جاذبه های گردشگری یمن | Yemen

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاذبه های گردشگری یمن

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست جاذبه های گردشگری یمن را خواهیم داشت. برای آشنایی با جاذبه های دیدنی این کشور در ادامه با ما همراه باشید.

یمن (Yemen) با نام رسمی جمهوری یمن، کشوری در جنوب غربی آسیا و در جنوب شبه‌جزیره عربستان واقع در خاورمیانه و پایتخت آن به صورت رسمی شهر صنعا است. یمن دارای دو ساحل مهم است، ساحلی غربی در کرانهٔ دریای سرخ و ساحلی جنوبی در کرانهٔ دریای عرب، همچنین دارای بیش از ۲۰۰ جزیره است که مهم‌ترین آن‌ها جزایر سقطرا در دریای عرب است. این کشور گنجینه ای زیبا از حیوانات و گیاهان دارد و در نقاط کوهستانی دارای جنگل‌های انبوه و در نقاط دیگر دارای نخلستان و باغ‌های میوه گوناگون است.

یمن دوران دشواری را با جنگ های داخلی و اختلافات قبیله ای گذرانده است. این شرایط و ناامنی های اخیر یمن را به کشوری دشوار برای سفر تبدیل کرده است و میزان گردشگری را کاهش داده است. درست است که ناامنی ها باعث عدم توجه گردشگران به این کشور شده است اما اگر به یمن سفر کنید یک تجربه فراموش نشدنی از زیبایی های این کشور بدست می آورید. در ادامه جاهای دیدنی یمن را به شما معرفی می کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دیدنی های یمن

شهر صنعا – Sana’a

شهر قدیمی صنعا نیز که به کرات مورد حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی قرار می‌گیرد، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری یمن و پایتخت این کشور است که در میان کوهستان واقع شده و باغ‌های سرسبز فضای بین خانه‌ها و مساجد این شهر زیبا را پر کرده است. سازمان میراث جهانی پیشنهاد کرده است برای محافظت از بافت قدیمی شهر صنعا یک مرز حائل دور آن ایجاد شود.

جاذبه های گردشگری یمن
جاذبه های گردشگری یمن

شهر زبید – Zabid

زبید یکی از قدیمی‌ترین شهرهای یمن است که در کنار ساحل قرار گرفته است. این شهر بسیار مستحکم است و کوچه‌های باریک، خانه‌های سنتی، مناره‌های زیاد و چهار دروازه ورودی دارد. زبید تعداد زیادی مسجد دارد و از سال‌های دور با میزبانی از گردشگران سراسر جهان نقشی کلیدی در معرفی اسلام ایفا کرده است.

شهر تاریخی شبام – Shibam

شهر تاریخی شبام که به «شیکاگوی صحرا» معروف است خانه‌هایی  از خشت خام دارد که قدمت آنها به قرن 16 می‌رسد و برخی از آنها  هفت طبقه دارند. این شهر در گذشته یکی از مهمترین استراحتگاه‌های کاروان‌های تجاری بوده است.

جاذبه های گردشگری یمن
جاذبه های گردشگری یمن

موزه ملی یمن – national museum of yemen

موزه ملی یمن در صنعا، در سال 1971 در دارالشکر که یکی از کاخ های امام یمن است تأسیس شد. این مکان در نزدیکی گنبد مسجد قببت المتوکل در میدان التحریر در مرکز شهر واقع شده است. موزه اخیرا به ساختمانی مجاور به نام دارالصدا منتقل شده است.

کاخ قومدان – Ghumdan Fortress

کاخ قومدان، یا قصر قومدان یا کاخ قمدان، یک کاخ و قلعه باستانی در صنعا یمن است. این قلعه اولین قلعه شناخته شده در جهان است. آنچه از محوطه باستانی غومدان باقی مانده است، زمینی است از ویرانه های درهم و برهم در مقابل درهای اول و دوم شرقی مسجد جامی.

جاذبه های گردشگری یمن
جاذبه های گردشگری یمن

جزیره سقطرا – Socotra

جزیره سُقطرا یا به زبان عربی سقطری، جزیره‌ای سراسر شگفتی و بکر در کشور یمن است. این جزیره زیبا چون جواهری در دریای عرب می‌ماند، چراکه سرشار از تنوع زیستی است و مناظری طبیعی و فوق‌العاده، سواحل افسانه‌ای، آب‌های زلال و غارهای آتشفشانی شگفت‌انگیزی را در خود جای داده است. جزیره خارق‌العاده سقطرا در یمن، بی‌شک یکی از زیباترین مجمع‌الجزایر دنیا به شمار می‌رود که به‌ عنوان یک اثر میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است. از مجمع‌الجزایر سقطرا به عنوان “عجیب‌ترین نقطه زمین” یاد می‌شود.

روستای الحطیب – Alkhateeb

یکی از روستاهای زیبای یمن الحطیب نام دارد که در نزدیکی صنعا -پایتخت این کشور- و در منطقه حراز واقع شده و با وجود مسیر صعب‌العبور و ارتفاع بلند اشتیاق بازدیدکنندگان برای دیدن آن بسیار است. کسانی که به این روستای چشم‌نواز رفته‌اند، چشم‌اندازی جادویی را در برابر دیدگان خود یافته‌اند. چشم‌اندازی که قله‌ها آن را احاطه کرده‌اند و زیر پای آنان ابر‌هایی باران‌زا در حال باریدن هستند.

جاذبه های گردشگری یمن
جاذبه های گردشگری یمن

بندر المكلا – Al Mukalla

یکی از بندرهای اصلی و مهم یمن که بسیار شلوغ می باشد، بندر Al Mukalla واقع در خط ساحلی جنوب یمن است و در این بندر می توانید شاهد قایق های کوچک ماهیگیری و گاهی اوقات قایق های بزرگ باشید، ترتیب قرارگیری این قایق ها و شکل و شمایل آن ها، فضای زیبایی را برای گردشگران به تصویر کشیده است. همچنین سفر کردن با قایق در این بندر و گشت و گذار در شهر بسیار لذت بخش خواهد بود.

خلیج عدن – Gulf of Aden

این خلیج مشهور یمن با نام تاریخی بربرا (Berbera) در دریای عرب قرار گرفته است و از یک سو (ساحل شمالی خلیج) به شهر عدن که از جمله شهرهای بندری مهم یمن می باشد و از سویی دیگر(شمال غربی خلیج) به واسطه تنگه «باب المنتب» به دریای سرخ متصل می گردد. این خلیج از طرف جنوب به کشور سمالی و از طرف غرب با کشور جبیوتی مرز مشترک دارد و از سمت شرق نیز به اقیانوس هند متصل می شود.

جاذبه های گردشگری یمن
جاذبه های گردشگری یمن

مسجد الصالح صنعا – Al Saleh Mosque

یکی دیگر از مکان های دیدنی یمن، مسجد صالح در صنعا می باشد که از مکان های تاریخی و فرهنگی پایتخت یمن به شمار می رود و این مسجد دارای ۴ مناره بلند به طول ۱۶۰ متر و ۴ گنبد بزرگ و ۲ مناره کوچک می باشد، تمام این بنا به وسیله حکاکی های زیبا و زیورآلات چوبی تزئین شده است و در انحصار این مسجد، باغ های زیبایی قرار گرفته است.

قلعه صنعا – Cairo Castle

قلعه صنعا که به آن قلعه افسانه ای «Al-Qahira» نیز گفته می شود، یک از مناطق دیدنی یمن می باشد که هر ساله گردشگران زیادی از این بنا دیدن می کنند. این قلعه در جنوب غربی یمن و در روستایی کوهستانی زیبا و کوچک واقع شده است.

جاذبه های گردشگری یمن
جاذبه های گردشگری یمن

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨