جزیره یاسیکا آدا ازمیر ، جزیره ای زیبا و دیدنی در ترکیه

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جزیره یاسیکا آدا ازمیر

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جزیره یاسیکا آدا ازمیر ، آشنا خواهیم کرد.برای اطلاعات بیشتر راجع به این جزیره زیبا در ازمیر در ادامه همراه ما باشید.

ترکیه یکی از مقاصد بسیار زیبا، دیدنی و محبوب در سرتاسر جهان می باشد. همه ساله و در تمام فصول سیل گردشگران خارجی راهی شهرها و نقاط بکر و دیدنی این کشور زیبا می شوند. شاید اولین انتخاب اکثر گردشگران شهر زیبا و پرهیایوی استانبول یاشد، اما تمام نقاط این کشور همواره پر از توریست و گردشگر است و نقطه نقطه آن ارزش سفر کردن دارد. جزایر ترکیه از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور به‌ حساب می‌آیند.

جزیره یاسیکا آدا (Yassıca Ada Island) یکی از زیباترین جزایر شهر ازمیر ترکیه است که همه ساله میزبان مسافرین زیادی است که برای بازدید از سواحل ازمیر و تجربه یک اقامت ساحلی، این جزیره را انتخاب می کنند. جاذبه های دیدنی طبیعی این جزیره، در کنار امکانات تفریحی ایجاد شده توسط شهرداری ازمیر باعث جلب مسافران زیاد به خصوص در فصل های تابستان و بهار شده است.

جزیره یاسیکا آدا ازمیر
جزیره یاسیکا آدا ازمیر

جزیره یاسیکا یکی از جزایر اطراف شهر ازمیر است که به دلیل نزدیکی به این شهر جزو مناطق آن به حساب می آید. این جزیره برای سفر تفریحی دریایی مقصد بسیار مناسبی است و در خلیج ازمیر واقع شده است. برای سفر به این جزیره تنها می توان از کشتی و قایق استفاده کرد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جزیره یاسیکا مکانی مهم برای ازمیر می باشد. زیرا این جزیره یک منبع اقتصادی به شمار می رود و همچنین شرکت حمل و نقل شهرداری ازمیر از این جزیره برای حمل و نقل های خود استفاده می کند و در ترمینال های این جزیره ترابری و حمل و نقل منظمی وجود دارد که به رونق اقتصادی شهر کمک شایانی می کند.

ساحل زیبای جزیره

ساحل زیبای جزیره یاسیکا آدا اصلی ترین جاذبه گردشگری این جزیره است. این جزیره دارای حدود 400 متر ساحل است و ساحل آن دارای شن های سفید و نرم است که به دلیل آب و هوای غالبا گرم و شرجی جزیره تجربه ای لذت بخش را در برخورد با آب گرم دریا برای گردشگران فراهم می کند.

جزیره یاسیکا آدا ازمیر
جزیره یاسیکا آدا ازمیر

اقامت در جزیره یاسیکا آدا

این جزیره جز تعداد معدودی ویلا، خالی از سکنه می باشد، اما علیرغم وسعت نه چندان زیاد آن، جزیره یاسیکا منطقه ای بسیار دنج و آرام برای گردشگران است که فرصتی عالی برای تفریح و گشت و گذار می باشد. با توجه به وسعت کم، این جزیره دارای هتل یا مسافرخانه نیست و مسافرین نهایتا یک صبح تا شب امکان تفریح در آن را دارند.

اقامتگاه های موقت مانند آلاچیق ها و سایر امکانات رفاهی و تفریحی برای استراحت مسافرین بعد از شنا در سواحل جزیره و آفتاب گرفتن، توسط شهرداری ازمیر فراهم شده است. همچنین جزیره یاسیکا دارای چندین رستوران ساحلی و کافه است که در فرصت استراحت می توان از آن ها استفاده کرد.

غذاهای محلی جزیره

یکی از ویژگی های به خصوص جزیره یاسیکا که باعث الزامی کردن سفر به این جزیره، حتی برای یک بار هم که شده می شود، غذاهای محلی سرو شده در رستوران های جزیره است که شامل غذاهای محلی ازمیر و ترکیه است و باید حتما آنها را امتحان کرد. بازدید از کل این جزیره چیزی حدود 90 دقیقه زمان می برد.

جزیره یاسیکا آدا ازمیر
جزیره یاسیکا آدا ازمیر

چطور به جزیره یاسیکا آدا ازمیر برویم ؟

برای بازدید از این جزیره زیبا اول باید به ازمیر سفر کرده باشید. اگر در ازمیر هستید، حتما یک روز از سفرتان را به بازدید، تفریح و گشت و گذار در جزیره یاسیکا اختصاص دهید.

برای رسیدن به این جزیره زمانی حدود یک و نیم الی دو ساعت لازم است. شما می توانید مستقیما از بنادر کارشی یاکا (Karşıyaka) و اوچ کویولار (Üçkuyular) شهر ازمیر با کشتی به این جزیره بروید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨