سواحل معروف چشمه
سواحل معروف چشمه

سواحل معروف چشمه ☀️ ازمیر | ترکیه

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

سواحل معروف چشمه

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را سواحل معروف چشمه در استان ازمیر ترکیه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

ازمیر همیشه در بین توریست هایی که کشور ترکیه را مقصد خود انتخاب می کنند؛ جایگاه مهمی داشته و دارد. این منطقه به تنهایی مجموعه کاملی از تمام چیزهایی ست که گردشگران علاقه دارند که در سفر ببینند؛ از آثار تاریخی چند صد ساله گرفته تا سواحل مدرن و زیبا به سبک اروپایی، یکی از پر استقبال ترین شهر های این استان، چشمه نام دارد.

وجود چشمه های آب گرم و سرد متعدد که خاصیت درمانی آن افراد زیادی را از مناطق دور و نزدیک به آنجا می کشاند از دلایل مهم نام گذاری این منطقه است. همچنین این شهر دارای سواحل منحصر به فردی ست که یکی از بهترین و لذت بخش ترین پیشنهاد ها برای گذراندن تعطیلات تابستانه محسوب می شوند.

سواحل شهر چشمه همه ساله میزبان یک جشنواره موسیقی است که در این زمان گردشگران زیادی برای شرکت در این جشن به  چشمه ازمیر می آیند. دنج و راحت بودن، آب و هوای معتدل، به علاوه پاکیزگی و شفافیت مثال زدنی آب باعث شده تا این فضا هرگز خالی از جمعیت نباشند. هرچند در فصل های تابستان و بهار ازدحام جمعیت کمی بیشتر از بقیه اوقات سال است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


للیکا پلاژی (Ilica Plaji)

ساحل للیکا یکی از سواحل معروف چشمه می باشد و با آب های زلال و ساحل ۲ کیلومتری مملو از ماسه های سفید، انتخاب های متعدد برای اقامت، و چشمه های آب گرمی که بعضا در آب دریا واقع شده اند؛ توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است. حوضچه های مملو از گل های دارویی، و همینطور امواج و باد هایی که شرایط مناسبی را برای موج سواری فراهم می کنند، هم از دیگر جاذبه های گردشگری للیکا پلاجی است.

سواحل معروف چشمه

پیرلانتا پلاژی (Pirlanta Plaji)

پیرلانتا پلاجی هم با توجه به موج ها و باد های مناسبی که دارد، یکی از سواحل معروف چشمه و بهترین نواحی برای موج سواری است. همه ساله علاوه بر گردشگران، بسیاری از موج سواران با بادبان و موج سواران با کایت در تور ازمیر شرکت کرده، و خود را به ساحل پیرلانتا می رسانند تا در آب ها و امواج آن موج سواری کنند.

این ساحل که به دلیل ماسه های درخشانش به ساحل الماس معروف است، در ۱۰ کیلومتری مرکز شهر چشمه واقع شده است. پس از ورود به آب، می توانید تا حدود ۲۵۰ متر بر روی ماسه ها قدم بزنید که در نوع خودش جالب است.

سواحل معروف چشمه

آلتینکوم پلاژی (Altinkum Plaji)

وقتی بشنوید که آلتینکوم پلاجی در واقع به معنای ماسه طلایی است، شاید سخت نباشد که تصور کنید این سواحل چقدر می توانند زیبا و رویایی باشند. این ساحل بسیار زیبا در حوالی ۱۰ کیلومتری مرکز شهر چشمه واقع شده است.

باد های شمالی رو به دریای آزاد در سواحل دوست داشتنی و زیبای آلتینکوم می وزند و باعث می شوند دمای آب این منطقه در مقایسه با دیگر سواحل اطراف شهر چشمه، پایین تر باشد. با گرم تر شدن هوا، شنا کردن در آب های خنک آلتینکوم حسابی می چسبد.

سواحل معروف چشمه

ماوی کوی (Mavi Koy)

ساحل زیبای ماوی کوی با آب های زلال، شفاف و درخشانش به آکواریوم معروف شده است. این منطقه محل مناسبی برای تماشا و شناخت دنیای زیر آب است.

البته برای لذت بردن از مناظر زیبا و منحصر به فرد خلیج فیروزه ای، که تنها با تور های قایقی قابل دسترسی هستند، حتماً باید دلتان را به دریا زده و به داخل آب بپرید. می توانید از تور هایی که در مسیر شهر چشمه و ماوی کوی، یا در مسیر جزایر اسک و ماکری (Esek and Makri Islands) در رفت و آمد هستند، استفاده کنید.

سواحل معروف چشمه

بویالیک پلاژی (Boyalik Plaji)

ساحل زیبای بویالیک پلاجی در مقایسه با ساحل للیکا پلاجی با آن ماسه های سفید و زیبا و ساحل طولانی و ۲ کیلومتری اش، یک فضای آرام تر و البته طبیعی تر دارد.

این ساحل زیبا با باد های ملایم و محیط دنج و آرامش، برای فرار از ازدحام و شلوغی های شهری یک محل فوق العاده به حساب می آید. البته اگر این آرامش حوصله تان را سر برد، می توانید به کافه های ساحل سری بزنید و یا ورزش های آبی ساحل مجاور را امتحان کنید.

سواحل معروف چشمه

آیایورگی کویو (Ayayorgi Koyu)

ساحل آیایورگی که در مجاورت ساحل بویالیک پلاجی واقع شده است و یکی از سواحل معروف چشمه می باشد، تا دلتان بخواهد مراکز تفریحی متعدد، سواحل آفتابی، چمن زار های زیبایی که برای ورزش کردن و یا حتی برای دراز کشیدن مناسب هستند، و البته بخش های آرام تر و خانوادگی برای کسانی که چندان طرفدار شلوغی و هیجان نیستند، دارد.

همه این امکانات رفاهی و تفریحی در کنار هم، ساحل زیبای آیایورگی را به محبوب ترین ساحل تفریحی چشمه تبدیل کرده است که هر گردشگری را به سمت خود می کشاند.

سواحل معروف چشمه
سواحل معروف چشمه

رستوران ها و کافه های اطراف سواحل معروف چشمه

از دیگر خدماتی که می توانید در سواحل معروف چشمه از آن ها بهره ببرید کافه ها و رستوران هایی ست که می توانند با غذاهای خوش طعم شان شگفت زده تان کنند. اگر پس از گذراندن یک روز هیجان انگیز، لذت بخش و فراموش نشدنی احساس گرسنگی می کنید به یکی از همان رستوران های شیک و زیبای کنار سال برای صرف غذا مراجعه کنید.

علاوه بر لذیذ بودن آن ها، منظره رویایی رو به روی تان باعث می شود تا بیشتر احساس رضایت و شادی داشته باشید. به طور کل در این مجموعه هر چیزی که اراده کنید از غذا های محلی ترکیه تا فست فود های خوشمزه و نوشیدنی های متنوع برای تان فراهم است.

سواحل معروف چشمه
سواحل معروف چشمه

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)