عمارت کازرونی بوشهر | Bushehr

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

عمارت کازرونی بوشهر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با عمارت کازرونی بوشهر آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این بنای تاریخی زیبا در بوشهر در ادامه با ما باشید.

بندر بوشهر شهری بندری و مرکز استان بوشهر از استان‌های جنوب غربی ایران است. این بندر زیبا پر از جاهای دیدنی و تاریخی و همینطور سواحل بسیار زیبا است. سفر به بوشهر قطعا یکی از بهترین سفرهای شما خواهد بود. یکی از مکان هایی که حتما باید در سفر به بوشهر به آن سر بزنید، عمارت کازرونی بوشهر است. در ادامه بیشتر با این عمارت تاریخی آشنا می شویم.

عمارت کازرونی مربوط به اوایل دوره قاجار است و در بوشهر، محله قدیمی بهبهانی واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۸۰ با شمارهٔ ثبت ۴۰۴۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


مالک این عمارت سید محمدرضا کازرونی است که از تاجران بوشهری بوده است. معماری این بنا الهام گرفته از بناهای دو بندر کرانچی و بمبئی است که البته در منطقه‌ی خلیج فارس مشابه اینگونه ساختمان زیاد به چشم می خورد. از ویژگی‌های خانه‌های این منطقه و مشابه عمارت کازرونی می‌توان به چند طبقه و مرتفع بودن آن‌ها اشاره کرد که مردم در گرمای طاقت‌فرسای تابستان به طبقات بالا پناه می‌بردند.

عمارت کازرونی بوشهر
عمارت کازرونی بوشهر

بدین‌ صورت که وجود درها و پنجره‌های متعددی در عمارت ها موجب ورود باد و کاهش دمای آن می‌شد. در بوشهر ساخت خانه ها در فواصل بسیار کم از یکدیگر مرسوم بوده است، و گاها با فاصله کمتر از یک متر هر خانه در کنار یکدیگر قرار ساخته شده است.

عمارت کازرونی بوشهر
عمارت کازرونی بوشهر

بالکن‌هایی تو در تو و مشرف به حیاط سبب شده تا هوا به راحتی در خانه جریان داشته باشد و گرما کمتر حس شود. همچنین وجود باغچه‌ای با گل‌ها و گیاهان رنگارنگ رنگ و بویی خاص به عمارت کازرونی بوشهر بخشیده است و گویی که یک بهشت کوچک در جلوی چشمان شما قرار گرفته است.

دسترسی

برای دستیابی به این عمارت دیدنی شما می توانید به محله قدیمی بهبهان در بوشهر بروید و در انتهای خیابان کمرگ شاهد بنای تاریخی کازرونی باشید. عمارت کازرونی یکی از بهترین جاذبه هایی است که نباید بازدید از آن ار در سفر به بوشهر از دست بدهید.

آدرس: استان بوشهر، بوشهر، محله‌ی قدیمی بهبهانی

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨