راهنمای سفر به دبی ، امارات | Dubai

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

راهنمای سفر به دبی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست با راهنمای سفر به دبی با شما خواهیم بود. برای آشنایی بهتر با این شهر و اطلاعات سفر در ادامه با ما همراه باشید.

کشور امارات متحده عربی و به خصوص شهر دبی (Dubai) یکی از مقاصد توریستی و گردشگری بسیار محبوب در جهان است. این شهر با چهره لوکس، ساختمان های بلند و حس و حال لاکچری خود گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. دیدنی های دبی فقط معماری های باشکوه و لوکس این کشور نمی باشد، بلکه این کشور به طور کلی رو به پیشرفت بسیار زیادی است و جاذبه های تفریحی متنوعی نیز دارد. دبی به عنوان مقصدی لوکس و گرانقیمت شناخته می شود اما با این حال سفر به آن سفری مقرون به صرفه است و بین ایرانیان بسیار محبوب است.

دبی شهری است که در آن سنت و مدرنیته در کنار هم مکانی جذاب را به وجود آورده است؛ می توانید در هتل های لوکس و گران اقامت کنید و به مراکز خریدی بروید که از لوکس ترین مراکز دنیا به شمار می روند در عین حال در قسمت های تاریخی شهر خانه های قدیمی و موزه های سنتی ببینید. نزدیکی دبی به ایران و هوای ملایمش در پاییز باعث می شود که ایرانی های زیادی این فصل را برای سفر به شهر لوکس و مدرن دبی انتخاب کنند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


اطلاعات کلی

واحد پول: درهم امارات (AED)

زبان رسمی: عربی

دین اکثریت مردم: اسلام

فرودگاه ها: فرودگاه بین المللی دبی

شماره های اضطراری:

  • کد تلفن امارات متحده عربی: 971+
  • کد تلفن دبی: 04
  • پلیس: 999
  • آمبولانس: 998
  • آتش نشانی: 997
  • گارد ساحلی: 996

آیا برای سفر به دبی ویزا لازم دارید؟

بله، برای سفر به دبی نیاز به ویزا دارید. برای صدور ویزای دبی حتما باید شخص، شرکت یا سازمانی در دبی ضمانت تقاضا کننده ویزا را برعهده بگیرد و مسافر را در تاریخ مقرر از کشور خارج کند. این مسئول در امارات به نام ” کفیل ” یا ” اسپانسر ” شناخته می‌‌شود. ویزای دبی را می‌توان به آسانی و با مراجعه به آژانس‌های مسافرتی و از طریق کارگزاران گرفت. شرایط و قیمت ویزای دبی بسته به آژانس مورد نظر و زمان تحویل متفاوت است.

برای دریافت ویزای دبی، پاسپورت شما باید حتما بیش از ۶ ماه اعتبار داشته باشد. پس اگر اعتبار پاسپورت شما تمام شده یا قصد گرفتن پاسپورت را دارید، هزینه پاسپورت هم به هزینه سفر به دبی افزوده خواهد شد.

آب و هوا

به طور کلی دبی دو نوع آب و هوا دارد؛ گرم و گرم تر ! دبی آب و هوای گرمسیری بیابانی دارد. تابستان ها به شدت گرم و مرطوب و متوسط دمای روز حدود ۴۱  و  در شب حدود ۳۰ درجه سانتی گراد است.  زمستان ها گرم و کوتاه و متوسط دمای روز حدود ۲۳ و در شب ۱۴ درجه سانتی گراد است. بیشتر روزهای سال آفتابی است و مقدار بارش باران در دهه های اخیر افزایش پیدا کرده و سالانه حدود ۱۵۰ میلی متر است که بیشتر در ماه های آذر تا اسفند اتفاق می افتد.

بهترین زمان سفر

در ماه های دسامبر تا مارس (آذر تا اسفند) بهترین شرایط آب و هوایی برای سفر فراهم است. در دبی باید همیشه انتظار آب و هوای گرم را داشته باشید اما پاییز و زمستان هوا ملایم می شود و خیلی از گردشگران هم در این دو فصل به دبی سفر می کنند.

توجه داشته باشید که هر صورتی که مجبور شدید در تابستان به دبی سفر کنید باید به شدت مراقب سلامتی خود باشید. بالا رفتن دما تا نزدیک ۶۰ درجه سانتی‌گراد، تابش شدید آفتاب و توفان‌ شن از مواردی هستند که ممکن است برای شما ایجاد دردسر کنند. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، زمستان مناسب‌ترین فصل برای شماست.

جاذبه های گردشگری دبی

دبی یکی از بهترین شهرهای دنیا از لحاظ تنوع جاذبه های دیدنی است. اکثر مردم با شنیدن نام دبی برج خلیفه به ذهنشان می آید. اما باید بدانید جاذبه های این شهر بی شمار هستند. برج خلیفه، میراکل گاردن، دهکده جهانی دبی، برج العرب دبی، قاب دبی، آبنمای دبی، جزیره نخل جمیرا، خور دبی، خانه شیخ سعید آل مکتوم و… از جاذبه هایی هستند که در سفر خود به دبی باید از آنها بازدید کنید.

مراکز تفریحی دبی

دبی توانسته است از اکثر تفریحاتی که در دنیا هست، بهترین نوع آن را ایجاد کند تا گردشگران در سفر به این شهر بهترین‌ها را تجربه کنند و دبی بتواند به معنای واقعی یک شهر جهانی و بهشت گردشگران باشد. قبل تر از جاذبه های گردشگری دبی گفتیم اما باید بدانید که دبی یکی از بهترین مقاصد برای تفریح به خصوص تفریحات آبی است. از جمله مراکز تفریحی دبی می توان به پارک آبی وایلد وادی، پارک آبی آتلانتیس، دلفین بی دبی، پیست اسکی دبی، آکواریوم دبی، دلفیناریوم دبی و سافاری دبی اشاره کرد.

راهنمای سفر به دبی
راهنمای سفر به دبی

غذا و نوشیدنی

فرهنگ غذایی در کشور امارات ترکیبی از شیوه غذاهای آسیایی و خاورمیانه است. البته در این کشور می توانید انواع غذاهای بین المللی و فست فودی را هم پیدا کنید. به دلیل شرایط زندگی در نواحی بیابانی رژیم غذایی سنتی این کشور بیشتر بر اساس گوشت، غلات و لبنیات فراوان شکل گرفته است. از جمله غذاهای بسیار محبوب در دبی می توان هریس، حمص، شاورما، مجبوس، شتر شکم پر و… را نام برد. دبی بهشتی برای عاشقان گوشت و کباب است.

رستوران های دبی

رستوران‌های دبی آن‌قدر شیک و متفاوت هستند که بیش‌تر از آن‌که به طعم غذا فکر کنید دوست دارید در آن محیط خاص بنشینید و آن فضا را تجربه کند و البته در این فضاهای خاص با دکورهای متفاوت سرو غذاهای خوشمزه یک تجربه‌ی خوب را کامل می کند.

اکثر رستوران‌های دبی داخل هتل قرار دارند اما رستوران شیک و متفاوت در داخل شهر هم کم نیستند. رستوران‌های دبی اغلب انواع غذاهای بین‌المللی و محلی را سرو می‌کنند و از ساعت شش بعد از ظهر باز هستند.

راهنمای سفر به دبی
راهنمای سفر به دبی

خرید در دبی

ترکیه، با این همه محبوبیتی که بین ایرانیان دارد، دومین مقصد سفر ایرانیان است. رتبه یک را سفر به دبی با اقتدار از آن خودش کرده است. در کنار تمام زیبایی‌هایی که این شهر مدرن دارد، مراکز خرید آن از جاذبه‌های اصلی سفر به این کشور هستند و خرید در دبی، به ویژه در فصل حراج، یکی از دلایل اصلی مسافران برای سفر به دبی هست. از جمله معروف ترین مراکز خرید دبی، می توان مرکز خرید دبی مال را نام برد.

تقریبا تمام برندهای معتبر سعی کرده‌اند در مراکز خرید این شهر جهانی حضور داشته باشند؛ بنابراین دسترسی به برندهایی که در ایران شعبه ندارند در دبی ساده‌تر شده است و می‌توان با قیمت‌های مناسب خریدهای دلخواه را انجام داد. دبی را با این تعداد مراکز خرید لوکس می توان بهشت خرید خاورمیانه نامید.

اقامت در دبی

محل اقامت ما را اغلب بودجه‌ ‌سفر و سبک زندگی ما مشخص می‌کند. اگر قصد شما از سفر به دبی، فقط معاشرت با مردم جدید، شناخت فرهنگ آن منطقه و به دست آوردن تجربه‌های خاص است و اغلب سفرهای مقرون به صرفه را ترجیح می دهید، احتمالا هتل‌های ارزان قیمت که امکانات معقول و مناسبی برای اقامت در اختیار مسافران قرار می دهند برای اقامت شما مناسب باشند. از هتل های ارزان دبی می توان به هتل سان اند سند دبی، هتل دریم پالاس دبی، هتل سیتی استار دبی و هتل تاورز روتانا اشاره کرد.

اما اگر در هر سفر و شهر جدیدی دوست دارید بهترین و ایده‌آل‌ترین حالت آن را تجربه کنید و یا حتشی موقعیت‌های خیلی خاصی که قبلا تجربه نکرده‌اید را بشناسید، بهتر است سراغ هتل‌های لوکس و گران قیمت بروید. از جمله هتل های لوکس و گرانقیمت دبی می توان هتل برج العرب جمیرا، هتل جمیرا زعبیل سرای، هتل شانگری‌ لا دبی، هتل آتلانتیس دبی و… را نام برد.

راهنمای سفر به دبی
راهنمای سفر به دبی

البته که هتل های متوسط زیادی در دبی وجود دارند که نه نیاز به هزینه های گزاف مانند هتل آتلانتیس دارند و نه خیلی ارزان هستند. ممکن است شما بخواهید در هتلی شیک و سطح بالاتر از هتل های ارزان اقامت داشته باشید. تعدادی از این دست هتل ها را می توانید در بزرگراه شیخ زاید پیدا کنید که لوکیشن آنها و نزدیکی به برج خلیفه و دبی مال هم یکی از دلایل محبوبیت آنهاست.

هزینه های سفر

هزینه غذا

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۳۰ درهم را بپردازید. برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۱۹۵ درهم پرداخت کنید. قیمت منوهای مک دونالد در شهر دبی تقریبا ارزان تر است و مبلغ ۲۵ درهم می باشد. برای صرفه جویی در هزینه های مربوط به غذا سعی کنید در از غذافروشی هایی که در خیابان هستند غذا بخرید. همچنین ارزان ترین غذایی که در شهر دبی می توانید میل کنید حمص است. حتی چند پرس می توانید سفارش دهید بدون اینکه نگران قیمت آن باشید.

راهنمای سفر به دبی
راهنمای سفر به دبی

هزینه حمل و نقل

سیستم حمل و نقل در شهر دبی شامل اتوبوس، اتوبوس آبی، تاکسی، مترو و منوریل می شود. مونوریل های بدون راننده جزیره نخل جمیرا را به دبی مارینا متصل می کنند. این مونوریل ها تنها دو ایستگاه دارند و کل مسیر را در طی ۵ دقیقه طی می کنند. حتما قبل از اینکه بخواهید از وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر استفاده کنید، بلیط الکترونیکی Nol Card را از مراکز فروش بلیط مترو تهیه کنید.

به طور کلی ۴ نوع نول کارت وجود دارد که عبارت اند از : نول کارت قرمز، نول کارت طلایی، نول کارت نقره ای و نول کارت آبی که هر کدام بنابر امکاناتی که ارائه می دهند، هزینه های متفاوتی نیز دارند.

دبی شرکت تاکسیرانی‌های زیادی دارد و تاکسی‌های آن در چهار رنگ صورتی و سفید، زرد و سفید، آبی و سفید و سبز و سفید در سطح شهر دیده می‌شوند. برای گرفتن تاکسی در شهر دبی هم می توانید از سایت www.dubaitaxi.ae استفاده کنید و هم با شماره ۲۰۸۰۸۰۸ تماس حاصل فرمایید و تاکسی بگیرید. تاکسی‌های ویژه‌ بانوان سقف صورتی دارند و برای خانم‌هایی که تنهایی سفر می کنند گزینه‌ امنی هستند.

هزینه بلیط تک سفره ۵ درهم
هزینه بلیط ماهانه ۲۵۰ درهم
هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۱۲ درهم و به ازای هر یک کیلومتر ۲ درهم به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۳۰ درهم باید پرداخت نمایید.
هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۲ درهم

راهنمای سفر به دبی
راهنمای سفر به دبی

اجاره خودرو در دبی

پیشنهاد ما این است که در سفر به شهر دبی یک ماشین اجاره کنید تا هم گرمای شهر اذیتتان نکند و هم بتوانید خیلی راحت به بخش های مختلف این شهر بروید و از جاذبه های گردشگری آن دیدن کنید. اما باید بدانید که اجاره خوردو در این شهر گران است. مراحل اجاره به این صورت است؛

۱- داشتن گواهینامه بین المللی
۲- رزرو اتومبیل
۳- آپلود مدارک در سایت مربوطه

  • سایت های اجاره خودرو در دبی
www.rentcarco.com berimdubai.com

فستیوال های شهر دبی

دبی برای اینکه به جای جذاب تر و لذت بخش تری برای گردشگران تبدیل شود در طول سال فستیوال های زیادی برگزار می کند. دو نمونه از این فستیوال ها را معرفی می کنیم:

  • جشنواره خرید دبی | Dubai Shopping Festival: با اینکه دبی در تمام طول سال برای طرفداران خرید و پاساژ گردی مثل بهشت می ماند اما ماه ژانویه (دی) بهترین زمان برای خرید کسانی است که به دنبال تخفیف های حسابی هستند. در ژانویه حدود ۲ میلیون نفر به دبی می روند تا در این فستیوال شرکت کنند.
  • جشنواره غذا | Taste Festival: این فستیوال که حدود یک هفته طول می کشد مخصوص عاشقان غذا و شکم گردان است. در این مدت دبی تبدیل به بهشتی از غذاهای خوشمزه و پر از رنگ و طعم می شود.
  • فستیوال موسیقی جاز | Dubai Jazz Festival
  • فستیوال عروس دبی | Dubai Bride Show
  • نمایشگاه جیتکس دبی | GITEX
  • جام جهانی اسب دوانی دبی | Dubai World Cup
  • فستیوال بین المللی فیلم | Dubai International Film Festival
راهنمای سفر به دبی
راهنمای سفر به دبی

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨