دیدنی های امان ، پایتخت اردن | Amman

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های امان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست دیدنی های امان را خواهیم داشت. برای آشنایی با جاذبه های دیدنی پایتخت کشور اردن در ادامه با ما همراه باشید.

اُردُن با نام رسمی پادشاهی اردن هاشمی، از پادشاهی‌های عرب در باختر آسیا است که در خاور رود اردن قرار دارد. جمعیت این کشور حدود ۱۰٫۲ میلیون نفر است و ۹۸ درصد مردم آن عرب هستند. گردشگری یکی از بخش‌های بسیار مهم اقتصاد اردن است. جغرافیای این سرزمین و آرامش سیاسی آن در مقایسه با دیگر کشورهای خاورمیانه پیرامون آن، باعث شده ‌است تا اردن به موقعیت کنونی خود از لحاظ گردشگری دست یابد. شهر امان پایتخت اردن و یکی از زیباترین شهرهای آن می‌باشد.

اَمّان (Amman) یا به عربی عَمّان، پایتخت کشور اردن می باشد و همچنین بزرگ ‌ترین شهر و مرکز فرهنگی و اقتصادی این کشور به شمار می ‌رود. آثار باقیمانده رومی زیادی در این شهر وجود دارد که مهم ترین آنها آمفی تئاتر بزرگ رومی و نیمفیوم یا سبیل الحوریات است که فواره عهد روم باستان می باشد. قلعه ی بزرگ شهر یکی از مهم ترین جاذبه های امان می باشد. بازدید از مکان‌های تاریخی بی‌شمار و مناطق طبیعی بکر و جاذبه‌های فرهنگی-مذهبی اردن از کارهایی است که باید در این شهر انجام داد. در ادامه مهمترین جاهای دیدنی امان را به شما معرفی می کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاذبه های گردشگری امان

ارگ امان – Amman Citadel

واقع در نزدیکی مرکز شهر امان می‌توانید ارگ امان را پیدا کنید که روی بلندترین تپه از هفت تپه‌ی اصلی این شهر ساخته شده است. مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد قدمت سکونت بشر در این مکان به بیش از ۷,۰۰۰ سال قبل باز می‌گردد. این قلعه بیش از هزاران سال توسط آشوری‌ها، ایرانیان، مقدونی‌ها، نبطی‌ها و رومی تحت اختیار گرفته شد. امروزه این مکان مملو از خرابه‌هایی شامل قوس‌ها، دیوارها، مقبره‌ها، راه پله‌ها و سازه‌هایی است که قدمت آن‌ها به دوران رومی‌ها تا اوایل دوره‌ی اسلامی باز می‌گردد. این ارگ همچنین مکان موزه‌ی باستان‌شناسی اردن هم محسوب می‌شود.

دیدنی های امان
دیدنی های امان

آمفی تئاتر رومی – Roman Theater

آمفی تئاتر رومی مابین سال‌های ۱۳۸ تا ۱۶۱ میلادی، در دوره‌ای که شهر را با نام فیلادلفیا می‌شناختند به دستور امپراطور آنتونیوس پیوس ساخته شد. این تئاتر به گونه‌ای بنا شده است که جایگاه مورد نیاز برای نشستن ۶,۰۰۰ تماشاگر را فراهم کند. همچنین این جایگاه رو به شمال ساخته شد تا از تابش نور خورشید به روی تماشاگران جلوگیری شود. برخلاف خرابه‌های رومی در شهر رم، در اینجا بازدیدکنندگان می‌توانند از سازه بالا بروند. در حقیقت این بنا هنوز هم به منظور اجرای رویدادهای فرهنگی و هنری مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین دو موزه‌ی کوچک در این آمفی تئاتر وجود دارد. موزه‌ی اردنی سنت‌های مردمی  که در آن لباس‌ها، جواهرات، گلدوزی‌ها و سفالینه‌های سنتی اردنی به علاوه‌ی یک مجموعه از موزائیک‌های قرن ششمی از کلیساهای بیزانس در جرش و مادابا را به نمایش گذاشته‌اند. موزه‌ی دیگری به نام موزه‌ی فولکلور اردن که می‌توان در آن  یک مجموعه از وسایل مورد استفاده‌ی زندگی روزانه شامل  مواد و وسایل آماده‌‌سازی غذا مربوط به قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم را تماشا کنید.

مسجد شاه عبدالله – King Abdullah I Mosque

مسجد خیره کننده‌ی شاه عبدالله بین سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۶ به‌عنوان یادبود پدربزرگ فقید شاه حسین یعنی سعید عبدالله ساخته شد. این بنا مثالی عالی از معماری مدرن دنیای اسلام به شمار می‌رود که یک گنبد شکوهمند با موزائیک‌های آبی رنگ روی آن خودنمایی می‌کند. این مسجد به طور همزمان گنجایش ۳,۰۰۰ نمازگزار را دارد. محیط داخلی بنا با آیاتی از قران به همراه لوسترهای زیبا تزئین شده است. فرش قرمزی که درون مسجد پهن شده، نمایانگر زمین‌های حاصلخیز است و الگوهای آن مردم را به سوی مکه هدایت می‌کند. به علاوه یک موزه‌ی کوچک هم درون مسجد وجود دارد که می‌توان در آن مجموعه‌ای از سفال و عکس مربوط به شاه عبدالله اول را مشاهده کرد.

دیدنی های امان
دیدنی های امان

صحن هنر مردمی در جبل الویبده – Jabal al-Weibdeh

اگر در جستجوری منطقه‌ای آرام در شهر هستید بهتر است سری به جبل الویبده بزنید. با وجود درختان کاج و فروشگاه‌های کوچک این محله اتمسفری آرام‌تر از دیگر نقاط شهر ارایه می‌دهد که برای شما مناسب است. معمولا هنرمندان و کسانی که از گالری‌ها خوششان می‌آید از این ناحیه به خوبی یاد می‌کنند. در طول بازدید مطمئن شوید از مرکز هنر دارالفنون واقع در برخی از زیباترین باغ‌های اردنی دیدن کنید. در این میان یک کلیسای بیزانس قرن ششمی هم وجود دارد که بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود. کلیسای یاد شده اخیرا برای برپایی نمایشگاه و نمایش فیلم در فضای باز بازسازی شده است. دارالفنون همچنین میزبان هنرمندان منطقه است و می‌توان به طور مرتب کنسرت‌‌های مختلفی را در آن تماشا کرد.

جبل امان – Jabal Amman

جبل امان یکی از محبوب‌ترین محله‌های تاریخی امان است که نزدیک مرکز شهر قرار دارد. این محله پر از گالری، کافه و پاتوق‌های جالب دیگر است که می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم کنند. در این ناحیه، می‌توانید نگاهی اجمالی به خانه‌های تاریخی داشته باشید و همچنین از یک بازار فضای باز دیدن کنید. به علاوه می‌توانید در یکی از غذاخوری‌های محلی مانند نانوایی سنتی ابوغوش یا فلافل فروشی‌‌ها یک عصرانه‌ی مغذی و خوشمزه میل کنید. خیابان سنگ‌فرش شده‌ی رنگین کمان یکی از تماشایی‌ترین نقاط این محله به شمار می‌رود که حتما باید از آن بازدید کنید. کافه‌ها، گالری‌ها، غذاخوری‌ها و خانه‌های سابق خانواده‌های اشرافی قدیمی از ویژگی‌های بارز این خیابان هستند که در طول آن ردیف شده‌اند. این خیابان در سال‌های اخیر به یکی از شلوغ ترین نقاط امان به خصوص در  شب‌های پنج شنبه تبدیل شده است.

دیدنی های امان
دیدنی های امان

محله عبدون – Abdun Al Shmali

عبدون محله‌ای زیبا و سرزنده در جنوب امان است که ویلاها، ساختمان‌های اداری، آپارتمان‌ها، فروشگاه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و بازارهای متعددی درون آن وجود دارد. این محله مرکز شب‌نشینی در امان به شمار می‌رود که به خصوص در میان جوانان از محبوبیت زیادی برخوردار است. اگر به دنبال مکانی برای خوش‌گذرانی و سپری کردن اوقاتتان به همراه دوستان هستید، بی‌شک این محله انتخابی مناسب برای شما خواهد بود.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨