کلیسای سنت پلی کارپ ازمیر

کلیسای سنت پلی کارپ ازمیر

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

کلیسای سنت پلی کارپ ازمیر

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با کلیسای سنت پلی کارپ ازمیر آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

در حال حاضر کلیسا های تاریخی شهر زیبای ازمیر یکی از مهم ترین دیدنی های ترکیه محسوب  می شوند . این کلیسا ها هر ساله توریست های زیادی را به سمت خود جذب می کند. کلیسای سنت پلی کارپ (Aziz Polikarp’s Church) , قدیمی ترین کلیسای ازمیر ترکیه می باشد . این کلیسا در بلوار Necati Bey شهر ازمیر قرار دارد.

این کلیسا در منطقه کوناک شهر ازمیر و در میدان چانکایا ازمیر‌ (Çankaya) قرار دارد. موقعیت این کلیسا به طوری است که بسیار به مرکز شهر نزدیک است و یکی از دلایل اهمیت آن نیز موقعیت بسیار خوب آن است.

کلیسای سنت پلی کارپ ازمیر

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


کلیسای سنت پلی کارپ قدیمی ترین کلیسا در ازمیر بوده و سمبلی است از هفت کلیسا و یکی از جاذبه ها دیدنی های ازمیر به شمار می رود. بنا به روایاتی آپوکالیپس مقدس که در 155 بعد از میلاد و در سن 86 سالگی به دست رومیها به شهادت رسید، وقتی توسط آنها به سمت چوبه مرگ برای سوزاندن برده شد، شعله های آتش او را لمس نکردند بنابراین او را به وسیله ضربات شمشیر به قتل رساندند و این کلیسا را برای او در این مکان بنا کردند. تماشای این کلیسا ر در سفرتان به ازمیر از دست ندهید.

تاریخچه کلیسای سنت پلی کارپ ازمیر

کلیسای سنت پلی کارپ ازمیر قدیمی‌ترین کلیسای این شهر بوده و نشانگر نقش شهر سمورنا باستان به عنوان محل دارای یکی از هفت کلیسای وحی است. کار ساخت این کلیسا با درخواست شاه فرانسه، لوئی سیزدهم و به دستور سلطان سلیمان اول عثمانی در سال ۱۶۲۵ میلادی پایان یافت. اما زلزله سال ۱۶۸۸ و آتش سوزی مهیبی که ماه بعد از زلزله در این کلیسا رخ داد، آسیب‌های بسیار زیادی به آن وارد کرد.

با این حال، کار بازسازی کلیسا چندان طول نکشید و در سال ۱۶۹۱، مجددا کلیسای سنت پلی کارپ ازمیر سر پا ایستاد. البته یک بار هم صومعه سرای این کلیسا در سال ۱۷۶۳ میلادی دچار آتش سوزی شد اما این مکان هم در سال ۱۷۷۵ بازسازی گردید. در سال ۱۸۲۰، یک پلاک یادبود مرمر به افتخار لوئی سیزدهم در این کلیسا آویخته شد. لازم به ذکر است که طی مرمت‌هایی که بین سال‌های ۱۸۹۲ تا ۱۹۸۹ میلادی در کلیسای سنت پلی کارپ ازمیر انجام شد، بخش‌های مختلفی مثل عبادتگاه و همچنین چندین اثر هنری از سنت پلی کارپ به آن اضافه گردید.

کلیسای سنت پلی کارپ ازمیر

معماری کلیسا

معماری کلیسا چندان متمایزی از ساختمان‌های اطراف خود نیست. بدنه کلی کلیسا از جنس سنگ و آجر بوده و شکل ظاهری آن مستطیلی است. در این کلیسا سه شبستان مختلف نیز دیده می‌شود که در جهات شرق و غرب آن قرار گرفته‌اند. البته در ضلع جنوب غربی کلیسای سنت پلی کارپ می‌توان به تماشای یک برج ناقوس هشت ضلعی مشغول شد.

کلیسای سنت پلی کارپ ازمیر

با ورود به داخل این کلیسا،‌ معماری و طرح های بی نظیر موجود بر سقف،‌ دیوارها و ستون ها بازدیدگان را خیره خواهد کرد. نکته جالب در مورد معماری این کلیسا این است که داستان و نمادهای شهادت سنن پلی کارپ توسط معماران و طراحان برجسته فرانسوی بر روی سقف این کلیسا نقاشی شده است. با یک نگاه به این نقش و نگارها می توان گوشه ای از تاریخ و اتفاقات رخ داده در ازمیر را مشاهده کرد.

کلیسای سنت پلی کارپ ازمیر

دسترسی

دسترسی به این مکان دشواری چندان زیادی ندارد چراکه ایستگاه تراموا کولتورپارک فقط ۷۰۰ متر با کلیسای سنت پلی کارپ فاصله دارد و با چند قدم پیاده روی از این ایستگاه می‌توان خود را به کلیسا رساند. همچنین ایستگاه تراموا قاضی بلواری نیز در نزدیکی کلیسای سنت پلی کارپ قرار گرفته است.

بنابراین کافیست شما سوار تراموا شوید و خود را به یکی از این ایستگاه برسانید. از طرفی دیگر، خودرو شخصی و تاکسی‌های ازمیر نیز گزینه مناسبی برایتان خواهند بود. لازم به ذکر است که این کلیسا در ۹۰۰ متری اسکله تاریخی پاسپورت قرار گرفته است.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)