بهترین دسرها و شیرینی های دبی ، امارات | Dubai

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

شیرینی های معروف دبی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست با شیرینی های معروف دبی با شما خواهیم بود. برای آشنایی بهتر با دسرها و شیرینی های دبی در کشور امارات در ادامه با ما همراه باشید.

کشور امارات متحده عربی و به خصوص شهر دبی یکی از مقاصد توریستی و گردشگری بسیار محبوب در جهان است. این شهر با چهره لوکس، ساختمان های بلند و حس و حال لاکچری خود گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. اما دیدنی های دبی فقط معماری های باشکوه و لوکس این کشور نمی باشد، بلکه این کشور به طور کلی رو به پیشرفت بسیار زیادی است و جاذبه های تفریحی متنوعی نیز دارد.

همچنین در سفر به دبی لذت امتحان کردن دسرها و شیرینی های مخصوص این کشور یکی از بهترین بخش های سفر شماست. شیرینی های دبی شباهت زیادی به دسرها و شیرینی های کشورهای عربی اطراف و حتی کشور ترکیه دارد. در ادامه شما را با شیرینی های معروف دبی آشنا خواهیم کرد.

خانفروش – Khanfaroosh

خانفروش نوعی شیرینی معروف در دبی است که ترکیبی فوق‌العاده از آرد، تخم‌مرغ، شکر، مایه‌خمیر، دارچین، زعفران و گلاب دارد. این شیرینی خوشمزه معمولا با چای سرو می‌شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


شیرینی های معروف دبی
شیرینی های معروف دبی

کنافه – Knafeh

ملکه دسرهای عربی! کنافه یک شیرینی چسبناک است که از پنیر شیرین و شیره با عطر گل رز و پسته خردشده تشکیل می‌شود. این خوراکی از محبوب‌ترین و سنتی‌ترین خوراکی‌های شهر است.

مهلبیه – Mahalabiya

مهلبیه به عنوان یک دسر شاخص شیرین مزه در خاورمیانه شناخته می شود، اما این دسر می تواند به تنهایی یک وعده ی غذایی کامل هم باشد. این دسر با شیر جوشانده شده درست می شود و با گلبرگ های گل محمدی و سرخ و همچنین پرتقال طعم دار می شود. مهلبیه سرد سرو می شود و پیش از آوردن چند ساعت باید در یخچال بماند. یکی از بهترین اماکنی که می توانید مهلبیه های خوشمزه عربی را میل کنید شهر دبی است، این فرصت را از دست ندهید.

شیرینی های معروف دبی
شیرینی های معروف دبی

لقیمات – Luqaimat

این خوراکی که ترکیبی از میوه‌های پخته فریز شده با کره و شیر و شکر و آرد و زعفران و دارچین است در طول ماه رمضان پرطرفدارترین غذای دبی است. هرچقدر بیشتر از آن بخورید بیشتر عاشقش می‌شوید. از هر کسی درباره خوراکی‌های محلی دبی بپرسید بی‌شک از لقیمات نام می‌برد.

ام علی – Umm Ali

ام علی را می توان یک نوع پودینگ دانست که با طعم کره ای، خامه ای و خوش طعمی که دارد یکی از بهترین دسرهای دبی به حساب می آید. برای تهیه دسر ام علی شیر، خامه و شکر را با هم ترکیب می کنند و روی حرارت قرار می دهند تا ترکیبی خامه ای و یک دست به وجود بیاید. در کافه رستوران ایلا (ILA) می توانید یکی از بهترین کیفیت های این دسر را امتحان کنید.

شیرینی های معروف دبی
شیرینی های معروف دبی

باسبوسا – Basbousa

یکی دیگر از بهترین دسرهای دبی یک نوع شیرینی سنتی عربی به نام باسبوساست. این کیک هم مثل اکثر دسرهای عربی بسیار شیرین است و برای سرو همراه با قهوه عربی و چای بسیار مناسب است. این کیک معمولا بعد از وعده های غذایی مجلسی به عنوان دسر سرو می شود و طعمی بسیار لذیذ و دلپذیر دارد. طرز تهیه این کیک بسیار ساده است و از آرد سمولینا و گاهی پودر نارگیل تهیه می شود و بعد روی کیک شهدی غلیظ ریخته می شود و با مغز بادام و پسته تزئین می شود. انواع مختلف کیک باسبوسا با عسل، گلاب یا بهارنارنج تهیه می شود تا عطر و طعم دلپذیری داشته باشد.

چباب – Chebab

شاید تا به حال بارها پنکیک خورده باشید اما مطمئنا پنکیک اماراتی یا همان چباب طعمی متفاوت و منحصربفرد دارد. تفاوت اصلی چباب با پنکیک های عادی استفاده از ادویه های معطر مثل زردچوبه، هل و زعفران است که رنگ و بویی دلپذیر به این پنکیک ها می دهد. زعفران رنگ طلایی خوشرنگی به پنکیک می دهد و روی آن معمولا با شهد و شربت های مختلف تزئین می شود. پیشنهاد می کنیم در سفرتان به دبی حتما این پنکیک های خوش عطر و خوش طعم را امتحان کنید.

شیرینی های معروف دبی
شیرینی های معروف دبی

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨