کاخ کاسرتا ایتالیا

کاخ کاسرتا ایتالیا ، یکی از بزرگترین کاخ‌های اروپا

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

کاخ کاسرتا ایتالیا

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با کاخ کاسرتا ایتالیا ، یکی از بزرگترین کاخ‌های اروپا آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

ایتالیا کشور تاریخی و زیبایی میباشد که به واسطه ی تاریخ غنی و پر فراز و نشیبش در سراسر خاکش آثار باستانی و فرهنگی مانند قلعه ها و کلیساها وجود دارد. این کشور دارای آب و هوای مطبوع و غذاهای لذیذی است. یکی از جاهای دیدنی و بسیار محبوب نزد توریست ها در ایتالزا که در نزدیکی شهر ناپل می باشد کاخ کاسرتا است که بسیار دیدنی است و سالانه تعداد زیادی گردشگر و توریست از این کاخ بازدید میکنند. کاخ کاسرتا دارای بنا و فضایی استثنایی است.

این کاخ دارای محیط بیرونی زیبا و خارق العاده است که ساعت ها می توان به تماشای آن نشست و کاخی باشکوه که دارای هزارو دویست اتاق در خود است که بازدید کنندگان میتوانند از برخی از این اتاق ها دیدن کنند. کاخ کاسرتا یکی از بزرگ ترین کاخ ها در اروپا می باشد که نشان از شکوه و عظمت ایتالیا در گذشته میباشد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


کاخ کاسرتا ایتالیا

کاخ کاسرتا (Royal Palace of Caserta) یک کاخ در سبک باروک در منطقه کازرتا و در ۴۰ کیلومتری شمال ناپل در کشور ایتالیا است که در دوران حکومت بوربون‌های فرانسوی بر جنوب ایتالیا توسط معمار پیر لوئیجی وان ویتلی ساخته شد. آب آن از جنگل بوسکووچیو سرچشمه می‌گیرد و با مجسمه‌هایی از دایانا و آکتئون تزئین شده‌ است. این کاخ جزو بزرگترین کاخ‌های اروپا به‌شمار می‌رود و هزار و دویست اتاق دارد که چهل اتاق آن مربوط به خود امپراتور با فرسکهایی بر سقف تزئین شده‌اند.

کاخ کاسرتا ایتالیا

راه پلهٔ اصلی آن صد و شانزده پله مرمر دارد. این مکان به عنوان اقامتگاه خاندان سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گرفت. ساخت بنا در ۱۷۵۱ میلادی به دستور کارل پنجم پادشاه سیسیل آغاز شد و در سال ۱۹۹۷ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. از محیط این کاخ تاکنون برای ساخت فیلم‌های بسیاری استفاده شده که از آن جمله می‌توان به اپیزود اول جنگ ستارگان اشاره کرد.

قصر سلطنتی کاسرتا همراه باغ و پارک و متعلقاتش در اواسط قرن ١٨ بدستور شاه چارلز سوم بوربون در مجموعه سن لوچیو در منطقه کاسرتا واقع در شهر ناپل به معماری Luigi Vanvitelli ساخته شد. یکی از اهداف خلق و بنای این قصر رقابت با دو قصر سلطنتی بسیار معروف دیگر از جمله ورسای در پاریس و قصر سلطنتی در مادرید بود.

کاخ کاسرتا ایتالیا

کاخ کاسرتا با ۴۷ هزار متر مربع، این کاخ یکی از بزرگ‌ترین اقامتگاه‌های سلطنتی در سراسر جهان نیز به‌ شمار می‌رود. کاخ کاسرتا یک کتابخانه بزرگ و یک سالن تئاتر را در خود جای می‌‌دهد. پارک بزرگ کاخ با ۱۲۰ هکتار دربرگیرنده‌ی باغ گیاه‌شناسی با نام باغ انگلیسی، آبشارها و چشمه‌های فراوان همچون دیانا و آکتیون، ونوس و آدونیس، دلفین‌ها، آئولوس و سِرِس … از پارک‌های ورسای الهام گرفته شده است.

کاخ کاسرتا ایتالیا



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)