جاذبه های گردشگری قطر | Qatar

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاذبه های گردشگری قطر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست جاذبه های گردشگری قطر را خواهیم داشت. برای آشنایی با جاذبه های دیدنی این کشور در ادامه با ما همراه باشید.

قطر (Qatar) کشوری در جنوب غربی قاره آسیا در منطقه خاورمیانه و در شرق شبه‌جزیره عربستان، و در بخش جنوبی خلیج فارس واقع شده ‌است. پایتخت آن، دوحه است. قطر مرز مشترک زمینی با عربستان سعودی، و مرز آبی با کشورهای ایران، کویت، عراق، عربستان، بحرین و امارات متحده عربی دارد. این کشور تا سال ۱۹۷۱ تحت‌الحمایه بریتانیا بود. پس از استقلال در سال ۱۹۷۱ به سبب درآمدهای سرشار نفتی و گاز طبیعی، این کشور تبدیل به یکی از ثروتمندترین کشورهای منطقه شد. مجله فوربز نیز قطر را ثروتمندترین کشور جهان معرفی کرده ‌است. قطر بالاترین شاخص توسعه انسانی بین کشورهای جهان عرب را داراست. این کشور بالاترین درآمد سرانه را در جهان دارد.

قطعا سفر به کشوری ثروتمند و لوکس چون قطر سفری بسیار جذاب خواهد بود. این کشور کوچک در خلیج فارس پر از جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی مانند موزه‌های مختلف، بیابان‌های زیبا و سواحل آرامش‌بخش است که باید آن‌ها را تجربه کرد. کشور قطر به ۱۰۰ مقصد مختلف در سرتاسر جهان متصل و از این بابت یک نقطه حمل و نقل بسیار شلوغ است؛ در واقع فرودگاه بین‌المللی Hamad به سرعت به یک دروازه جهانی برای مسافران خارجی تبدیل شده است. در ادامه مهمترین جاذبه های دیدنی و گردشگری کشور قطر را به شما معرفی می کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاهای دیدنی قطر

مروارید قطر – The Pearl-Qatar

مروارید قطر (Pearl) نام جزیره‌ای مصنوعی در خلیج فارس واقع در نزدیکی شهر دوحه است. فضای این جزیره تقریبا ۴ میلیون مترمربع است. در این جزیره ساختمان‌های مسکونی و تجاری و سرگرمی‌های مختلف وجود دارد. یکی از نقاط قوت آن چشم‌انداز بسیار زیبا است که از مدیترانه‌ای‌ها الهام گرفته شده است. آپارتمان‌های رنگارنگ، کانال‌ها، پل‌ها و فضاهای پیاده‌روی دوستانه همراه با رستوران‌ها و کافه‌ها، از زیبایی‌های این جزیره است. در اطراف تفرجگاه‌ها قدم بزنید. شما در آب‌های بکر آن منطقه می‌توانید قایق‌های تفریحی را مشاهده کنید و در صورت امکان می‌توانید یک قایق‌رانی فوق‌العاده را تجربه کنید.

جاذبه های گردشگری قطر
جاذبه های گردشگری قطر

کورنیش دوحه – Doha Corniche

پیاده راهی هفت کیلومتری در امتداد خلیج فارس که وست بی (West Bay) که از هتل شرایتون تا موزه هنر اسلامی ادامه دارد. این پیاده راه مملو از درختان نخل و پارک های زیبا است. قایق سواری می تواند از جمله تفریحات سرگرم کننده و مهم در دوحه قطر باشد، تفریحی هیجان انگیز در عین حال آرامش بخش برای تماشای نمای بیرونی شهر زیبای دوحه.

جزیره بنانا قطر – Banana Island Resort

تفرجگاه ساحلی بنانا قطر یکی از جاهای دیدنی قطر است که در میان گردشگران محبوبیت زیادی دارد. آب‌های درخشان و ساحل ماسه‌ای طلایی رنگ تفرجگاه بنانا قطر ۸۰۰ متر وسعت دارد و یکی از بهترین جاهای تفریحی قطر به‌شمار می‌رود. این ساحل به شکل هلال موز است و به همین دلیل نام آن را ساحل موز یا بنانا گذاشته‌اند. جزیره بنانا در میان آب‌های نیلگون قرار گرفته، به همین دلیل قایق سواری بهترین راه رسیدن به این جزیره است. در سفر به قطر می‌توانید یک روز از برنامه سفر خود را برای بازدید از جزیره موز دوحه اختصاص دهید.

پارک میا – MIA Park

یکی از بهترین و زیباترین جاهای دیدنی قطر پارک میا است که در دوحه پایتخت قطر قرار دارد. پارک میا با برخوردار بودن از زیباترین فضای سبز و درختان نخل، در کنار اسکله دوحه و موزه هنرهای اسلامی قطر قرار گرفته؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که یک روز را برای بازدید از این منطقه اختصاص دهید. می‌توانید بعد از بازدید از موزه به پارک میا دوحه بروید و وقتی هوا کم کم رو به تاریکی می‌روند از کنار اسکله دوحه به تماشای غروب آفتاب بپردازید.

ساحل تالیامار – TaliaMare Beach Club

ساحل تالیامار قطر یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری قطر است که در شهر دوحه قطر قرار گرفته و به عنوان یکی از بهترین پاتوق‌های دوحه قطر برای گشت و گذار شناخته می‌شود. تالیامار بر روی ساحلی زیبا و در میان خانه‌های رنگی قرار دارد و موسیقی شادی که همیشه در حال  پخش است سرزندگی و هیجان این ساحل را دوچندان کرده است. می‌توانید هنگام غروب آفتاب که نسیم خنک از سوی آب‌های درخشان به صورتتان می‌وزد، در کنار ساحل قلیان بکشید و یا در کافه میان وعده‌ای خوشمزه میل کنید.

ساحل کاتارا  – Katara Beach

اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق شنا و آب تنی در آب دریا هستند، اما دوست ندارند زیاد از شهر دور شوند، پیشنهاد ما این است که سری به ساحل کاتارا قطر که در شهر دوحه قرار دارد بزنید. ساحل کاتارا قطر در دهکده فرهنگی کاتارا قرار دارد و ساحل ماسه‌ای دلپذیر آن با وسعت یک و نیم کیلومتری محلی عالی برای بازی کودکان و قدم زدن روی شن‌های نرم ساحل است. علاوه بر آب تنی کردن، می‌توانید از ورزش‌های آبی از قبیل پاراسیلینگ یا چترسواری بر روی آب (parasailing)، موج سواری و تخته سواری روی آب در حین کشیده شدن با قایق موتوری لذت ببرید.

ساحل التخیرا – Al Thakhira Beach (Al Khor)

ساحلی با طول تقریبی ۱۰ کیلومتر و این یعنی فرصت های بیشمار تفریحات ساحلی! بیشتر ساحل پوشیده از شن های سابخاست که مثل شن های روان اند و با رطوبت امواج دریا به شکل جالبی در می آیند. این ساحل یکی از جاذب های دیدنی دوحه است و در آن چشم اندازهایی از صخره ها،پرندگان و بیابان ها در انتظارتان است.

ساحل خور العدید – Khawr al Udayd

خور العدید از بیابان‌های شگفت‌انگیز قطر، در 80 کیلومتری جنوب‌شرق دوحه است. ساحل خور العدید به خاطر محیط آرامش، شناخته ‌شده است. اگر به این ساحل رفتید، پیشنهاد می‌کنیم شترسواری در آن را تجربه کنید. درخشش شن‌های ساحل در زمان طلوع و غروبآفتاب، از لذت‌هایی است که با رفتن به این ساحل تجربه خواهید کرد. اگر هم شب در این ساحل باشید، تصویر ماه در دریا، حسابی تماشاییست. تپه‌های شنی این ساحل که در برخی نقاط، درست کنار دریا قرار دارند، گاهی تا 40 متر ارتفاع دارند.

جاذبه های گردشگری قطر
جاذبه های گردشگری قطر

موزه ملی قطر – National Museum of Qatar

موزه ملی قطر یکی از جاذبه های گردشگری قطر بوده که دارای معماری پیچیده ای بوده که می توان آن را با یک طرح اوریگامی اشتباه گرفت. ایده معماری این بنا از رزهای صحرایی گرفته شده است. این رزها یک پدیده طبیعی خارق العاده و پیچیده است که از شکل گیری کریستال ها و در اقلیمی خاص پدیدار می شود.

جاذبه های گردشگری قطر
جاذبه های گردشگری قطر

موزه هنرهای اسلامی قطر – Museum of Islamic Art

موزه هنرهای اسلامی که در میان آب های شفاف و ساکن قرار دار یکی دیگر از جاذبه های قطر می باشد. برای اینکه این موزه را مشاهده کنید باید از یک پل که در آب ها ساخته شده است عبور کنید که در این بین در زیبایی این موزه غرق خواهید شد. نمای این ساختمان سفید رنگ و به صورت مکعبی است که زاویه های تیزی دارد. این مکعب در زیر نور آفتاب به زیبایی می درخشد و محیطی زیبا را فراهم می آورد. معماری داخل این بنا بر خلاف نمای ساده آن بسیار پیچیده می باشد.

کتابخانه ملی قطر – Qatar National Library

کتابخانه ملی قطر یکی از بهترین کتابخانه‌های دنیا بشمار می‌رود و در بر دارنده حدود ۲ میلیون کتاب از عجایب ادبی است. آثار ادبی ارزشمند این کتابخانه شامل نقشه‌های باستانی، قرآن و کتاب‌های ادبیات است که قدمت آن‌ها به قرن ۱۵ بازمی‌گردد. ساختار بنای کتابخانه ملی قطر همانند فضا پیما است که هر بازدیدکننده‌ای با تماشای آن به وجد می‌آید. شما از دریچه‌ای مدرن وارد ساختمان می‌شوید و داخل کتابخانه ملی قطر قفسه‌های کتاب به گونه‌ای طراحی شده‌اند که گویی بر روی دیوار کتابخانه شناور هستند. در مرکز اتاق بسیار بزرگ کتابخانه فضایی مارپیچی می‌بینید که تمام کتاب‌هایی که میراثی باستانی و ارزشمند هستند در قفسه‌های پر پیچ و خم به خوبی و با دقت نگهداری می‌شوند.

موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی – Sheikh Faisal Bin Qassim Al Thani

موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی یکی از موزه‌های شگفت‌انگیز و جالب در قطر است. این موزه در ۲۳ کیلومتری غرب دوحه واقع شده است. این موزه یک مجموعه شخصی از شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی، یکی از امیران کشور است. شیخ فیصل این مجموعه را از سن ۱۰ سالگی خود جمع‌آوری کرده است. او برای نگهداری آن‌ها یک قلعه می‌سازد و وسایلی را که طی سفرهایش به دست می‌آورد، مانند کتاب‌های مذهبی قدیمی، منسوجات، بسته‌های قدیمی سیگار و حتی بمب‌های عثمانی قرن ۱۸ را در آن نگهداری می‌کند. بیش از ۱۵ هزار اثر هنری در موزه وجود دارد و در یک سالن، قایق‌های مروارید سنتی و اتومبیل‌های قدیمی آمریکایی را نگه می‌دارند.

مسجد امام محمد ابن عبدالوهاب – Imam Muhammad Ibn Abd Al Wahhab Mosque

مسجد ملی قطر که با نام امام محمد ابن عبدالوهاب شناخته می‌شود، یکی از بزرگترین مساجد کشور قطر است که به خاطر سبک طراحی معماری متفاوت و شگفت انگیزش از باقی مساجد و بناها متمایز شده است. بنای این مسجد همانند قلعه‌ای گسترده با ده‌ها گنبد بر پشت بام آن است که شب هنگام با نور سفید به درخشش در می‌آید و توجه هر رهگذری را به خود جلب می‌کند. مسجد امام محمد ابن عبدالوهاب شب‌ها از ساختمان‌های بلند با وجود کیلومترها فاصله قابل مشاهده است.

برج های برزان دوحه – Barzan Towers

برج های برزان نیز به عنوان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری قطر از معماری بی نظیری برخوردار می باشد. طراحی این برج ها به گونه ای می باشد که برای مشاهده زیبایی آن بهتر است به نوک برج بروید و در آن جا از زیبایی فوق العاده ای بهره مند شوید.

روستای فرهنگی کاتارا – Katara Cultural Village 

در این روستای فرهنگی می توانید آثار هنری زیبا از هنرمندان قطر را ببینید که مهم ترین آن مسجد کاتارا است ، مسجدی زیبا و رنگارنگ که به نمادی در این شهر تبدیل شده است. در فضای بیرونی آن نیز یک آمفی تئاتر و سالن اپرا قرار دارد که رو به دریا واقع شده اند.

قلعه دوحه – AlKoot Fort

فلعه دوحه، که به عنوان قلعه ال کووت شناخته می شود، یکی از قلعه های نظامی تاریخی در دوحه است. این قلعه که دروسط سوق واقیف دوحه و محل قدیمی شهر واقع شده است در قرن نوزدهم به عنوان یک ایستگاه پلیس ساخته شده است و اکنون به یک موزه تبدیل گشته است.

جاذبه های گردشگری قطر
جاذبه های گردشگری قطر

بازار قدیمی سوق واقف – Souq Waqif

در مرکز شهر مدرن دوحه، بازاری سنتی قرار دارد که بازتاب دهنده فرهنگ و سنت این مردم بوده و نام آن سوق واقف است که در عربی به معنی بازار ایستاده معنی می دهد. این بازار قدیمی حدود 250 سال پیشینه داشته و مانند بسیاری از دیگر بازارهای قدیمی و سنتی خاورمیانه دارای راسته های متعدد و پیچ در پیچی است که در آن انواع مغازه ها به فروش اجناس خود مشغول بوده و همچنین تعداد زیادی رستوران مختلف در این بازار وجود دارد که غذاهای بین المللی را ارائه می کنند. در این بازار شما می توانید رستوران ایتالیایی، یمنی، سوریه ای؛ تایلندی و … را پیدا کنید.

کارهایی که می توانید در قطر انجام دهید؛

بهترین صبحانه در قطر

هتل‌ها در پایتخت صبحانه را متنوع‌تر، جدیدتر و معمولا خوشمزه‌تر ارائه می‌دهند؛ مانند سوشی، سالاد، کباب، پنیر، شکلات و انواع غذاهای گرم دیگر. هتل شرایتون گرند دوحه مکان مناسبی برای اقامت در این شهر است اما حتی اگر در این هتل شیک و لوکس نیز اقامت نداشتید می توانید به رستوران آن رفته و صبحانه یا عصرانه ای لذیذ در آن میل کنید. باید بدانید در قطر به عنوان یک کشور اسلامی مشروبات الکلی در مکان‌های عمومی وجود ندارد.

غذاخوردن کنار خلیج

در خلیج غربی دوحه یا همان (West Bay)، کافه ها و پارک های کنار آب مکان مناسبی برای ریلکس کردن و غذاخوردن است. یکی از لذت های سفر شما به این کشور نشستن در خلیج و غذا خوردن با منظره دریا است. همچنین می توانید عکس های بسیار زیبایی با منظره خلیج بگیرید.

جاذبه های گردشگری قطر
جاذبه های گردشگری قطر

خرید در مراکز خرید لوکس

مرکز خرید ویلاجیو (Villaggio Mall) که طراحی آن از ونیز الهام گرفته است ، یکی از بزرگترین و مطرح ترین مراکز خرید در قطر است که بیش از 200 فروشگاه دارد و داخل آن یک کانال آب همانند شهر ونیز طراحی شده که امکان قایق سواری در آن نیز وجود دارد. فستیوال سیتی قطر (Doha Festival City) بزرگ‌ترین بازار قطر است که هر چیز لازم برای خرید و سرگرمی را دارد. تمام برندهای روز، سینما و پارک در این بازار وجود دارد و به زودی پارک برفی داخلی نیز به آن اضافه می‌شود.

رفتن به پارک آبی

رفتن به پارک آبی یکی از رویایی ترین تفریحات است مخصوصا اگر در جای گرمی مثل دوحه باشید! برای تفریح و بازی در بهترین پارک آبی دوحه باید به منطقه ابو نخلا بروید. طرح و اجرای نقشه این پارک بوسیله شرکت اکوا مسترز قبرس انجام گرقته است و عملیات اجرایی آن بوسیله شرکتی که مقر ان در کویت واقع است مدیریت شده است. این شرکت مسئول راه اندازی پارک های موضوعی در ۱۵ سال گذشته در کشورهای حوزه خلیج فارس بوده است.

تور صحراگردی

اگر به دنبال تفریحی همراه هیجان و آرامش هستید رفتن به این صحرا را از دست ندهید. از معدود صحراهایی که به اندازه کیلومترها شن های دست نخورده دارد و می توان با ماشین های سافاری و یا موتورهای صحرایی در تپه های بزرگ و کوچک با شیب های تند، هیجان را به اوج رساند و در چادرهای لوکس عربی استراحت کرد، از غذاهای سنتی اقوامش لذت برد و شب ها آرامش دیدن ستاره ها را تجربه کرد.

جاذبه های گردشگری قطر
جاذبه های گردشگری قطر

رانندگی در تپه‌های ماسه‌ای

Dune bashing، به معنی رانندگی در تپه‌های پرفراز و نشیب است و یکی از لذت بخش‌ترین فعالیت‌های امکان‌پذیر در قطر است. اگر شما در قطر زمان کافی برای انجام تنها یک فعالیت را دارید، بهتر است آن را به بیابان اختصاص دهید. تپه‌های ماسه‌ای با ارتفاع و شیب زیاد آنجا وجود دارد. رانندگی کردن در میان این بیابان‌ها به سمت دریا یک رویداد منحصربه‌فرد است. می‌توانید یک شب را در چادرهای لوکس عربی یا هر جایی که مایل هستید بگذرانید، غذاهای محلی بخورید و زیر آسمان پرستاره بخوابید. اپراتورهای متعددی رانندگی در بیابان و در میان شن‌ها را برای شما امکان‌پذیر می‌کنند. رانندگان ماهری شما را از هتل برمی‌دارند و برای نصف روز یا یک روز کامل و ماجراجویی‌های شبانه به بیابان می‌برند.

شرکت در رویدادهای ورزشی

استادیوم‌ها و زیرساخت‌های ورزشی مختلفی برای میزبانی از سیل خروش طرفداران جام جهانی 2022 در حال ساخت است. قطری‌ها به فوتبال به‌عنوان محبوب‌ترین ورزش در میان جوامع محلی و خارج از کشور بسیار اهمیت می‌دهند؛ اما این تنها به فوتبال ختم نمی‌شود. تورهای جهانی ATP هر فصل در پایتخت با حضور غول‌های تنیس جهان مانند راجر فدرر، اندی موری، سرنا ویلیامز و کارولین وزنیکی برگزار می‌شود. مسابقات جهانی موتورسواری (Qatar Moto Grand Prix) و تورنومنت‌های حرفه‌ای گلف نیز از رویدادهای سالانه هستند که در قطر برگزار می‌شوند؛ همچنین ورزش‌های سنتی قطر مانند مسابقات اسب عربی و مسابقات شترسواری و… نیز برگزار می‌شود.

کلوب گلف دوحه

زمین های گلف سرسبز دوحه در کنار دریاچه های مصنوعی مکان مناسبی برای این تفریح گرانقیمت و پرهزینه هستند. آیا می دانستید هر سال بسیاری از گلف بازان قهار برای مسابقات گلف به قطر می روند ؟ این تفریح هزینه زیادی می خواهد اما اگر به آن علاقه دارید یکی از تجربه های بی نظیر سفرتان خواهد بود.

جاذبه های گردشگری قطر
جاذبه های گردشگری قطر

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨