بهترین زمان سفر به آلاچاتی ازمیر ، ترکیه | Alaçatı

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین زمان سفر به آلاچاتی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره بهترین زمان سفر به آلاچاتی ترکیه خواهیم گفت. برای اطلاع از بهترین فصل سفر به این شهر زیبا در ازمیر ترکیه در ادامه با ما همراه باشید.

آلاچاتی (Alaçatı) شهری است در کشور ترکیه، در فاصله ی 75 کیلومتری غرب شهر ازمیر که از بنادر مهم غرب کشور ترکیه است و در مدخل ورودی شبه جزیره چشمه از نواحی ساحلی دریای اژه واقع شده ‌است. فاصله این شهر کوچک با شهر ساحلی چشمه 10 کیلومتر است و در فاصله 2 کیلومتری از ساحل طولانی و وسیع ایلیجا در شمال و خلیج آلاچاتی در جنوب قرار دارد.

آلاچاتی به عنوان یکی از سنتی‌ترین شهرهای ترکیه با خانه‌های سنگی، خیابان‌های باریک، هتل‌های بوتیک و رستوران‌ها و کافه ها با میزهای خیابانی است. این شهر زیبا شب هایی به شدت زنده و شاد دارد و تجربه ای بی نظیر را به شما می دهد.

بهترین زمان سفر به آلاچاتی
بهترین زمان سفر به آلاچاتی

اگر از اقامت در خانه های سنگی با قدمت بیش از 100 سال، از صرف صبحانه ی لذیذ و سالم روستایی، از پرسه در کوچه پس کوچه های سنگفرش شده تنگ و باریک که با گل های کاغذی رنگارنگ تزئین شده اند، از استراحت و نوشیدن قهوه در کافه هایی از جنس سنگ و چوب و گوش دادن به موسیقی ملایم ترکی و یونانی و یا دیدار از دکان های قدیمی و خرید صنایع دستی و اجناس عتیقه لذت می برید، حتما به آلاچاتی ترکیه سفر کنید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


بهترین زمان سفر به آلاچاتی

آب و هوای شهر آلاچاتی دقیقا همانند شهر ازمیر است؛ گرم و معتدل. تابستان ها این شهر بارش کمی به خود می ‌بیند اما رفته رفته هر چه به سمت پاییز و زمستان پیش می رویم، بارش ها افزایش یافته و آب و هوا خنک تر می شود.

بهترین زمان سفر به ازمیر و آلاچاتی بر اساس آب و هوا، ۱۹ مارس تا ۱۰ ژوئن (۲۸ اسفند تا ۲۰ خرداد) و ۱۷ سپتامبر تا 2 دسامبر (۲۶ شهریور تا ۱۱ آذر) است.

به طور کلی شهر آلاچاتی دارای آب و هوایی معتدل و مدیترانه ای است و متوسط دما در آن 17 درجه است. با توجه به رطوبت، هوا در بیشتر سال دلپذیر، در تابستان، گرم و در زمستان، سرد است. فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر و گشت و گذار در این جزیره ی یونانی است.

بهترین زمان سفر به آلاچاتی
بهترین زمان سفر به آلاچاتی

چطور به آلاچاتی برویم ؟

برای رفتن به شهر آلاچاتی در ازمیر شما باید ابتدا به ازمیر سفر کنید. پس از رسیدن به فرودگاه عدنان مندرس ازمیر و از آنجا توسط مینی بوس ها و اتوبوس های مستقر شده، می توانید خود را به شهر سنگی و توریستی آلاچاتی برسانید.

البته چنانچه مشکلی برای هزینه بیشتر ندارید، تاکسی های خطی فراوانی نیز چه در مرکز شهر و چه در فضای بیرونی فرودگاه شهر ازمیر قرار گرفته اند تا شما را به شهر جذاب آلاچاتی برسانند.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨