راهنمای سفر به اهواز | Ahvaz

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

راهنمای سفر به اهواز

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست راهنمای سفر به اهواز راخواهیم داشت. برای آشنایی با این شهر زیبا در استان خوزستان، در ادامه با مجله تاپ توریست باشید.

اهواز مرکز استان خوزستان و یکی از شهرهای پر جمعیت ایران است. اهواز یکی از بهترین شهرهای ایران که جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. جاهای دیدنی اهواز که یکی از شهرهای صنعتی و نفت‌خیز کشورمان است و اکثر مردمان آن به زبان عربی و فارسی سخن می‌گویند زبانزد خاص و عام است. در این مقاله راهنمای سفر به اهواز را خواهیم داشت.

اهواز در گذشته و به خصوص در 8 سال دفاع مقدس، شاهد اتفاقات و رویدادهای مهمی بوده که شاید بسیاری از آن‌ها تلخ باشد. اما امروزه این شهر بزرگ، یکی از برترین شهر‌های کشور در زمینه‌های مختلف است و مردمان غیور آن توانسته‌اند آثار خرابی حاصل از جنگ را آباد کنند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


اهواز یکی از هشت کلان شهر ایران به حساب می آید و رودخانه کارون درست از وسط شهر اهواز می‌گذرد و این شهر را به ۲ قسمت شرق و غرب تقسیم می‌کند و در حال حاضر یکی از شهرهای توریستی کشور است. در ادامه با راهنمای سفر به اهواز با ما باشید.

راهنمای سفر به اهواز
راهنمای سفر به اهواز

اطلاعات ضروری

کد اهواز: 061

فاصله از تهران: 834 کیلومتر

مدت سفر زمینی: حدود 10 ساعت

مدت سفر هوایی: 1 ساعت و 11 دقیقه

مدت سفر با قطار: 14 ساعت

آب و هوای اهواز

اهواز در بخش جلگه‌ای استان خوزستان قرار دارد. دمای هوا در تابستان تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد بالا می‌رود و در زمستان تا ۵ درجه بالای صفر کاهش پیدا می‌کند. بنابراین گرمای هوا در فصل تابستان ممکن است آزاردهنده باشد.

راهنمای سفر به اهواز
راهنمای سفر به اهواز

بهترین زمان سفر

آب و هوای این استان در شش ماه اول سال گرم و تاحدودی شرجی است، به طوری که روزهای گرم تابستان دما به ۵۰ درجه سانتی ‌گراد می ‌رسد. اما در نیمه دوم سال و نوروز هوا بسیار مناسب است و تنها در اواسط زمستان هوا کمی رو به سردی می ‌رود. بنابر این در راهنمای سفر به خوزستان پیشنهاد می کنیم فصل های خنک را انتخاب کنید.

جاذبه های گردشگری اهواز

اهواز جاذبه های دیدنی بسیار زیادی دارد که سفر به این شهر را برایتان لذتبخش می کنند. رود کارون، بازار کاوه، موزه هنرهای معاصر، بنای معین ‌التجار، دانشگاه سه گوش (دانشکده ادبیات)، بازار عبدالحمید، پل سفید اهواز، کلیسای سورت مسروپ، آرامگاه علی ابن مهزیار، طولانی ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه، پل طبیعت کیانپارس و لشکرآباد (بازار فلافل اهواز) از جمله دیدنی های این شهر هستند. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های دیدنی اهواز لینک زیر را مطالعه کنید.

غذا و نوشیدنی

تمام شهرهای ایران غذاهای به خصوص و منحصر به فرد خود را دارند و یکی از لذت های سفر امتحان کردن غذاهای فرهنگ های متفاوت است. قلیه ماهی، ماهی صبور، فلافل، اوپیوزی (اشکنه ‌ی دزفول)، برونی (صندلی سلطون دزفولی)، برشک، حمیس توله، بنگو (ماست و خیار)، ماسووا، آش ارده، باقله توحه، شلی ارده، حریسه (حلیم)، شوربا، قلیه‌ی تخم‌مرغ، حشو، سمبوسه (مخصوص آبادان)، میگو پلو، دال عدس، للک و رنگینک، پوکورا، نافله، امگشت و … تنها بخشی از غذاها و خوراک‌ های سنتی این استان محسوب می‌ شوند. در سفر به اهواز رفتن به خیابان لشکرآباد و امتحان کردن فلافل را از دست ندهید.

راهنمای سفر به اهواز
راهنمای سفر به اهواز

رستوران ریورساید که از قدیمی‌های اهواز است، رستوران کنجد که علاوه بر قلیه‌های خوش‌مزه‌اش، کافه هم دارد، کبابی امید که بعضی‌ها معتقد هستند بهترین کباب را ارائه می‌کند و کباب‌سرا که از نامش پیدا است، غذای محبوب ایرانی، کباب دارد.

از دیگر رستوران های خوبی که می توان آن را پیشنهاد داد، رستوران گردان امپراطور در برج آی تی (IT) اهواز است. همچنین فلافل سرای ابوحیدر در خیابان خوش اخلاق لشکرآباد یکی از بهترین فلافل ها را دارد. همچنین شامباما، فست فود میزبان و فلافلی پت و مت در خیابان وهابی گزینه‌های خوش‌مزه‌ای برای فست‌فود و فلافل هستند.

رستوران هتل‌های اکسین و پارس به سرو غذای خوب به‌ویژه ماهی معروف هستند. در کیانپارس غذاخوری‌های زیادی هست که از میان آن‌ها رستوران سنتی کیانپارس، رستوران باغ فیروزه برای کباب و دیزی،‌ کبابی علی، رستوران راکی،‌ کبابی آقا جون، رستوران ایتالیایی سزار برای استیک و رستوران نوید کیفیت قابل‌قبولی دارند.

خرید در اهواز

همیشه قسمت خرید سوغاتی در هر سفری هیجان انگیز است. اگر به ماهی و خرما علاقه داشته باشید حتما از سوغاتی های اهواز خوشتان می آید. سوغاتی های این شهر شامل خرما، کلوچه های خرمایی، ماهی، لباس های محلی، وسایل تزئینی دریایی و … هستند که می توانید آنها را از بازارهای شهر تهیه کنید. یکی از این بازارها که اکثر نیازهای شما را برطرف می کند، بازار کاوه است که هم به رودخانه کارون نزدیک است و هم بازار پوشاک و خوراکی ست که در آن می توانید انواع ماهی ها و سوغاتی های اهواز را تهیه کنید.

راهنمای سفر به اهواز
راهنمای سفر به اهواز

اگر هم به گشت و گذار در مراکز خرید مدرن علاقه مندید، سیتی سنتر مهزیار ، مرکز خرید زهره، مرکز خرید زیتون و مرکز خرید کارون می توانند انتخاب های خوبی باشند. از دیگر مراکز خرید اهوز هم می توان به این موارد اشاره کرد: پاساژ کیش، بازار مرو، پاساژ سلمان فارسی، بازار طبقاتی امام رضا، برج کیانپارس، سیتی سنتر هیراد، مجتمع تجاری اداری سپید و بازار مرکزی کیانپارس.

اقامت در اهواز

در سفر به اهواز اگر تصمیم داشته باشید در هتل بمانید باید بدانید که اهواز هم هتل‌های لوکس و گران دارد مانند هتل پارس، هم هتل‌ها و مهمانسراهایی با قیمت ارزان‌تر که خدمات مناسبی هم ارائه می‌دهند. انتخاب از میان این‌ها به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد.

هتل پارس، بهترین و گرونترین هتل اهواز و هتل پرشیا، ارزون ترین هتل این شهر است. هتل نادری و هتل اکسین هم از جمله هتل های تمیز شهر هستند که می توانید در آنها اقامت داشته باشید.

اگر تمایل دارید در طول سفر کوتاه خود در نزدیکی رود زیبای کارون اقامت داشته باشید، ما به شما هتل پارس را پیشنهاد می‌دهیم. هتل پارس در ۵ طبقه، در خیابان شهید عابدی و در مجاورت رود کارون و پل معروف شهر اهواز، پل سفید یا پل معلق، واقع شده است.  این هتل  به مراکز دیدنی اهواز بسیار نزدیک است. حتی می‌توانید پیاده به سمت اماکن مهم اهواز بروید یا لب کارون قدم بزنید. این هتل ۴ ستاره است و دارای امکاناتی چون سالن بیلیارد، استخر، سالن کنفرانس و اجتماعات است.

هزینه های سفر

هزینه غذا

برای هر وعده غذا از حدود ۲۰ هزار تا ۵۰ هزار تومان هزینه دارید که در این میان فست‌فودها ارزان‌تر هستند و رستوران‌های لوکس و رستوران هتل‌ها قیمت منوی گران‌تری ارائه می‌کنند.

هزینه حمل و نقل

سیستم حمل و نقل عمومی در اهواز شامل اتوبوس، تاکسی خطی و تاکسی دربست است. اپلیکیشن اسنپ هم در اهواز خدمات ارائه می‌دهد و می‌توانید از آن بهره ببرید. مترو اهواز هنوز راه‌اندازی نشده است.

راهنمای سفر به اهواز
راهنمای سفر به اهواز

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨