دیدنی های صنعا ، پایتخت کشور یمن | Sana’a

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های صنعا

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست دیدنی های صنعا را خواهیم داشت. برای آشنایی با جاذبه های دیدنی پایتخت کشور یمن در ادامه با ما همراه باشید.

یمن با نام رسمی جمهوری یمن، کشوری در جنوب غربی آسیا و در جنوب شبه‌جزیره عربستان واقع در خاورمیانه و پایتخت آن به صورت رسمی شهر صنعا است. یمن دارای دو ساحل مهم است، ساحلی غربی در کرانهٔ دریای سرخ و ساحلی جنوبی در کرانهٔ دریای عرب، همچنین دارای بیش از ۲۰۰ جزیره است که مهم‌ترین آن‌ها جزایر سقطرا در دریای عرب است. این کشور گنجینه ای زیبا از حیوانات و گیاهان دارد و در نقاط کوهستانی دارای جنگل‌های انبوه و در نقاط دیگر دارای نخلستان و باغ‌های میوه گوناگون است.

صنعا (Sana’a) پایتخت کشور یمن و یکی از شهرهای تاریخی و زیبای این کشور به حساب می آید. صنعا در دل بخش کوهستانی یمن قرار گرفته و بلندای آن از سطح دریا ۲۲۰۰ متر است. در پیرامون صنعا چندین کوه از جمله جبل نوقوم و ایبن قرار گرفته ‌است. فاصله صنعاء تا خلیج معروف عدن حدود ۳۲۰ کیلومتر است. در ادامه با مناطق دیدنی صنعا آشنا می شویم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاهای دیدنی صنعا

شهر قدیمی صنعا – Old City of Sanaa

شهر قدیمی صنعا نیز که به کرات مورد حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی قرار می‌گیرد، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری یمن و پایتخت این کشور است که در میان کوهستان واقع شده و باغ‌های سرسبز فضای بین خانه‌ها و مساجد این شهر زیبا را پر کرده است. سازمان میراث جهانی پیشنهاد کرده است برای محافظت از بافت قدیمی شهر صنعا یک مرز حائل دور آن ایجاد شود.

دیدنی های صنعا
دیدنی های صنعا

منطقه باب الیمن – Bab al-Yemen

دروازه یمن، دروازه اصلی دیوار مستحکم قدیمی صنعا، در منتهی الیه جنوب شهر است. شکل ظاهری آن از قرن هفدهم میلادی و توسط سام پسر نوح طراحی شده است. این دروازه امروزه آراسته ترین دروازه شهر قدیمی صنعا است.

قلعه دار الحجر (خانه سنگی) –  Dar al-Hajar

دارالحجر یک کاخ سلطنتی است که در وادی دهر در حدود 15 کیلومتری صنعا واقع شده است. این بنا در دهه 1920 به عنوان کاخ تابستانی یحیی محمد حمید الدین، حاکم یمن در سال های 1904 تا 1948 ساخته شده است. این بنا در بالای مکانی ساخته شده است که در سال 1786 برای دانشمند الامام منصور ساخته شده است.

دیدنی های صنعا
دیدنی های صنعا

موزه ملی یمن – national museum of yemen

موزه ملی یمن در صنعا، در سال 1971 در دارالشکر که یکی از کاخ های امام یمن است تأسیس شد. این مکان در نزدیکی گنبد مسجد قببت المتوکل در میدان التحریر در مرکز شهر واقع شده است. موزه اخیرا به ساختمانی مجاور به نام دارالصدا منتقل شده است.

کاخ قومدان – Ghumdan Fortress

کاخ قومدان، یا قصر قومدان یا کاخ قمدان، یک کاخ و قلعه باستانی در صنعا یمن است. این قلعه اولین قلعه شناخته شده در جهان است. آنچه از محوطه باستانی غومدان باقی مانده است، زمینی است از ویرانه های درهم و برهم در مقابل درهای اول و دوم شرقی مسجد جامی.

دیدنی های صنعا
دیدنی های صنعا

مسجد الصالح – Al Saleh Mosque

یکی دیگر از مکان های دیدنی یمن، مسجد صالح در صنعا می باشد که از مکان های تاریخی و فرهنگی پایتخت یمن به شمار می رود و این مسجد دارای ۴ مناره بلند به طول ۱۶۰ متر و ۴ گنبد بزرگ و ۲ مناره کوچک می باشد، تمام این بنا به وسیله حکاکی های زیبا و زیورآلات چوبی تزئین شده است و در انحصار این مسجد، باغ های زیبایی قرار گرفته است.

مسجد جامع صنعا – Great Mosque of Sana’a

مسجد جامع صنعا مسجدی باستانی در صنعا و یکی از قدیمی ترین مساجد جهان است. گفته می شود این مسجد در اوایل دوره اسلامی تأسیس شده است، طبق گفته ها ساخت آن باید در سال 633 باشد.

دیدنی های صنعا
دیدنی های صنعا

بازار سوک المیلح – Souk Al-Milh

این بازار یکی از مکان های قدیمی و بزرگ در صنعا است که باید آن را ببینید، فراموش نکنید که دوربین همراه خود داشته باشید. همه چیز از مصنوعات باستانی گرفته تا ادویه جات، لباس، جواهرات و غذاهای متنوع در اینجا وجود دارد. اوایل صبح که محلی ها بیرون می آیند و برای خرید مایحتاج روزانه خود در این منطقه به سر می برند، این بازار بسیار پر جنب و جوش است. این بازار مملو از فرصت های شگفت انگیز عکاسی است زیرا رنگ ها در اینجا شگفت انگیز هستند.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨