بازار عبدالحمید اهواز ، قدیمی‌ترین بازار شهر | Ahvaz

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بازار عبدالحمید اهواز

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره بازار عبدالحمید اهواز صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با قدیمی ترین بازار اهواز، در ادامه با مجله تاپ توریست باشید.

اهواز مرکز استان خوزستان و یکی از شهرهای پر جمعیت ایران است. اهواز یکی از بهترین شهرهای ایران که جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. جاهای دیدنی اهواز که یکی از شهرهای صنعتی و نفت‌خیز کشورمان است و اکثر مردمان آن به زبان عربی و فارسی سخن می‌گویند زبانزد خاص و عام است.

اهواز در گذشته و به خصوص در 8 سال دفاع مقدس، شاهد اتفاقات و رویدادهای مهمی بوده که شاید بسیاری از آن‌ها تلخ باشد. اما امروزه این شهر بزرگ، یکی از برترین شهر‌های کشور در زمینه‌های مختلف است و مردمان غیور آن توانسته‌اند آثار خرابی حاصل از جنگ را آباد کنند.  یکی از کارهایی که میتوان در اهواز انجام داد خرید کردن است و یکی از بازارهای جذاب اهواز برای خرید، بازار عبدالحمید است که در ادامه آن را به شما معرفی می کنیم.

بازار عبدالحمید قدیمی‌ترین بازار اهواز به‌شمار می‌‌رود. این بازار در دوره‌ی قاجار نه‌ تنها بسیار رونق داشت؛ بلکه پاتوق پولدارهای منطقه برای خریدهای ریز و درشت نیز بود. خانه‌ی دادرس که از جمله‌ خانه‌های به‌جا مانده از دوره‌ی قاجار در اهواز است، در بازار عبدالحمید قرار دارد. اين بازار به جامانده از دوره قاجار در سال 1382 در فهرست آثار ملی به ثبت رسيد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


بازار عبدالحمید یکی از بازارهای قدیمی در شهر اهواز است که تاریخ، فرهنگ، هویت و سنت اهوازی‌ها را در کوچه پس کوچه‌های تنگ و باریک آن می‌توان نظاره کرد. حال و هوای سنتی این بازار پر از رنگ را می‌توان در رمان‌های احمد محمود نیز بخوانید، کتاب مجموعه داستان های بازار عبدالحمید نیز به تصور شما از این بازار کمک می‌کند.

بازار عبدالحمید اهواز
بازار عبدالحمید اهواز

این مرکز خرید در نقطه‌ی کانونی شهر قرار داشت و در اوایل فعالیتش به عنوان بازار اصلی شهر شناخته می‌شد. در دوران قاجار و سال‌ها بعد از آن، این مکان به عنوان مناطق زیبا، مهم و به روز اهواز به شمار می‌آمد و نمای آن منظره‌ی زیبا و چشم نوازی برای عابران داشت.

اکنون در این بازار که فرهنگ عربی در آن غالب است، می‌توانید پوشاک، طلا و زیورآلات، لباس عربی، دله (ظرف قهوه عربی) تهیه کنید. اگر از بازار عبدالحمید بازدید کرده و به معماری آن دقت کنید، متوجه قدمت زیادش خواهید شد. متأسفانه این بنا در حال حاضر، مورد بی‌توجهی مردم و مسئولین قرارگرفته و دیگر رونق قبل را ندارد.

بازار عبدالحمید اهواز
بازار عبدالحمید اهواز

صداهاي ناهنجار دستفروش ها آرامش اين بازار را به هم ريخته و تمركز براي دقت در يكي از آثار هويتي شهر را از بين مي‌برد.اين بازار كه يادگار به جامانده از نسل‌هاي پيشين اهواز است اكنون يكي از معضلات شهري شده و به جاي نگهداري از آن بايد چاره‌اي براي رفع معضلات ناشي از تجمع و دستفروشي در اين بازار انديشيد.

آدرس بازار عبدالحمید اهواز: استان خوزستان، اهواز، خیابان نظامی یا نظری‌پور، بین خیابان نادری و امام خمینی

هزینه بازدید: رایگان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨