جاذبه های گردشگری بحرین | Bahrain

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاذبه های گردشگری بحرین

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست جاذبه های گردشگری بحرین را خواهیم داشت. برای آشنایی با جاذبه های دیدنی این کشور در ادامه با ما همراه باشید.

بحرین (Bahrain) با نام رسمی «پادشاهی بحرین» کشوری جزیره‌ای از کشورهای عرب در جنوب خلیج فارس است که ۷۷۸ کیلومتر مربع وسعت دارد. پایتخت آن منامه و زبان رسمی آن عربی و انگلیسی است. بحرین به پنج استان تقسیم شده است. این کشور از ۳۳ جزیره شکل یافته که بیشتر آن‌ها از بیابان تشکیل می‌شوند. بحرین آب‌وهوایی بیابانی با زمستان‌هایی معتدل و تابستان‌هایی بسیار گرم و رطوبتی دارد. نفت و گاز طبیعی و ماهی و مروارید از منابع طبیعی این کشور است.

سواحل بحرین بسیار دیدنی است و بسیاری از ورزش‌های آبی در گرمای همیشگی آب خلیج فارس انجام می‌گیرد که قایقرانی و شیرجه در این آب‌ها بسیار متداول است. بیابان‌های گرم بحرین و صدها درخت‌های خرمای این کشور نیز مشهور است. بحرین جزو کشورهایی توریستی و محبوب گردشگری در خاورمیانه به حساب می آید. بحرین به داشتن مساجد منحصر به فرد، تپه های باستانی و بازارهای سنتی مشهور است. با ما باشید تا با جاذبه های دیدنی این کشور بیشتر آشنا شوید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دیدنی های بحرین

منامه – Manama

شهر منامه که در سال ۲۰۱۲ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان عرب انتخاب گردید، سنت های پیشین خود را با معماری معاصر و جدید ادغام کرده است. منامه، پایتخت بحرین و مرکز بازرگانی و اقتصادی در خلیج فارس نیز هست. خط آسمان آن را یک جفت برج دو قلو، مرکز تجارت جهانی و برج های بندر اقتصادی، و دیگر سازه های مرتفع مسکونی و تجاری شکل می دهند. بازار باب البحرین، نمایی به بحرین سنتی به روی شما می گشاید. با داشتن درب ورودی طاقی شکل و غرفه هایی که هر چیزی از لباس گرفته تا میوه جات و طلا و مروارید، سنت قدیمی بازار در این کشور را می توانید ببینید. مسجد الفاتح، که تماما از سنگ مرمر ساخته شده است، با گنبد بزرگ فایبرگلاس دلربایش توجه همگان را به خود جلب می کند.

جاذبه های گردشگری بحرین
جاذبه های گردشگری بحرین

ریفا – Riffa

آثار تاریخی شگفت انگیزی در شهر ریفا قرار گرفته است. ریفا در مرکز جزیره بحرین واقع شده است و یکی از توریستی ترین شهرهای بحرین است. در بین آثار تاریخی بحرین، حتما به قلعه گلی ریفا سر بزنید. این قلعه در قرن نوزدهم ساخته شده است. برای خرید سوغاتی و صنایع دستی بحرینی به بازار بوکوورا بروید. این بازاراز انواع لباس های محلی و اشیای سفالی پر شده است. برج ساعت ریفا نیز از دیدنی های این جزیره است. برجی که در روز، رنگ سفید و شب، نورپردازی طلایی دارد و تماشای آن، لذت بخش است.

محرق – Muharraq

شهر محرق تا سال 1932 پایتخت بحرین بوده است. این پایتخت قدیمی، شهری جزیره ای است که اطرافش را جزیره های کوچک مصنوعی ساخته اند. به دلیل ساختن ساختمان های مسکونی به سبک جدید، اماکن تجاری، هتل ها، پاساژها با معماری به روز، کل این منطقه شکلی مدرن به خود گرفته است. در کنار این مدرن بودن، در منطقه فریچ ال بن علی، می توان سازه های به سبک معماری سنتی بحرین را دید. بازارسنتی معروف این شهر”سوق” نام دارد که می توان غذاهای سنتی و صنایع دستی محلی که نمایانگر تاریخ بحرین و این شهر است، تهیه کرد.

جاذبه های گردشگری بحرین
جاذبه های گردشگری بحرین

بنی جمره – Bani Jamra

روستای بنی جمره واقع در شمال غربی کشور، به دلیل فعالیت ساکنانش شهرت یافته است: دوختن لباس. روستایی کوچک که در آن خانه ها به طور کامل چسبیده بهم ساخته شده اند و در گذشته مرکز مهمی برای صنعت پوشاک منطقه بوده است. امروزه تعداد انگشت شماری از مردم محلی به شغل آبا و اجدادی مشغولند، و اینجاست که متوجه اهمیت دوخته شدن لباس زنان و مردان بحرین با پارچه های وارداتی چین و هند می شوید. رنگ های متعددی نیز در فرآیند دوخت و دوز لباس سنتی در جمره به کار می رود.

مدینه حمد – Hamad Town

مدینه حمد، شهری با گستردگی فرهنگی بالاست که نام خود را مدیون پادشاه کنونی، حمد ابن عیسی آل خلیفه است. در این شهر قومیت ها و فرهنگ های مختلفی زندگی می کنند که هیچ کدام اکثریت اصلی را در اختیار ندارند. شهری با ساختار نسبتا جدید، که در آن ساختمان های زیبا و جدیدی برای مسکن و آموزش ساکنان تازه وارد ساخته شده است. مسجد کانو در شمال غربی شهر نیز ارزش دیدن را دارد.

مرکز تجارت جهانی بحرین – Bahrain World Trade Center

مرکز تجارت جهانی بحرین آسمان‌خراش ۵۰ طبقه به ارتفاع ۲۴۰ متر، با کاربری اداری-تجاری است، که در شهر منامه، بحرین مستقر می‌باشد. پروژه ساخت این ساختمان در سال ۲۰۰۴ آغاز شد و در سال ۲۰۰۸ تکمیل و افتتاح گردید. این آسمان خراش اکنون به یکی از نمادهای پایتخت بحرین تبدیل شده و از دیدنی های آن به شمار می رود.

جاذبه های گردشگری بحرین
جاذبه های گردشگری بحرین

موزه ملی بحرین – Bahrain National Museum

موزه ملی بحرین بزرگترین و قدیمی ترین موزه عمومی در بحرین است. این موزه در منامه، مجاور تئاتر ملی بحرین واقع شده است. مجموعه موزه 30 میلیون دلاری در 15 دسامبر 1988 توسط امیر بحرین عیسی بن سلمان آل خلیفه افتتاح شد و 27800 متر مربع مساحت دارد و محبوب ترین جاذبه گردشگری این کشور است. اعتقاد بر این است که این موزه اولین موزه مدرن منطقه است.

مسجد الفاتح منامه – Al Fateh Grand Mosque

مسجد الفاتح منامه یکی از بناهای منحصر به فرد در بحرین به شمار می‌آید که به عنوان مرکز اسلامی و مسجد جامع بحرین نیز نام برده می‌شود. مسجد الفاتح منامه در نزدیکی کاخ سلطنتی بحرین و حوالی جایگاه اقامت امیر بحرین قرار دارد که ساخت آن پنج سال به طول انجامید. مساحت محوطه‌ی مسجد الفاتح 150 هزار متر مربع است و این بنا ظرفیت هفت هزار نفر نماز گزار را دارد. از مصالح مصرفی در این بنا می‌توان از سنگ‌های مرمر ایتالیایی که برای پوشاندن کف و دیوارهای مسجد استفاده کرده‌اند و درب‌های این مسجد که از چوب‌های ساج هندی ساخته‌اند، نام برد.

جاذبه های گردشگری بحرین
جاذبه های گردشگری بحرین

باب البحرین منامه – Bab Al-Bahrain

این بازار یکی از زیباترین بازارهای منامه است که تعدادی از مغازه های سبزیجات و میوه ها، لباس ها، صنایع دستی و یکی از بهترین بازارهای طلا و مروارید در آن است که از لحاظ تاریخی دارای اهمیت است. یک دروازه کمان شکل برای ورود به بازار با یک چشمه زیبا در مقابل دروازه است. کل منطقه تصویری از زیبایی واقعی و مکانی برای آرامش فراهم می کند بسیاری از هتل های لوکس نیز به بازار نزدیک اند.

قلعه بحرین – Bahrain Fort 

قلعه بحرین نام قلعه‌ای تاریخی در کشور پادشاهی بحرین است، و یکی از نقاط دیدنی بحرین به‌شمار می‌آیند. قلعه در سده‌های مختلف به دست دیلمونی‌ها، ایرانی‌ها و پرتغالی‌ها‌ افتاد. در سال ۱۸۹۳ میلادی قسمت گسترده‌ای از قلعه ویران می‌شود. همچنین در سال‌های ۱۹۳۲ و ۱۹۴۳ قلعه شاهد ویرانه‌هایی بوده ‌است. در سال ۱۹۷۵ میلادی قلعه به دست حکومت بحرین بازسازی شده ‌است.

جاذبه های گردشگری بحرین
جاذبه های گردشگری بحرین

جزایر حوار – Hawar Islands

جزایر حوار مجموعه‌ای از جزیره‌های مسکونی از توابع کشور پادشاهی بحرین است که در جنوب خاوری جزایر اصلی بحرین واقع شده‌اند. جزایر حوار واقع در خلیج بحرین در خلیج فارس و بخشی از استان جنوبیه بحرین هستند و یکی از نقاط دیدنی این کشور به‌شمار می‌آیند. این جزیره تقریبا در جوار قطر قرار گرفته و اکنون به محلی تفریحی، پر از هتل‌ها و تفریحات آبی و… تبدیل شده است. صخره پرتگاه‌های اطرف آن جذاب و دیدنی است.

الجسره – Al Jasra

الجسره یکی از مراکز هنری واقع در ساحل غربی بحرین است. با قدم زدن در این مکان می توان هنرمندانی سفالگر و بافندگان سبدها را که روی کارهای هنری خود در حال کار کردن هستند را تماشا کرد، و از تماشای هنر آن ها لذت برد و از آنها خرید کرد و در باغ زیبای آرامبخشی که وسط آن قرار گرفته است، استراحت کرد.

جاذبه های گردشگری بحرین
جاذبه های گردشگری بحرین

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨