باغ موزه قصر و باغ موزه هنر ایرانی

باغ موزه قصر و باغ موزه هنر ایرانی، دو جاذبه تماشایی در تهران

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

تهران پر از جاهای دیدنی است که هر کدام جذابیت‌ های خاص خودش را دارد. از طبیعت و باغ و بوستان گرفته تا موزه و بافت قدیمی شهر که جاذبه تاریخی دارند. امروز قصد داریم دو موزه دیدنی در پایتخت را به شما معرفی کنیم که ماجراجویی در آن‌ها بسیار برایتان لذت‌بخش خواهد بود. باغ موزه قصر و باغ موزه هنر ایرانی دو جاذبه تماشایی در پایتخت هستند که در این مطلب نگاهی کوتاه به آن‌ها می‌اندازیم. برای بررسی بیشتر جزئیات آن، پیشنهاد می‌کنیم سری به مجله گردشگری نابرو بزنید.

باغ موزه قصر و باغ موزه هنر ایرانی

از باغ موزه قصر بیشتر بدانیم

بوستان خرم آب آباد در زمان قاجاریه، امروزه تبدیل به یکی از موزه‌های تماشایی در تهران شده که از آن با نام باغ موزه قصر یاد می‌شود. در گذشته باغ موزه قصر در حاشیه جاده قدیم شمیران بوده و امروز در حاشیه بزرگراه شهید صیاد شیرازی واقع شده است. به دستور فتحعلی شاه قصری بزرگ در بوستان خرم آباد بنا شد که در دوران حکومت پادشاهان بعدی به آن بی‌توجهی زیادی شد. در نهایت در اختیار ژاندارمری قرار گرفت. در سال‌های بعدی در این مکان زندانی بنا شد و به‌خاطر آن‌که قبلاً قصری در آن وجود داشته، نام زندان قصر را برای آن انتخاب کردند.

باغ موزه قصر و باغ موزه هنر ایرانی

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


وارد باغ موزه قصر شوید

ساختمان باغ موزه قصر در فضایی سرسبز واقع شده است. مساحت این ساختمان در حدود 8800 متر است و شامل بخش‌هایی همچون مرکز اسناد، نمایشگاه، گالری، سالن اجتماعات و کافه است. به محض ورود به ساختمان باغ موزه قصر، سمت راست کلکسیونی از ماشین‌های لوکس قدیمی را خواهید دید و کمی که جلوتر بروید در سنگین ورودی زندان باغ موزه قصر مقابل‌تان قرار می‌گیرد.

باغ موزه قصر و باغ موزه هنر ایرانی

بندهای ساختمان باغ موزه قصر

یکی از قسمت‌های جالب ساختمان باغ موزه قصر، زورخانه موزه است که در هشتی اول ساختمان واقع شده است و می‌توانید شاهد تمرین ورزشکاران باستانی در این زورخانه باشید. بخش بعدی ساختمان باغ موزه قصر بند تاریخ است که شامل تصاویر، بیوگرافی و اشیای قدیمی است. بند سلول‌های انفرادی در ساختمان باغ موزه قصر برایتان بسیار جالب خواهد بود و نام افراد مشهوری همچون فرخی یزدی و لورنس عربستان را در این بند خواهید دید.

گالری هنر، گالری تاریخ، گالری ملک الشعرای بهار و… در دیگر بندهای ساختمان باغ موزه قصر قرار دارند. برای آشنایی بیشتر با دیگر بخش‌ها و ساختمان‌های باغ موزه قصر و مسیر دسترسی به این موزه، به سایت مجله گردشگری نابرو بروید و عبارت باغ موزه قصر را در آن جستجو کنید.

باغ موزه هنر ایرانی

باغ موزه هنر ایرانی در خیابان دکتر حسابی و در محله الهیه تهران قرار گرفته است. بنای باغ موزه هنر ایرانی مربوط به دوران پهلوی است که اکنون در فضای آن ماکت‌های زیبایی از بناهای ایرانی را خواهید دید. این ماکت‌ها از جنس بتون است و در دوره پهلوی به مناسبت جشن 2500 ساله در ایتالیا ساخته شده است.

این ماکت‌ها شامل آثار باستانی بسیاری همچون بنای هشت بهشت، چهل ستون، شمس العماره، سی و سه پل، کاروانسرای مهیار، باغ فین، نقش رستم، برج آزادی، مقبره دانیال نبی، قره کلیسا و گنبد سلطانیه است. همچنین ماکت برج میلاد از جنس کامپوزیت به این مجموعه اضافه شده است.

از دیگر جذابیت‌های تماشایی باغ موزه هنر ایرانی، مجسمه‌های ساخت دست هنرمندان داخلی و خارجی است که از دیدن آن‌ها لذت خواهید برد. کافه، کتاب فروشی و نگارخانه از دیگر بخش‌های باغ موزه هنر ایرانی است. برای آشنایی بیشتر با جزئیات باغ موزه هنر ایرانی، مجله گرشگری نابرو می‌تواند شما را راهنمایی کند.

موزه‌ها از تماشایی‌ترین جاذبه‌های هر شهر هستند و نباید از آن‌ها غافل شویم. باغ موزه قصر و باغ موزه هنر ایرانی، از جذاب‌ترین جاهای دیدنی تهران هستند که ماجراجویی در آن‌ها بدون شک برایتان فراموش‌نشدنی خواهد بود. حتماً سراغ این دو موزه بروید، اما پیش از رفتن بهتر است که از طریق مجله گردشگری نابرو در مورد آن‌ها بیشتر بدانید.

 



 الی گشت    

                تور کیش