دیدنی های فادوتس ، پایتخت کشور لیختن اشتاین

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی فادوتس

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره جاهای دیدنی فادوتس خواهیم گفت. برای آشنایی با این شهر سبز و زیبا در ادامه با ما همراه باشید.

فادوتس (Vaduz)، یکی از تماشایی‌ترین پایتخت‌ها در سرتاسر اروپا به شمار می‌رود. این شهر در کنار رود راین واقع شده و جمعیت آن ۵۲۴۸ نفر است. مردم آن بیشتر پیرو مذهب کاتولیک رومی هستند. فادوتس محل استقرار دولت و پارلمان لیختن‌اشتاین و از سال ۱۹۳۹ نیز سکونت‌گاه شاه لیختن‌اشتاین است.

شهر فادوتس پایتخت کشور لیختن‌اشتاین است. لیختن‌ اشتاین، با نام رسمی شاهزاده‌نشین لیختن‌اشتاین یک کشور محصور در خشکی و آلمانی‌زبان است که در نزدیکی آلپ، و در میان اتریش و سوئیس قرار دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این کشور زیبا و سرسبز شاید بسیار کوچک باشد، اما همچنان مقصدی عالی برای سفر است و طبیعت بکر آن شما را شگفت زده می کند. همچنین سطح زندگی در این کشور شاهزاده نشین بسیار بالاست و به همین دلیل استانداردهای بالایی از نظر گردشگری و امکانات دارد.

یکی از بخش‌های جالب توجه شهر فادوتس، شهر قدیمی آن است. ساختمان پارلمان در شهر فادوتس در نزدیکی رودخانه راین نیز از جاذبه‌های شاخص این شهر است. در شهر فادوتس قلعه‌ای وجود دارد که قدمت آن به قرن دوازدهم میلادی باز می‌گردد و به نام خانه شاهزاده لیختن اشتاین شناخته می‌شود و امروزه محل اقامت پادشاه این کشور است. در ادامه با دیدنی های این شهر زیبا بیشتر آشنا می شویم.

دیدنی های فادوتس

قلعه فادوتس – Vaduz Castle

قلعه فادوتس کاخ و اقامتگاه رسمی شاهزاده لیختن اشتاین است. این قلعه نام خود را به شهر فادوتس، پایتخت لیختن اشتاین، که از بالای تپه مجاور به آن مشرف است، داده است. این قلعه بین سال‌های 1904 و 1920 مورد بازسازی عمده قرار گرفت، سپس دوباره در اوایل دهه 1920 در زمان سلطنت شاهزاده یوهان دوم، و در اوایل دهه 1930 توسط شاهزاده فرانتس جوزف دوم گسترش یافت. قلعه برای بازدید عموم باز نیست زیرا خانواده شاهزاده هنوز در قلعه زندگی می کنند.

جاهای دیدنی فادوتس
جاهای دیدنی فادوتس

کلیسای سنت فلورین – Kathedrale St. Florin

کلیسای جامع فادوتس یا کلیسای جامع سنت فلورین یک کلیسای نئوگوتیک در شهر فادوتس، لیختن اشتاین و مرکز اسقف نشینی کاتولیک رومی فادوتس است. این کلیسا که در اصل یک کلیسای محلی بود که از سال 1997 کلیسای جامع شد. این کلیسا در سال 1874 توسط فردریش فون اشمیت در محل بنیادهای قرون وسطایی اولیه ساخته شد. مراسم عمومی رسمی در 12 دسامبر 1997 در کلیسای محلی فادوتس برگزار شد که پس از آن به شأن یک کلیسای جامع ارتقا یافت.

تالار شهر فادوتس – Vaduz Town Hall

تالار شهر فادوتس در مرکز پایتخت لیختن اشتاین یک مکان عالی برای رویدادهای بزرگ است. ساختار مدرن و برگزاری مراسمات مختلف، تالار شهر را به جاذبه ای در فادوتس تبدیل کرده است. این بنای دیدنی در سال 1932 ساخته شد و در سال 1984 مجدداً بازسازی شد و دارای نمایی با تزئینات خاص است که ارزش بازدید را دارد. اطراف این بنا به دلیل واقع شدن در میان بسیاری از رستوران ها، کافه ها و مغازه ها، مکان خوبی برای گشت و گذار است.

جاهای دیدنی فادوتس
جاهای دیدنی فادوتس

خانه قرمز فادوتس – Red House

خانه سرخ، یک خانه تاریخی با سازه پلکانی شیروانی با یک برج بزرگ، در منطقه میتلدورف فادوتس است. این خانه در سال 1338 ساخته شد. خانه سرخ در طول سال ها صاحبان بسیاری داشته است و مدتی صومعه سنت یوهان بوده است. از سال 1807 این ساختمان در اختیار خانواده راینبرگر بوده است. اگون راینبرگر، نقاش، مجسمه‌ساز و معمار مشهور لیختن اشتاین، خانه سرخ را بین سال‌های 1902 تا 1905 گسترش داد. بازدیدکنندگان خانه سرخ فقط می توانند آن را از بیرون ببینند.

موزه ملی لیختن اشتاین – Liechtenstein National Museum

یکی دیگر از جاذبه‌های کشور لیختن اشتاین و شهر فادوتس، موزه ملی لیختن اشتاین است. این موزه در داخل یک مسافرخانه قدیمی و قرن پانزدهمی قرار دارد که به خوبی بازسازی شده است. آثار مختلفی از تاریخ کشور لیختن اشتاین در این موزه نگهداری می‌شود. بخشی از موزه ملی به نام موزه پست شناخته می‌شود که شامل تمبرهای پستی از سال 1912 میلادی است و به تاریخ سرویس پستی این کشور اختصاص یافته است.

جاهای دیدنی فادوتس
جاهای دیدنی فادوتس

موزه هنر لیختن اشتاین – Kunstmuseum Liechtenstein

موزه هنر لیختن اشتاین در شهر فادوتس واقع شده است. این موزه، دارای آثار جالب توجهی از دوره مدرن و امروزی است. علاوه بر داشتن آثاری موقتی، آثاری که به طور دائم در این موزه در معرض نمایش قرار دارند شامل آثار مختلفی از قرن نوزدهم میلادی می‌شود. این آثار شامل مجسمه‌ها و آثاری از مجموعه شاهزاده لیختن اشتاین است. تورهای مختلفی در این موزه برگزار می‌شوند و برای استراحت می‌توانید به کافه‌های مدرن و زیبای اطراف موزه بروید.

گنجینه کشور شاهزاده‌نشین لیختن اشتاین – The Treasure Chamber of the Principality of Liechtenstein

موزه گنجینه کشور شاهزاده‌نشین لیختن اشتاین، بیشتر روی میراث سلطنتی و غنی این کشور تمرکز دارد و یکی از جاذبه‌های شهر فادوتس است که حتما باید از آن بازدید کنید. این موزه شامل آثار هنری و دیگر گنجینه‌هایی از خانواده سلطنتی با قدمتی چهارصد ساله است. این مکان دارای آثار مختلفی است که برخی از آنها توسط کولکسیونرهای خصوصی اهدا شده اند. مجموعه ای از سنگ‌های ماه در این مکان وجود دارد که توسط ناسا اهدا شده است. این کشور به ناسا کمک‌های بسیاری کرده است.

جاهای دیدنی فادوتس
جاهای دیدنی فادوتس

پل قدیمی راین – Alte Rheinbrücke (Old Rhine Bridge)

این پل قدیمی یک پل چوبی سرپوشیده است که شهرهای فادوتس، پایتخت لیختن اشتاین و سولن (Sevelen) در سوئیس را به هم متصل می کند. این پل با 135 متر طول در سال 1901 تکمیل شد و امروزه تنها پل چوبی باقی مانده بر روی راین است. این پل که سقفی چوبی دارد، بین سال‌های 2009 تا 2010 بازسازی شد. وسایل نقلیه موتوری اجازه استفاده از پل را ندارند و این باعث محبوبیت ویژه آن در بین دوچرخه‌سواران شده است.

شراب سازی شاهزاده لیختن اشتاین – The Prince of Liechtenstein Winery

علاقه مندان به شراب باید حتماً از شراب سازی شاهزاده لیختن اشتاین بازدید کنند، جایی که بازدیدکنندگان می توانند در میان تاکستان ها قدم بزنند و شراب های عالی را امتحان کنند. شراب سازی شاهزاده لیختن اشتاین در فادوتس، خانه تاکستان های هراوینگرت است. هراوینگرت با چهار هکتار دامنه‌های رو به جنوب غربی و آب و هوای معتدل تحت تأثیر باد گرم «فون»، یکی از بهترین مناطق تولید شراب در دره راین است.

جاهای دیدنی فادوتس
جاهای دیدنی فادوتس

قطار شهری فادوتس – Vaduz Citytrain AG

با یک سواری آرام در قطار شهری فادوتس، از محیط اطراف شهر زیبای فادوتس لذت ببرید. در سفر 35 دقیقه ای خود در پایتخت لیختن اشتاین، با تاریخ این کشور، مناظر و خانواده شاهزاده آشنا خواهید شد. در این تور، به شما هدست هایی داده می شود که در زمان عبور از کنار جاذبه های مختلف در مورد آنها توضیح داده می شود. گشت با این تور در شهر کوچک و زیبای فادوتس باعث آشنایی با دیدنی های آن می شود و بسیار جالب خواهد بود.

بوتیک سوغاتی هوی لیختن اشتاین – (Hoi Liechtenstein (Souvenir Boutique

هوی لیختن اشتاین یک فروشگاه خانوادگی کوچک است که درست در مرکز شهر فادوتس واقع شده است. طیف گسترده ای از محصولات محلی که همه محصولات و سوغاتی ها در لیختن اشتاین یا در اروپا ساخته می شوند را در این فروشگاه خواهید دید. همه محصولات با کیفیت بالا و در تعداد کم و با قیمت مناسب ساخته می شوند. در این فروشگاه می توانید طیف گسترده ای از اقلام، از جمله غذا و نوشیدنی، لیوان، پازل، کارت پستال و نمادهای کشور لیختن اشتاین را به عنوان سوغاتی بخرید.

جاهای دیدنی فادوتس
جاهای دیدنی فادوتس

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨