سایت,گردشگری,جاکاو,استان خوزستان,اهواز,پارک ساحلی اهواز,پارکهای اهواز,عکس پارک ساحلی اهواز,بوستان های اهواز,لیست پارکهای اهواز,آدرس پارک ساحلی اهواز,درباره پارک ساحلی اهواز,جاهای دیدنی خوزستان,جاهای دیدنی اهواز, فهرست دیدنیهای اهواز,لیست دیدنی های اهواز

پارک ساحلی اهواز | Ahvaz

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پارک ساحلی اهواز

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره پارک ساحلی اهواز صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این پارک محبوب در اهواز، در ادامه با مجله تاپ توریست باشید.

اهواز مرکز استان خوزستان و یکی از شهرهای پر جمعیت ایران است. اهواز یکی از بهترین شهرهای ایران که جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. جاهای دیدنی اهواز که یکی از شهرهای صنعتی و نفت‌خیز کشورمان است و اکثر مردمان آن به زبان عربی و فارسی سخن می‌گویند زبانزد خاص و عام است.

اهواز در گذشته و به خصوص در 8 سال دفاع مقدس، شاهد اتفاقات و رویدادهای مهمی بوده که شاید بسیاری از آن‌ها تلخ باشد. اما امروزه این شهر بزرگ، یکی از برترین شهر‌های کشور در زمینه‌های مختلف است و مردمان غیور آن توانسته‌اند آثار خرابی حاصل از جنگ را آباد کنند.  یکی از مکان های تفریحی اهواز که طرفداران زیادی دارد، پارک ساحلی اهواز است که در ادامه آن را به شما معرفی می کنیم.

پارک ساحلی اهواز که به صورت نواری طولانی در امتداد رود کارون کشیده شده است، در حال حاضر به عنوان یکی از تفرجگاه‌های اصلی و محبوب مردم این کلان شهر شناخته می‌شود. گردشگران و اهالی اهواز می‌توانند با حضور در این پارک ساحلی به دوچرخه سواری، والیبال، ماهیگیری، قایق سواری و بازی‌های دسته جمعی بپردازند و در کنار همراهان خود از لحظات باهم بودنشان لذت ببرند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


در پارک ساحلی اهواز در حاشیه رود زیبای کارون، کشتی‌های تفریحی بسیاری نیز به چشم می‌خورند که با سرو غذا و اجرای موسیقی زنده فضایی با نشاط را خلق کرده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به کشتی سوزیانا اشاره کرد. این کشتی سفید رنگ زیبا باعث می‌شود تا خاطره‌ای خوش را همراه موسیقی گوش‌نواز بر روی رود کارون تجربه کنید و از تک تک لحظات خود لذت ببرید.

پارک ساحلی اهواز
پارک ساحلی اهواز

همچنین بناهای جدید و قدیمی بسیاری نیز در کنار پارک ساحلی اهواز دیده می‌شوند که همچون کتاب تاریخ، داستان‌های زیادی را در خود حفظ کرده‌اند و تماشای آن‌ها شما را به گذشته خواهد برد. بناهایی مثل خانه معین التجار، پل سفید، پل بندهای ساسانی، پل سیاه، پل کابلی و ده‌ها دیدنی دیگر که قدم زدن در کنار آن‌ها و تماشای این سازه‌های قدیمی و جدید شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

پارک ساحلی اهواز
پارک ساحلی اهواز

در ساحل رود کارون پارک های متعددی ساخته شده و یا در حال ساخت می باشد که به صورت نواری و پیوسته در سرتاسر مسیر کشیده شده اند و دسترسی به آن ها از طریق جاده های ساحلی غربی و شرقی امکان پذیر می باشد.

از جمله این پارک ها در ساحل شرقی می توان به پارک های کارون، مهزیار، ملت و لاله، و در ساحل غربی به پارک های مالیات، گلستان(قوری) و دولت اشاره کرد. البته به علت پیوستگی این پارک ها، در بعضی مقاطع نام خاصی ندارند و تنها با به کار بردن موقعیت پارک مانند پل سفید خوانده می شوند که این طرز خوانده شدن درمورد پارک های دارای نام نیز صادق می باشد و شهروندان با به کار بردن محله های نزدیک به آن پارک ها آنها را می خوانند مانند پارک ساحلی کیانپارس که همان پارک دولت می باشد.

پارک ساحلی اهواز
پارک ساحلی اهواز

پس در سفر به اهواز حتما سری به پارک ساحلی نیز بزنید و در حین تماشای غروب دل‌انگیز این شهر خود را به عصرانه‌ای سبک مهمان کنید و از لحظاتی که در گنار رود کارون سپری می کنید لذت ببرید.

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨