جاذبه های گردشگری کویت | Kuwait

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی کویت

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست جاهای دیدنی کویت را خواهیم داشت. برای آشنایی با جاذبه های دیدنی این کشور در ادامه با ما همراه باشید.

کویت (Kuwait) با نام رسمی دولت کویت کشوری در غرب آسیاست. کویت با کشورهای عراق و عربستان سعودی دارای مرزهای خاکی و با ایران از راه خلیج فارس دارای مرزهای آبی است. پایتخت این امیرنشین شهر کویت می‌باشد. زبان رسمی این کشور عربی و واحد پول آن دینار کویت است. کشور کویت جاذبه های دیدنی بسیاری دارد و از مقاصد محبوب گردشگری است. این کشور به دلیل ذخایر نفت یکی از کشورهای ثروتمند خاورمیانه است.

در شهر کویت، که پایتخت کشور کویت است، می‌توانید هتل‌های بسیار لوکس و فروشگاه‌های معروف‌ترین برند‌های دنیا را در کنار معماری سنتی اسلامی و بازارهای محلی ببینید و دقیقا همین همنشینی معماری و فرهنگ عربی-غربی است که این کشور را مقصد خوبی برای تعطیلات شما می‌کند. کویت به خاطر دوری از سایر کشورهای عربی حوزه‌ی خلیج فارس، بر عکس سایر این کشورها روح عربی خود را حفظ کرده و کمتر از آنها غربی شده است. برای همین پایتخت این کشور، یعنی شهر کویت، زرق و برق کمتری دارد و در عوض پر است از معماری زیبای سنتی اسلامی، ساختمان‌های مذهبی و غذاهای لذیذ عربی. در ادامه با مهمترین جاذبه های دیدنی و توریستی کویت آشنا می شویم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دیدنی های کویت

برج های کویت – Kuwait Towers

کشوری مدرنی همچون کویت مهد برج های زیباست که در معماری و طراحی سرآمد برج های جهان است. در کنار سواحل نیلگون خلیج فارس سه برج نازک و بلند بالا در کنار یکدیگر ایستاده اند. سه برج که قرار است نماد انسان و تکنولوژی باشد و توسط معماری دانمارکی طراحی شده است. یکی از برج ها که دو گوی را بر تن خود دارد یک رستوران گردان و کافی شاپ را نیز در خود جای داده است. دو برج دیگر یکی صرفا نقش برج آبی و دیگری برجی برای تامین روشنی دو قل دیگر است.

جاهای دیدنی کویت
جاهای دیدنی کویت

مسجد جامع کویت – The Grand Mosque of Kuwait

زمانی که حرف یک کشور مسلمان و عربی در میان باشد حتما پای یک مسجد بزرگ و مجلل نیز به میان می آید. یک نمونه عالی از سبک معماری اسلامی که بزرگترین مسجد شهر کویت است و اغلب مراسمات رسمی و مذهبی در این مسجد برگزار می شود. مکانی با وسعت 46000 متر مربع که رگه هایی از معماری ایرانی نیز در آن به چشم می خورد. در ماه رمضان تعداد بسیار زیادی از مسلمانان به این مسجد مراجعه می کنند. مسجد در قلب شهر همانند مرواریدی می درخشد و شکوه معماری اسلامی را به رخ می کشد.

کاخ سیف کویت – Seif Palace

از دیگر جاذبه های دیدنی کویت کاخ سیف متعلق به خانواده سلطنتی است و سقف‌های طلاکاری شده و کاشی‌کاری‌های بی‌نظیر و هنرمندانه‌اش در تمام جهان شناخته شده است. معماری اسلامی در آن کاملا مشهود است. بهترین ویژگی برج ساعت آن است که توسط کاشی های آبی شگفت آور ساخته شده است و سقف ها از طلای خالص پوشیده شده است.

جاهای دیدنی کویت
جاهای دیدنی کویت

موزه ملی کویت – Kuwait National Museum

موزه ملی هر کشوری عصاره تاریخ و سرگذشت، فرهنگ و آداب و رسوم آن کشور و بسیار قابل احترام است. موزه ملی کویت نیز به راستی نمایانگر تاریخ پرشکوه و غنی کویت است. این موزه توسط یک معمار مشهور فرانسوی طراحی شده است تا نمایانگر سنت ها و آداب و رسوم کویت باشد. موزه از پنج ساختمان در یک باغ تشکیل شده که نمایانگر باغ های سنتی عربی است. مجسمه ها، آثار باستانی، نمونه یک خانه کویتی قبل از هجوم مدرنیته، عکس هایی تاریخی و تاریخچه ای از خاندان سلطنتی صباح بخش هایی از این موزه زیبا هستند. موزه در نزدیکی کاخ سیف و ساختمان پارلمان در خیابان خلیج در شهر کویت قرار گرفته و بازدید از آن رایگان است. درب های موزه بجز روزهای یکشنبه برای بازدید عموم گشوده می شود.

موزه هنرهای اسلامی طارق رجب – Tareq Rajab Museum of Islamic Arts

موزه طارق رجب از جاذبه های دیدنی کویت است کلکسیونی با ارزش که متعلق به آقای طارق، نخستین وزیر فرهنگ کویت و همسر انگلیسی او بوده است. در این مجموعه با ارزش حدود سی هزار شی تاریخی و باستانی وجود دارد که قدمت برخی از آن‌ها مربوط به 350 سال پیش است.

جاهای دیدنی کویت
جاهای دیدنی کویت

خانه‌ فرهنگ شیخ جبار الاحمد – Sheik Jabar Al-Ahmad Cultural Center

خانه فرهنگ شیج جبار الاحمد یا خانه اپرای کویت مکان دنجی برای تمام فرهنگ‌دوستان از سرتاسر جهان است. فعالیت‌های این مرکز شامل فیلم، تئاتر، موسیقی، کارگاه‌های آموزشی و سخرانی می‌شود. پس اگر دوست دارید با فرهنگ و هنر عربی کویت بیشتر آشنا شوید این مکان را حتما در لیست خود قرار دهید. ولی اگر هم به زبان عربی مسلط نیستید و لذتی از تئاتر و موسیقی عربی نمی‌برید، صرف راه رفتن در محوطه و تماشای معماری پست مدرن ساختمان خانه فرهنگ خالی از لطف نیست.

تالار آیینه – Mirror House

یکی دیگر از جاهای دیدنی کویت که در سفر به این کشور نباید از آن غافل باشید تالار آیینه است. این تنها تالار آینه در جهان است که تمام دیوارهای آن کاملا با موزاییک‌های آینه‌ای پوشیده شد‌ه‌اند و تمام این کارها را فقط یک هنرمند انجام داده! این خانه ابتدا به هنرمندان مشهور کویتی به نام خلیفه و لیدیا آل قطان متعلق بود، ولی بعدها لیدیا با استفاده از تکه‌های آیینه و شیشه از آن یک اثر هنری ساخت و آن را به موزه تبدیل کرد. می توانید بعد از بازدید در اتاق پذیرایی بنشینید و چای و کیک سیب خانگی بخورید و در مورد تاریخ کویت و هنر لیدیا صحبت کنید.

جاهای دیدنی کویت
جاهای دیدنی کویت

بازار سوق المبارکیه – Souk Al-Mubarakiya

سوق المبارکیه، بازاری در شهر کویت و در کشور کویت است. این بازار یکی از قدیمی ترین بازارهای کویت و مرکز تجارت پیش از اکتشاف نفت بوده است. این بازار سنتی محبوب در شهر کویت میان خیابان های عبدالله المبارک، عبدالله السلام و فلسطین واقع شده است. این بازار حدود 200 سال قدمت دارد. در سال 1990 با حمله عراق به کویت این بازار تا حدی ویران شد اما دوباره با همان مضمون سنتی خود مورد بازسازی قرار گرفت.

مرکز خرید خیابان‌ها یا اونیوز – The Avenues Mall

این احتمالا لوکس‌ترین بخش سفر شما خواهد بود. مرکز خرید خیابان‌ها از چهار بخش تشکیل شده، خیابان اول، خیابان دوم، خیابان پرستیژ و خیابان اصلی، به علاوه یک سوق سنتی و یک کوچه سبک سوهو نیویورک هم از جمله جاذبه‌های این مرکز خرید است. طرح این خیابان‌ها را از روی شنزارهای بیابانی، صخره‌ها و آسمان صحرا الهام گرفته‌اند. شما می‌توانید در این مکان بهترین برند‌های دنیا را پیدا کنید، غذاهای بین‌المللی و محلی را امتحان کنید و یا کلا زمان خوشی را به همراه خانواده‌ خود بگذرانید. وقتی در خیابان اصلی راه می‌روید، حس می‌کنید در یکی از خیابان‌های اصلی اروپایی هستید. نمای فروشگاه‌های این خیابان یه سبک مختلف دارند، اروپایی، محلی و مدرن.

جاهای دیدنی کویت
جاهای دیدنی کویت

مارینا مال – Marina Mall

مارینا مال، مارینا ورلد در کویت واقع شده و دومین مرکز بزرگ خرید و سرگرمی این شهر است که در امتداد خط ساحلی در منطقه خرید “Salmiya” واقع شده است. دفتر املاک بزرگ و محلی “United Real EState Company” که عضو گروه “KPCO” نیز می باشد در این ساحل قرار دارد. اولین فاز این مجتمع در نوامبر سال 2002 ، دومین فاز در سال 2004 و سومین و آخرین فاز در انتهای سال 2005 رونمایی شدند.

مرکز خرید 360 درجه – Mall 360

مرکز خرید 360 درجه در کویت بزرگترین و معروف ترین مرکز خرید این کشور است که از جاذبه های دیدنی کویت است و در منطقه الزهرا قرار دارد. مجموعه‌ای لوکس با انواع برندها، با یک باغچه عمودی بزرگ و زیبا و همچنین انواع و اقسام رستوران‌ها و کافه‌های زیبا که معماری جذابش چشم هر بیننده را به خود جلب می‌کند. نام 360 درجه از شکل معماری جالب این مکان برگرفته شده است.

جاهای دیدنی کویت
جاهای دیدنی کویت

مرکز خرید الکوت – Al Kout Mall

الکوت مال یکی از زیباترین مراکز خرید کویت است که محوطه آبی بسیار بزرگی در جلوی آن طراحی شده و در ساعاتی که فواره ها و نورپردازی ها روشن می شود بسیار دیدنی است. این مرکز خرید علاوه بر برندهای مطرح، دارای رستوران ها، کافی شاپ ها، سینما و مرکز بازی کودکان می باشد.

ساحل الکوت – Al Kout Beach

کویت دارای منظره ای دیدنی از خلیج فارس و باشکوه ترین خط ساحلی خاورمیانه به طول 449 کیلومتر می باشد. سواحل کویت مکان مناسبی برای استراحت همراه با مناظر آبی هستند که تعداد زیادی کلاب ساحلی، پارک ساحلی و سواحل عمومی نیز در آن موجود است. تنوع زیبایی خط ساحلی کویت، رویایی است و گردشگران با قدم زدن در این ساحل، اوقات خوشی را سپری می کنند یا از نسیم خنک دریا، ورزش های آبی و حمام آفتاب لذت می برند. افرادی که در زمستان به این مکان سفر می کنند هم از دریا و هم از ساحل که در این فصل مکانی ایده آل است استفاده می کنند.

جاهای دیدنی کویت
جاهای دیدنی کویت

جزیره سبز – Green Island

جزیره‌ سبز یکی دیگر از جاذبه‌های کویت است که در سال ۱۹۸۸ کنار ساحل کویت به صورت مصنوعی ساخته شد. این جزیره تقریبا ۷۸۵۰۰۰ متر مربع بوده و اطراف آن را سنگ‌های طبیعی پوشانده است. گفته می‌شود شن‌های این جزیره را از کشورهای دیگر وارد کرده‌اند. یک استخر شنا روی این جزیره وجود دارد که عمق آن بین ۲.۵ و ۳ متر است، به علاوه جزیره یک آمفی تئاتر هم دارد که ۷۰۰ نفر ظرفیت دارد. یک برج ۳۵متری هم آنجا هست که وقتی بالای آن می‌ایستید می‌توانید تمام جزیره را ببینید. اگر کودک همراه خود دارید هم نگران نباشید، روی این جزیره یک قصر بازی برای کودکان هم هست که به راحتی ساعت‌ها آنجا مشغول می‌شوند. در سمت دیگر جزیره یک رستوران هم هست که غذاهای خیلی خوشمزه‌ای دارد.

جزیره‌ فایلاکا – Failaka Island

جزیره فایلاکا یکی از جاهای دیدنی کویت است که سرسبزی و آبادانی چندانی ندارد، ولی می‌توانید برای آشنا شدن با بخش مهمی از تاریخ کویت به آنجا هم سری بزنید. این جزیره ۲۰ کیلومتر با ساحل شهر کویت فاصله دارد و نمادی از حمله‌ ارتش عراق به کویت ربع قرن پیش است. قبل از این جنگ جزیره‌ی فایلاکا تقریبا ۲۰۰۰ نفر جمعیت داشت، ولی همه‌ی این افراد در بهبوهه‌ی جنگ فرار کردند و هرگز به جزیره باز نگشتند. حالا ساختمان‌های این جزیره مخروبه شده‌اند، خانه‌ها پر از خس و خاشاک هستند و حتی دیوارها هنوز نشانه‌های گلوله‌های جنگ را بر تن دارند. البته گوشه‌ای از جزیره را برای توریست‌ها آماده کرده‌اند. برای رفتن به این جزیره می‌توانید کشتی کروز سوار شوید و بعد از رسیدن به آنجا در اقامت‌گاه‌ها و کافه‌های جزیره استراحت کنید.

جاهای دیدنی کویت
جاهای دیدنی کویت

پارک آبی کویت – Aqua Park

یکی از معروفترین پارک ها و مکان های تفریحی شهر پارک Aqua است. نخستین پارک آبی خلیج فارس که در خیابان خلیج فارس قرار گرفته است. پارک در مجاورت برج های کویت قرار گرفته و بیش از 60000 متر مربع وسعت دارد. این شهر کوچک آبی محل مناسبی برای یک تفریح خانوادگی است و استخرهای مناسبی برای شنا و غواصی کودکان و بزرگسالان دارد. انواع زمین های بازی این مجموعه را به محیطی دلچسب تر تبدیل کرده است. مسجد زنانه و مردانه و یک رستوران لوکس نیز در این مجموعه قرار دارند.

پارک الشهید – Al Shaheed Park

پارک الشهید در حومه شهر کویت واقع شده، این پارک داستان زمین و تاریخ و فرهنگ آن را روایت می کند. پارک الشهید دارای 200 هزارمتر مربع فضای سبز، باغ های گیاه پزشکی زیبا، دو موزه به نام های “Therka” و “Habitat”، یک دریاچه، مسیرهای پیاده روی و دویدن است و همه این ویژگی ها بزرگترین پارک حومه شهر کویت را تشکیل داده اند.

جاهای دیدنی کویت
جاهای دیدنی کویت

باغ وحش کویت – Kuwait Zoo

باغ وحش کویت دارای مجموعه عظیمی‌از حیوانات کمیاب و نادر است که شامل تعداد کل ۱۶۰۶ حیوان از جمله گونه‌های خطرناک می‌باشد. علاوه بر این، پرندگان نادر در پنج واحد مختلف طبقه بندی شده اند و هر دسته دارای حداقل دوازده گونه است. همچنین محیطی دیدنی برای حیوانات درون قفس فراهم شده است. هدف پارک آموزش دادن به کودکان در مورد حیوانات و نحوه رفتار آنهاست. چهار بخش در پارک وجود دارد به نامهای بخش گروه حیوانات، بخش مرکز فرهنگی، بخش خدمات و نگهداری.

مروج – Murouj

مجموعه رستوران‌ها و تفرج‌گاه‌های مروج بخش خوشمزه سفرتان است. این مجموعه در ۱۲ کیلومتری جنوب کویت قرار دارد و در اطراف آن باشگاه‌های اسب سواری و شکارگاه‌هایی هستند که قبل از ناهار می‌توانید از آنها هم بازدید کنید. به جز شکار و اسب‌سواری می‌توانید در این مرکز به رالی اتوموبیل رانی و تیراندازی با تیر و کمان هم بپردازید. ولی اگر به همراه خانواده هستید و کودکان شما از این فعالیت‌ها خوششان نمی‌آید نگران نباشید. زمین بازی کودکان این مرکز برای تمام گروه‌های سنی مناسب است و دلبندان شما می‌توانند از فعالیت‌های تفریحی و آموزشی این بخش از مروج لذت ببرند. اگر هم تمایلی به شرکت در تمرین‌ها و مسابقات ورزشی ندارید، می‌توانید از میان‌ صدها کافه و رستوران مختلف این مجموعه با انواع و اقسام غذاهای عربی و بین‌المللی یکی را انتخاب کرده و به همراه دوستان و خانواده اوقات خوبی را سپری کنید.

جاهای دیدنی کویت
جاهای دیدنی کویت

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨