زیباترین جاده های ایران کجاست ؟ | Iran

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

زیباترین جاده های ایران

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره زیباترین جاده های ایران خواهیم گفت. برای دیدن رویایی ترین و باصفا ترین جاده های ایران در ادامه با ما همراه باشید.

ایران (Iran) عزیزمان یکی از زیباترین کشورهای جهان و معروف به کشور چهار فصل است. کشوری که در هر گوشه آن می توان فصول مختلف را همزمان تجربه کرد. از شمال سرسبز و زیبا گرفته تا جنوب و سواحل گرم و بی نظیر آن، سراسر ایران پر از زیبایی های طبیعی بکر و دیدنی است.

اگر به سفرهای جاده ای علاقه مندید و میخواهید در سفر از زیبایی های جاده لذت ببرید، گزینه های بسیار زیادی برای سفر دارید. جاده های بسیار زیبایی در سرتاسر کشورمان وجود دارد که تجربه سفری لذت بخش را به شما می دهند. پس اگر می خواهید علاوه بر مقصد، مسیر سفرتان نیز زیبا و دیدنی باشد در ادامه با ما باشید تا زیباترین جاده های ایران را به شما معرفی کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاده چالوس

وقتی از زیباترین جاده‌های ایران حرف می‌زنیم، اولین جاده‌ای که به ذهن اکثر مردم می‌رسد، جاده چالوس است. جاده‌ی چالوس به طول 163 کیلومتر، شهر کرج و چالوس را به هم متصل می‌کند. این جاده که حدود 86 سال پیش در استان البرز احداث شده است، به خاطر جاذبه‌هایی مانند باغ‌های کنار جاده، مناظر کوه‌های سرسبز و مه گرفته، منظره‌ی زیبای سد امیرکبیر، رودهای کرج و چالوس و رستوران‌های کنار جاده یکی از زیباترین جاده‌های ایران و جهان محسوب می‌شود. افراد زیادی هم فقط برای لذت بردن از جاذبه‌هایی که در جاده چالوس وجود دارد، مانند غار یخ مراد یا پیست اسکی دیزین، این جاده را به عنوان مقصد خود و نه تنها مسیری برای سفر انتخاب می‌کنند.

زیباترین جاده های ایران
زیباترین جاده های ایران

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم-خلخال که استان‌های گیلان و اردبیل را به هم متصل می‌کند حدود 70 کیلومتر طول دارد و به عقیده گردشگران یکی از زیباترین جاده‌های جنگلی ایران است که شگفتی‌های آن بی‌انتهاست. این جاده که خود به تنهایی یکی از جاذبه های گردشگری استان گیلان و اردبیل محسوب می‌شود به قدری زیباست که بدون شک تمایل دارید در جای‌جای آن توقف کنید و مسحور طبیعت منحصر به فردش شوید. تصور کنید در مسیری قدم می‌گذارید که درختان اطرافش را احاطه کرده‌اند و نسیم خنکی صورتتان را نوازش می‌کند و قطرات باران ملایمی نیز روی پوستتان می‌نشیند و طراوت تازگی را به شما هدیه می‌دهد. این مسیر حیرت‌انگیز از شهر اسالم آغاز می‌شود و در ابتدا از جنگلی پیچ در پیچ می‌گذرید و پس از یک ساعت رانندگی به دشت‌هایی سرسبز می‌رسید که چشم‌اندازهای خارق‌العاده‌ای دارد.

گردنه حیران

جاده حیران یا گردنه حیران از آن نام هایست که حتما به گوش هر ایرانی خورده است. جالب است بدانید نه تنها در ایران بلکه در اروپا و شرق دور هم نام گردنه حیران را شنیده اند و آنهایی که از آن دیدن کرده اند راجب این جاده مطالب نوشته اند . این جاده دو استان اردبیل و گیلان را به هم متصل کرده است. با توجه به جمله قبل میتوانید حدس بزنید که این جاده از میان دو بهشت عبور میکند پس حتما زیبایی های غیر قابل وصفی دارد. تپه هایی که در هر فصل شکل جدیدی به خود میگیرند یکی از جذابیت های بارز این جاده هستند. دهکده توریستی حیران و تله‌کابین حیران هم از دیدنی های مسیر حیران به شمار می‌روند که با مهیج‌ترین امکانات تفریحی میزبان شما خواهند بود.

زیباترین جاده های ایران
زیباترین جاده های ایران

جاده هراز

جاده ی زیبایی که از دره رود هراز میگذرد و زیبایی های قله دماوند با عبور از این جاده نمایان میشه. این جاده از بی نظیرترین و تاریخی ترین جاده های جهانه که در سال 89 به انتخاب مردم زیباترین جاده ایران انتخاب شده. در گوشه و کنار این جاده زیبا جاذبه های گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی وجود داره و همین علت باعث شده گردشگران زیادی از این جاده رفت و آمد کنند و در طی مسیر قله دماوند، آبشار شاهان دشت ، آبشار قلعه دختر ، آبشار امیری ، آبگرم لاریجان ، سد لار تماشا کنید و از زیبایی های آن لذت ببرید.

جاده شاهرود گرگان (توسکستان)

جاده زیبا و جنگلی شاهرود گرگان (معروف به جاده توسکستان) شاهرود سمنان را به روستای توسکستان در جنوب شرقی گرگان متصل می‌کند. این مسیر خاطره جاودانه ایی را توسط مناظر چشم نوازش برای شما خواهد ساخت و یکی از زیباترین جاده های ایران است. رانندگی در مسیر جنگلی جاده شاهرود توسکستان با کوه‌های سرسبز و جاده‌ای پر پیچ و خم، هیجان و نشاط را برای شما به امغان می‌آورد. درختانی چون بلوط، توسکا و اورس در این مسیر میزبان شما خواهند بود و چتری از برگ را برایتان فراهم کرده‌اند که در فصل های گوناگون سال تمام این مناظر شکل وشمایل تازه ای برای شما می‌سازند.

زیباترین جاده های ایران
زیباترین جاده های ایران

جاده سیاهکل به دیلمان

جاده ای کوهستانی در دل جنگل های گیلان که از دل جنگل های متراکم می گذرد و پیچ وخم زیادی را پشت سر می گذارند. در طول مسیر رودخانه ای شما را همراهی می کند و آبشار لونک را پشت سر خواهید گذاشت. در انتهای جاده به ارتفاعات بالایی می رسید و می توانید تغیرات طبیعت پیرامونتان را به وضوح احساس کنید.

جاده عباس آباد کلاردشت

جاده عباس آباد کلاردشت یکی از دیدنی های مازندران است و در رده زیباترین مسیرهای جاده‌ای ایران جای می‌گیرد. از مسیر عباس آباد به کلاردشت را که در پیش بگیرید، با جاده‌ای جنگلی و رؤیایی رو به رو خواهید شد و دلتان نمی‌خواهد به انتهای آن برسید. نم‌نم باران بهاری بر روی گونه‌هایتان می‌نشیند به همراه هوای مطبوع و خنک جاده حس تازگی و طراوت به شما منتقل می‌کند و مجاب می‌شوید که اندکی در مسیر توقف کنید و از زیبایی‌های خدادادی منطقه لذت ببرید و اگر خوش ‌شانس باشید از میوه‌های جنگلی و خوش طعم جنگل مانند تمشک، آلوچه وحشی، انار و ازگیل بچینید و طعم بی‌نظیر آن‌ها را امتحان کنید.

زیباترین جاده های ایران
زیباترین جاده های ایران

جاده کلاله به خالد نبی

یکی دیگر از زیباترین جاده‌های ایران را می‌توانید در استان گلستان و در شهرستان کلاله پیدا کنید. این جاده در 65 کیلومتری گنبد کاووس قرار گرفته است و با توجه به فصلی که برای سفر به این مکان انتخاب می‌کنید، ممکن است دشت‌های سرسبز و پر از گل‌های شقایق، مزارع طلایی گندم و روستاهای باصفایی را ببینید. آرامگاه خالد نبی که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران و زائران را جذب می‌کند، در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد و به خاطر گرما و سرمای شدید در تابستان و زمستان، بهترین زمان سفر به این جاده‌ی رویایی، در ماه‌های فروردین و اردیبهشت است.

جاده سراوان فومن

اگر از سمت تهران قصد سفر به سوی فومن را دارید حتما پشنهاد میشود که مسیر سراوان را امتحان کنید. این جاده جنگلی از خوش آب و هوا ترین جاده های ایران است و بوی جنگل تا مدت ها پس از گذر از این جاده در مشامتان میمانند. مه صبحگاهی در اغلب روزهای سال در کنار سرسبزی درختان جنگل فضایی رویایی ایجاد می‌کند . این جاده په در پاییز و چه در زمستان و بهار همیشه مکان مورد علاقه عکاسان است زیرا که زیبایی های فراوان آن میتواند به راحتی روی هر کارت پستالی بنشیند. در ابتدای این جاده نیز موزه آثار تاریخی گیلان وجود دارد وشما میتوانید با اندکی تامل در طول سفر آثاری ارزنده از ایران قدیم را شاهد باشید.

زیباترین جاده های ایران
زیباترین جاده های ایران

جاده هجیج اورامانات

هر سال گردشگران زیادی برای سفر به روستای هجیج از پاوه راهی این شهر می شوند، اما اغلب آن ها نمی ‌دانند‌ اگر همین جاده را تا انتها بروند با مناظر خیره کننده ای از رودخانه پرآب سیروان، آبشارها و چشمه ‌های آن مواجه خواهند شد. عرض جاده باریک است و در برخی از قسمت های باغ های سر سبز و بعضی جاهای دیگر چندمتر برف! انتظار شما را می کشند. امتداد این جاده آبشاری فوق العاده پر آب به نام بل جریان داشت. در طول مسیر کبابی های با کیفیتی نیز وجود دارد. بهترین زمان بازدید از آن بهار است، چرا که تابستان ها گرم و زمستان هایی سخت دارد.

جاده مرزی ارس جلفا

در حاشیه رود ارس جاده‌ای دیدنی قرار دارد که با چشم‌اندازی تماشایی به یکی از جاده‌های زیبای ایران تبدیل شده است. این جاده در مرز بین ایران و ارمنستان قرار دارد و به موازات رود ارس از منطقه ارسباران شروع و به جلفا ختم می‌شود. قدم در این جاده که بگذارید، از یک سو جنگل‌ها و کوه‌های سرسبز را می‌بینید و در طرف دیگر و در آن سوی رودخانه، خانه‌های روستایی کشور همسایه را مشاهده خواهید کرد که می‌تواند برایتان جذاب باشید.

زیباترین جاده های ایران
زیباترین جاده های ایران

جاده ساحلی چابهار بریس

جاده ساحلی چابهار-بریس یکی از جاده‌های زیبای جنوب کشور است که در امتداد دریای عمان قرار دارد و چابهار را شهر بریس متصل می‌کند. این جاده ساحلی از در نقاطی دارای شیب است و تجربه از یک رانندگی پر هیجان را برایتان به ارمغان می‌آورد. در طول مسیر در یک طرف جاده صخره‌هایی مشاهده می‌کنید که به دلیل فرسایش آب اشکال منحصر به فردی دارند و در طرف دیگر نیز سواحل زیبای دریای عمان را می‌بینید که درخشش آن نگاهتان را به خود جلب می‌کند. تالاب لیپار یکی از دیدنی های این مسیر است که در فاصله 15 کیلومتری از جاده بریس چابهار قرار دارد و علاوه بر آن می‌توانید از کوه های مینیاتوری و جنگل حرا که از مهم‌ترین دیدنی های چابهار محسوب می‌شوند نیز بازدید داشته باشید.

جاده زنجان منجیل

زمانی که از اتوبان زنجان به سمت قزوین در حال حرکت هستید، جاده‌ای به سمت شمال دیده می‌شود که در ۱۵ کیلومتری جاده قرار دارد. این مسیر بسیار پرپیچ‌وخم است و حتی می‌توان جاده چالوس را انگشت کوچک آن دانست! ابتدای مسیر سربالایی‌هایی با زاویه زیادی دیده می‌شود و در ادامه سرپایینی‌های شدیدی وجود دارد. در طول مسیر می‌توانید از نمای زیبای دریاچه سد منجیل لذت ببرید.

زیباترین جاده های ایران
زیباترین جاده های ایران

جاده سپیدان به نورآباد

اما در ادامه سفر در زیباترین جاده های ایران به استان فارس می رسیم که بهارهای بهشتی و پاییز و زمستانی دیدنی دارد. در این استان جاده های فوق العاده زیادی مانند جاده سپیدان به یاسوج، دشت ارژن، دشت برم و جاده شیراز به سپیدان قرار دارند اما میتوان سپیدان به نور آباد را زیباترین آن ها نامید. مسیری که در گذر از آن مزارع و زمین ‌های کشاورزی، دشت‌ های وسیع و کوه‌ های زیبا و چشمه ساران و رودخانه های فراوان را پشت سر خواهید گذاشت.

جاده جندق به معلمان

یکی دیگر از زیباترین جاده های ایران که طبیعتی کویری دارد و در راه اصفهان به دامغان قرار گرفته است. هنگام رانندگی در این جاده در سوی خود سراب خواهید داد. اغلب اوقات جاده بسیار خلوت است به نحوی که سکوت و آرامش آن اصلی ترین جاذبه جاده برای ساکنان شهرهای شلوغ و پرازدحام خواهد بود دروازه ی ورود به یکی از جهنمی ترین و در عین حال زیباترین کویرهای صعب العبور ایران که به برمودای ایران معروف است و ریگ جن نام دارد در این جاده قرار گرفته است.

زیباترین جاده های ایران
زیباترین جاده های ایران

جاده شهداد نهبندان

این بار خودرو را به سمت استان کرمان می رانیم و وارد جاده شهداد به سمت نهبندان می شویم. یکی از زیباترین جاده های ایران که کاملا کویری است. در این مسیر طبیعتی را خواهید دید که تا چندی قبل آرزوی علاقه مندان به طبیعت بوده است. گذر از میان بزرگ ترین عارضه های کلوخی جهان معروف به کلوت های شهداد که برخی آن را قصرهای جن و پری نام می نامند از اصلی ترین جاذبه های مسیر است. سعی کنید هنگام طلوع آفتاب در جاده باشید تا تلالو خورشید بر روی شن ها شما را شیفته خود سازد.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨