جاذبه های گردشگری سلیمانیه عراق | Sulaymaniyah

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاذبه های گردشگری سلیمانیه عراق

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست جاذبه های گردشگری سلیمانیه عراق را خواهیم داشت. برای آشنایی با جاذبه های دیدنی این شهر در ادامه با ما همراه باشید.

استان سلیمانیه (Sulaymaniyah) از استان‌های کردنشین کشور عراق و در شمال شرقی کشور عراق قرار گرفته ‌است. مرکز این استان شهر سلیمانیه می‌باشد. این شهر نزدیک به مرز ایران و در منطقه خودگردان کردستان قرار گرفته ‌است. سلیمانیه در سال ۱۷۸۴ به دستور ابراهیم پاشای بابان ساخته شد. از همان ابتدای تأسیس، این شهر دارای بازارهای بزرگ و حمام‌های عمومی بهداشتی و تمیز با طراحی ترکی بود. شهر سلیمانیه بعد از سقوط رژیم بعث عراق از سال ۱۹۹۱ پیشرفت چشمگیری داشته و در حال حاضر یکی از شهرهای امن کشور عراق و همچنین اقلیم کردستان به شمار می‌رود. در سالهای اخیر، مردم زیادی از سراسر عراق به این شهر مهاجرت کرده‌اند و همچنین این شهر جمعیت قابل ملاحظه‌ای از ایرانیان کرد ساکن در عراق را در خود جای داده است. شهرهای اربیل و سلیمانیه از آرام ترین و زیباترین شهرهای عراق هستند و به همین دلیل در مقایسه با دیگر شهرها گردشگران تمایل زیادی به سفر به این دو شهر دارند. در ادامه با جاهای دیدنی سلیمانیه عراق بیشتر آشنا می شویم.

دیدنی های سلیمانیه عراق

موزه سلیمانیه – Sulaymanyah Museum

موزه سلیمانیه یک موزه باستان‌شناسی است که در مرکز شهر واقع شده است. این موزه در بردارنده هزاران قطعه آثار تاریخی و باستانی عراق می‌باشد که روزانه در معرض دید عموم خصوصا گردشگران قرار می‌گیرد، موزه سلیمانیه بعد از موزه ملی عراق، دومین موزه بزرگ این کشور محسوب می‌شود، از جمله آثار باستانی این مجموعه می‌توان به آثار مربوط به دوره عثمانی اشاره کرد. موزه سلیمانیه به طور رسمی در 14 جولای 1961 آغاز به کار کرد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاذبه های گردشگری سلیمانیه عراق
جاذبه های گردشگری سلیمانیه عراق

پارک سرچنار – Sarchnar Park

اگر می خواهید بدانید بزرگ ترین تفرجگاه سلیمانیه کجاست، به سرچنار بروید. می توانید آن را در 5 کیلومتری غرب شهر پیدا کنید. این همان پارک سارچنار است که با درختان سر به فلک کشیده، چشمه های آب شیرین و نهرهایی که از آن می گذرد، یکی از اماکن تفریحی معروف شهر است. شهربازی کودکان، استخر شنا، باغ وحش، رستوران های مدرن و راحت و استراحتگاه های نوروزی از خدمات این مجموعه تفریحی بزرگ است. مکان زیبای این مجموعه تفریحی، محوطه سرسبز، آب روان و زلال و نیمکت هایی که در امتداد مسیر آب و در جلوی رستوران‌ها و کافه‌ها چیده شده است، جاذبه محیط را دو چندان کرده است.

مجموعه تفریحی چاوی لند – Chavi Land

چاوی لند از بهترین و بزرگ ترین پارک های تفریحی سلیمانیه محسوب می‌شود. چاوی لاند یکی از بزرگترین مکان‌های توریستی در منطقه کردستان است که دارای فضای سبز زیبایی می‌باشد. این مجموعه خارج از شهر و در جاده سلیمانیه بر روی کوهی در منطقه کوژین ساخته شده است. مکانی برای گذراندن ساعاتی خوش در کنار خانواده که از جمله سرگرمی‌های آن می‌توان به بازی‌های سه بعدی، تله کابین، موزه، سینما، کابین گردشگری، باشگاه‌های اجتماعی و کاخ ها اشاره نمود.

جاذبه های گردشگری سلیمانیه عراق
جاذبه های گردشگری سلیمانیه عراق

پارک آزادى – Azadi Park

پارک آزادى در مركز شهر سليمانيه است. اين پارک دربردارنده باغچه‌هایى زیبا، دریاچه مصنوعى، مكان‌هاى تفريحى و بازي‌هایی برای سرگرمی مى‌باشد. این پارک یکی از محل های تجمع مردم در عصر و شب هاست و آب و هوای بسیار خوبی دارد.

آبشار احمد آوا – Ahmad Awa Waterfall

در ناحیه Hawraman آبشاری زیبا به نام احمد آوا وجود دارد. این آبشار زیبا در بین دره و کوه، طبیعتی زیبا خلق کرده است. پس از یک ساعت رانندگی از شهر سلیمانیه، دسترسی به آبشار احمد آوا حاصل می شود. اینجا علاوه بر مکانی خوب برای ارتقای روحی، جای خوبی برای خرید محصولات محلی نیز است. در مسیر دسترسی به آبشار، از دهکده های کوچکی عبور خواهید کرد که طبیعت و مناظر شگفت‌انگیزی دارند.

جاذبه های گردشگری سلیمانیه عراق
جاذبه های گردشگری سلیمانیه عراق

دریاچه دوکان – Dukan Lake

دریاچه دوکان با مساحت 270 کیلومتر مربع را می توان بزرگترین دریاچه در کردستان عراق دانست. دریاچه دوکان سلیمانیه فرصتی برای حضور در طبیعت مهیا کرده است؛ محوطه اطراف آن در روزهای آخر هفته، به ویژه در تابستان ها، میزبان گردشگران و همچنین مردم بومی می باشد. این حوضه علاوه بر اینکه در زیباتر کردن محیط منطقه و ایجاد هوای خنک و با طراوت مؤثر است، در تأمین آب شرب مردم منطقه نیز نقش بسزایی داشته و سبب جذب گردشگر، مسافر و تورهای گردشگری عراق نیز شده است. رستوران های اطراف دریاچه نیز در بهار و تابستان مراجعه کنندگان زیادی دارند؛ ماهی های کبابی خوشمزه از غذاهای اصلی این رستوران ها است.

دریاچه دربنديخان – Darbandikhan Lake

دریاچه دربنديخان در شرق سليمانيه واقع شده است. اين درياچه یک طبيعت جذاب و دیدنی براى گردشگران در این ناحیه ايجاد كرده است و همين باعث شده است تا خدمات گردشگری بسیاری اطراف آن ایجاد شود. حجم این دریاچه به حدود سه ميليارد متر مكعب مى‌رسد.

جاذبه های گردشگری سلیمانیه عراق
جاذبه های گردشگری سلیمانیه عراق

چمی رزان – Chami Razan

این گردشگاه در 57 کیلومتری غرب سلیمانیه و 30 کیلومتری شرق دوکان و همچنین 17 کیلومتری جاده ی سلیمانیه-دوکان قرار دارد. در این محیط آبشار گردشگاهی بسیار زیبا و مدرنی ساخته شده است. آب و هوا و طبیعت این منطقه باعث جذب گردشگران زیادی به اینجا شده است.

آمنا سوراکا – Amna Suraka

آمنا سوراکا یا “امنیت سرخ” یک ساختمان امنیتی دولتی است که در زمان حکومت صدام، از آن به عنوان یک زندان برای کردها استفاده می شد. اگرچه تاریخ باستان شناسی عراق را می توان در موزه سلیمانیه عراق دید، تاریخ خونین سلیمانیه عراق در «موزه آمنا سوراکا» یا امنیت سرخ به تصور کشیده شده است. این مجموعه در سال 2003 توسط دولت کرد عراق راه اندازی شد تا نشان دهد نیروهای صدام چطور با کردها رفتار می کردند. سالن آینه نیز یکی از اصلی ترین بخش های این مجموعه است که در آن برای هر شخص کرد که توسط رژیم صدام در سال 1988 کشته شده بود، بر روی دیوار، یک تکه آینه نصب شده است؛ تعداد این آینه های شکسته شده 182.000 قطعه است.

جاذبه های گردشگری سلیمانیه عراق
جاذبه های گردشگری سلیمانیه عراق

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨