است و شما همچنین میتوانید اسکلت دودو باستان را در این موزه مشاهده کنید، در طبقه اول موزه تاریخ طبیعی جزیره ی موریس به نمایش گذاشته شده است، در این موزه جزیره موریس شما میتوانید کلیساها، مساجد، و معابد چینی و هندی از ارگ، و یا پیوستن به مردم محلی و سابق pats در اواخر بعد از ظهر قدم زدن تا سیگنال کوه – به نام پس از آنتن در بالای – برای دیدن این شهرستان در غروب آفتاب همه را در یک مکان به نظاره بنشینید. پورت لوئیس مهمترن شهرو پایتخت موریس میباشد، واقع در لوئیس پورت ناحیه است، بخش غربی نیز در منطقه رودخانه سیاه نهفته است. پورت لوئیس است که کشور اقتصادی، فرهنگی، مرکز سیاسی و پرجمعیت ترین شهرستان است.

دیدنی های جزیره ی موریس
دیدنی های جزیره ی موریس

باغات سلطنتی Pamplemousses

این باغ که توسط باغبان فرانسوی Pierre Poivre در اواسط قرن ۱۸ ساخته شده ، در حقیقت باغی است که ساختمان زیبایی به نام ‘Mon Plaisir’ را احاطه نموده است. امروزه این باغ یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی می باشد. در این باغ یک سری گیاه غیربومی مثل درختان نخل بسیار نادر، نیلوفرهای آبی عظیم الجثه و چندین درخت بومی و سیاه رنگ نگه داری و پرورش داده می شود.

دیدنی های جزیره ی موریس
دیدنی های جزیره ی موریس

ساحل پریبر

 این ساحل که ورودی بسیار باریکی دارد دارای آبی بسیار تمیز و آبی و شن هایی به سفیدی برف است. در اینجا فقط خانواده هایی حضور دارند که فرزندانشان را برای آب تنی در ساحل پریبر آورده اند اما این بدان معنا نیست که ساحل تنها مخصوص کودکان است. جزیره های کوچکی که به اندازه یک سفر دریایی با قایق از این ساحل فاصله دارند همگی بدون سکنه هستند بجز پاسگاه های مخصوص نگهبانان ساحلی. در این نقطه از جزیره موریس برخی از بهترین نقاط برای موج سواری و غواصی وجود دارد. برای کسانی که به غواصی و دیگر تفریحات آبی فعال علاقه ای ندارند، کرجی هایی در نظر گرفته شده که گردشگران را برای صرف شام به رستوران های ساحلی در میان خرابه های عمارت فرماندار سابق آلمانی این جزیره می برد.

دیدنی های جزیره ی موریس
جاهای دیدنی جزیره موریس

باغ های سیووساگور رامگولام

باغ های سیووساگور رامگولام که بیشتر به خاطر زنبق های وحشی غول پیکرشان شناخته می شوند یک مکان محبوب برای پیک نیک در جزیره موریس هستند که در زیر سایبان درختان استوایی منطقه قرار گرفته اند. تمامی این گیاهان دارای برچسب نیست اما هر کسی که بخواهد از نام و تاریخچه این گیاهان اطلاع یابد می تواند از در ورودی یک راهنما برای خود استخدام نماید. علاوه بر درختان بلند خرما، دراین باغ ها گیاهانی یافت می شوند که ادویه های تولید شده از آن ها باعث هجوم اروپاییان به آسیا برای تجارت این ادویه ها شد. کلیسای سنت فرانسیس آسیسی که روبروی این باغ ها قرار گرفته در قرن 18میلادی و برای مالکان ثروتمند آن زمان ساخته شده است.

دیدنی های جزیره ی موریس
جاهای دیدنی جزیره موریس

آکواریوم موریس

دیدن این آکواریوم را در طول سفر به جزیره ی موریس از دست ندهید. در این آکواریوم حدود ۲۰۰ گونه جاندار دریایی شامل سنجاب ماهی تاجدار، خرچنگ، مارماهی، شیرماهی و انواع اختاپوس در درون ۵ مخزن عظیم نگهداری می شوند. در بزرگترین مخزن کوسه ها، مارماهی ها و لاکپشت های عظیم الجثه قرار دارند. بهترین زمان برای بازدید هر روز ساعت ۱۱ صبح است که به ماهی ها غذا داده می شود.

دیدنی های جزیره ی موریس
جاهای دیدنی جزیره موریس

دیدنی ها خلیج آبی

پارک دریایی خلیج آبی را می توان مهم ترین جاذبه این منطقه محسوب کرد. در این منطقه که دارای آب های شفاف و زلالی است، شما می توانید انواع صخره های زیبای مرجانی را در کنار گونه های منحصر به فرد از ماهی ها در منطقه ای که عمق آن حداکثر ۵ و نیم متر است مشاهده کنید. در این پارک دریایی بیش از ۵۰ گونه مختلف از مرجان های دریایی وجود داشته و بیش از ۸۰ درصد آن ها زنده هستند.

دیدنی های جزیره ی موریس
جاهای دیدنی جزیره موریس

زمین رنگ شده چامارل موریس

چامارل یک روستای کوچک و یک نقطه توریستی بزرگ واقع در منطقه جنوب غربی کشور است. چه می کند این مکان منحصر به فرد دارای هفت لایه های رنگی از شن و ماسه است. این یک پدیده منحصر به فرد که حلقههای و جذب مردم از دور و گسترده است. جاده به Chamarel با نیشکر و آناناس مزارع که منجر به یک دره به انتظارنشسته بودند. این یک درایو مستقیم از یک صحنه فیلم است. هنگامی که شما در رسیدن به چامارل ، صعود و بالا رفتن برای رسیدن به بالاترین منطقه و مشاهده و لذت بردن از نمایش های باور نکردنی این منطقه بسیار لذت بخش است. تا آنجا که به چشم می بینید، تپه های شنی در رنگ های باور نکردنی وجود دارد؛ زرد، قرمز، قهوه ای، بنفش، بنفش، سبز و حتی آبی رنگ است. یک پدیده طبیعی است که طول می کشد قلب خود را با زیبایی محض آن هماهنگ کرد کمی طول میکشد که این همه زیبایی را هضم کرد. خرید لوله های آزمایش پر شده با هفت ماسه رنگی از ماسه های چامارل به عنوان سوغات و نگه داشتنش به عنوان یادگاری برای زنده کردن خاطرات این شگفتی طبیعی کاری بسیار مرسوم است. یکی از جاذبه های توریستی فوق العاده در سراسر دنیا میباشد. تیم آیشم به شما توصیه میکند که بازدید از این ماسه هاس رنگی را در تور موریس فراموش نکنید.

دیدنی های جزیره ی موریس
جاهای دیدنی جزیره موریس

مسجد جوماه موریس

سفر به موریس و بازدید از مسجد جوماه باید برای هر کسی که علاقه مند به معماری است. بسییار جذاب است ساخت و ساز ساختمان ترکیب هندی را ارائه میدهد ، موریس کریول و طراحی اسلامی عناصر برای یک نتیجه فریبنده که به مسجد کمک تبدیل شدن به مهم ترین در جزیره شده است. یک مسجد در پورت لوئیس، موریس است که از سال 1850 در این مکان ساخته شده است. ساختمان ترکیبی از هند، کریول و معماری اسلامی است، مسجد جوماه خانه باقی مانده ازمسجد جمال شاه است. جمعیت رو به رشد اسلام در پورت لوئیس در نیاز به یک مسجد بزرگتر و تا بین 1857 و 1877، هفت بسیاری مختلف در اطراف مسجد بود که بالغ بر سه چهارم از یک جریب، پی توسط بازرگانان مسلمان برای 134،260 روپیه خریداری و به این مسجد اهدا شد، بخشی از تامین مالی این مسجد از مالیات دو درصد در تجارت دانه همه اما یکی از سند خرید به ذکر است که خرید به نمایندگی از کل جامعه مسلمان موریس ساخته شده بودند. کمیته مدیریت مسجد جوماه هر سه سال توسط اعضای CUTCHI میمن انجمن موریس انتخاب می شوند. پس از هر سه سال مدیریت، یک کمیته جدید به رای گذاشته شود و یا تمدید. متولی فعلی این مسجد احمد نام دارد. مسجدی بسیار جذاب برای مسلمانان که نباید در تور موریس از دیدنش غافل شد.

دیدنی های جزیره ی موریس
جاهای دیدنی جزیره موریس


 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)