دیدنی های منامه ، پایتخت کشور بحرین | Manama

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های منامه

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست دیدنی های منامه را خواهیم داشت. برای آشنایی با جاذبه های دیدنی پایتخت بحرین در ادامه با ما همراه باشید.

بحرین با نام رسمی «پادشاهی بحرین» کشوری جزیره‌ای از کشورهای عرب در جنوب خلیج فارس است که ۷۷۸ کیلومتر مربع وسعت دارد. پایتخت آن منامه و زبان رسمی آن عربی و انگلیسی است. بحرین به پنج استان تقسیم شده است. این کشور از ۳۳ جزیره شکل یافته که بیشتر آن‌ها از بیابان تشکیل می‌شوند. بحرین آب‌وهوایی بیابانی با زمستان‌هایی معتدل و تابستان‌هایی بسیار گرم و رطوبتی دارد. نفت و گاز طبیعی و ماهی و مروارید از منابع طبیعی این کشور است. سواحل بحرین بسیار دیدنی است و بسیاری از ورزش‌های آبی در گرمای همیشگی آب خلیج فارس انجام می‌گیرد که قایقرانی و شیرجه در این آب‌ها بسیار متداول است.

منامه (Manama) پایتخت بحرین و مرکز بازرگانی و اقتصادی در خلیج فارس هست. منامه که در سال ۲۰۱۲ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان عرب انتخاب گردید، سنت های پیشین خود را با معماری معاصر و جدید ادغام کرده است. خط آسمان آن را یک جفت برج دو قلو، مرکز تجارت جهانی و برج های بندر اقتصادی، و دیگر سازه های مرتفع مسکونی و تجاری شکل می دهند. این روزها بندر شهر منامه به مکانی برای پهلوگیری کشتی‌های کروز تبدیل شده است و از توریست‌ها استقبال می کند. در ادامه با دیدنی های منامه آشنا می شویم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


مکان های دیدنی منامه

مسجد الفاتح منامه – Al Fateh Grand Mosque

مسجد الفاتح منامه یکی از بناهای منحصر به فرد در بحرین به شمار می‌آید که به عنوان مرکز اسلامی و مسجد جامع بحرین نیز نام برده می‌شود. مسجد الفاتح منامه در نزدیکی کاخ سلطنتی بحرین و حوالی جایگاه اقامت امیر بحرین قرار دارد که ساخت آن پنج سال به طول انجامید. مساحت محوطه‌ی مسجد الفاتح 150 هزار متر مربع است و این بنا ظرفیت هفت هزار نفر نماز گزار را دارد. از مصالح مصرفی در این بنا می‌توان از سنگ‌های مرمر ایتالیایی که برای پوشاندن کف و دیوارهای مسجد استفاده کرده‌اند و درب‌های این مسجد که از چوب‌های ساج هندی ساخته‌اند، نام برد.

دیدنی های منامه
دیدنی های منامه

مرکز تجارت جهانی بحرین – Bahrain World Trade Center

مرکز تجارت جهانی بحرین آسمان‌خراش ۵۰ طبقه به ارتفاع ۲۴۰ متر، با کاربری اداری-تجاری است، که در شهر منامه، بحرین مستقر می‌باشد. پروژه ساخت این ساختمان در سال ۲۰۰۴ آغاز شد و در سال ۲۰۰۸ تکمیل و افتتاح گردید. این آسمان خراش اکنون به یکی از نمادهای پایتخت بحرین تبدیل شده و از دیدنی های آن به شمار می رود.

بندر مالی بحرین – Bahrain Financial Harbour

بندر مالی بحرین یک پروژه توسعه تجاری ساحلی است که در ساحل شمالی منامه، پایتخت بحرین واقع شده است. دو برج اصلی بندر با هزینه 1.5 میلیارد دلار و مساحت 380،000 متر مربع، رسما در ماه مه 2007 افتتاح شد. در نتیجه رکود بزرگ، این پروژه در دهه های بعدی با تأخیرهای زیادی روبرو شد تا اینکه ساخت و ساز در سال 2016 از سر گرفته شد.

دیدنی های منامه
دیدنی های منامه

موزه ملی بحرین – Bahrain National Museum

موزه ملی بحرین بزرگترین و قدیمی ترین موزه عمومی در بحرین است. این موزه در منامه، مجاور تئاتر ملی بحرین واقع شده است. مجموعه موزه 30 میلیون دلاری در 15 دسامبر 1988 توسط امیر بحرین عیسی بن سلمان آل خلیفه افتتاح شد و 27800 متر مربع مساحت دارد و محبوب ترین جاذبه گردشگری این کشور است. اعتقاد بر این است که این موزه اولین موزه مدرن منطقه است.

باب البحرین منامه – Bab Al-Bahrain

این بازار یکی از زیباترین بازارهای منامه است که تعدادی از مغازه های سبزیجات و میوه ها، لباس ها، صنایع دستی و یکی از بهترین بازارهای طلا و مروارید در آن است که از لحاظ تاریخی دارای اهمیت است. یک دروازه کمان شکل برای ورود به بازار با یک چشمه زیبا در مقابل دروازه است. کل منطقه تصویری از زیبایی واقعی و مکانی برای آرامش فراهم می کند بسیاری از هتل های لوکس نیز به بازار نزدیک اند.

دیدنی های منامه
دیدنی های منامه

سیتی سنتر بحرین – Muji Bahrain City Center

سیتی سنتر موجی یک مرکز خرید است که در منطقه Seef منامه، در پادشاهی بحرین واقع شده است. این مرکز خرید تحت مالکیت و مدیریت مجید آل فوتائیم است که مالک چندین مرکز خرید در سراسر خاورمیانه است.

بیت القرآن – Beit Al Quran

بیت القرآن یک مجموعه چند منظوره است که به هنرهای اسلامی اختصاص یافته و در حورا، بحرین واقع شده است. این مجموعه در سال 1990 تأسیس شد و مشهورترین شهرت آن به دلیل موزه اسلامی است که به عنوان یکی از مشهورترین موزه های اسلامی در جهان شناخته شده است.

دیدنی های منامه
دیدنی های منامه

معبد شری کریشنا – Shri Krishna Temple

معبد شری کریشنا در منامه بحرین یکی از اصلی ترین معابد هندو در بحرین است. این معبد در منامه واقع شده و بیش از 100 سال قدمت دارد. معبد برای دوره های کوتاه و در ساعات مختلف روز باز است. این معبد به خوبی نگهداری می شود و جشنواره های مربوط به کریشنا و وایشنوس در آنجا جشن گرفته می شود. این معبد توسط کمیته ای اداره می شود و کشیشان تمام وقت برای مراقبت از فعالیت های معبد حضور دارند. دسترسی به معبد از طریق خیابان های کوچک انجام می شود و پارک ماشین در نزدیکی معبد امکان پذیر نیست.

باغ های اندلس – andalus garden

باغ های اندلس یک فضای تفریحی جذاب است که هم محلی ها و هم گردشگران آن را دوست دارند. این پارک به سبک سنتی اسلامی طراحی شده است. این پارک یک فضای سبز زیبا با نخل، گل و سایر گیاهان محلی و همچنین مجسمه ها و فواره ها است. باغ های اندلس 2.7 هکتار مساحت دارد و دارای یک مرکز تفریحی، فضای نشیمن، زمین های بازی، بازی برای کودکان، کافه ها و رستوران ها است.

دیدنی های منامه
دیدنی های منامه

پارک عذاری – Adhari Park

این پارک یک پارک تفریحی در پادشاهی بحرین است که در اطراف چشمه آب شیرین تاریخی معروف به Ain Adhari و در اطراف منطقه Zinj واقع شده است. در سال 2003، این سایت بازسازی شد و به یک جاذبه مهم گردشگری تبدیل شد. در سال 2006، با هزینه ای بیش از 23،000،000 $ دلار آمریکا دوباره بازسازی شد. این پارک دارای هتل، مرکز سرگرمی، فودکورت، رستوران و کافی شاپ است.

واتر گاردن سیتی – Water Garden City

شهر واتر گاردن بهترین مکان برای زندگی و کار در پادشاهی بحرین خواهد بود. یک جامعه با کاربردهای مخلوط شهری واقعی در یک شهر، با هر آنچه برای زندگی، کار و استراحت در یک جامعه پر رونق نیاز است. اجزای اصلی این مجموعه عبارتند از بخش های مسکونی، دفاتر تجاری، خرده فروشی، محل های اوقات فراغت، رستوران و کافه، هتل ها، پارکینگ خودرو، مارینا و فضای باز. آب یکی از اجزای حیاتی این مجموعه است و به همین ترتیب در ساحل دریا طراحی شده است. عملیات ساخت این پروژه هنوز به طور کامل تمام نشده است.

دیدنی های منامه
دیدنی های منامه

دلفین ریزورت – Dolphin Resort Bahrain

تفریحگاه دلفین در بحرین مکانی است که می توانید در هر زمان بازدید از بحرین و منامه به آنجا بروید و از تماشای دلفین ها لذت ببرید. دلفین ها به خوبی آموزش دیده اند و نمایش فوق العاده ای به شما می دهند. پارک دلفین یکی از مکان های عالی برای بازدید با خانواده و به خصوص کودکان است. می توانید با دلفین ها عکس های یادگاری زیبایی بندازید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨