بازارهای قدیمی اهواز | Ahvaz

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بازارهای قدیمی اهواز

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با بازارهای قدیمی اهواز آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با بازارهای اهواز در ادامه با مجله تاپ توریست باشید.

اهواز مرکز استان خوزستان و یکی از شهرهای پر جمعیت ایران است. اهواز یکی از بهترین شهرهای ایران که جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. جاهای دیدنی اهواز که یکی از شهرهای صنعتی و نفت‌خیز کشورمان است و اکثر مردمان آن به زبان عربی و فارسی سخن می‌گویند زبانزد خاص و عام است.

اگر برنامه سفر به اهواز دارید باید بدانید که این شهر علاوه بر دیدنی های تاریخی و جاذبه های طبیعی بسیار، مقصدی بسیار خوب برای خرید کردن نیز می باشد. شما می توانید در این شهر به بازدید از دیدنی های آن بپردازید، خرید کنید و زمانی که خسته شدید در شما زیاد رستوران ها و کافه های آن استراحت کنید. اهواز گزینه های خرید زیادی دارد، از بازارهای قدیمی چون عبدالحمید گرفته تا مراکز خرید مدرن و جدید. در ادامه ما بازارهای سنتی اهواز را به شما معرفی می کنیم. همچنین از طریق لینک زیر می توانید با بهترین مراکز خرید اهواز آشنا شوید.

بازار امام خمینی اهواز

این بازار هم یکی از قدیمی‌ترین‌هّای شهر است که امروزه نمای آن را بازسازی کرده‌اند. معماری‌اش با آجر انجام و مسقف است. در قدیم به این بازار خیابان پهلوی می‌گفتند. این بازار هنوز هم مانند قبل پر رونق و از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن قابل یافتن است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


بازارهای قدیمی اهواز
بازارهای قدیمی اهواز

بازار عبدالحمید

بازار عبدالحمید قدیمی‌ترین بازار شهر است. در زمان قاجار پاتوق ثروتمندان شهر و مهمترین مرکز تجاری بوده. امروز این بازار رونقش را از دست داده و دیگر محلی برای عرضه اجناس ارزان و آمد و شد قشر ضعیف‌تر جامعه است. حتی اگر قصد خرید ندارید به این بازار سری بزنید چون بناهای ارزشمند تاریخی مانند خانه دادرس و کاروانسرای شیخ خزعل در این بازار‌ند و دیدنشان خالی از لطف نیست.

بازارهای قدیمی اهواز
بازارهای قدیمی اهواز

بازار کاوه

بازار کاوه هم از آن بازارهای محلی و سنتی است. هنوز هم بسیاری اهوازی‌ها برای خرید ماهی و میگو و مایحتاج اولیه خانه اینجا را انتخاب می‌کنند. در این بازار انواع خوردنی های لذیذ، سوغات و کالاهای متنوع بسیاری را می توانید پیدا کنید. بهترین خرماهای اهواز را می توانید از این بازار سوغات ببرید.

بازارهای قدیمی اهواز
بازارهای قدیمی اهواز

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 07:00 تا 18:00 (جمعه ها تعطیل است).

بازارچه صدف

این بازار به آخر آسفالت هم مشهور است. بسیاری از مردم برای خرید ماهی و میوه به این بازار می‌آیند. هرچند چندان تمیز نیست اما دیدنش برای مسافران خالی از لطف نخواهد بود.

بازارهای قدیمی اهواز
بازارهای قدیمی اهواز

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 12:00 تا 18:00

بازار دست‌فروش‌ها

از بازار گرم و پر جنب‌وجوش دست‌فروشان می‌توانید پوشاک، شال و روسری، عطر و ادکلن، شیرینی، مواد غذایی و محصولات پلاستیکی  را تهیه کنید. قیمت این اجناس ارزان است. این دست‌فروش‌ها در مناطق مختلفی دیده می‌شوند اما عمدتا در راسته بازارهای کارون و عبدالحمید و پارک ربیع بساط می‌کنند.

بازارهای قدیمی اهواز
بازارهای قدیمی اهواز

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨