کلیسای سورت مسروپ اهواز | Ahvaz

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

کلیسای سورت مسروپ اهواز

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره کلیسای سورت مسروپ اهواز صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با کلیسای مسروپ مقدس در شهر اهواز در استان خوزستان، در ادامه با مجله تاپ توریست باشید.

اهواز مرکز استان خوزستان و یکی از شهرهای پر جمعیت ایران است. اهواز یکی از بهترین شهرهای ایران که جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. جاهای دیدنی اهواز که یکی از شهرهای صنعتی و نفت‌خیز کشورمان است و اکثر مردمان آن به زبان عربی و فارسی سخن می‌گویند زبانزد خاص و عام است.

اهواز در گذشته و به خصوص در ۸ سال دفاع مقدس، شاهد اتفاقات و رویدادهای مهمی بوده که شاید بسیاری از آن‌ها تلخ باشد. اما امروزه این شهر بزرگ، یکی از برترین شهر‌های کشور در زمینه‌های مختلف است و مردمان غیور آن توانسته‌اند آثار خرابی حاصل از جنگ را آباد کنند. در ادامه می‌خواهیم کلیسای مسروپ مقدس را به شما معرفی کنیم که یکی از جاذبه های دیدنی و تاریخی اهواز برای گردشگران محسوب می‌شود.

کلیسای مِسروپ مقدس (سورپ مِسروپ) بنایی مربوط به دوره پهلوی است و در اهواز، در محدوده سرای دادرس در بازار عبدالحمید، واقع شده است. این کلیسا توسط «ترداد داویدیان» در سال ۱۳۴۷ خورشیدی که در شرکت ملی نفت مشغول به کار بوده طراحی و ساخته شد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


اکثر شهرهای ایران کلیساهایی دارند که به دست هموطنان ارامنه و مسیحی و برای عبادت آنها ساخته شده اند. کلیسای سورپ مسروپ اهواز یکی از آن دسته مکان‌های مذهبی است که ارامنه این شهر را هر یک شنبه به سوی خود فرا می‌خواند تا در آنجا به عبادت با پروردگار یکتا بپردازند.

کلیسای سورت مسروپ اهواز
کلیسای سورت مسروپ اهواز

نمای سفید رنگ کلیسای سورپ مسروپ اهواز نشانی از پاکی و تطهیر شناخته می‌شود که در خیابان مصطفایی این شهر خودنمایی می‌کند و نظر هر عابر پیاده‌ای را به خود جلب می‌کند، همچنین واژه مسروپ به معنای مقدس تعبیه شده که نشان از با ارزش بودن این محل مقدس قلمداد می‌شود.

کلیسای سورت مسروپ اهواز
کلیسای سورت مسروپ اهواز

امروزه کلیسای سورت مسروپ تنها مورد استفاده تعداد قلیلی از ارامنه اهواز است. بازدید از داخل کلیسا به صورت آزاد امکان‌پذیر نیست اما شما می توانید همینطور که سری به بازار عبدالحمید می زنید بنای زیبای این کلیسا را نیز تماشا کنید.

کلیسای سورت مسروپ اهواز
کلیسای سورت مسروپ اهواز

آدرس: استان خوزستان، اهواز، خیابان شهید مصطفایی، ابتدای خیابان موسوی

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨