پارک جنگلی سراوان رشت
پارک جنگلی سراوان رشت

آشنایی با پارک جنگلی سراوان رشت

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پارک جنگلی سراوان رشت

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران و جاهای دیدنی گیلان درباره پارک جنگلی سراوان رشت سخن خواهیم گفت پس اگر قصد سفر به استان گیلان را دارید بد نیست سری به این پارک جنگلی زیبا بزنید

پارک جنگلی سراوان رشت یکی از کهن ترین جنگل های استان گیلان و شهرستان رشت به حساب می آید که با وجود گونه های گیاهی متنوع به جرات میتوان گفت یکی از جنگل های متنوع ایران و جهان است

برای دسترسی به این جنگل زیبا و کهن سال میتوانید با طی کردن حدود ۱۷ کیلومتر در جاده رشت – تهران به این پارک زیبا و دوست داشتنی برسید . پارک جنگلی سراوان ، از ﻗﺪﯾﻤﯽ ﺗﺮﯾﻦ ﻋﺮﺻﻪ ﻫﺎی ﺟﻨﮕﻠﯽ ﮔﯿﻼن می باشد که مجموعه ای کم نظیر از ﮔﻮﻧﻪ ﻫﺎی ﻣﺘﻨﻮع و نادر ﮔﯿﺎﻫﯽ ، ذﺧﺎﯾﺮ ژﻧﺘﯿﮑﯽ و ﭼﺸﻢ اﻧﺪازﻫﺎی بی نظیری را در خود جای داده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس



نزدیکی پارک جنگلی سراوان به مرکز استان و مجاورت با جاده سراسری که دسترسی آسان را فراهم می کند، باعث شده تا این پارک در زمره ی پارک های جنگلی مهم قرار گیرد و یکی از جاذبه های طبیعی گردشگری برای شهر رشت محسوب شود.

این پارک دارای پوشش گیاهی بی بدیلی می باشد که به دو بخش تقسیم می گردد یکی جنگل طبیعی و دیگری دست کاشت است. بخش طبیعی پارک از پایه های شاخه زاد و دانه زاد بلوط، ممرز و انجیلی و همچنین گونه های توسکا و اوجا تشکیل می گردد و بخش جنگل کاری نیز بیشتر از گونه های کاج تدا، کاج سیلوستریس، سرو نقره ای و زربین تشکیل شده اند.

پارک جنگلی سراوان رشت
پارک جنگلی سراوان رشت

در پارک جنگلی سراوان امکانات رفاهی در کنار طبیعت بی نظیر این منطقه برای گردشگران و مسافران فراهم گشته است و شامل چشم اندازهای طبیعی، وﺟﻮد رودﺧﺎﻧﻪ ﺳﻔﯿﺪرود و ﺳﯿﺎﻫﺮود در ﺿﻠﻊ ﺷﺮﻗﯽ، وجود ﭘﺮﻧﺪﮔﺎن و ﺟﺎﻧﻮران ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻧﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻗﺮﻗﺎول، ﮐﺒﮏ، دارﮐﻮب، ﺟﻐﺪ ﺟﻨﮕﻠﯽ، ﺧﺮﮔﻮش، راﺳﻮ و… همچنین ﺧﺰﻧﺪﮔﺎن و ﺣﺸﺮات گوناگون، آلاچیق ها و تاسیسات رفاهی، میز و نیمکت، کباب پز، محوطه بازی برای کودکان، وسایل بازی کودکان، سرویس بهداشتی، سکوی نصب چادر و … و همچنین امکاناتی برای بازی پینت بال می باشد.

پارک جنگلی سراوان رشت
پارک جنگلی سراوان رشت

یکی از دیدنی های جذاب این پارک، موزه ای تحت عنوان میراث روستایی است که معماری یکصد ساله مناطق جلگه ای و کوهستانی گیلان و شیوه زندگی روستایی را بازسازی کرده و زندگی مردم این خطه از کشورمان را برای شما به تصویر می کشد. این موزه یکی از تماشایی ترین بخش های این پارک جنگلی است که در تمامی ایام سال توجه گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می کند.

همچنین می توان به کاروانسرای لات که یکی از مکان های تاریخی این منطقه و همچنین بقعه متبرک امامزاده هاشم که از جمله مکان های مذهبی استان گیلان به شمار می آید، اشاره کرد.

از دیگر جاذبه های پارک جنگلی سراوان میتوان به;

وجود چشم اندازهای طبیعی فراوان

وجود رودخانه سفید رود و سیاهرود در ضلع شرقی

وجود پرندگان و جانوران گوناگونی همچون; قرقاول , کبک , دارکوب , جغد جنگلی , خرگوش , راسو و ..

آلاچیق های متعدد, وسایل بازی برای کودکان و امکانات رفاهی کامل دیگر از قبیل زمین پینت بال و .. برای مسافران اشاره کرد.


مقالات بیشتر مطالعه کنید :


 



 الی گشت    

                تور کیش