راهنمای سفر به بوشهر | Bushehr

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

راهنمای سفر به بوشهر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست راهنمای سفر به بوشهر راخواهیم داشت. برای آشنایی با این شهر زیبا در جنوب کشورمان، در ادامه با مجله تاپ توریست باشید.

بندر بوشهر شهری بندری و مرکز استان بوشهر از استان‌های جنوب غربی ایران است. این بندر زیبا پر از جاهای دیدنی و تاریخی و همینطور سواحل بسیار زیبا است. سفر به بوشهر قطعا یکی از بهترین سفرهای شما خواهد بود. در ادامه راهنمای سفر به بوشهر را خواهیم داشت پس با ما باشید.

شبه جزیره‎ بوشهر دارای بافتی قدیمی در نقطه شمالی شهر است که آثار باستانی و بناهای تاریخی فراوانی را با پیش زمینه‎ی زیبای ساحل خلیج فارس، به نمایش می‎گذارد. این بافت قدیمی با عمارت های تاریخی و کوچه پس کوچه های زیبا با کافه های دنج، یکی از مهمترین جاذبه های بوشهر به شمار می رود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


به احتمال زیاد شما هم می‌دانید که یک زمان، نیروهای نظامی انگلیسی در جنوب کشور و مخصوصا در بوشهر ساکن بوده‌اند. اما می‌دانید چرا لقب «دریایی‌ترین شهر جهان» را به آن داده‌اند؟ چون اگر از روی عرشه‌ی کشتی و از فاصله به آن نگاه کنید، به نظر می‌رسد که تا نیمه در آب است و کرانه‌ای دیده نمی‌شود. چرا؟ چون ارتفاع بوشهر نسبت به سطح دریا خیلی پایین است و همین باعث به وجود آمدن چنین صحنه خاصی می‌شود. کل استان در مجموع چیزی حدود ۹۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

راهنمای سفر به بوشهر
راهنمای سفر به بوشهر

اطلاعات ضروری

کد بوشهر: 077

فاصله از تهران: 1050 کیلومتر

مدت سفر زمینی: حدود 12 ساعت

مدت سفر هوایی: 1 ساعت و 30 دقیقه

آب و هوای بوشهر

آب و هوای این شهر با توجه به موقعیت قرار گرفتن آن در جغرافیای ایران جزء آب و هوای مناطق نیمه بیایانی و گرم محسوب می شود. پدیده شرجی بودن آب و هوا از ویژگی هایی آب و هوای بوشهر است و به طور کلی آب و هوای این استان به دو ناحیه آب و هوایی تقسیم می شود:

  • گرمای شدید و رطوبت بالا در ناحیه ساحلی
  • گرمای شدید و رطوبت پایین در ناحیه داخلی

بنابراین در مجموع آب و هوای استان بوشهر آب‌ وهوایی رطوبتی و گرم است بویژه که در بهار بیشتر مناطق این استان آب و هوایی گرم و مرطوب دارد.

راهنمای سفر به بوشهر
راهنمای سفر به بوشهر

بهترین زمان سفر

با توجه به شرایط آب و هوا و رطوبت و گرمایی که در بوشهر وجود دارد، می توان گفت  اواخر فصل پاییز، زمستان و اوایل فصل بهار بهترین زمان برای سفر به این شهر ساحلی زیبا است.

جاذبه های گردشگری بوشهر

مهمترین ویژگی و جاذبه ی بوشهر مردم خیلی مهربان و خونگرم این شهر است که با مهمان نوازی و خونگرمی هر گردشگری را به خود جذب می کند و باعث می شود از این شهر بندری زیبا و جاذبه های فراوانی که دارد دیدن کند. این بندر زیبا علاوه بر جاذبه های طبیعی دارای جاذبه های تاریخی زیادی هم هست. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های دیدنی بوشهر لینک زیر را مطالعه کنید.

سواحل زیبای استان بوشهر، نخلستان ها، بازار قدیم بوشهر، کوه نمک دشتی، گور دختر، بافت قدیم بوشهر، عمارت کازرونی، عمارت ملک، عمارت گلشن، عمارت امیریه و عمارت دهدشتی از بهترین دیدنی های بوشهر به حساب می آیند.

راهنمای سفر به بوشهر
راهنمای سفر به بوشهر

غذا و نوشیدنی

بوشهر نیز مانند تمام شهرها.ی جنوبی غذاهای منحصر به فرد خود را دارد که طعم خاص آنها با ادویه های جنوبی منحصر به فرد است. از غذاهای معروف بوشهری می‎توان قلیه ماهی، قلیه میگو، کباب میگو، ماهی شکم پر، گمنه یاللک، تنداز ماهی، ماهی شور، آبگوشت ماهی، لخلاخ یا دمپخت ماهی و دمپخت میگو را نام برد.

برای سرو این غذاها، رستوران‎های برتر پیشنهاد شده توسط بومی‎ها و دیگر مسافران را به شما معرفی می‎کنیم. رستوران و کافی شاپ شیک و مجلل میداف، با سرو غذاهای محلی و اجرای موسیقی زنده، پرطرفدارترین رستوران بوشهر است. رقیب سرسخت میداف، رستوران سنتی قوام است که در گذشته آب‌انبار بوده و در کیفیت غذا با میداف برابری می‎کند. دیگر رستوران‎های شیک و پرطرفدار بوشهر، رستوران‎های خاتم، شونشین، گرگور، خلیج فارس، و رستوران‎های ایتالیایی گاندو و سن مارکو هستند.

خرید در بوشهر

در سفر به بوشهر، بازدید از بازارهای وسوسه‌انگیز و جذاب جنوبی را از دست ندهید. بازار قدیمی بوشهر یا بازار صفا، بازاری تاریخی متعلق به دوران قاجار است که به ثبت ملی رسیده است. تماشای معماری جالب این بازار در حین خرید کردن، خالی از لطف نیست.

راهنمای سفر به بوشهر
راهنمای سفر به بوشهر

بازار نادر نیز یکی از بازارهای قدیمی شهر است. از بازار نادر می‌توانید حلوا و خرماهای معروف بوشهری، و همچنین سوغاتی‎های سنتی و بومی تهیه کنید. اگر قصد خرید ماهی و میگو دارید؛ به بازار ماهی ‎فروشان سر بزنید. اگر به دنبال بازارهای مدرن‎تری هستید، مجتمع تجاری زیتون، هوم کورت آدیداس، مجتمع وزیری، و پاساژهای ملت و آزادگان، پیشنهاد مناسبی هستند.

اقامت در بوشهر

بوشهر برای اقامت مسافرانش، هتل های زیادی دارد. البته این هتل ها خیلی مجلل و لوکس نیستند، ولی هتل دلوار در بلوار رئیس علی دلواری و هتل پاسارگاد در خیابان امام از هتل های 3 ستاره و تمیز و خوب این شهر هستند. اگر هم می خواهید هزینه اقامتتان کمتر بشود، هتل آپارتمان آسمان 1، درخیابان حافظ جنوبی، هتل آپارتمان آسمان 2، در خیابان صفوی، هتل سیراف بوشهر در خیابان امام خمینی و هتل ساحلی پرواز در جاده ساحلی، می توانند انتخاب های خوبی باشند.

هزینه های سفر

هزینه غذا

هزینه ‎ی تهیه ‎ی غذا در بوشهر هم کاملا وابسته به انتخاب رستوران و نوع غذا است. در بوشهر می‎توانید بهترین غذاهای محلی را با قیمتی به نسبت مناسب، تهیه کنید. همچنین فست‎فود و رستوران‎هایی با غذاهای ایرانی مانند باقی شهرها نیز در بوشهر به وفور یافت می‎شود.

هزینه حمل و نقل

اگر با خودروی شخصی به بوشهر سفر نمی کنید، برای رفت و آمد در شهر تاکسی های خطی، تاکسی سرویس و اتوبوس های شهری گزینه های بسیار مناسب و در دسترس و ارزان قیمتی هستند.

راهنمای سفر به بوشهر
راهنمای سفر به بوشهر

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨