دیدنی های لیختن اشتاین ، کشوری کوچک و زیبا در اروپا

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی لیختن اشتاین

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره جاهای دیدنی لیختن اشتاین خواهیم گفت. برای آشنایی با این کشور کوچک و زیبا در ادامه با ما همراه باشید.

لیختن‌ اشتاین (Liechtenstein)، با نام رسمی شاهزاده‌نشین لیختن‌اشتاین یک کشور محصور در خشکی و آلمانی‌زبان است که در نزدیکی آلپ، و در میان اتریش و سوئیس قرار دارد. این کشور کوچک ششمین کشور کم جمعیت جهان و چهارمین کشور کوچک اروپا محسوب می‌شود. پایتخت لیختن‌اشتاین فادوتس است اما بزرگ‌ترین شهر این کشور، شهر شان می‌باشد.

این کشور آب و هوای آلپی معتدل دارد البته دارای زمستان‌هایی بسیار سرد و تابستان هایی خنک است. به عنوان یک کشور آلپی، لیختن‌اشتاین یکی از مقاصد علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی است. همچنین این کشور به عنوان یکی از سرسبزترین کشورهای اروپایی شناخته می شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


لیختن اشتاین طبیعت بکر و زیبایی برای پیاده روی در طبیعت و انواع تفریحات دارد. به واسطه همسایگی این کشور با سوئیس و آلمان، از زیبایی طبیعت این دو کشور به خصوص سوئیس بسیار بهره برده است و می توان گفت که طبیعتی بسیار شبیه به سوئیس دارد.

این کشور زیبا و سرسبز شاید بسیار کوچک باشد، اما همچنان مقصدی عالی برای سفر است و طبیعت بکر آن شما را شگفت زده می کند. همچنین سطح زندگی در این کشور شاهزاده نشین بسیار بالاست و به همین دلیل استانداردهای بالایی از نظر گردشگری و امکانات دارد. در ادامه با دیدنی ها و شهرهای این کشور زیبا بیشتر آشنا می شویم.

دیدنی های لیختن اشتاین

شهر فادوتس – Vaduz

شهر فادوتس، پایتخت کشور لیختن اشتاین، یکی از تماشایی‌ترین پایتخت‌ها در سرتاسر اروپا به شمار می‌رود. یکی از بخش‌های جالب توجه شهر فادوتس، شهر قدیمی آن است. ساختمان پارلمان در شهر فادوتس در نزدیکی رودخانه راین نیز از جاذبه‌های شاخص این شهر است. در شهر فادوتس قلعه‌ای وجود دارد که قدمت آن به قرن دوازدهم میلادی باز می‌گردد و به نام خانه شاهزاده لیختن اشتاین شناخته می‌شود و امروزه محل اقامت پادشاه این کشور است.

جاهای دیدنی لیختن اشتاین
جاهای دیدنی لیختن اشتاین

گنجینه کشور شاهزاده‌نشین لیختن اشتاین – The Treasure Chamber of the Principality of Liechtenstein

موزه گنجینه کشور شاهزاده‌نشین لیختن اشتاین، بیشتر روی میراث سلطنتی و غنی این کشور تمرکز دارد و یکی از جاذبه‌های شهر فادوتس است که حتما باید از آن بازدید کنید. این موزه شامل آثار هنری و دیگر گنجینه‌هایی از خانواده سلطنتی با قدمتی چهارصد ساله است. این مکان دارای آثار مختلفی است که برخی از آنها توسط کولکسیونرهای خصوصی اهدا شده اند. مجموعه ای از سنگ‌های ماه در این مکان وجود دارد که توسط ناسا اهدا شده است. این کشور به ناسا کمک‌های بسیاری کرده است.

موزه ملی لیختن اشتاین – Liechtenstein National Museum

یکی دیگر از جاذبه‌های کشور لیختن اشتاین و شهر فادوتس، موزه ملی لیختن اشتاین است. این موزه در داخل یک مسافرخانه قدیمی و قرن پانزدهمی قرار دارد که به خوبی بازسازی شده است. آثار مختلفی از تاریخ کشور لیختن اشتاین در این موزه نگهداری می‌شود. بخشی از موزه ملی به نام موزه پست شناخته می‌شود که شامل تمبرهای پستی از سال 1912 میلادی است و به تاریخ سرویس پستی این کشور اختصاص یافته است.

جاهای دیدنی لیختن اشتاین
جاهای دیدنی لیختن اشتاین

موزه هنر لیختن اشتاین – Kunstmuseum Liechtenstein

موزه هنر لیختن اشتاین در شهر فادوتس واقع شده است. این موزه، دارای آثار جالب توجهی از دوره مدرن و امروزی است. علاوه بر داشتن آثاری موقتی، آثاری که به طور دائم در این موزه در معرض نمایش قرار دارند شامل آثار مختلفی از قرن نوزدهم میلادی می‌شود. این آثار شامل مجسمه‌ها و آثاری از مجموعه شاهزاده لیختن اشتاین است. تورهای مختلفی در این موزه برگزار می‌شوند و برای استراحت می‌توانید به کافه‌های مدرن و زیبای اطراف موزه بروید.

تالار شهر فادوتس – Vaduz Town Hall

تالار شهر فادوتس در مرکز پایتخت لیختن اشتاین یک مکان عالی برای رویدادهای بزرگ است. ساختار مدرن و برگزاری مراسمات مختلف، تالار شهر را به جاذبه ای در فادوتس تبدیل کرده است. این بنای دیدنی در سال 1932 ساخته شد و در سال 1984 مجدداً بازسازی شد و دارای نمایی با تزئینات خاص است که ارزش بازدید را دارد. اطراف این بنا به دلیل واقع شدن در میان بسیاری از رستوران ها، کافه ها و مغازه ها، مکان خوبی برای گشت و گذار است.

جاهای دیدنی لیختن اشتاین
جاهای دیدنی لیختن اشتاین

شهر شان – Schaan

در سه کیلومتری شمال شهر فادوتس، یک شهر صنعتی شلوغ قرار دارد که بخاطر بنیادهای قدیمی قلعه رومی اش مشهور است. شهر شان بزرگترین شهر کشور لیهتن اشتاین محسوب می شود. در یک مکان زیبا و در بالای این شهر، کلیسای قرن 18 میلادی Maria Consolation Chapel واقع است که مناظر زیبای آن، نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. این شهر از قدیمی ترین شهرهای لیختن است که در سفر به این کشور باید از آن بازدید کنید.

شهرهای نندلن و اِشن – The Towns of Nendeln and Eschen

شهرهای کوچک نندلن و اشن از جمله جامعه‌های کوچک کشور لیختن اشتاین به شمار می‌روند که در دشت‌های این کشور قرار دارند و حتما باید از آنها دیدن کرد. شهر نندلن دارای ساختاری قدیمی است. این شهر دارای یک خانه رومی و یک سفالگری است که در سال 1836 میلادی تاسیس شده و قدیمی‌ترین کارگاه در این کشور به شمار می‌رود.

در شهر اشن، یک ساختمان قرن چهاردهم میلادی به نام فراندهاوس وجود دارد که از آن برای نمایش آثار هنری محلی استفاده می‌شود. علاوه بر این، مسافران و گردشگران می‌توانند از این شهر، مسیر کوهنوردی و پیاده‌روی شگفت‌انگیزی را شروع کنند که در نهایت، به مکانی خواهند رسید که دارای مناظری بسیار زیبا و تماشایی از اطراف شهر خواهد بود.

جاهای دیدنی لیختن اشتاین
جاهای دیدنی لیختن اشتاین

شهر تریزنبرگ – Triesenberg

یکی دیگر از شهرهای کشور لیختن اشتاین، تریزنبرگ است که در یک مکان زیبا در وسط درۀ کوهستانی و در شش کیلومتری پایتخت این کشور قرار دارد.  این شهر بخاطر برگزاری جشنوارۀ غذا که هر ساله از اواسط اکتبر تا پایان ماه نوامبر برگزار می شود، شناخته شده است. در طول این جشنواره، رستوران‌ها و هتل‌های محلی، غذاهای سنتی را سرو می‌کنند. مناظر زیبا، کلبه‌های چوبی، هتل‌ها و مسافرخانه‌های کوچک نیز تریزنبرگ را به مکانی عالی برای کاوش در لیختن‌اشتاین تبدیل می‌کند.

دهکده استگ – Steg

استگ یک دهکده بسیار زیبا در کشور لیختن اشتاین است که در شهر تریزنبرگ واقع شده است. این دهکده زیبا یکی از مقاصد عالی برای ورزش های مختلف و اسکی است. خانه های دهکده و کلبه های چوبی و طبیعت بکر و سبز آن شما را شگفت زده می کند و احساس می کنید که در قلب سوئیس هستید. این دهکده مقصدی عالی برای آرامش و لذت بردن از طبیعت است.

جاهای دیدنی لیختن اشتاین
جاهای دیدنی لیختن اشتاین

دهکده مالبون – Malbun

دهکده کوچک مالبون به عنوان تنها استراحتگاه زمستانی لیختن‌اشتاین و شهر تریزنبرگ و مکانی جذاب برای علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی مشهور است. مالبون که بر روی یک خط‌الراس آلپ در نزدیکی دره سامیناتال قرار دارد، دارای شرایط برفی عالی است که منجر به ایجاد اولین پیست اسکی در دهه 1960 شد. این اقامتگاه در فصل بهار و تابستان نیز بسیار محبوب است. در این ماه‌های گرم‌تر، دامنه‌ها به آهنربایی برای کوهنوردان و دوچرخه‌سواران کوهستانی از سراسر اروپا تبدیل می‌شوند.

شهر شلنبرگ – Schellenberg

شلنبرگ یکی از شهرهای کشور لیختن اشتاین در کرانه رود راین است. این شهر به قلعه ها، آثار تاریخی و… خود مشهور است. این شهر کوچک یکی از مقاثد عالی برای دوستداران تاریخ است. در بازدید از شلنبرگ می توانید از قلعه های معروف آن، بقایای تاریخی باقی مانده و… بازدید کرده و از طبیعت بکر آن لذت ببرید.

جاهای دیدنی لیختن اشتاین
جاهای دیدنی لیختن اشتاین

دهکده بالزرز – Balzers

بالزرز یک دهکده بسیار زیبا است که در جنوب لیختن اشتاین واقع شده است. در سال ۲۰۱۹، این روستا ۴٬۶۴۲ نفر جمعیت داشته است. بخش اصلی روستا در امتداد ساحل شرقی رود راین قرار دارد. عمده شهرت این دهکده به دلیل وجود قلعه گوتنبرگ است. همچنین طبیعت بکر، امکان کوهنوردی و هتل ها و اقامتگاه های دنج و زیبا این شهر را به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل کرده است.

قلعه گوتنبرگ – Gutenberg Castle

قلعه گوتنبرگ در بالای صخره‌ای مشرف به روستای بالزرس در جنوب کشور لیختن اشتاین واقع شده است. روی این تپه هفتاد متری که قلعه گوتنبرگ بر بالای آن قرار گرفته، مردمانی از دوران نوسنگی ساکن بودند و آثار بسیار زیادی در این مکان کشف شده است. کلیسا و باغ رز این قلعه از جمله بخش‌هایی هستند که حتما باید از آنها دیدن کنید. در ماه های گرم سال، رویداد های سرگرم کننده ای مثل کنسرت های تابستای و تئاترهای نمایشی در این مکان برگزار می شود.

جاهای دیدنی لیختن اشتاین
جاهای دیدنی لیختن اشتاین

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨