بازار قدیم بوشهر | Bushehr

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بازار قدیم بوشهر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با بازار قدیم بوشهر آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این بازار قدیمی و معروف در بوشهر در ادامه با ما باشید.

بندر بوشهر شهری بندری و مرکز استان بوشهر از استان‌های جنوب غربی ایران است. این بندر زیبا پر از جاهای دیدنی و تاریخی و همینطور سواحل بسیار زیبا است. سفر به بوشهر قطعا یکی از بهترین سفرهای شما خواهد بود. یکی از مکان هایی که حتما باید به آن سر بزنید بازار قدیم بوشهر است. در ادامه این بازار قدیمی را به شما معرفی می کنیم.

بازار قدیم بوشهر که در یکی از محله‌های قدیمی بوشهر به نام محله‌ی دهشتی قرار گرفته است، یکی از چندین بازار سنتی ایران به‌شمار می‌رود که همچنان قلب آن می‌تپد و خرید‌وفروش و رفت‌وآمد در آن جریان دارد. پس از گذشت سال‌ها هنوز می‌توان زیبایی معماری قاجار را در تار و پود بافت قدیمی آن رویت کرد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این بازار قدیمی ۲۵۰ باب مغازه را در خود جای داده است و در کنار کسبه‌ی مسلمان، چندین کسبه‌ی مسیحی و یهودی نیز در آن به دادوستد می‌پردازند. با نورگیری و تهویه‌ مناسب، معماری بازار به گونه‌ای است که در فصل سرما از ریزش برف و باران به درون جلوگیری می‌کند و تابستان‌ها نیز مانع تابش مستقیم آفتاب به داخل می‌شود.

بازار قدیم بوشهر
بازار قدیم بوشهر

دو بازارچه معروف این بازار به نام‌های معین التجار و رئیس التجار مشهور است. مابقی بازارچه‌ها هر کدام سرپرست اختصاصی دارند که در آن به فروش اجناس مختلف می‌پردازند. در هر تیمچه‌ مغازه‌هایی دیده می‌شود که به فروش اجناس متفاوت می‌پردازد. در مراسم مربوط به عید و دیگر مراسم مذهبی، بازاریان بنا بر رخداد، مجالس و جشن‌هایی بر پا می کنند.

این بازار طی سال‌های اخیر مورد بازسازی قرار گرفت و امروزه نیز در آن هیاهوی مردم و مغازه‌داران شنیده می‌شود. معماری بازار قدیم باعث شده است که مورد توجه گردشگران قرار گیرد. این بازار در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۸۵ با شماره‌ی ثبت ۱۸۶۴۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

بازار قدیم بوشهر
بازار قدیم بوشهر

آدرس: ایران، استان بوشهر، بوشهر، محله دهشتی، خیابان شهدا

هزینه ورودی: رایگان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨