بهترین و معروف ترین غذاهای دبی ، امارات | Dubai

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

غذاهای معروف دبی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست با غذاهای معروف دبی با شما خواهیم بود. برای آشنایی بهتر با غذاها و خوراکی های دبی در کشور امارات در ادامه با ما همراه باشید.

کشور امارات متحده عربی و به خصوص شهر دبی یکی از مقاصد توریستی و گردشگری بسیار محبوب در جهان است. این شهر با چهره لوکس، ساختمان های بلند و حس و حال لاکچری خود گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. اما دیدنی های دبی فقط معماری های باشکوه و لوکس این کشور نمی باشد، بلکه این کشور به طور کلی رو به پیشرفت بسیار زیادی است و جاذبه های تفریحی متنوعی نیز دارد. همچنین در سفر به دبی لذت امتحان کردن غذاهای سنتی این کشور یکی از بهترین بخش های سفر شماست به خصوص اگر شما از دوستداران گوشت و کباب هستید. در ادامه شما را با غذاهای سنتی دبی آشنا خواهیم کرد.

غذاهای محلی دبی

مجبوس – Machboos

مجبوس یک از معروف ترین غذاهای سنتی امارات می باشد که در واقع یک پلو پر ادویه و لذیذ است و طرفداران بسیاری در میان گردشگران امارات و همچنین مردم این کشور دارد، لازم به ذکر می باشد که ال مجبوس را می توانید در تمامی رستوران های موجود در شهر های ابوظبی و دبی سفارش داده و نوش جان کنید، جالب است بدانید که این غذا بسیار با ذائقه ما ایرانی ها سازگار می باشد و شما می توانید در صورت تمایل آن را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


غذاهای معروف دبی
غذاهای معروف دبی

مندی – MANDI

مندی نوعی غذای یمنی است، مواد اصلی این غذا مرغ و برنج است. آشپزان این غذا دو زانو روی زمین می نشستند و استخوان های مرغ را به خوبی تمیز کرده و گوشت مرغ را آرام آرام می پختند. در قدیم این مرغ ها را در تنورهای ساخته شده از خاک رس قرار می دادند تا خوب مغز پخت شود.

شیش تاووک – Shish Taouk

یکی دیگر از غذاهای معروف دبی نوعی کباب به نام شیش تاووک است. این غذا البته علاوه بر دبی و امارات در کشورهایی مثل ترکیه، لبنان، سوریه، آذربایجان و … هم خورده می شود و غذایی بسیار محبوب است. شیش تاووک تا حدودی شبیه به جوجه کباب خودمان است که البته به سبک و سیاق خاص دبی تهیه می شود و بسیار لذیذ و خوشمزه است. تکه های مرغ با ترکیبی از ادویه های خاص و خوش طعم مزه دار می شود و بعد روی آتش کباب می شوند.

غذاهای معروف دبی
غذاهای معروف دبی

قوزی – ghuzi

قوزی یکی از غذاهای عربی پر طرفدار است که بسیار پیشنهاد می شود در دبی امتحان شود، قوزی در حقیقت یک خوراک است که اغلب با گوشت گردن گاو پخته می شود، در این غذا گوشت کاملا طعم دار، پخته و به سیخ کشیده می شود و با فلفل دلمه و گوجه سرو می شود، قوزی در اصل باید در سیخ های مخصوص به خودش به سیخ کشیده شود. قوزی را در برخی از مناطق همراه با برنج سرو می کنند اما این غذا به خودی خود وعده ای کامل است و به برنج نیازی ندارد.

شاورما – SHAWARMA

شاورما یا شاورم غذایی روسی است و به وفور در سنت پترزبورگ یافت می شود اما در دبی هم طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. این غذا در امارات متحده ی عربی با گوشت خوب کباب، و طعم دار شده پخته می شود. از گوشت گوساله، مرغ و ماهی در آن استفاده می شود و طعمی شبیه به کباب ترکی دارد. کباب ها همراه با گوجه فرنگی و سبزیجات در نانی به نام پیتا پیچیده می شود، جالب است بدانید این نان اصالتا مخصوص به لبنان است.

غذاهای معروف دبی
غذاهای معروف دبی

کوشاری – Koshari

کوشاری نام یکی از محبوب ترین غذاهای عربی است که ریشه ی مصری دارد و در اغلب رستوران های مصر یافت می شود اما میتوان لذیذترین هایش را در دبی پیدا کرد. ماده ی اصلی این غذا برنج و ماکارونی است. برنج با عدس و نخود مخلوط می شود و رویش ماکارونی که همراه با سس گوجه فرنگی و پیاز داغ فروان مخلوط شده ریخته می شود. از طعم دهنده های کوشاری می توان به سرکه، نمک و فلفل اشاره نمود که مزه ای خاص و دوست داشتنی به این غذا می دهند.

شاکشوکا – Shakshuka

شاکشوکا اصالتا متعلق به نواحی مدیترانه و ترکیه است. این غذا به سادگی و در زمان کم آماده می شود و نوعی املت به حساب می آید. از مواد اصلی آن می توان به تخم مرغ، گوجه فرنگی، سیب زمینی، بادمجان و سیر اشاره کرد. در این املت از سبزیجاتی مانند جعفری هم به دلخواه استفاده می کنند. در شاکشوکا به هیچ عنوان از گوشت استفاده نمی کنند و این غذا به عنوان یکی خوراکی مناسب برای گیاهخواران پیشنهاد می شود.

غذاهای معروف دبی
غذاهای معروف دبی

شتر شکم پر – Turducken

این غذا یکی از بزرگ ‌ترین و پرحجم ‌ترین غذاهای تاریخ می باشد که در گینس ثبت شده است ، لازم به ذکر است که این غذا از زمره غذاهای گران و لوکس می باشد ، این شتر را سوخاری می کنند و بیشتر در مراسم‌  قبیله ‌ای اعراب می توان دید که در حال حاضر در می توان سر سفره ثروتمندان و اشراف دبی دید و از غذاهای اصلی به شمار می رود ، در تهیه این غذای گران قیمت از مرغ ، تخم مرغ ، ماهی و گوسفند استفاده می شود که همه این ها در داخل شکم شتر جا می گیرند.

منوشه – Manousheh

اگر شما به دنبال غذاهای مخصوص دبی هستید، این پیتزای محلی انتخاب مناسبی است. این خوراکی انتخابی فوق‌العاده برای وعده صبحانه است. که لای خمیر یا نان صاف را با مواد غذایی مختلفی مثل پنیر شور اکواووی، سبزیجات تازه و روغن زیتون پر می‌کنند. یکی از انواع منوشه با پنیر خامه‌ای شور و مربای شیرین و تخم‌مرغ و گوشت بره ریزریز شده است که حتماً باید آن را امتحان کنید.

غذاهای معروف دبی
غذاهای معروف دبی

هریس – harees

الهریس یکی از لذیذ ترین و محبوب ترین غذاهای سنتی امارات است که طرفداران بسیاری در میان مردم و گردشگران این کشور دارد و جالب است بدانید که این غذا در واقع همان حلیم ایرانی می باشد، مردم کشور امارات این غذای مقوی و لذیذ را اغلب در مجالس عروسی، ماه رمضان و مناسبت های ویژه طبخ کرده و سرو می کنند.

بابا گانوش – Baba Ganoush

از ترکیب تخم‌مرغ دودی که با پیاز، گوجه و روغن زیتون مخلوط شده غذایی به دست می‌آید که بابا گانوش نام دارد. این غذای لذیذ در لیست بهترین غذاهای دبی جا گرفته است.

غذاهای معروف دبی
غذاهای معروف دبی

لحم بیعجین – Lahem BI Ajin

لحم بیعجین غذایی شبیه پیتزاست با این تفاوت که روی خمیر آن تکه‌های گوشت تند می‌ریزند. کسانی که علاقه به خوردن غذاهای تند دارند، این غذا را خوشمزه‌ترین غذای دبی می‌دانند. پیشنهاد می‌کنیم با فلفل قرمز، سس تاباسکو و لیموی تازه سرو شود.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨