بهترین مراکز خرید دبی ، امارات | Dubai

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین مراکز خرید دبی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست با بهترین مراکز خرید دبی با شما خواهیم بود. برای آشنایی بهتر با معروف ترین مراکز خرید در دبی در ادامه با ما همراه باشید.

کشور امارات متحده عربی و به خصوص شهر دبی یکی از مقاصد توریستی و گردشگری بسیار محبوب در جهان است. این شهر با چهره لوکس، ساختمان های بلند و حس و حال لاکچری خود گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. دیدنی های دبی فقط معماری های باشکوه و لوکس این کشور نمی باشد، بلکه این کشور به طور کلی رو به پیشرفت بسیار زیادی است و جاذبه های تفریحی متنوعی نیز دارد.

دبی به عنوان مقصدی لوکس و گرانقیمت، پایتخت خرید خاورمیانه محسوب می شود. این شهر مرکز بزرگ‌ترین مراکز خرید مدرن جهان است، از بازارهای سنتی روباز گرفته تا مراکز خرید مدرن و لوکس. می توان گفت دبی بهشتی برای عاشقان خرید است. پس اگر قصد سفر به دبی دارید باید بدانید که لوکس ترین و مطرح ترین مراکز خرید را در این شهر میبینید. در ادامه با ما باشید تا برخی از بهترین مراکز خرید دبی را بشناسید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


مراکز خرید دبی

دبی مال – Dubai Mall

دبی مال که در نزدیکی برج خلیفه قرار دارد بزرگ ترین مرکز خرید دنیا و یکی از بهترین جاهای دبی برای خرید است. در این مرکز نه تنها ۱۲۰۰ مغازه را برای خرید زیر پا می گذارید بلکه از جاذبه هایی مثل آکواریوم دبی، فواره دبی، پارک موضوعی و … هم دیدن کنید. هر چند خرید در این مرکز کمی گران است اما نمی توان به قصد خرید به دبی رفت و از اینجا دیدن نکرد.

این مرکز خرید دارانده بسیاری از جوایز اولین ها در جهان است. به عنوان مثال دبی مال، توانسته است در طی این سال ها عناوین زیر را کسب نماید. در میان مراکز خرید دبی و در سال ۲۰۱۲ دبی مال توانست که رکورد بازدید و خرید از مراکز خرید جهان را بزند. با دیدن پیست اسکی روی یخ این مرکز خرید بسیار تعجب خواهید کرد! در دبی نیز می توانید اسکی روی یخ بازی کنید. حتی اگر این ورزش را نمی دانید، از مربیان اسکی کمک بگیرید.

آدرس: امارات متحده عربی، دبی مال، جاده فایننشیال، مرکز خرید دبی

بهترین مراکز خرید دبی
بهترین مراکز خرید دبی

امارات مال – Mall of the Emirates

این بازار با بیش از ۶۰۰ فروشگاه سالانه بیش از ۳۸ میلیون بازدیدکننده دارد. بیش از ۶۳۰ برند تجاری مد، ورزش و الکترونیک را می‌توانید به آسانی در این مرکز خرید پیدا کنید. انواع مدهای روز توسط طراحان مد از سراسر جهان در نمایشگاه Fashion Dome و LuxWing در امارات مال در معرض نمایش قرار می‌گیرند. چندین فروشگاه مد روز از جمله بربری، جیمی چو، ورساچه و غیره در این پاساژ شعبه دارند.

اگر از خرید خسته شدید می‌توانید از تفریحات امارات مال استفاده کنید. Magic Planet (یکی از محبوب‌ترین شهربازی‌های سرپوشیده جهان)، پارک خانوادگی، پیست اسکی سرپوشیده، سینماهای MOE VOX و صخره‌نوردی از تفریحات جذاب این مرکز خرید است.

آدرس: امارات، دبی، جاده شیخ زاید، مرکز خرید امارات مال

مارینا مال – Marina Mall 

مارینامال دبی میزبان ۱۴۰ فروشگاه از برندهای مشهوری مانند H&M، Koton، MAC و La Senza و همچنین Virgin Megastore، شهربازی، انواع رستوران‌ها و سوپرمارکت Waitrose است.

این بازار با معماری الهام گرفته از بازارهای سنتی اروپا بنا شده است که به صورت مجموعه‌ای با ده ساختمان ساخته شده است. این مرکز خرید جاییست که شما می‌توانید همه چیز را باهم در یک مجموعه پیدا کنید.

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، بزرگراه شیخ زاید، مرکز خرید دبی مارینا مال

بهترین مراکز خرید دبی
بهترین مراکز خرید دبی

وافی مال – Wafi City Mall

ویژگی اصلی منطقه وافی، وافی مال، در سال ۱۹۹۷ افتتاح شد. این مرکز با ۲۰۰ فروشگاه یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید دبی است و بنای آن بر اساس بناهای مصری ساخته شده و بزرگ‌ترین پنجره با سبک اسلامی در آن قرار دارد.

علاوه بر فروشگاه‌های معروف مد مرکز سلامتی، مرکز سرگرمی برای کودکان، تئاتر سه بعدی، شبیه‌ساز پرواز و پارک اسکیت در این مجموعه قرار دارند. رستوران‌ها مختلفی در این مال به سبک‌های اسپانیایی، ایتالیایی، تایلندی، چینی، هندی و انگلیسی غذا سرو می‌کنند.

آدرس: امارات، دبی، بزرگراه عود متا، مرکز خرید وافی

اوت لت مال – Dubai Outlet Mall 

این مراکز خرید که اصطلاحا “اوت لت” نامیده می شوند ارزانترین مراکز خرید دبی به شمار می روند و  برندهای معروف را می توانید ارزان تر از هر جای دیگری در این مراکز گیر بیاورید و بخرید و اینکه اوت لت مال که اولین اوت لت خاورمیانه می باشد، میزبان 1200 برند معتبر دنیا است و اگر دنبال خرید ارزان ولی با کیفیت هستید و هدف اصلی شما از سفر به دبی به دبی، خرید کردن است حتما  به این مرکز خرید بروید، زیرا تخفیف ها فوق العاده اند و بعضا به 90% هم می رسند.

در این مکان می توانید بهترین سوغاتی ها را بخرید و بهترین فروشگاه برای این کار “کاونت گاردن” است که با صنایع دستی های ارزانش همه را شگفت زده می کند، علاوه بر فروشگاه ها می توانید از مرکز تفریحی فرهنگی که در این جا وجود دارد، بهره بگیرید و جهت اطلاع شما گردشگران عزیز این اوت لت در خیابان العین واقع شده است که برای رسیدن به آن باید در ایستگاه متروی برجمان با اتوبوس های شماره 66  و67  برانید.

آدرس: امارات، دبی، دبی لند، جاده العین

بهترین مراکز خرید دبی
بهترین مراکز خرید دبی

اوت لت ویلیج – Outlet Village

باز هم اوت لت و باز هم یک خرید ارزان دیگر! در سپتامبر ۲۰۱۶ اولین فاز اوت لت ویلیج در جبل علی افتتاح شد. اگر عاشق خرید وسایل لوکس ارزان هستید می توانید برای خرید لباس و وسایل دکوراسیون منزل روی این مرکز خرید حساب کنید. بیش از ۱۲۵ برند اجناس خود را در این مرکز خرید ۱۳ هکتاری در معرض فروش گذاشته اند و قرار است که تا پایان ساخت همه فازهای این پروژه تعداد برندهای آن به بیش از ۴۰۰ عدد برسد. طراحی داخلی این مرکز از شهر «سن جیمینیانو» در ناحیه توسکانی ایتالیا که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، مدل سازی شده است.

شانس این را دارید تا در مرکز خرید جدید دبی قدم بزنید و غرق فضایی شوید که کاملا از ناحیه توسکان ایتالیا الهام گرفته است. در عین حال می توانید از برندهایی مثل آرمانی و کارولینا تخفیف های استثنائی بگیرید. این مرکز در خیابان جبل علی در روبروی پالم جبل علی و نزدیک اقامتگاه های جاده شیخ زاید و چند قدمی فرودگاه بین المللی المکتوم قرار دارد.

آدرس: امارات، دبی، جبل علی

دراگون مارت – Dragon Mart

دراگون مارت به شکل اژدها طراحی شده و همه اجناسش ساخت چین است. این مرکز با بیش از ۴۰۰ مغازه، بزرگ ترین مرکز خرید چینی در بیرون از کشور چین است. در این مرکز می توانید لباس های ارزان و باکیفیتی پیدا کنید هر چند که دیگر اجناس آن کیف، کفش، لوازم منزل و … هم نسبتا ارزان هستند. در مجموع محصولاتی همانند لوازم خانگی، لوازم تحریر، تجهیزات اداری، تجهیزات صوتی، لوازم ارتباطات، مصالح ساختمانی، مبلمان، اسباب بازی، پوشاک، منسوجات و کفش را در اینجا می یابید.

برای رسیدن به این مرکز از مترو استفاده کنید و در ایستگاه الرشیدیه (خط قرمز) از قطار پیاده شوید از اینجا به بعد هم می توانید از اتوبوس شماره ۳۶۶ استفاده کنید. این مجتمع و مرکز خرید بزرگ دبی دارای ۲۵۰۰ فضای پارکینگ، ۸ انبار بسیار مجهز و ۲۵ ساختمان مسکونی است که فقط ۲۰۰ متر تا ساختمان آن اصلی فاصله دارند. امکانات تفریحی دیگری همانند رستوران ها، بوفه غذا و کافه ها، سینما و امکانات بازی هم در اینجا می یابید.

آدرس: امارات، دبی، شرق جاده شیخ زاید، جاده الاویر

بهترین مراکز خرید دبی
بهترین مراکز خرید دبی

مرکز خرید مرکاتو – Mercato Shopping Mall

نام مرکاتو از لغت ایتالیایی به معنای بازار گرفته شده است. مرکز خرید مرکاتو به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید دبی، مکانی واقعا شگفت‌انگیز است. این مرکز به گونه‌ای طراحی شده است بر اساس معماری دوره رنسانس در ایتالیا، مانند یک شهر مدیترانه‌ای به نظر برسد. مرکاتو با بیش از ۱۴۰ فروشگاه هر ساله ده‌ها هزار گردشگر از سراسر جهان را به خود جلب می‌کند.

مرکاتو برای عاشقان مد، طیف گسترده‌ای از برندهای پوشاک زنانه، مردانه و کودکانه را به خود اختصاص داده است. همچنین لوازم جانبی، کفش، عینک آفتابی، جواهرات، لوازم سلامت و زیبایی، لوازم خانگی و آشپزی و بسیاری دیگر را در فروشگاه‌های خود عرضه می‌کند. از جاذبه‌های مهم در مرکاتو می‌توان به سوپر مارکت Spinneys، سینما Vox ، Virgin Megastore و شهربازی Fun City اشاره کرد.

آدرس: امارات، دبی، بزرگراه جمیرا، مرکز خرید مرکاتو

فستیوال سیتی مال – Dubai Festival City

فستیوال سیتی مال دبی یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید دبی است که با بیش از ۴۰۰ فروشگاه دارای فروشگاه‌های مارک‌های لوکس بین‌المللی و محلی، ۹۰ رستوران و کافه محلی و بین‌المللی و یک سینما ۱۸ صفحه‌ای است که بر اساس جدیدترین روش‌ها اداره می‌شود. رستور‌های این مرکز خرید، شرایط پذیرایی در فضای باز را برای مشتریان فراهم کردند تا بازدیدکنندگان بتوانند با چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز از نهر دبی از خوردن غذایی لذیذ لذت ببرند.

این مرکز خرید محل فروشگاهی برندهای لوکس مثل Coach, DKNY, and Armani و برندهایی مثل Zara، Topshop، Koton و H&M است. علاوه بر پوشاک در این بازار بهترین زیورآلات، ساعت، وسایل ورزشی، مبلمان و… پیدا خواهید کرد. غذاخوری‌هایی مثل Wendy’s, Hardees, KFC, Krispy Kreme و… آماده پذیرایی از شما در فستیوال سینتی سنتر هستند. شهربازی با چرخ و فلک بزرگ، رقص فواره‌های آب با موسیقی و لیزر، شبیه‌سازی پرواز، سینما و هتل از جاذبه‌های دیگر این پاساژ هستند.

آدرس: امارت، دبی، فستیوال سیتی، خیابان فستیوال سیتی مال

بهترین مراکز خرید دبی
بهترین مراکز خرید دبی

مرکز خرید سیتی سنتر دیره – City Centre Deira

سیتی سنتر دیره هم یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید دبی است که در لیست بهترین پاساژهای دبی قرار دارد. سیتی سنتر دبی قبل از ساخته شدن مراکز خرید ابن بطوطه، امارات مال و دبی مال بزرگ‌ترین مرکز خرید در شهر دبی بود. این مرکز با وسعت حدود ۱۲۳۰۰۰ مترمربع، بیش از ۳۷۱ فروشگاه، ۱۱ سینما با ظرفیت ۳،۰۰۰ نفر، دو فودکورت، سالن بولینگ، شهربازی سیاره جادویی، سوپر مارکت کارفور و یک هتل پنج ستاره دارد.

فروشگاه‌های معروف در این مرکز خرید شامل Debenhams، Marks و Spencer، Zara و H&M است. بسیاری از فروشگاه‌های تخفیفی مانند Daiso، Miniso، Mumuso و… در سیتی سنتر دبی وجود دارند که باعث شده‌اند این مرکز به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین پاساژهای دبی معروف شود.

آدرس: امارات، دبی، خیابان هشتم

مرکز خرید برجمان – BurJuman

به روز ترین مدل های دنیا در این مرکز ارائه می شود پس با رفتن به آن از جدید ترین طراحی های دنیا باخبر می شوید. این مرکز به دو بخش قدیمی و جدید تقسیم شده و برندهای گران آن در بخش قدیمی قرار دارد. حدود ۳۲۰ فروشگاه در اینجا وجود داشته و برای پیدا کردن اجناس با قیمت مناسب تر می توانید به بخش جدید آن بروید.

در طبقه سوم، بخش بازی برای بچه ها با یک فواره دو سویه وجود دارد. ایستگاه تاکسی بیرون مرکز آماده سرویس دهی به شما بوده و به جز این، پارکینگی با دسترسی آسان در اختیار خریدارانی که با ماشین به مرکز خرید برجمان می آیند، قرار می گیرد.

آدرس: امارات، دبی، بزرگراه الد ابن ولید، مرکز خرید برجمان دبی

بهترین مراکز خرید دبی
بهترین مراکز خرید دبی

مرکز خرید ابن بطوطه – Ibn Battuta Mall

مرکز خرید ابن بطوطه یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید دبی و بزرگ‌ترین بازار اقتباسی جهان است. ابن بطوطه جهانگرد مراکشی است که به دور دنیا سفر کرده بود و این مرکز خرید بر اساس معماری شش مکان از جاهایی که این جهانگرد به آن سفر کرده ساخته شده است. شش بخش این بازار معماری‌هایی با الهام از معماری هند، ایران، مصر، تونس و آندلس بنا شده است. فروشگاه‌های معروف جهان، از جمله H&M، Jashanmal، Cath Kidston و House of Leather. را در این بازار می‌توانید پیدا کنید.

در کنار این فروشگاه‌ها می‌توانید از سینما، سالن بولینگ، شهربازی sky zone و پارک Chuck E Cheese’s لذت ببرید. مرکز خرید ابن بطوطه ۲۹ رستوران و غذاخوری و فودکورت و ۲۷ کافی شاپ دارد که اگر گرسنه شدید می‌توانید از خوردن غذا در آنها لذت ببرید.

آدرس: امارات، دبی، خیابان شیخ زاید، مرکز خرید ابن بطوطه

بازارچه های دبی (سوق ها)

بازارچه طلای دبی

بازارچه طلای دبی بدون شک یکی از بهترین مراکز خرید دبی است که میلیون‌ها بازدیدکننده هر ساله در حال بازدید از ۳۸۰ غرفه و فروشگاه آن هستند. هر نوع جواهراتی بخواهید در این بازار پیدا می‌کنید. از آن‌جا که در دبی مالیات اندک است و این مرکز، از مراکز عمده‌ای برای تجارت بین‌المللی طلا است، قیمت‌ها آن معمولا مطابق با استاندارد جهانی است. این بازارچه توسط دولت اداره و نظارت می‌شود که به حفظ استاندارد و کیفیت طلای فروشی نظارت می‌کند.

آدرس: جاده Al Sabkha

بهترین مراکز خرید دبی
بهترین مراکز خرید دبی

بازارچه پارچه دبی

در مرکز تجاری قدیمی شهر دبی و روبروی بانک کریک دبی، غرفه‌های منسوجات با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف از جنس ساتن، ابریشم، پنبه و غیره خودنمایی می‌کنند. اینجا بازارچه پارچه دبی و یکی از بهترین مراکز خرید دبی برای پارچه و همچنین محلی برای خرید لباس‌های سنتی عربی است. بهترین لباس‌های سنتی عربی به دست ماهرترین خیاط‌های عربی با کم‌ترین قیمت در این بازار پیدا می‌شوند.

آدرس: محله بور، خیابان علی ابن ابیطالب، روبروی ابرا Abra

بازارچه ادویه

بازارچه ادویه دبی در الراس به دلیل موقعیت قرارگیری آن در کنار خلیج فارس سال‌ها است با ادویه‌های عجیب و غریب از سراسر خاورمیانه پر شده است. از کنار این بازارچه که رد شوید، عطر ادویه‌ها و نمای رنگارنگ ظرف‌های ادویه ناخودآگاه شما را به سمت خود می‌کشد. در این بازار می‌توانید انواع ادویه‌جات و ترشی تا کفیر، کاری و لوازم پخت و پز، قهوه و هر سوغاتی خوراکی که بخواهید، تهیه کنید.

آدرس: دیره، الراس، خیابان ۴۴

بهترین مراکز خرید دبی
بهترین مراکز خرید دبی

بازارچه عطر دبی

این بازارچه یکی از بهترین مراکز خرید دبی در منطقه بور است که با بیش از ۴۰ سال قدمت با غرفه‌های کوچک در خیابان پر پیچ و خم هفتم قرار دارد. در این غرفه‌ها انواع شیشه‌های رنگارنگ عطر، عود، بافور، عطر‌های ساخته شده با طلا، عطر‌های جامد با بوی چوب مناسب هر شخصیتی پیدا می‌شود. عطرهای موجود در بازار مطابق دستور العمل‌های منتقل شده از نسلی به نسل دیگر ساخته می‌شوند. برخی از آنها بر پایه الکل و برخی دیگر بر پایه روغن هستند. در این‌جا حتی می‌توانید درخواست بدهید تا عطر دلخواهتان را برایتان درست کنند.

آدرس: دیره، خیابان هفتم

بازارچه مدینه

بازارچه مدینه با ۷۵ فروشگاه به‌عنوان یکی از پاساژهای دبی در منطقه ساحلی جمیرا قرار دارد در این مجتمع دو هتل و حدود ۵۰ بار و رستوران وجود دارند. علاه بر خرید می‌توانید در محدوده بازارچه با قایق‌های سنتی سفر کنید. این بازارچه در شب بسیار دیدنی است چون برج‌های بادی بالای این بازارچه شب‌ها روشن می‌شود. همه چیز از تی‌شرت گرفته تا اسباب‌بازی‌ها، سخت‌افزار و نوت‌بوک‌ها و… در این بازار به‌فروش می‌رسد.

آدرس: جمیرا، جاده الصفوه

بهترین مراکز خرید دبی
بهترین مراکز خرید دبی

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨