روستای سربرج مشهد و جنگل جیغ معروف آن | Sarborj

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

روستای سربرج مشهد

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با روستای سربرج مشهد آشنا خواهیم کرد. برای اطلاعات راجع به این روستای دیدنی در استان خراسان رضوی با ما همراه باشید.

مشهد و اطراف آن پر از ییلاق های خوش آب و هوا، باغ ها و روستاهای بکر و جاذبه های تاریخی و قدیمی است. اگر اهل طبیعت گردی آخر هفته ها با چاشنی هیجان و ترس هستید، ما به شما بازدید از روستای سربرج در نزدیکی مشهد را پیشنهاد می دهیم.

روستای سربرج از توابع منطقه طرقبه در 32 کیلومتری مشهد، به دلیل داشتن پدیده ای وحشتناک به نام جنگل جیغ جزء مناطقی است که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. اما اینکه در اول جاده‌ی این جنگل، بسیاری راه برگشت را انتخاب می‌کنند خود داستانی جدا دارد.

روستای سربرج مشهد
روستای سربرج مشهد

رفتن به جنگل و کمپینگ و لذت بردن از فضای سبز و درختان جنگلی، همیشه یکی از بهترین علایق برای افرادی بوده است که عاشق طبیعت هستند. اما در مورد این جنگل موضوع کمی متفاوت است و ممکن است هر کسی برای بازدید از آن مشتاق نباشد!

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


و اما جنگل جیغ معروف این روستا، جنگلی که روزها در آن همه چیز کاملا عادی و آرام است اما شب‌هنگام صدایی عجیب و وحشتناک از درختان این جنگل به گوش می‌رسد. صدایی شبیه سوت یا جیغ که به محض تاریک شدن هوا شنیده‌ می شود و تا سپیده دم ادامه دارد. مهم ترین انگیزه سفرهای ماجراجویانه به این روستا باغات حاشیه رودخانه سربرج است که به جنگل جیغ شهرت دارد.

آب و هوای روستا

روستای سربرج در منطقه کوهستانی واقع شده است ولی دارای آب و هوایی معتدل می باشد. بهترین فصل سفر به این روستای زیبا و هیجان انگیز فصل بهار و تابستان است. بهتر است بدانید صدای جیغ‌های جنگل در تمام طول سال به‌ طور واضح به گوش نمی‌رسد و اگر می‌خواهید این صداهای عجیب را بشنوید، باید در خرداد ماه به این منطقه سفر کنید.

پیشنهاد می‌کنیم که فصل پاییز و زمستان را برای بازدید از روستای سربرج و جنگل جیغ مشهد انتخاب نکنید، زیرا هوا در این زمان از سال بسیار سرد است و به احتمال زیاد با بارش سنگین باران یا برف روبه‌رو خواهید شد.

محصولات روستای سربرج

محصولات این روستا مانند جاهای دیگر در شهرستان بینالود شامل محصولات زراعی گندم و جو، محصولات باغی شامل درختان میوه با محصولات سیب، گلابی، آلبالو، گیلاس، گردو، بادام، آلو، زردآلو که هم به صورت تازه و هم بصورت خشک شده و یا دیگر فرآورده هایی که از میوه درختان گرفته می شود مانند سرکه سیب مورد استفاده قرار میگیرند می باشند.

همچنیثن روستا دارای درختان غیر از درختان میوه چون چنار، سپیدار و… می باشد که برای استفاده از چوب آنها مورد استفاده قرار می گیرند. گوسفند در حوزه دامپروری و عسل مرغوب نیز از دیگر محصولات روستای سربرج است.

جاذبه های گردشگری روستا

جاذبه های طبیعی

روستای سربرج مشهد
روستای سربرج مشهد
  • باغات باصفای حاشیه رودخانه سربرج
  • دامنه های سرسبز رشته کوه بینالود
  • چنار قدیمی روستای سربرج

جاذبه های تاریخی

  • معماری و بافت قدیمی روستا
  • قلعه قدیمی روستا
روستای سربرج مشهد
روستای سربرج مشهد
  • سنگ نگاره های روستا
  • حمام خزینه ای روستا

کجا اقامت کنیم ؟

برای اقامت در روستای سربرج طرقبه چند گزینه از جمله اقامتگاه بومگردی، اجاره خانه روستاییان و کمپینگ در خود جنگل جیغ دارید. کمپینگ در منطقه رعب‌آوری چون جنگل جیغ مشهد یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید آن را امتحان کنید، البته اگر جسارت آن را دارید.

تاکنون گردشگران معدودی در این جنگل کمپ کرده‌اند زیرا صداهای جیغ شبانه در این منطقه واقعا ترسناک هستند. در ضمن باید بدانید که هوا در شب‌های جنگل جیغ بسیار سرد است و برای کمپ کردن باید وسایل لازم گرمایش، کیسه خواب و دیگر وسایل لازم را به‌همراه داشته باشید.

چطور به روستای سربرج برویم ؟

این روستا در جنوب مشهد قرار دارد و فاصله آن تا مرکز شهر تنها ۳۲ کیلومتر است. بسته به ترافیک و ساعت حرکت، حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه برای رسیدن به سربرج از جنوب مشهد و از مسیر جاده خلج باید رانندگی کنید. بعد از روستای شلگرد به یک دو راهی میرسید یکی راهی که به سمت روستای مغان میرود و دیگری راهی که به سمت روستای مجد میرود.

اگر از راه روستای مغان بخواهید به روستای سربرج بروید با طی کردن 4 کیلومتر آسفالت و 5 کیلومتر شوسه به روستای سربرج میرسید ولی اگر از راه روستای مجد بخواهید به روستای سربرج بروید با طی کردن 9 کیلومتر آسفالت و 4 کیلومتر شوسه به روستاد خواهید رسید.

آدرس: استان خراسان رضوی، جاده خلج، 32 کیلومتری جنوب مشهد

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨